3. leht 3-st

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: L Okt 31, 2009 15:23
Postitas schlaam
Küsin siis veel vahelduseks ühe küsimuse, äkki keegi kunagi eksib siia teemasse ja viitsib vastata:

Seoses talverehvide allapanekuga (205/55 r16 - tehasemõõt) käib kurvis välimine esimene rehv vastu koobast (vahepeal ka sirgel teel august läbi sõites). Kohapeal seistes on ka näha, et esimesed rattad on väga sügaval koopas. Arvatavasti vedrud väsinud?
Kas kellelgi oleks pakkuda korralikke esivedrusid või on mõttekam uued osta? Kas need erinevad aastakäikude vahel või oskab keegi äkki üleüldse mingeid soovitusi anda selle koha pealt?

Edit: või äkki on talle madaldusvedrud pandud? Kuidas ma seda võiksin teada saada?

Mõnusat nädalavahetuse jätku..

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: L Okt 31, 2009 17:59
Postitas S9K
Mul 225/50 r16 rehv, -40 mm madaldusvedrud. Kuhugi vastu ei käi. Ju on sul ikka vedrud väsinud. Kui vedrudel veel mingi värvikiht säilinud on, ehk leiad sealt mingi markeeringu, mis tähistaks siis originaali või madaldust:conf:

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: L Okt 31, 2009 18:35
Postitas TFK
Algselt postitas: schlaam
Küsin siis veel vahelduseks ühe küsimuse, äkki keegi kunagi eksib siia teemasse ja viitsib vastata:

Seoses talverehvide allapanekuga (205/55 r16 - tehasemõõt) käib kurvis välimine esimene rehv vastu koobast (vahepeal ka sirgel teel august läbi sõites). Kohapeal seistes on ka näha, et esimesed rattad on väga sügaval koopas. Arvatavasti vedrud väsinud?
Kas kellelgi oleks pakkuda korralikke esivedrusid või on mõttekam uued osta? Kas need erinevad aastakäikude vahel või oskab keegi äkki üleüldse mingeid soovitusi anda selle koha pealt?

Edit: või äkki on talle madaldusvedrud pandud? Kuidas ma seda võiksin teada saada?

Mõnusat nädalavahetuse jätku..


Tundub küll et on väsinud nii vedrud kui ka amordid kuna saan aru et on originaal saabi velg ja ka rehvi mõõt õige oma tonnisel on 17tolli velg ja pole probleemi.

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: L Okt 31, 2009 19:38
Postitas suur
Algselt postitas: schlaam
Küsin siis veel vahelduseks ühe küsimuse, äkki keegi kunagi eksib siia teemasse ja viitsib vastata:

Seoses talverehvide allapanekuga (205/55 r16 - tehasemõõt) käib kurvis välimine esimene rehv vastu koobast (vahepeal ka sirgel teel august läbi sõites). Kohapeal seistes on ka näha, et esimesed rattad on väga sügaval koopas. Arvatavasti vedrud väsinud?
Kas kellelgi oleks pakkuda korralikke esivedrusid või on mõttekam uued osta? Kas need erinevad aastakäikude vahel või oskab keegi äkki üleüldse mingeid soovitusi anda selle koha pealt?

Edit: või äkki on talle madaldusvedrud pandud? Kuidas ma seda võiksin teada saada?

Mõnusat nädalavahetuse jätku..

Veljed on samudi originaalid (offset õige)?

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: P Nov 01, 2009 16:11
Postitas schlaam
Unustasin veljed mainimata, on originaalid jah.
Amortide kohta ütles eelmine omanik, et on just vahetatud.. aga eks näis. Katsun siis lähiajal midagi nende vedrudega peale hakata.

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: P Nov 01, 2009 16:50
Postitas denver
Algselt postitas: schlaam
Amortide kohta ütles eelmine omanik, et on just vahetatud.. aga eks näis.


Jah, mina vahetasin kohe peale ostu (sest olid ikka väga läbi) esimesed ära (firmat hetkel peast ei mäleta, kuid uued ja korraliku firma amordid said alla).

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: L Dets 05, 2009 19:11
Postitas schlaam
Käisin ülevaatusel, sain ilma vigadeta ilusti läbi.
Vahepeal vahetatud sumpsi keskmine osa, mis oli täitsa lahti murdnunud.
Siduripedaal ei tahtnud hästi üles tulla, sai vahetatud peasilindri mansetid ja töösilinder. Nüüd saab jälle käiku vahetada (mingil ajal võiks ketta vahetusele mõtlema hakata).
Vedrud vahetasin ka ära, alla said -40mm madaldusvedrud, kuna arvasin, et need on ikkagi kõrgemad, kui endised väsinud originaalvedrud, millega rehvid vastu koobast käivad. Eksisin :)
Rehve ostes juhindusin siin foorumis olevast tehasemõõtude tabelist, kus kirjas 205/55 mõõt tonnisele.
Alles siis kui pärast vedruvahetust rehvid vastu koobast käisid, tulin selle peale, et uksepiida pealt mõõtu vaadata. Seal kirjas 205/50/R16. Ei tea kas USA eripära?
Igatahes nüüd peaks vist üritama praegused rehvid maha müüa ja mingid uued vaatama.

