SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#101

T Nov 20, 2007 8:21

Algselt postitas: sebastian
Edit: kuidas üldse läbi said, kui tehasetähist ei leitud :freak:

Lugesid esiklaasil ja kapoti all olevatelt tähistelt saadud inf piisavaks. See vanem päss isegi otsis tagant, aga ei märganud.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#102

P Dets 30, 2007 11:56

Jõuluvana tõi saabile uue kapotiembleemi.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#103

T Jaan 08, 2008 19:24

Jõulude paiku muutus saabiga sõitmine ääretult ebameeldivaks - klaasid kogu aeg udused ja udust lahti saada peaaegu et ei õnnestunud. Salongi filter on vähem kui 20 000 km tagasi vahetatud ning vee äravoolu torusid oli ka aeg-ajalt puhastatud. Juba mõnda aega oli kerget antifriisi haisu salongi visanud. Siin foorumis poolehoidu saanud lekkepeataja ka enam ei aidanud. Mõistsin, et juba 2a edasi lükatud salongiradika vahetust ei saa enam edasi lükata.

Kuna pärast jõule oli rahakott na õhukeseks jäänud, siis tuli välja uurida turu soodsaim (ja mõistlikum) pakkumine. Kõige soodsamad/mõistlikumad tingimused tulid seekord Saabiantilt. VM oli nõus ainult hirmkallist (~4000) A-osa paigaldama. Turu soodsaim radikas oli Monaco Grupp OÜ-s (www.radiaator.ee) - 1533 krooni (Al radikas). Nissensi radikas (mida ka Troost pakkus) jääb ca 2000 kanti nagu ka Saabianti pakutud Scantechi radikas. Õnneks tuli Anti vastu kliendi soovile ja nõustus panema kliendi toodud radika sama tunnihinna eest, mis ta oleks paigaldanud neilt ostetud radika. Lõpptulemusena läks mul kogu muusika ~2800 krooni maksma. Antud töö hinnakäärid olid ikka väga suured (ümmarguselt 3-6000 krooni)
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#104

T Jaan 08, 2008 20:42

Kuidas soojenduse ventikaga lood on? Ma mõtlesin omal ka et noh, mis siin ikka, küll see kannatab, ei tee veel midagi eriti häält, ja jätsin soojendusradika vahetamise ajal selle vahetamata - tulemusena ja saatuse irooniana ütles see raip üles mõni kuu hiljem, võttis kiiruseregulaatori ka kaasa, ja seda kõike otse loomulikult kõige suurema finantsilise kriisi ajal. Trionicu ees veel natuke häbi ka, et minu enda lolluse pärast pidi ta kogu selle krempli uuesti lahti kakkuma. Nii see tarkus tuleb...
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#105

T Jaan 08, 2008 21:09

Algselt postitas: ptrt
Kuidas soojenduse ventikaga lood on? Ma mõtlesin omal ka et noh, mis siin ikka, küll see kannatab, ei tee veel midagi eriti häält, ja jätsin soojendusradika vahetamise ajal selle vahetamata - tulemusena ja saatuse irooniana ütles see raip üles mõni kuu hiljem, võttis kiiruseregulaatori ka kaasa, ja seda kõike otse loomulikult kõige suurema finantsilise kriisi ajal.

Vat ei teagi kuidas lood on. ei osanud küsida kah :(. Häält ei tee.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#106

N Jaan 24, 2008 18:36

Uus jama. Kast jukerdab (käiguvahetus väga suvalistel hetkedel ja mitte väga loogiline). Troostis diagnoosimisel.

EDIT: Kirjeldan ka pisut. Kohapealt äraminek ei olnud enam sujuv - alguses ei hakanud korralikult vedama ja õrnalt gaasi lisades liikus väga äkiliselt paigas. Käike vahetas pika viivitusega (ka kickdowniga viivitas). Linnakiirusel vahetas käigu liiga üles, pööre oli liiga madalal. Ühesõnaga täiesti veider. Kui kohaltvõtt ei jukerdaks, süüdistaks kickdown trossi seadistust, kuid nüüd ei oska diagnoosida.

Ja salongiradikast:
Ma ei tea kuidas teiste tootjate-müüjate radikatega lood on, kuid monaco grupist ostetud radikas oli pealt õline. Loomulikult ei puhastanud ei mina ega paigaldajad radiakt ära ja nüüd on autos õlikärsahais. Soovitan enne radika paigaldamist see väljast ära pesta. Kasvõi fairy'ga.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#107

R Jaan 25, 2008 14:11

Diagnoos: Täiesti paigast ära kick-down tross. Suurest rõõmust (et kast terve) lasin katalüsaatori ära vahetada.

