6. leht 6-st

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: L Veebr 28, 2009 18:46
Postitas suur
Auto oli 3 päeva remondis. tehtud:
- Plokikaane remont (lihvimine, tihendid, klapipesad jne.)
- generaatori vahetus
- veepumba vahetus
- geneka rihma rullikud (mis olid 30k-ga otsa saanud)

Ees ootab sumpsi remont, sest 3a tagasi vahetatud sumpsi keskmine pütt teeb häält. Käisin auto all ja leidsin ka augu üles.

Ja auto pole veel korras.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: T Mär 03, 2009 18:43
Postitas suur
Algselt postitas: suur
Ja auto pole veel korras.

95% tõenäosusega ootab mind ees DI-vahetus. Viimati kruttisin uue DI peale 05.09.06 -> 2,5 aastat :(

Häbiga pean tunnistama, et DI pole viimased aasta aega krytoxit näinud.

Aga õhkõrn lootus veel on, et ei pea veel vahetama. Ja ühe silindri "vahelejätmist" põhjustab miski muu.

EDIT: Viga pole DI-s, sest ka tutika DI-ga sama jama.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: T Mär 03, 2009 18:49
Postitas Zazou
Minu viimane DI pidas enamvähem sama kaua vastu. Sai autole ükskord jõulukingitusena VM-ist ostetud ja natuke üle kahe aasta pidas vastu. Nüüd on jälle üks vana peal ja hetkel probleeme ei ole.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Mär 06, 2009 20:28
Postitas suur
Minu auto loos olid vahepeal imelikud keerdkäigud.
Nimelt peale plokikaane remonti sõitsin kohe L-Eestisse. Sealt tagasi tulles hakkas mootor vahepeal puterdama. Mitte kogu aeg, aga korraks kadus silinder tagant ära. Et asi oli kahtlane, siis pöördusin igaks uuesti kaant remontinud firmasse - järsku on tehtud töödega kuidagi seotud. Kõige rohkem kahtlustasin, et ehk mõni vastvahetatud küünaldest oli praak.

Saabianti poisid leidsid, et üks silinder on jamanud, vahetasid imelikuna tundunud küünla ära ja ei suutnud viga enam esile manada. Mina suutsin. Viisin auto jälle tagasi. Kuna tundus, et jamab vaid 1 silinder, siis välistasin kehva kütuse võimaluse. Mehed katsetasid igaks juhuks tutika DIga, et järsku DI otsas, kuid ka uue DI-ga kadus vahepeal silinder tagant. Siis proovisid nad teise auto aju, kuid endiselt ei mingit tolku. Proovi mõttes pandi teine pihusti peale, kuid ei miskit. Küll laga selgus, et ei puterda 1 konkreetne silinder vaid juhuslik. Kahtlus langes kehvale kütusele, sest ~tuntavalt jamama hakkas ~100 km pärast tankimist Võru Favoras. Lükkasin paaki pudeli vee-eemaldajat ja 40l statoili 98 ultimat ja viga hakka taanduma. Täna puterdas veel vaid korra.

Aga see ei olnud kõik.

Õhtul ringi sõites viskas Check Engine tule põlema. Jätsin auto seisma. Ja käima enam ei tahtnud minna. Kolmandal katsel siiski köhides läks. Seisma ei julgenud enam jätta. Kiire pilk kapoti alla ei tuvastanud ühtegi lahtist voolikut. Kõne uuesti saabianti töökotta ja 10 minutit enne sulgemist võtsid härrad mu vastu. Seekord oli mul juba midagi konkreetset ette näidata ja enam ei pidanud midagi arvama. TECH2 näitas mootori temperatuuri anduri viga, mootori temperatuuri näit (tech 2) oli ka väga suvaline. Poisid viskasid uue anduri külge, kuid sellega oli täpselt sama lugu. Juhtme viga jälitades jõuti ECU pistikuni, mille 1 pin oli "sisse" läinud. Kutt lappis kiirkorras pisut pistikut ja näit läks normaalseks. Samas liikus asja tagasi pannes uuesti "pin" paigast. Sai uuesti paika pandud ja pini vahetus plaani võetud (reede õhtul ei hakanud tegema). Auto sai liikuma ja veateated kadusid. Kui CE põlema viskab, siis tean kust asjale läheneda.