Lisaks, TCS CTRL tuli hakkab vahepeal põlema ja viskab Limp Home'i (gaasipedaal raske ja ei hoia vabakäigul pöördeid).
Suvel oli seda kahel korral Soomes ja nüüd oli Tallinnas paaril korral. Imelik see, et esialgu kadus see ära pärast süüte väljalülitamist, aga viimastel kordadel ei ole see aidanud ja on asi läinud korda kas pärast veidi pikemat seismist või kapoti all igatsugu kontakte ja voolikuid loksutades (eriti seal MAP sensorist paremale jääva jublaka juures - siin pildil ka näha, see julla, kuhu läheb voolik punase ja valgega klapist (mis julla see üldse on?). Saabiantis ei osatud selle kõige peale midagi öelda, isegi diagnostika ei olnud midagi tarka öelnud. Arvati, et ei tohiks midagi katastroofilist olla, kui niimoodi ise üle läheb. Äkki keegi viitsib oma arvamust kirja panna..

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: P Dets 06, 2009 22:40
Postitas que
Ootaks huviga värskemaid pilte :)

..saan aru, et massin liigub peamiselt Tartu kandis?

terv
que

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: N Dets 10, 2009 19:20
Postitas schlaam
Tartu ja Pärnu kandis jah põhiliselt, nüüd Jaanuaris lähen temaga paariks kuuks Soome. Pilte pole olnud mahti teha, pole korralikku kaamerat ka igal ajal võtta.. kui ilmad veidi ilusamaks lähevad ja auto ära pesen, siis äkki teen mõned klõpsud.
Vedrude koha pealt niipalju, et otsustasin proovida veel korra originaalmõõdus vedrusid, enne kui uusi rehve otsima hakkan.

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: T Dets 22, 2009 19:46
Postitas schlaam
Originaalvedrudega asi kombes, aitäh timutit ja Troostauto inimesed :)
TCS probleemiks diagnoosis Viki Safety Valve'i. Tundub, et see tulemüüri küljes olev (ehk siis oligi see julla, mida ma kahtlustasin)
Tean, et suhteliselt lootusetu, aga igaks juhuks peaks ostukuulutuse tegema, äkki kellelgi juhuslikutl vedeleb, sest tellides ei jõua see enne uut aastat kohale ja selleks ajaks olen ma Eesti lume jalgadelt maha pühkinud.

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: R Dets 25, 2009 17:09
Postitas schlaam
Mõõtsin enda safety valve'ide takistused ära - tulemüüri küljes oleval näitas katkestust, aku juures oleval (bypassi kontrollklapp) 30.
Ma tean, et see ei ole hea stiil, aga vahetasin nad proovi mõttes omavahel ära ja selle peale kadus TCS jama ära.
Ajutiselt, nii kaua kuni saan uue valve'i võiks see ju sobida.. või põhjustab vigane bypassi kontrollklapp bypassi töös mingit jama? rõhuga peaks ta ju ikka bypassi lahti kangutama.. ja sõites ka ei ole miskit halba praegu aru saada.
Teine asi ka muidugi see, kas bypassi kontrollklapp teeb päris sama tööd kui TCS-i safety valve. Aga auto sõidab praegu ilusti ja loodan siiksi, et ajutise lahendusena see kõlbab. Kommentaare?

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: T Nov 30, 2010 20:21
Postitas schlaam
Pole juba terve aasta miskit kirjutanud..

Vahepeal sain juhuste kokkulangemisel 2004 a. Volvo S40 omanikuks ja mõtlesin Saabi müügi peale. Saab jäigi paariks nädalaks seisma ja nautisin Volvosõitu, täitsa mõnus oli. Siis istusin korra jälle Saabi rooli ja sain aru, et Saabi müük siiski kõne alla ei tule.

Aasta alguses sai ostetud uus vana TCS Safety-Bleeder Valve, TCS probleemid jäid harvemaks. Nüüd käisin Troostis hoolduses, vahetati veel üks katkine vaakumvoolik. Pärast seda on TCS-i jamad veel harvemad, aga päris ära kadunud siiski ei ole. Kõvasti kiirendades (gaas põhjas) on võimalik TCS CTRL põlema saada ja gaasipedaal muutub raskeks ja ei hoia vabakäigul pöördeid (samas jõud kuhugi ei kao.. ehk siis vist pole tegemist päris "limp home"-iga?). Imelik on see, et TCS teeb oma tööd praegu libedaga väga hästi.. ehk probleem ei teki siis kui rattad ringi käivad ja TCS rakendub vaid siis kui puhtal asfaldil kõvasti kiirendada.
Troostis avastati ka veel vigane õhuandur.. ootan kuni see kohale jõuab ja vahetan ära. Eks näis kas see ka miskit muudab.
Üldiselt on auto hästi teeninud.. tagumise akna vahelt vist niristab veidi vett sisse, pagassi üks nurk tihti märg. Ei tea kas seda võimalik mingi silikoonilaadse möginaga parandada või peab midagi kardinaalsemat ette võtma..

Pilte pole väga teinud.. peaks tegema :)

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: P Juul 10, 2011 0:42
Postitas tog
Proovisin ka vahepeal Volvo S80-t. Ei vahetaks tonnist iial selle vastu: mootorit ei ole, iste on ebamugav ja see ei loe midagi, et üle kümne aasta uuem auto oli.
Lahenduse puuduvale Saabile igapäevaseks kasutuseks leidsin õnneks Saksamaa tootjalt, aga midagi on nagu ikkagi puudu :(

SAAB 9000 2.3 Turbo 143 kw USA edition, 1992, schlaam

Postitatud: P Juul 10, 2011 7:41
Postitas S9K

Üldiselt on auto hästi teeninud.. tagumise akna vahelt vist niristab veidi vett sisse, pagassi üks nurk tihti märg. Ei tea kas seda võimalik mingi silikoonilaadse möginaga parandada või peab midagi kardinaalsemat ette võtma..


Minul olid mõlemad pagassi nurgad märjad, vesi sisenes alu raami ja luugi vahelt. Need on omavahel ühendatud 6 poldiga. Aitas klaasi eemaldamine ja kogu krempli uuesti liimimine.