EDIT: Kurat. koju sõites polnud kast ikka SEE... Miski kotermann, mis ennast jumalatele ei ilmutanud, on ikka veel sees. Ahh, vaatab-kuulab, ehk läheb ise üle, ehk annab ennast mingi hetk selgemini märku.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2241
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: Jalgratas.
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik, 9-5 Aero või 9-5 Griffin

#108

R Jaan 25, 2008 22:32

Mismoodi see kotermann toimetab? Aju vedrud on väsinud, klapid kinni, sodi ees jne. Ega nii vana kast ei saagi ideaalselt, st. sujuvalt toimetada. Hetkel toimib tonnise kõikide käikude vahetus erinevalt. Peaks ka kastile ajupesu tegema, saaks aerole veelgi enam silmad ette teha...

Õli vahetati? Sõidad paarsada kilti ja lased uuesti vahetada, äkitsi avitab.

EDIT: organiseeriks mingi hetk autovahetuse???
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#109

R Jaan 25, 2008 23:10

Algselt postitas: qdwin
Mismoodi see kotermann toimetab? Aju vedrud on väsinud, klapid kinni, sodi ees jne. Ega nii vana kast ei saagi ideaalselt, st. sujuvalt toimetada. Hetkel toimib tonnise kõikide käikude vahetus erinevalt. Peaks ka kastile ajupesu tegema, saaks aerole veelgi enam silmad ette teha...

Õli vahetati? Sõidad paarsada kilti ja lased uuesti vahetada, äkitsi avitab.

EDIT: organiseeriks mingi hetk autovahetuse???

Olen oma autol 2x õli vahetanud. Viimane kord oli 20000km tagasi troostis (2006 nov.) Esimene kord vahetasin 40 tuhat tagasi (2005 august). Arvan ka, et ju seal aju kanalites mingi rämps toimetab.

Kusjuures kui meenutama hakata, siis jama hakkas pärast teravamat kiirendussööstu (mitte pikalt).

JA auto läbisõit on juba tõesti omajagu. 300000 on odomeetril ja tegelik võib vabalt 100000 rohkem olla.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#110

R Veebr 08, 2008 21:47

Auto jälle üle pika aja peaaegu korras. Sel aastal on autot juba pea 8000 krooni eest remonditud. Lisaks sellele veel 1 korraline hooldus.
Remonditud:
uus salongiradikas
uus katalüsaator
remonditud aut. kast.

Nüüd veel mõni puks vahetada, sumpsi lärmist lahti saada, hobuseid juurde hankida ja auto on perfekto.

Täna just arutasin kolleegidega, et pole mõtet autot vahetada ja uut autot liisingusse võtta, sest SAAB katab kõik (õigemini peamise osa) mugavusvajadused. Aastased kulud seevastu on oluliselt väiksemad.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#111

N Veebr 21, 2008 8:05

Täna hommikul avastasin odomeetrilt näidu "300030". Olen maagilise kolmesajatuhande täitumise "maha maganud". Ei saagi uhket fotot siia foorumisse pista.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3051
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#112

N Veebr 21, 2008 8:13

Tuleb auto 40 km nooremakas kerida ja siis õige hetk tabada:D Muretut lendu!
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#113

K Juun 25, 2008 18:13

Värskendan teemat.
Vahepeal pole peale-nipet-näpet toimetamist suurt midagi teinud:
[list][*]keevitasin sumpsi ära.
[*]Täitsin pikalt-pikalt tühjalt olnud udutuleaugud selleks ettenähtud katetega. Üks kate oli juba ostes pagassis olemas ning teise sain saabianti leiunurgast. Vahepeal kaalusin alternatiivina ka aukude udutuledega täitmist, kuid uusi tulesid ei jaksanud osta ja vanadega täitmine ei tundunud küllalt otstarbekas. Pealegi oleks lisaks udutuledele ka sobivat lülitit ja releed tarvis läinud.
[*]Kuna elektriantenn hakkas jälle trikitama ning süsteemi puhastamine ning määrimine enam soovitud tulemust ei andnud, ühendasin selle tagant ära.
[*]Kruttisin alla "Iffi vanad" 8-spoke Anny valuveljed.
[*]Vahetasin ära kõik piduriklotsid
[*]Vahetasin ära tagumised stabikapuksid (ülevaatuse märkus).
[*]Lappisin esitulekojameest (uus boschi mootor, ning olemasoleva mootori termolüliti asendasin gsaabi soovitatud polyswitchiga). Link vastavale tarkuseterale. Loomulikult kruttisin külge ka uued luuad.
[*]Midagi tegin veel, aga ei meenu[/list]