Igatahes pool tundi leiutamist ja kotermann on leitud. Ei teagi kaua aju "poolikult" töötanud on, sest PIN võis juba pikalt katkendliku ühendusega olla.

Huvitav, kas mootori temperatuuri andur (see, mis kollektori all on) kuidagi kliimaseadme tööd ka mõjutab....

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: K Mai 27, 2009 18:52
Postitas suur
Soolotan siin teemas ka pisut.
Pardapigekammist olen halanud selles teemas.

Üks teine jama on veel - käivitub väga kehvasti ja tühikäik ei ole ühtlane. Puhastasin tühikäoigu mootori ära, kuid asja see ei parandanud. Trionic arvas hüpliku tühikäigu ja veidra käivituse kohta, et pihusteid tuleks kontrollida. Esimesel võimalusel viingi pihustid kontrolli.

Vahepeal remontisin el. antenni. Tutikas vits-mast ja puuduvad elemendid ning antenn töötab jälle.
Augutäiteks kruttisin külge ka Teageri vanad udutuled. et ülevaatuselt läbi saada, tuleb need veel ka põlema saada.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Juun 01, 2009 10:46
Postitas suur
Algselt postitas: suur
Üks teine jama on veel - käivitub väga kehvasti ja tühikäik ei ole ühtlane. Puhastasin tühikäoigu mootori ära, kuid asja see ei parandanud. Trionic arvas hüpliku tühikäigu ja veidra käivituse kohta, et pihusteid tuleks kontrollida. Esimesel võimalusel viingi pihustid kontrolli.

Jätkan soolot. Täna hommikul viisin pihustid boschi diagnostikasse. Ja juba sain ka tagasiside, et pihustid on korras. Alguses oli üks pihusti tilkunud (mida ka kahtlustati), kuid enam mitte.
Õhtul krutin pihustid peale, siis on näha, mis muutus. igaks-juhuks peab vist küünlad ka üle vaatama....

Äkki kaovad ka must masendus :P ja tonni müügimõtted.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Juun 01, 2009 13:30
Postitas maxuud
Algselt postitas: suur
Augutäiteks kruttisin külge ka Teageri vanad udutuled. et ülevaatuselt läbi saada, tuleb need veel ka põlema saada.


Pakun siis vaheldust su soolole, muidu ehk tüdined veel äragi ;)

Umbes nii, et kui bamperis olid udukate kohad tühjad kas siis ülevaatus nõudis, et need täis oleks, on neil seda õigust nõuda ?
Ma saan aru, et kui nad küljes, et siis peavad põlema, seda küll.
Kuidas siis siiani läbi oled saanud üv -lt, kui augud tühjad olid. Ja kas need teageri vanad siis ei põle ? Viimati, kui oma tonnisele juhtmed külge panin põlesid kõik tuled väga bro aga mul pole hetkel lihtsalt mahti selle jupitamisega tegeleda ja pole nagu täit kindlust ka, kas seda üldse ette võtta või mitte.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Juun 01, 2009 13:37
Postitas Cyber
kui on küljes, siis peavad töötama. Kui ei ole, siis ei saa ka keegi nõuda neid..:) Eks Suurel ole lihtsalt laiskus kallal (Laiscuus Condiides Chronicum), et pole neid korralikult ühendanud..:)

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Juun 01, 2009 13:41
Postitas suur
Praeguseks on udutulede lüliti ja relee ka küljes, aga tuled veel ei põle. Pean testriga viga otsima hakkama. Aga need juhtmed on nii lolli koha peal, et ei viitsi lihtsalt. ülevaatuseni veel aega ka.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Juun 01, 2009 13:59
Postitas vallikas
Algselt postitas: suur
Praeguseks on udutulede lüliti ja relee ka küljes, aga tuled veel ei põle. Pean testriga viga otsima hakkama. Aga need juhtmed on nii lolli koha peal, et ei viitsi lihtsalt. ülevaatuseni veel aega ka.


