SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#26

P Mär 08, 2009 18:25

APC solenoidi võtsid lahti? Õli sinna lasta ei ole soovitatav. Seal on plekk seib sees. Krt keegi kunagi harutas selle klapi siin foorumis lahti, isegi pildid olid juures. Aga ma ei leia seda ammu enam.
Igatahes kui sa võimsust juurde tahad odavalt saada, siis MBC-ga saad ainult kuni Fuel Cutini rõhu reguleerida. Samas suurem õhulugeja viib seda fuel cuti kõvasti üles poole. Õhulugeja tuunimisega pead uued pihustid ka panema. Muidu lased laiali. Minul veel kestab ja auto töötab ideaalselt.
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#27

P Mär 08, 2009 22:33

Solenoidi võtsin lahti jah, selle piltidega teema leidsin mingi aeg üles kah, aga abi ei olnud. MBC peale mõtlesin pigem kokkuhoiu mõttes praegu, sest apc klapp kallim. Tuuningu peale hakkan siis mõtlema kui auto täiesti korda saadud :)
Igatahes, käisin ivometsal (aitäh! :notworthy: ) külas, et teist apc klappi proovida ja siis tegime ühe ringi lahtise wastegate voolikuga kah. Ka siis ei liigu auto edasi, näidik läheb kollase keskele ja kõik, vuhiseb ainult tublisti. Leket algsel vaatlusel leida ei õnnestunud..
Nii et nüid tuleks kuskil survestada ja vaadata kas leiab lekke üles ja siis saab edasi mõelda. Trionic arvas, et turbo ise lihtsalt nii väsinud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7308
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#28

P Mär 08, 2009 23:37

veel leidsime yhe tuuningelemendi- yhele klapist minevale voolikule oli pime ette pandud ( vist kõige alumisele)
aga tundub jah, et mingi ylisuur õhuleke kuskil, sest turboosuti vaevalt kollase peale ronib. ja seda lahtise wg vollaga. samas sellist vilet ei olnud, kui kunagi endal mingil massinal oli coolerist tulev voolik praoga. ju sellel autol auk suurem.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7057
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#29

E Mär 09, 2009 8:04

WG võll võib olla kinni roostetanud poolavatud asendis(sage viga).
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#30

E Mär 09, 2009 8:41

Turbotihend ei või läbi olla. Kollektori kinnituse juurest ei kostu õhusutsatusi?
Mul oli vähemalt selline juhus.
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#31

E Mär 09, 2009 11:21

wastegate'i hoob oli täitsa liigutatav, seda ma ei oska muidugi öelda kas ta ka lõpuni kinni läks, aga lahtipoole sai teda igatahes tõmmata..
Kohapeal gaasitades ja vedelikku peale pritsides ei leidnud seal kollerktori kinnituse juures ega suurte lõdvikute juures leket..
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#32

P Mär 15, 2009 17:56

täna proovisin jälle ilma wastegate voolikuta sõita. Cutoffini ta ikka nii ei jõua, aga alguses mõned korrad rebis täitsa kõvasti edasi ja seier läks ka punase keskele, aga siis järgmised korrad proovides jäi jälle seier poole kollase juures seisma ja hakkas isegi veits allapoole vajuma pöörete tõustes :

Ma tean, et nii või teisiti ei ole see normaalne, et ilma wastegate voolikuta cutoffi ei lähe, aga kas see sümptom, et alguses rebib rohkem ja pärast vähem, võiks olla millegi tunnus, mis aitaks diagnoosile lähemale?

Mõnel järgnevatest nädalavahetustest äkki leian võimaluse kuskil survet sisse lasta, siiamaani pean niimoodi imelike meetoditega mõistatama..
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#33

P Mär 15, 2009 19:07

Kõik viitab tõesti mingile suuremale õhulekkele, kui mingi lahtine vaakumvoolik seda põhjustaks.
Wastagate klapp ja bypass klapp siiski kahtlased kohad. Kas viimane ikka korras? Äkki päästab enamuse sisselastavast rõhust tagasi turbo kompressori "ette".
Võimalik ka intercooleris või selle voolikutes mingi leke.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7308
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#34

