Saab 9000i, 1986, juss

Vasta
juss
Postitusi: 26
Liitunud: K Mär 03, 2004 11:42
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 03, 2007 18:30

http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=6037

juss ostis endale plekist sõiduauto. masin funksab igati korralikult, hüdrotõukuri mahe klõbin vana diislimehe kõrva ei riiva.

auto on hiljaaegu üle värvitud ja seetõttu näeb pealt vaadates päris hea välja. härra Krss muidugi ei uurinud seda eriti hoolega, kuna tal oli seda masinat ainult korraks tarvis, aga seda va roosteussi on vaatamata põhjamaa päritolule lähemal vaatlusel ikka kaunis usinasti nii siin kui seal. mõnel pool paistab lausa loodus kenasti ja otse kätte, ja seda üsna ootamatutes kohtades. keevitama seda küll keegi ei viitsi hakata. seda nägin muidugi juba autot üle vaadates, kuid ei lasknud end loomulikult häirida.


juss on ostuga igati rahul, see on täpselt selline auto nagu tarvis oli. tehnika on tip-top, pidurid ok, isegi vedrustus on täiesti korras. tühikäik kõigub natuke, ülejäänu osas funksab kõik hämmastavalt hästi ja kogu see kaadervärk lendab vabalthingava kohta täiesti rahuldavalt edasi. ja tähtsusetud pisiasjad nagu väljalaskeaasta, rooste jms hoiavad hinna madalal. ideaalne tarbeväärtuse-turuväärtuse suhe.

kütusekuluks saavutasin tallinna linnas 35 km ringil keskmiseks 9.0 ja maanteel üsna uljalt (muidugi viisakuse piirides) sõites 6.5-7.0 l/100km. kütusekulu loendur näib ka lausa õigesti mõõtvat.


nii et suuremad tänud, Krss.


terv, juss @ puhtalt tarbeauto
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

E Sept 03, 2007 18:50

väga õige lähenemine asjale!
täidab täiega eesmärki; viib sind yhest kohast teise päris mõnusasti ja sees kah hea olla!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

E Sept 03, 2007 20:46

Algselt postitas: juss
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=6037

juss ostis endale plekist sõiduauto. masin funksab igati korralikult, hüdrotõukuri mahe klõbin vana diislimehe kõrva ei riiva.


Seda tonnist võiks ju lausa klassikaliseks saabiks pidada. Väike vihje sulle ;)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#4

E Sept 03, 2007 21:59

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: juss
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=6037

juss ostis endale plekist sõiduauto. masin funksab igati korralikult, hüdrotõukuri mahe klõbin vana diislimehe kõrva ei riiva.


Seda tonnist võiks ju lausa klassikaliseks saabiks pidada. Väike vihje sulle ;)


Mnjaa, tõepoolest, 86 aasta tonnine on kahtlemata klassikaline. Kuhu see piir tonniste puhul tõmmata, suurte ja väikeste esituledega isendid?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#5

E Sept 03, 2007 23:11

Hmm, värvitud on 3a tagasi ja seda ka ütlesin. Küll aga paneb imestama see, et seda roostet sealt altpoolt rohkem leidus. Soome ülevaatuse jaoks oli keevitamist nõudvaid kohti vaid 2. Ise muidugi altpoolt autot vaadata ei jõudnudki ja usaldasin pimesi ülevaatuselt tagasisaatmise lehte, sest ei ole sellise asjaga seni veel ebameeldivaid kogemusi olnud. Kas Said kusagilt juba minu pandud hüdrotõukuri diagnoosile kinnitust?

Muide, kui seal on tõesti mingit sellist roostet, mis läheb juba kaugele minu kirjeldatust ja mis teeb auto edasise pidamise mõttetuks ja Sa ei ole ostuga rahul, võtan auto tagasi (ja maksan Sulle loomulikult ka raha tagasi 100%) ja saadan sellele inimesele edasi, kes selle auto vastava infoga minuni toimetas.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

E Sept 03, 2007 23:34

Algselt postitas: krss
Muide, kui seal on tõesti mingit sellist roostet, mis läheb juba kaugele minu kirjeldatust ja mis teeb auto edasise pidamise mõttetuks ja Sa ei ole ostuga rahul, võtan auto tagasi (ja maksan Sulle loomulikult ka raha tagasi 100%) ja saadan sellele inimesele edasi, kes selle auto vastava infoga minuni toimetas.


Vaat siin krss võtan Sinu ees mütsi maha / respect.

Kui te nüüd vana tonnise klassikaliste hulka liigitate, siis on mul äärmiselt hea meel selle üle:headbang:

Juss! Vana tonnine oli õige ost:thumb:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 04, 2007 7:43

Algselt postitas: AndrusFJR
Mnjaa, tõepoolest, 86 aasta tonnine on kahtlemata klassikaline. Kuhu see piir tonniste puhul tõmmata, suurte ja väikeste esituledega isendid?