Suur, jama koha peal on jah, aga väga hästi võib aidata pistikute puhastamine. Minul ka ei põlenud ja praegu ka üks ei põle, sest pole auto alla ronida viitsinud vahepeal. Ülevaatuse ajaks tahtsin korda teha ja ei osanud viga otsida, siis Viki tõstis üles ja selgitas välja lihtsaima vea ehk oksüdeerunud pistiku. Jube palju vett saavad need pistikud seal all, küllap sellest.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Juun 01, 2009 14:15
Postitas suur
Algselt postitas: vallikas
Suur, jama koha peal on jah, aga väga hästi võib aidata pistikute puhastamine. Minul ka ei põlenud ja praegu ka üks ei põle, sest pole auto alla ronida viitsinud vahepeal. Ülevaatuse ajaks tahtsin korda teha ja ei osanud viga otsida, siis Viki tõstis üles ja selgitas välja lihtsaima vea ehk oksüdeerunud pistiku. Jube palju vett saavad need pistikud seal all, küllap sellest.

Eks kui tekib võimalus kanali peale saada, siis käin kogu komplekti üle. ei saa nii olla, et ei põle :)

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Juun 01, 2009 22:10
Postitas suur
Pihustid peal ja puhastusteenusest oli kasu. Auto käivitub jälle nagu noor täkk. Gaasi vajutamisele reageerib ka paremini (tuksis pihustiga oli asi kiirendamisel väga uimane, nagu ei saaks hapnikku peale või miskit) ning tühikäik on selgem. Keskmise kütusekulu number hakkas ka allapoole liikuma, kuid see on veel kõigest number. Troore hais käivitamisel kah kadunud.
Eks tankimisel on näha kuidas reaalne kütusekulu muutus.

Küünlaid ei viitsinud täna üle vaadata.

Aitäh Iisak (olid vist sina, kes ükskord arvamust avaldas, et pihusti võib tilkuda)!

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Aug 07, 2009 23:46
Postitas suur
Kuukene tagasi hakkas klaasipesuvedelik jube kiiresti kaduma. Probleem ei olnud seekord teada tuntud klapis. Lekkis paak.
Leke oli paagi ja selle kinnituspoldi ühenduskohas. Tean, et selle parandamine on paras kantossilappimine, kuid võtsin selle siiski ette. Puhastasin paagi, karestasin liimitavad kohad, ning möksisin kahekomponendilise liimiga ühenduskoha kokku. Pärast liimi kivistumist ajasin liimile veel mingit tõrvataolist elastset möginat peale - ehk jääb pidama.

Paagi kättesaamiseks tuli aga logar alt võtta ning logari kättesaamiseks tiiva serva kattev plastikliist. JA liistu alt tuli kolekole roosteuss välja. Olin seal juba varem punnitavat värvi märganud, kuid nüüd nägin ka kurja juurt. Tegudele - esmaspäeval läheb auto keretöödesse, kus ninaosa ning juhiuste altservad saavad uue värvkatte. Loomulikult võetakse enne roostega midagi tõsist ette.

Lisatud failid

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: N Nov 26, 2009 12:45
Postitas suur
Selleks aastaks siis TÜV tehtud. Läbisin esimesel katsel ilma ühegi märkuseta.
Seekord käisin vahelduseks Tulika punktile sparki poolt välja reklaamitud kohas ja jäin rahule.

Enne ülevaatusele sõitu hüppasin autoga pesulast WELM läbi, kust sain praktiliselt tasuta ja väga kiiresti auto välipesu. Autro on praeguseks küll juba must - ikkagi paar-kolm kilomeetrit tuli linnas sõita.

Jälle päev korda läinud.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Nov 19, 2010 22:53
Postitas suur
Igasügisene probleem uduste klaasidega käis tõsiselt närvidele. Nagu temperatuur 0-piirkonda jõudis nii klaasid udused. Kuni möödunud laupäevani.....

Aitäh hääle foorumlasele ja klubilasele kes aitas mind varuosa übersoodsa hinnaga saamisel. Auto peamine kasutaja Proua Suurküla ka tänab. veelkord.

Vihjeks veel niipalju et lisaks lekkivale salongiradikale võib udust akent põhjustada ka valesse asendisse jäädavalt seiskunud sisetsirkulatsiooni klapi mootor (mul on tunne et see ongi peamine põhjus).