P Mär 15, 2009 19:22

coolerisse minevad/tulevad vollad olid kyll visuaalselt vägagi tugevad ja kulumata ja korras paistsid.
aga see on juba huvitav, et korra või paar lasi loomal minna korralikult.
siis äkki ikka mingi klapp ei sulgu piisavalt
aga mingit teist bypass klappi proovida, või kuidas seda kontrollida saaks? suuga puhumisele pidas...:red:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#35

P Mär 15, 2009 19:59

Algselt postitas: ivomets
coolerisse minevad/tulevad vollad olid kyll visuaalselt vägagi tugevad ja kulumata ja korras paistsid.
aga see on juba huvitav, et korra või paar lasi loomal minna korralikult.
siis äkki ikka mingi klapp ei sulgu piisavalt
aga mingit teist bypass klappi proovida, või kuidas seda kontrollida saaks? suuga puhumisele pidas...:red:

WG klapp võib takerduda, mõnikord sulgeb, teinekord jätab prao vahele.
Sama võib olla ka bypassiga. Kuidagi talle ~1,5 baari sisse ja siis näha kas peab. Puhudes vist nii palju ei jõua :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7308
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#36

P Mär 15, 2009 20:20

ahaa.!! kuigi ma olen fanfaari ja truba mänginud, siiski niipalju vist ei jõua, mingi 0,2 jääb puudu.
aga tõenäoliselt on siis kyll mingi klapi viga, sest susinat nagu kuskilt läbi ajaks, ei olnud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#37

E Mär 16, 2009 1:15

wastegate vast ei saa olla, sest wastegate klappi ju ei liigutatud vahepeal (voolik lahti ühendatud). Peab siis ikka leidma võimaluse survestada.. või töötavat bypass klappi proovida.
Tänud kaasamõtlemise eest :)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#38

E Mär 16, 2009 10:41

Algselt postitas: schlaam
wastegate vast ei saa olla, sest wastegate klappi ju ei liigutatud vahepeal (voolik lahti ühendatud).

Saab ikka, kui klapp ise turbiini küljes mingil hetkel läbi laseb või kuumakambris tekkiv surve ta lahti kangutab.

Pilt
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#39

K Mär 25, 2009 19:45

Vahepeal pole suurt midagi toimunud. Paar päeva tagasi lõppes poole töö pealt ära aknapesu.. mootor surises edasi, aga vedelikku ei tulnud. Mõne aja pärast hakkas vedeliku tuli ka põlema.. vast tuli mingi voolik lahti. Pole siin kortermaja ees külmas väga lõbu auto alla ronida, aga kuidas kõige paremini seda paaki ja värki näeb? Klassikul oli ta mõnusalt ligipääsetav, aga tonnisel on ta väga ära peidetud (vedelikku on jube nõme kallata ka sinna).
Täna suusatamast tulles kordus seesama jama, mis Audacerist ära sõites. Tõmbasin auto teeäärde jälle ja leidsin kuskile geneka külge (pime oli, ei näinud kust tuli ja kuhu täpselt läks) mineva peenikese juhtme, mis oli väga habras ja kergel liigutamisel murdus ära. Ühendasin ta käepäraste vahenditega kontakti külge tagasi ja sõit võis jätuda. Oskate öelda, mis juhe see võiks olla? Loodetavasti ongi see probleemi tekitaja..
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#40

K Mär 25, 2009 19:52

See on ergutus juhe minu teada?:conf:
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#41

K Mär 25, 2009 20:12

tänan, siis võiks sobida küll probleemiga =)
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#42

P Apr 12, 2009 17:42

Võtsin tagant turvavööd lahti ja nad kerisid ennast täiesti peale. Nüüd läksid nagu lukku ja ei lase üldse turvavööd välja tõmmata. Kas vöö välja tõmbamiseks on mingi nipp?

