SAAB 9000 CS 2.3 LPT, 1996, suur

qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2241
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: Jalgratas.
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik, 9-5 Aero või 9-5 Griffin

#76

T Sept 05, 2006 12:12

Kui nüüd iga õlivahetuse ajal piipusid crytoxiga määrida, on vast järgmised 10 aastat jälle hooletu.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#77

T Sept 05, 2006 12:27

Mõte oli ka mootoriruumi koos mootoriga pesta aga ega hästi enam ei julgegi sest se kurivaimu punane blokk maksab päris palju:freak:,
selgusetuks jäi sellegipoolest see kas peab siis di bloki kinni katma või ei:o??
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2238
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#78

T Sept 05, 2006 12:41

Algselt postitas: TFK
Mõte oli ka mootoriruumi koos mootoriga pesta aga ega hästi enam ei julgegi sest se kurivaimu punane blokk maksab päris palju:freak:,
selgusetuks jäi sellegipoolest see kas peab siis di bloki kinni katma või ei:o??


Hei,

Üldiselt uhasin mina koos teageriga ning Qdwiniga (viimane küll tiba ette vaatlikumalt vist) ikka surve veega otse peale. Ei juhtunud küll midagi, kuid samas on Trionic mul kasseti määrginud selle va õige ainega.
Iga ratas veab and then some!
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#79

T Sept 05, 2006 12:48

Pilt siis selge et pahanduste vältimiseksdi blokk eemaldada nig avakinnikatta ja pärast suruõhuga
küünla ümbrused kuivatada juhul kui vett sinna kogematta sattunud on;)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#80

T Sept 05, 2006 12:49

Sorry suur su teema risustamise pärast.
Mu tonnisel peal tutikas DI, ehk siis ilmselt ma muretsesin kõigevähem sellepärast. Rohkem siiski peaks muretsema mädade juhtmete ja ühenduste pärast, kuna lühise korral võib tekkinud ehmatus suurem olla, kui tegelik kahju.

Usun, et natuke riskivabam on pesta ilma survepesuta - leotad (mahajahtunud mootoriga ainult!!!) mootoriruumi üle veega, pritsid igalepoole mootoripesuainuet, mingi pintsli või harjaga nühid mustemaid kohti ja uhad ära kõik.

suur, õnnitlused uue DI puhul. Vähemalt nüüd tead, et ei pea DI pärast mitu head aastat muretsema ;)

terv, teager
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#81

T Sept 05, 2006 12:55

Di sai isegi kinnikaetult märjaks. Kuivatasin asja täielikult ära. Viga oli see, et pärast pesu krytoxiga ei määrinud. Arvasin, et õlivahetuseni kestab ära, aga võta näpust.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#82

E Sept 25, 2006 18:17

Täna sai Saab endale siinse foorumi akujumal Morrise abiga endale uue aku. Täpsemalt 12V 75Ah 720A EN Varta aku E38. Aku tahtis pisut mõlemast alumisest servast saagimist, aga loodan, et rõõmu on seetõttu rohkem. Tänud Morrisele, kes siin teemas lubas saabiomanikele akumurede korral abiks olla ja on oma lubadust hiilgavalt täitnud.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#83

E Apr 09, 2007 19:35

Algselt postitas: suur, 23.3.2006 21:58
Täna vahetasin siin foorumis mitmeid kordi läbi käinud õnnetud vaakumvoolikud ära. Õigemini asendasin 4mm vaakumvoolikud 4mm bensiinivoolikutega

Nüüd on aasta mööda saanud ja vaakumvoolikud taas uuenduskuuri läbinud. Nüüd on kapoti all silikoonvoolikud. DC-ICE poest sain mingi kahemeetrise jäägi 125 krooni eest. Ühtlasi julgen väita, et bensiinivoolik vaakumvoolikuna ikka ei sobi. Õigemini absoluutselt ei soovita sellist kombinatsiooni, seda enam, et silikoonvooliku ja kütusevooliku hinnavahe on pea olematu. Karterituulutusega (õliaurud) otseselt seotud voolikud olid täielikult hävinenud. Ühtlasi olid need (õliaurud+kütusevoolik) hävitanud ühe plastikkolmiku (ing. keelne nimi oli nipple), mis ühendas klapikambrikaant ühe vaakumvooliku ja veel ühe karterituulutusvoolikuga. Nimelt oli vaakumvoolikuna kasutatud kütusevoolik ümber selle nipli naturaalselt sulanud ning irdus vaid koos osaga kolmikust. Loomulikult teostasi voolikuvahetust Võrumaal olles, mistõttu 260km tuli läbida mõlemad voolikuotsad pimedaks tehtuna (vt. pilti). Nüüdseks sai VM'ist kiirkorras uus kolmik (148.- raha) hangitud ja asi korras.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#84