Tegemist ootab.
[list][*]kerel hakkavad üksikud märgid roostest tekkima. Ka kivitäkkeid on häirivalt palju tekkinud Nendega peab toimetama
[*]Esisilda on mingi klobin tekkinud. ootan järgmist õlivahetust, et asukoht positsioneerida.
[*]Antenni vits tuleb vahetada
[/list]

Mõned värskemad pildid ka:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2238
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#114

K Juun 25, 2008 18:26

Algselt postitas: suur
Värskendan teemat.
Vahepeal pole peale-nipet-näpet toimetamist suurt midagi teinud:

[*]Kruttisin alla "Iffi vanad" 10-spoke Anny valuveljed.


*cough* Ma saan küll 8-spoke :poke: :P
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#115

N Juun 26, 2008 9:33

Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: suur
Värskendan teemat.
Vahepeal pole peale-nipet-näpet toimetamist suurt midagi teinud:

[*]Kruttisin alla "Iffi vanad" 10-spoke Anny valuveljed.


*cough* Ma saan küll 8-spoke :poke: :P

Haahaa ongi 8. Kusagilt oli see 10 kõrvade vahele jäänud.
:red:
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#116

N Juun 26, 2008 13:25

Vaadates siin neid kenasti hooldatud ja lakutud tonniseid, hakkavad teised endalegi juba päris meeldima :P
Jaksu hooldamisel ja hobuste juurdehankimisel!
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#117

P Juul 27, 2008 19:36

Algselt postitas: suur
Värskendan teemat.
Vahepeal pole peale-nipet-näpet toimetamist suurt midagi teinud:
[list][*]keevitasin sumpsi ära.[/list]

Arvasin kohe, et sumpsi keevitamine on paras kantossilappimine - mõne nädala eest hakkas auto alt uuesti jõminat kostuma. Kuna arvasin, et juba korra keevitatud koht on uuesti lekkima hakanud, siis võtsin rahulikult. Tegin hinnapäringud ja võtsin asja pikemas perspektiivis plaani.
Maal olles avanes võimalus auto alla piiluda, et kust ta raibe uriseb - asi oli tõsine. Suka keevituse juurest oli toru terve ringi ulatuses peaaegu läbi roostetanud.
Kuna ise nädala sees tallinna ei plaaninud sattuda, saatsin sõbra kiirelt poodi sumpsi tüki järele. Ise sõitsin kerge kartusega ja suureneva lärmiga mööda Eestit ringi. Eile õhtul sain sõbra käest (Tallinnas) sumpsitüki kätte ja plaanisin täna Võrumaal selle vahetust. Loomulikult ei vedanud vana tükk Tallinn-Võru otsa välja ning 60 kiltsa enne Võrut kostis auto alt juba väga julm möiratus. Sumps oli lõpuni puru ning lõppes vahetult peale katalüsaatorit. Õnneks kannatas möirates siiski võrumaale sõita. Nüüd uus tükk all ja peasüüdlane pildile tabatud

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#118

P Nov 23, 2008 15:55

Tänase meeletu tormiga juhtus selline õnnelik õnnetus, et kortermaja 5-nda korruse kolmese rõdukomplekti piire otsustas maja küljest lahkuda. Ja maandus see piire mu saabi kõrvale.
Kahjud: 1 odav ilukilp ja 1 väike värvikriimustus:

EDIT: Hilisem vaatlus tuvastas pisut rohkem värvikriime sealhulgas ühe päris sügava :(

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#119

K Dets 10, 2008 19:19

Nüüd autol järgmiseks hooajaks kehtiv ülevaatus.

Kodanik Murphy põhjustas ühe VO rikke. Nimelt põles ülevaatuspunktis (või vahetult enne seda) üks piduritule pirn läbi.
Teatavasti on tonnisel tulekontrollisüsteem, mis käivitamisel annab rikkis pirnidest märku. Käivitasin kodus enne ülevaatusele sõitmist, siis oli korras. Nüüd on peasüüdlane muidugi vahetatud.