Edit: nipp oli see, et sees on G-andur (ei tea mis ta nimi täpselt võiks olla), nii et rulli pidi rihma lahti kerimiseks hoidma täpselt samas asendis mis ta auto küljes on..
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#43

N Mai 21, 2009 22:54

Nonii, mis siis vahepeal toimund..
Ükspäev riiast koju sõites tuli ära roolivõimu pumba küljest rihmaratas koos võlliga (varem tegi ka natuke häält). Romulast sain uue pumba ja tänu ivometsale (aitäh, mees :notworthy: ) pumba külge.
Sellega mu ebaõnn ei lõppenud :P
Ülejärgmisel päeval linnas sõites käis jälle litakas ja kadusid roolivõim ja aku laadimine, temp tõusis jne.
olin unustanud õlikaltsu kapoti alla ja see oli lennanud rihma ja rulliku vahele ja tõmbas rihma puruks :red:
Kurat kuidas ma ennast kirusin.. aga mis teha, ikka juhtub..
Just vahetasin rihma ära ja auto taas sõidab.
Vahepeal tegin lae ka ära. Keegi oli seda kunagi varem vahetanud, aga halva materjali, halva liimi ja õliste kätega, nii et see oli päris jube. Praegu ei sai selline, et võib rahule jääda.. eriti arvestades, et see alus ei olnud ka enam üldse heas konditsioonis.
Panen vahelduseks sellest laest paar pilti ka: http://img38.imageshack.us/gal.php?g=img2797d.jpg
que
Postitusi: 1351
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#44

T Juun 30, 2009 12:04

Autot müües oligi kõige suurem mure, et ta ikka hea peremehe leiaks..
Vaadates denveri ja sclaami tegevust siis (y) (Y) :cool:

geneka rihmaga ja rullikutega õnnestus mulgi korra teepeale jääda
aknapesu voolikud samuti vajasid tähelepanu.. :D
..ju see siis on selle auto kutsehaigus :eureka:

Pane masinast ikka pilte veel :D

terv
que
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
denver
Postitusi: 49
Liitunud: R Jaan 18, 2008 9:14
Asukoht:
Auto:

#45

K Juul 01, 2009 0:50

Algselt postitas: que
Vaadates denveri ja sclaami tegevust siis (y) (Y) :cool:

Ära tee paarist postitusest liiga ennatlikke järeldusi, eks!

denver
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#46

N Aug 13, 2009 17:10

Täitsa õigus, viimasel ajal on jäänud auto jaoks hirmus vähe aega, loodan selle tasa teha septembris hoolduse käigus.
Praeguseks aga selline küsimus.. juba suhteliselt autoostu algusest saadik juhtus vahepeal nii, et külmalt käivitades jäid umbes kümneks sekundiks põlema ABS ja TCS tuled armatuuris.
Praeguseks on nii, et külma mootoriga läheb alati aega vähemal pool minutit enne kui need tuled kustuvad. Ma igaks juhuks ei ole nende põlevate tuledega kunagi sõitma hakanud ja olen kannatlikult nende kustumise ära oodanud.
Samas sooja mootoriga käivitades (kuni umbes tund-paar seisnud vms) kustuvad need paari sekundiga.
On kellelgi kommentaare?
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#47

R Sept 04, 2009 15:00

Nüüd lubatud septembrihooldus tehtud. Seekord Saabiantis. Kondil vahetati mingeid tihendeid ja täideti ära ja öeldi, et töötab, aga minuarust ta küll külma ei puhu.. peab äkki mingid pistikud veel üle vaatama vms..
Selle laisa mineku ja turbsivilina ja muuga seoses - vahetati sumpsi viimane pütt (oli täiesti umbes olnud) ja nüüd on minek hoopis teine. Turbonäidik tundub ka ronivat õigele kaugusele (punase algusesse) ja mina olen praegu sellega küll nii rahul, et rohkem vigu turbo ja minekuga seoses ei otsi.
Kahel korral on 'limp home' tulnud, selle diagnostikaks peaks lähiajal veel techis käima. Muidu olen ikka autoga väga rahul.
Külmalt käivitades pikemalt põlevate TCS CTRL ja ABS kohta olen aru saanud, et see on normaalne..
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#48

P Sept 06, 2009 20:48

mhh.. kondi sidur ei tööta. Kui otse akust panna, siis läheb tööle, aga külma ikka puhuma ei hakka. Relee? ACC plokk? ideid?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13793
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#49

E Sept 07, 2009 8:23

Kont tühi, kui midagi sees pole, siis ei lülitatagi. Sunnid tühjalt tööle lõhud veel midagi ära..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
schlaam
Postitusi: 115
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#50

N Sept 10, 2009 18:01

Algselt postitas: schlaam
Kondil vahetati mingeid tihendeid ja täideti ära
Vasta