E Apr 09, 2007 19:47

Kui juba lobisemiseks läks, siis kirjutan siia veel pisut saabikronoloogiat.
Septembrist alates on vahetatud vaid mõned üksikud varuosad:
[list][*]mootori kanduri puksid (nn. ülemised padjad, 2tk Troostis kokku 650.-)
[*]rihmapingutusamort (see oli kõige kulukam, Troostis 1950.-)
[*]bensiinipaagi kork - ligi kaks aastat sõitsin suvalise "avariikorgiga". Uus kork maksis Troostis kõigest 120 krooni.[/list]
Tehtud on ka tavahooldus (see pole tegelikult mainimist väärt), mis sisaldas õlivahetust, käigukasti õli vahetust, uusi küünlaid, krytoxit, salongifiltrit jne.

Kokku olen oma saabiga kahe aasta jooksul naisega kahepeale maha sõitnud 35 000 kilomeetrit (4294 liitrit kütust!!!, 55312 eeku kütusele). Eelmine kuu sai SAAB päris minu omaks.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1769
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#85

E Apr 09, 2007 19:53

.

Kokku olen oma saabiga kahe aasta jooksul naisega kahepeale maha sõitnud 35 000 kilomeetrit (4294 liitrit kütust!!!, 55312 eeku kütusele). Eelmine kuu sai SAAB päris minu omaks.


Sul siis tõeline pühapäeva auto.:)
Mul kolme kuuga 10 000km.
Sent from my Monte Carlo using B236
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#86

E Apr 09, 2007 20:26

Algselt postitas: kasparius
Sul siis tõeline pühapäeva auto.:)
Mul kolme kuuga 10 000km.

Tuleb tunnistada, et aastane läbisõit on tõesti suht väike.
Alguses käisin iga päe autoga Keilasse tööle, kuid bensukulu sundis selles osas pisut ümber mõtlema. Nüüd on auto peamiselt naise (ja lapse) käsutuses ning liigub linnas. Suviti satub auto tavalisest pisut rohkem maanteele.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#87

E Juul 23, 2007 19:50

Algselt postitas: suur
Täna sai Saab uue esiklaasi. Välja nägemine on hoopis parem. Nagu polekski midagi ees :). 10 aastaga oli vana klaas üsnagi tuhmiks kriimustatud.

IF kindlustus sai ~2,5 kilose arve.

Tundub, et ikka igal aastal tuleb klaasi vahetada...

Täna sõitsin rahulikult mööda Tartu mnt-d Tallinna poole ning mõned kilomeetrid enne Tallinna 70 alas värskelt pinnatud teel otsustas soome numbritega vana C-klassi Mersu minust nii umbes 90-100'ga mööda küpsetada. Loomulikult käis plõks ja esiklaasis oli kivitäke. Järgi kihutama ei hakanud, kuid linna jõudes seisime esimese foori taga kõrvuti. Andsin märku, et ta äärde tõmbaks. Tüüp vist ei saanud aru, kuid järvevana teel talle kõrvale sõites ning vehkides suutsin tüübi peatuma saada. Loomulikult ei puhunud tüüp ühtegi keelt peale soome keele, mida mina paraku ei räägi. Käte ja jalgade abil suutsime nii palju selgeks teha, et tüüp on nõus mu klaasi ravima kui soome sõidan - absurdsus. Sain ta kontaktnumbri, nime (mille õigsuses ma kindel pole) ning autonumbri kah kirja.
Õnneks on mul kaskokindlustus ning omavastutuseta klaasiring. Koheselt sõitsin IF kindlustusse ning saan varsti uue klaasi. IFi raportisse kirjutasin, et süüdlane on teada ning panin ka vastavad andmed kirja, kuid tundub, et IF pole huvitatud rikkuja käest oma raha tagasi saama (rikkuja õnn).