Lisatud failid

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: L Nov 20, 2010 9:33
Postitas Trionic
See pole PEAMINE udu põhjustaja,kuid kui mootori surmamoent toimub selle teatud asendis,soodustab see tihti udutamist.Udu eelduseks on siiski lekkiv soojusvaheti,niiskus mattide all,umbes vee äravoolud,või umbes mikrofilter.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: L Nov 20, 2010 12:30
Postitas suur
Noh. Sügisesed ja talvised ilmad on autos niiskuse tekkele üsna soodsad. Kui aga jalgadega vee autosse viid, siis sinna see ka jääb. Ventilatsioon ketrab aina siseringil seda niiskust ringi ja loomulikult mingi hetk ün niiskuse piir täis. Ehk siis kogu--aeg siseringi ketramine ei ole ventilatsioonile üldse normaalne.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: E Mär 07, 2011 15:33
Postitas suur
(postitati 25.9.2006 17:17)
Täna sai Saab endale siinse foorumi akujumal Morrise abiga endale uue aku. Täpsemalt 12V 75Ah 720A EN Varta aku E38. Aku tahtis pisut mõlemast alumisest servast saagimist, aga loodan, et rõõmu on seetõttu rohkem. Tänud Morrisele, kes siin teemas lubas saabiomanikele akumurede korral abiks olla ja on oma lubadust hiilgavalt täitnud.


Kui käima saab, siis seisma tohib jätta vaid renovaari ees.
Geneka surm ja laadimisprobleemid ning lühikesed linnaotsad aitasid akul otsa saada. Oma osa oli ka pikal külmaperioodil.
Aku kestus tuli pisut üle 4a.

EDIT: Tulemuseks VARTA SILVER dynamic 574 402 075 3162
(74Ah 750A EN, E38). Ja nagu ikka - alumised otsaservad tuli maha lõigata, et aku peale mahuks.

Kiitus ja tänusõnad Morrisele!
Pilt

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: P Nov 13, 2011 20:04
Postitas suur
Saab müügis.
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=944824

Müügi põhjus on lihtne - peamiselt linnasõitudeks kasutamiseks on tonnine minu jaoks liiga janune. Kuna varem elasin keskusele lähemal ja sõidud olid lühemad, siis kulu ei häirinud. Aastake tagasi kolisin linna serva, distantsid läksid pikemaks ja kulu hakkas häirima.

Asemele ostsin ühe peaaegu samavana rootsi universaal-ökotraktori. Ausalt - saabiga on parem sõita. Linnas on saab võrreldes ökotrakatsiga oluliselt vaiksem. Samas pisut uimasem (diislil moment juba madalal pöördel olemas). Maanteel seevastu on saab teravuselt tublisti üle.

Ja luukpäratonni pagass on väga suur. Julgen arvata, et V70 pagasiruum pole tonnise omast oluliselt suurem.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: P Nov 13, 2011 20:27
Postitas qdwin
V on ju kuut? Sinna peaks ju nii mõnegi ratta ära mahutama?

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: P Nov 13, 2011 23:08
Postitas suur
V on ju kuut? Sinna peaks ju nii mõnegi ratta ära mahutama?

Madal kuut. Madal.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: T Nov 15, 2011 18:54
Postitas suur
Täna käisin tehnoülevaatusel. Nagu saabiga ikka, polnud probleeme ja nüüd ülevaatus järgmise aasta lõpuni olemas.

Kirja läks 2 väheolulist viga. Üks summuti kinnituskumm oli katki ning kustuti oli kontrollimata. Ilmselt kadaka tee ääres olev reklaam, kus lubati ka kustuteid kontrollida, ei olnud siiski tehnokonsuldi ülevaatuspunkti oma.

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Jaan 20, 2012 0:00
Postitas habemik
Palju ta linnas siis neelas, et meele nii mustaks tegi?

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: R Jaan 20, 2012 6:34
Postitas suur
Tavaline automaat-tonnise linnakulu.

Mingi hetk viitsisin numbreid kirja panna:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/312826.html

SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

Postitatud: L Veebr 18, 2012 12:15
Postitas suur
Lukku. Muretut teekonda, ristosaab!