EDIT: uued luugiamordid ka nüüd küljes.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#120

P Dets 28, 2008 11:28

Nagu ilmad külmaks läksid, nii kerkis esile uduste klaaside probleem. Salongiradikat ei kahtlustanud, kuna see aasta tagasi vahetatud ja udul polnud magusat maiku juures. Vee äravoolukanalid olid ka hiljuti puhastatud ning filter värskelt vahetatud.
Siin teemas jutuks olnud sisetsirkulatsiooni klapi mootor oli ka paar aastat tagasi lapitud. Olin täiesti nõutu.

Udutamine oli ka selline imelik. Sõitsid rahulikult selgete klaasidega, kui ühtäkki lõi siseõhu väga niiskeks (raske hingata) ja hoobilt klaasid uduseks. Kui uduseks oli löönud, siis selgeks enam ei läinud. Täiesti ebameeldiv.

Olin Võrumaal, mitu pikka sõitu seljataga ja mitu veel ees. Mõtlesin, et korjan salongifiltri lihtsalt välja, et ehk lööb probleem vähem välja. Kui olin kaane lahti võtnud, selgus ka probleem - mõned aastad tagasi lapitud mootor oli jälle saba andnud ning klapp sisetsirkulatsiooni asendis. Kuna maal puudus mul sobivat mõõtu kruvikeeraja, et mootorit eemaldada ja klappi avada, võtsin ajutise lahendusena salongiõhufiltri välja ja jätsin viimase kaane tagasi panemata. Nüüd võeti värsket õhku küll ühest teisest august, kuid probleem leidis ajutise lahenduse.
Pilt

Nüüd peab mootori ilmselt välja vahetama, kuna parandamine ei anna kestvat tulemust.
Mootor ise on kinnitatud kolme kruviga, millest 2tk on nähtavad ja kolmas taga peidus.
Pilt


EDIT: mootori kood on 9624867 ja troosti hinnakirjas jääb hind 3k kanti - hakkan tõsiselt parandamist kaaluma.

EDIT2: otsin mootorile analoogi, sest iseenesest on reduktor ju korras ja viga vaid mootoris.
Sellised lingid jäid silma:
http://www.autoclubturkey.com/forum/archive/index.php/t-56063.html
http://www.motor-talk.de/forum/geblaese-futsch-t1032001.html

BOSCH'i kood on vist 0390721005 (tervele komplektile) ... ja ilmselt on mõnel alfal kasutusel sama mootor.

JA mootori kood eraldi on mootorilt loetav:
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#121

P Dets 28, 2008 12:23

Variant on mikromootor reduktorist üldse välja võtta ja klapp päripäeva lõpuni keera - reduktori hammakad hoiavad tänu suurele ülekandele klappi õiges asendis, ei lase "ära keerata".
Tegelikult pole seda recirc- varianti ju eriti vaja...minu meelest.

Ise tegin küll nii, et puhastasin mootori (viimast korda, see oli tõesti hullus seisus, aga siiski tööle hakkas), lülitasin kompuutril korra recirc sisse, siis välja ja lõpuks mootoril pistik tagant ära. Nüüd püsib õiges asendis.

See mootor peaks muidu kauem vastu, aga iga kord, kui auto käivitada avatakse/suletakse klapp korra. Selleks, et "ajul" oleks klapi õige asend kogu aeg teada. See muidugi kulutab, kuna klapi äärmistes asendites on koormus mootorile väga suur.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 595
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#122

P Dets 28, 2008 12:39

Algselt postitas: suur
Nagu ilmad külmaks läksid, nii kerkis esile uduste klaaside probleem. Salongiradikat ei kahtlustanud, kuna see aasta tagasi vahetatud ja udul polnud magusat maiku juures. Vee äravoolukanalid olid ka hiljuti puhastatud ning filter värskelt vahetatud.
Siin teemas jutuks olnud sisetsirkulatsiooni klapi mootor oli ka paar aastat tagasi lapitud. Olin täiesti nõutu.

Udutamine oli ka selline imelik. Sõitsid rahulikult selgete klaasidega, kui ühtäkki lõi siseõhu väga niiskeks (raske hingata) ja hoobilt klaasid uduseks. Kui uduseks oli löönud, siis selgeks enam ei läinud. Täiesti ebameeldiv.