Vastik on see, et IF pole nõus mu klaasi VM-is tasuta vahetama ning päikesekiirgust neelavast klaasist võin vaid und näha. Teab ehk keegi kas klaasiteenindus või Autover pakub saaile päikesekiirgust neelavat klaasi?
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#88

E Juul 23, 2007 20:11

Algselt postitas: suur

Vastik on see, et IF pole nõus mu klaasi VM-is tasuta vahetama ning päikesekiirgust neelavast klaasist võin vaid und näha. Teab ehk keegi kas klaasiteenindus või Autover pakub saaile päikesekiirgust neelavat klaasi?


Nii klaasiteenindus kui autover pakuvad nn Solar klaase, tonnise puhul pole päris kindel, aga eelmine nädal just sai sama tee läbi käidud. Kuna teised klaasid mu OG'l Sekuriti kirjasid kandsid, siis jalutasin Autoverist läbi, ja nemad ka täpselt samasuguse Sekuriti klaasi (VINi auguga ja solar ja ilma ribata) ette seadsid.
Sekurit peaks ka saabi originaalklaasitootja olema, ehk viking sulle täpselt sama klaasi +200% juurdehindlusega pakuks?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2713
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#89

E Juul 23, 2007 20:45

Klaasiteenindus vahetab täpselt sama klaasi vastu, mis sul eelnevalt oli. Põhjus, miks IF ei hüvita VM´is vahetatud klaasi on see, et VM´il puuduvad minu teada osade kindlustusteenuste pakkujatega vastavavad lepingud.

EDIT: Siin on olemas ka klaas sinu autole
Toote all on kirjas "solar+vin+logo":wise:
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#90

E Juul 23, 2007 21:01

Algselt postitas: epsum
Algselt postitas: suur
Vastik on see, et IF pole nõus mu klaasi VM-is tasuta vahetama ning päikesekiirgust neelavast klaasist võin vaid und näha. Teab ehk keegi kas klaasiteenindus või Autover pakub saaile päikesekiirgust neelavat klaasi?

Nii klaasiteenindus kui autover pakuvad nn Solar klaase, tonnise puhul pole päris kindel, aga eelmine nädal just sai sama tee läbi käidud. Kuna teised klaasid mu OG'l Sekuriti kirjasid kandsid, siis jalutasin Autoverist läbi, ja nemad ka täpselt samasuguse Sekuriti klaasi (VINi auguga ja solar ja ilma ribata) ette seadsid.
Sekurit peaks ka saabi originaalklaasitootja olema, ehk viking sulle täpselt sama klaasi +200% juurdehindlusega pakuks?

Tänud vastajaile. astun homme klaasiteenindusest läbi ja uurin asja. Ei vaevunud kodulehte puurima ning tuginesin möödunud aasta infole, kus mu solar klaas vahetati mittesolar (vähemalt vastavat märki pole) klaasi vastu.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#91

T Sept 04, 2007 8:03

Kurat ja põrgu. Täna hommikul sain Tallinna ja Keila vahel Rehvi vahetada. Esimest korda elus.
Mingi suhteliselt lapikuks sõitmata rebase laip oli teel, arvasin, et on mõistlik mööda sõita. Kuna vastu tuli autode kett, siis hoog maha ja tee servast mööda. Parempoolsed rattad käisid asfaldilt maas ning asfaldile tagasi sõites algas kohutav müra ja vibra. Asfaldile sõites tõmbas viimase servaga rehvi küljele mõnusa augu.

Siit 2 moraali:
1. Enne kui tee servast asfaldile sõidad, jälgi milline see asfaldi serv on
2. Hoia varurattas rõhk normis (mul oli madalapoolne aga kannatas esimese tanklani ära sõita).
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#92

R Sept 07, 2007 8:12

Nüüd on taga kaks uut Fulda Progresso (205/60R15) rehvi,
Foorumlane djk tegi väga hea pakkumise, aitäh!
Suur tänu ka ühele teisele rehvidega tegelevale foorumlasele, kes oma hea pakkumisega pisut hiljaks jäi.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#93

E Sept 10, 2007 22:12

Leidsin ühe suvise pildi.
Suvel liigutati Saab parvega üle Emajõe. Pildil ootab saabi peremees vastaskaldalt parve. Auto on jube tolmune, sest suveseikluse jooksul sattus paljudele kruusateedele.
Parvega saab sõita Kavastus.