Ma ise arvasin kah piiri umbes seal olevat.
juss
Postitusi: 26
Liitunud: K Mär 03, 2004 11:42
Asukoht:
Auto:

#8

N Sept 06, 2007 1:45

eh-ei, krss - kõik on tip-top! ära kohe üldse mitte muretse.

sa andsid lausa eeskujulikult edasi kogu info mis sul oli, ja toonitasid korduvalt, et sa pole seda masinat tegelikult üldse lähemalt jõudnud vaadata. mingist põrsas-kotis situatsioonist pole juttugi ;)

ja kui sa just küsid, siis roostetavad siin mõned uksepostid, tagaistme seljatuge nihutades paistab sealt tagant maapind, mingite uste servad ja siit-sealt veel, ei tule meeldegi. mõlemad eesmised tungrauakohad on paigast tõstetud ja uksed vahivad sutsu erinevas suunas, ilmselt on kunagi ehk tiiru või paar üle nipli teind. ka on keskkonsoolis katuseluugi lüliti, aga luuki ennast ei kusagil - ehk siis on keegi ilmselt seal midagi vahetanud.

aga see kõik ei häiri mind karvavõrdki - ma nägin seda juba kohe masinat üle vaadates. ma ei ostnud ju seda autot mitte kere, vaid tehnika pärast, ja see funzab kõik nii nagu peab. ja välimus on ka tip-top, see rooste on kõik kuidagi peenelt peidus ja riiva silma.

ja kui sul veel üks selline auto oleks, siis ostaks ma selle ka ära. inimesed on huvitatud. nii et võid aga tuua küll. 500 euriste sõitvate saabidega ei tohiks olla ohtu, et müümata jäävad ;)

terv, juss
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#9

P Nov 09, 2008 22:00

Et teemaksolev auto oma maised sõidud selleks korraks lõpetanud on, siis tuleks ka teema korrektselt sulgeda. Ja minu kui viimase omaniku kohus see on.
Kusagil 86a paiku see aparaat Trolhattenis ilmavalgust nägi. Kus ta täpselt ringi vuras ei ole teada, kuid ilmselt põhjamaades see peamiselt toimus. Eelviimane kodu oli Soome lapi ja viimasena puutusid rattad maakamarat Eestimaal. Kõigi nende teenistuses viibitud 22a jooksul kogunes sõidetud kilomeetreid 368t. Mis teeb keskmiseks aastasõiduks ~16700 km. Mida pole just teab mis palju vaid parasjagu keskmiselt.
Maine teekond lõppes 2008a suvel kusagil Viljandimaa metsade vahel. Tema kirstunaelaks sai esisilla amordi küljes olev vedrukandmik, mida roosteuss niimoodi oli purenud, et enam auto raskust kanda ei jaksanud. Nõnda siis see viimane sõit lõppeski. Edasi tuli juba treiler ja veidi hiljem lahkamine.
Mida huvitavat siis lammutamise käigus välja tuli. Peab tõdema, et roosteuss oli ikka korralikult kallal käinud ja isegi soome TÜV ei hirmutanud teda. Pukkidele tõstes ei pidanud ükski tungraua kinnituskoht vastu - põhi oli nõnda läbi. Ja pagasnikus suisa loodus vastu vaatas :) Ka sillad ei kannatanud kriitikat - kõik püsis küll koos aga puksid kõik hävinud. Mootor oli omadega suhteliselt kobe, töötas ilusti ja lahtivõtmisel polnud märkimisväärset kulumist-hävimist kusagil märgata. Vänt ja silindrid-kolvid kõik originaalmõõdus. Kaanetihend ja klapisääre tihendid olid vahetatud, ka vända simmerid nägid liialt uued välja, et originaalid olla. Kokkuvõttes päris hästi säilinud moto - selle läbisõidu kohta (~368t) oleks paljud teised mootorid juba ammu tõsisemat remonti tahtnud.
Huvitavamate lisanditena olid sellel mootoril küljes EGR (mida polnudki pimedaks tehtud ja ilmselt toimis lõpuni välja) ja pulsejet mis oli juba ammu pimedaks tehtud.
Pulsejet on süsteem, kus väljalaskeklappide juurde lastakse õhku, mis siis mingil määral järelpõlemist tekitab ja katalüsaatori kombel heitgaasidest CO ja CH vähemaks põletab. Tänapäeval tundmatu süsteem aga tollal enne katalüsaatorite laiemat levikut siiski pruukimist leidis.
Midagi rohkemat nagu polegi öelda. Mõned detailid elavad edasi teiste autode küljes kuid enamasti ta sulatusahjus uut elu alustab. Kolm peotäit roostepuru ja rahu tema põrmule.
Vasta