Olin Võrumaal, mitu pikka sõitu seljataga ja mitu veel ees. Mõtlesin, et korjan salongifiltri lihtsalt välja, et ehk lööb probleem vähem välja. Kui olin kaane lahti võtnud, selgus ka probleem - mõned aastad tagasi lapitud mootor oli jälle saba andnud ning klapp sisetsirkulatsiooni asendis. Kuna maal puudus mul sobivat mõõtu kruvikeeraja, et mootorit eemaldada ja klappi avada, võtsin ajutise lahendusena salongiõhufiltri väla ja jätsin viimase kaane tagasi panemata. Nüüd võeti värsket õhku küll ühest teisest august, kuid probleem leidis ajutise lahenduse. Nüüd peab mootori ilmselt välja vahetama, kuna parandamine ei anna kestvat tulemust.

EDIT: mootori kood on 9624867 ja troosti hinnakirjas jääb hind 3k kanti - hakkan tõsiselt parandamist kaaluma.

EDIT2: otsin mootorile analoogi, sest iseenesest on reduktor ju korras ja viga vaid mootoris.
Sellised lingid jäid silma:
http://www.autoclubturkey.com/forum/archive/index.php/t-56063.html
http://www.motor-talk.de/forum/geblaese-futsch-t1032001.html

BOSCH'i kood on vist 0390721005 (tervele komplektile) ... ja ilmselt on mõnel alfal kasutusel sama mootor.


tellida saab ka hinnaga ca 1900,- pole probleem..ca 2 päeva:P küsi oe analoogi,kusjuures analoog ongi samas OE ehk siis tootjaks on sel vidinal BOSCH..oe hind hetkel ca 2500,-
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#123

E Dets 29, 2008 10:36

Vahepeal mainiks, et olen mõned hinnauuringud teinud.

Troostauto - 1900.- (eelmisest postist)
BAKT'i (boschi maaletooja) - 1660.-
Pilotmotors - 1599.- (mootorit kasutatakse ka alfa 164'l)

Kahjuks mootorit (1397220252) Baktist eraldi osta ei saa (vaid koos reduktoriga).

EDIT: Mulle on pakutud ka kasutatud mootoreid. Ütlen kohe ära - pole mõtet pakkuda, sest ajalugu näitab, et kasutet tükk antud kohas ei kesta kaua. Oma küljesolnud jupi puhastasin ka ära - hakkas tööle, kuid külge ma seda vist ei pane :).
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#124

K Jaan 14, 2009 7:06

Algselt postitas: suur
EDIT: Mulle on pakutud ka kasutatud mootoreid. Ütlen kohe ära - pole mõtet pakkuda, sest ajalugu näitab, et kasutet tükk antud kohas ei kesta kaua. Oma küljesolnud jupi puhastasin ka ära - hakkas tööle, kuid külge ma seda vist ei pane :).


Vahepeal toimunust:
Viskasin siiski taastatud mootori viimast korda külge. Vaatan, kaua kestab. Põhjus selles, et taastamisel pudenes mootori korpusest 1 pisike metallitükike välja. Kardan, et see võiski pahandust teha. Teine põhjus on muidugi rahas.
"Avatud asendisse" jätmise kohta arvas Anti, et see on natuke jama. Suvel kasutab kliimaseade klappi aktiivsemalt lükates autot jahutades klapi kinni, et kiiremini külmaks läheks. Järgmine kord panen juba uue.

Veel vahetasin ära kõrvalistujapoolse ukse keskluku mootori. Tutikas hiinakas sobis 1:1 ja maksis 100 krooni.

Vahetatud on ka termostaat. Seekord läks sisse Scan-tech'i pakendis 89 kraadine termostaat. Maksis muuseas Saabianti juures ~150-kliendisoodustus.
Eks paistab, kas kestab kauem kui OEM ja Wahler kestnud on.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#125

T Veebr 24, 2009 10:11

Kodanik Murphy tuli külla jälle.
Täna pean auto remonti viima nagu kokku leppisin. Loomulikult hakkas eile teel Tallinnast Hüüru akutuli ennast vilgutama ja Harkus enam ära ei kustunudki. Samas unustasin voltmeetri näitu jälgida.
Ei julgenud öösel enam autoga tagasi tulla. Loodan, et päevavalges veab kalmistu teele välja. Õnneks on sõber köiega Backupiks võtta.

Seega on remondimeestel omajagu tööd.

HEa et gene kusagil Tallinna-Võru vahepeal saba ei andnud.
Vasta