Lisatud failid
Jürgen

#94

E Sept 10, 2007 22:22

No selle parvepapiga on saanud nalja küllalt :D.
Algul oli 125.- autoga üle
siis 25.-
siis õlu
ja lõpuks oli ilma hoopis..:drink:

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2241
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: Jalgratas.
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik, 9-5 Aero või 9-5 Griffin

#95

E Sept 10, 2007 23:14

Kord ootasime seal kuna parv kohale vändatakse. Mingi jõeääres konutav vindine tüüp vaatas äkitsi mulle otsa ja küsis et miks ma Saabiga sõidan. Ei osanud nõnda otsekohesele küsimusele paugusti vastatagi. Siis ütles et tal oli ka Saab, igavesti hea auto aga kokku vajus.

OT: Samas suunas, peale jõe ületust vasakule Tartu peale keeramine on vägagi ilusa vaatega ja sellist mitmesajaaastaste puudega alleed võib eestis leida aina vähem ja vähem.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#96

T Sept 11, 2007 8:30

Algselt postitas: Jürgen
No selle parvepapiga on saanud nalja küllalt :D.
Algul oli 125.- autoga üle
siis 25.-
siis õlu
ja lõpuks oli ilma hoopis..:drink:

Hinnakirja hind oli 25. See tuli igal juhul soodsam, kui ringiga sõita. Pealegi oli plaan idapiiriga tutvuda ning võimalikult Peipsi lähedalt "ülesse" välja" sõita. Nii jõudsingi lõpuks Obinitsast Vasknarva. Edasi ei viitsinud enam seigelda, kuna aeg sai otsa.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#97

E Nov 19, 2007 22:08

Täna käisin tehnoülevaatusel - Tehtud! Järgmine kord 2008 dets. Üle lasin vaadata Tulika autokeskuses - tuleb tunnistada, et tegu on väga mõistlike meestega.
Leitud vead
*Üks tagumine numbrituli ei põle - kurat, Eleri ütles mulle seda kui klubiga rabas käisime, kuid unustasin.
*Sumps lekib - ka seda kuulsin pisut varem. Asjalik ülevaataja aitas augu ka üles leida - Peale sukka ja enne keskmist pütta oleva liitekoha juures väike auk.
*Tagumised stabika puksid hakkavad otsa saama- Huvitav et kolksu sisse ei kuule.
*Käsipidur pisut ebaühtlane, kuid võtab siiski normi piires.
*Tühikäigul põriseb midagi kati sees. Katteplekk ega kronsa süüdlased pole - müra tuleb konkreetselt kuskilt seest (heitegaasid siiski normis).

Ülevaatuse mehed ei suutnud keresse pressitud tehasetähist leida, ma ei osanud neid ka neile abiks olla. Kus see on?

Vot nii hästi on lood.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#98

E Nov 19, 2007 23:22

Algselt postitas: suurÜlevaatuse mehed ei suutnud keresse pressitud tehasetähist leida, ma ei osanud neid ka neile abiks olla. Kus see on?

Vot nii hästi on lood.


Tuttav tunne. Mul oli ülevaatusel sama asi, teadsin poltkindlalt, et ta on kusagil mati ääre all, aga otsisime oma kümme minutit...:P

Tagaluuk lahti, siis tagavararatta kaas üles ja kaane kinnitusest (lukustist) paremal pool, kui matti veidi üles kergitad enda poole.

Edit: kuidas üldse läbi said, kui tehasetähist ei leitud :freak:
maxuud
Postitusi: 531
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#99

T Nov 20, 2007 0:22

Algselt postitas: sebastian

Edit: kuidas üldse läbi said, kui tehasetähist ei leitud :freak:


Kas esiklaasi all siis ei ole sellel aastakäigul juba, lisaks ju mootoriruumis ka plekktahvlil kere küljes peaks nagu olema :freak:

Muide sama asi classikuga ülevaatust tehes. Samas ei saa tahta ka, et iga ÜV onu suvalisel mudelil seda kohta kohe peast teaks, saati veel kui ka omanik ei tea :freak:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#100

T Nov 20, 2007 0:34

Algselt postitas: maxuud
Kas esiklaasi all siis ei ole sellel aastakäigul juba, lisaks ju mootoriruumis ka plekktahvlil kere küljes peaks nagu olema :freak:

On esiklaasi all ja mootoriruumis ka, aga mõlemad on lihtsalt plekklipikud ja vähemalt minu ÜV mehele neist ei piisanud. Tahtis ikka keresse pressitut näha...no siis me otsisimegi :)
Vasta