1. leht 2-st

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: T Aug 04, 2009 23:15
Postitas CrasherFox
Mõtlesin, et panen siis ka enda liikuri siia vaatamiseks üles.
Tegemist on siis minu teise tonnisega (esimese ostis IF kindlustus ära peale seda, kui juhtus väike kõks esirattasse, mis tegi üpris palju kurja. Enne seda jõudis ta isegi läbi põdra sõita, millest sai ta küll korda tehtud). Masin ise siis registreerimisaastaga 1996 (MY97), Anniversary mudel 2,3t mootoriga, automaatkast.

Üldiselt ei saa eriti kurta, masin on teeninud truult. Siiski on ta suutnud mind ka kord teele jätta. Reede öösel poole teel Narva ja Tallinna vahel, pole tore. Mingi hetk kadus igasugune kiirendus ära, gaasile vajutades läks küll käik alla, kuid kiirus hakkas hoopis vähenema. Paar katset, sama tulemus, kuni lõpuks üldse tee äärde ära kooles. Selgus, et bensupumba kaitse läbi. Pärast neljanda kaitsme läbipõlemist hakkasin pumba surma kahtlustama :-) Ega's midagi, ülejärmisel päeval (pühapäeval!) sai auto Audacerisse veetud ning sealsed töökad poisid avastasid, et koolnud on pump, puruks selle kopsik ning ka paak muutunud poole väiksemaks originaalmõõtmetest. Süüdlane - umbes paagituulutus.

Lisaks veel kõikide mahlade/filtrite vahetustele tehtud tööd:
Ustesse kleebitud STP müramatid (kaks pakki läks mul neid, läheb veel). Vahetatud on kõlarid (ees DLS R4 + DLS UP1C, taga JBL T595, mis paraku ootavad oma järjekorda) ja makk (Nakamichi MB-75 + Signat ROM4);
Kapotialused vaakumvoolikud vahetatud silikoonide vastu [nagu Teager kunagi mainis, läheb neid u. 1,5m (6mm) ning 2,5m (4mm)] ning ka karterituulutuse nüüdseks ühesuunaline klapp.
Lisaks on vist nüüdseks ka kõik salongis asuvad pirnid ära vahetatud.
Samuti nii kapoti kui ka pagassi amordid. Viimane peaks eriti meeldima mu õele, kes eelmiste väsimuse tõttu kolm korda luugiga vastu pead on saanud.

Rohkem nagu väga hetkel ei meenugi.
Iseenesest ongi kõik hästi, kui välja arvata, et vahetada oleks vaja ka ketid ning nii mõnigi puks ja vidin veel. Loodetavasti jõuab...

Lisatud failid

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Aug 06, 2009 12:46
Postitas EiSaa
Vinge pill Sul;)! Aga millest üldse järeldada et kett ja sellega seotud jubinad võivad vajada vahetust? Kas on mingit klõbinat kuulda ja auto läheb kehvalt käima? Mul endal ka juba üle 215000 läbisõit ja kahjuks ei tea kas on kett vahetatud või mitte, samuti turbo. Mul ketiklõbinat küll pole, ja käima läheb ka kenasti, aga kas peabki üldjuhul häält üldse tegema!? Palju üldse keti eluiga on? BMW esindus näiteks väitis, et kui kasutada kvaliteet õlisid ja õlivahetust pigem varem kui hiljem teha, pidavat kett kestma isegi poolmiljonit ja rohkemgi, jutt siis baierlasest, kuid Saabi kohta mul info puudub!?

Selge siis, aga palju autol ka kilomeetreid selja taga on?

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Aug 06, 2009 13:44
Postitas CrasherFox
Klõbin on konkreetselt kuulda, eriti külma mootoriga. Seda ka Iisaku arvates. Käivitumisele ei anna küll midagi tunda. Tonnine muide käiabki 3-4 korda tühjalt, enne kui käima läheb.

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Aug 06, 2009 21:09
Postitas Trionic
Pikem käivitumine on T5 puhul seotud vajadusega saavuda piisav kütuserõhk ja DI vajalik töörežiim võimalikult ühel hetkel.
"Anny" tonnine on alati kindel valik,kui pikalt ja probleemivabalt autot nautida tahad(eelduseks muidugi masina eelnev probleemivabasse konditsiooni viimine).

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: R Aug 07, 2009 11:34
Postitas EiSaa
Mul küll ei käia 3 korda tühja, vaid läheb laksust käima isegi siis kui on pikemalt seisnud. Mul hetkel klõbinat kuulda pole õnneks, sai ka uus õli sisse, aga ega ma eriti ei hõiska enne õhtut, see võib muutuda hoobilt. Hoopis imestama paneb see, et kellad on pimedad ja kui öösel vaja sõita oleks ei näegi palju kiirust sees on! Lisaks kütuse ja temperatuurinäidikud näitavad aiateibaid, see on ka neil vist tüüpviga, arvatavasti temostaadi ja jahutusvedeliku vahetus ei muuda eriti midagi, pigem on kas kell ise või andur süüdi!?

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Aug 13, 2009 12:38
Postitas CrasherFox
Nii, sai siis profülaktika mõttes vahetatud termostaat ning nagu õpetatud/soovitatud (tänud, Suur ja Trionic), puhastatud ka tühikäiguklapp (AIC). Viimase eemaldamisel aga otsustas throttle body küljest alumine messingtoru eemalduda, mis sai küll tihendisilikooniga kinni mätsitud (kas ka hästi, pole siiski kindel). See oli ikka päris hirmus, kui must see asi oli. Nüüd aga on külmalt mootori käik ebaühtlasem, mitte vastupidi, nagu oodatud. Muidu püsivad pöörded enam-vähem paigal, kuid just kiirust vähendades (näiteks foori ees) otsustab masin vahepeal ise gaasi anda.
Esimesed paar korda olid päris hirmutavad... Loodame, et läheb üle, kui ei, tuleb vist ikka mingi liim otsida, millega see toru korralikult kinni panna.

Lisaks sellele said vahetatud ka küünlad (samuti profülaktika, kuna tegelikult toimis kõik enne hästi). Igatahes vanade küünalde sädevahe oli mu puuduliku lehtkaliibri kasutamise oskusega mõõtes 1,3mm. Loodetavasti said uued küünlad piisavalt pingutatud - karbi peal kirjas, et pingutada 3/4 keeret peale, mina siiski üle poole ei julgenud.

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Aug 13, 2009 13:43
Postitas suur
Võta aits uuesti lahti ja pane kuhugi kangema kraami sisse likku. Ilmselt ei saa klapp veel normaalselt liikuma.

Aga ega sa kehva kütet pole saanud vahepeal? Näiteks Võru Favorast (see on eriline pa*k)?

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Nov 12, 2009 12:54
Postitas CrasherFox
Tühikäik rahunes siiski lõpuks ise maha umbes nädalaga, ju ta ikka toimis peale puhastamist teistmoodi, kui mootor harjunud ning adapteerumisega läks lihtsalt natukene aega.

Natukene ka tehtud hooldustest:
[list]
[*]Vahetatud sai jahutusvedeliku ülemine lõdvik, mis kippus otstest lekkima.
[*]Mootoriõli taaskord vahetatud.
[*]Aeg-ajalt ei läinud lähituled põlema --> üle joodetud tulede releede trükkplaadid. Lisaks sai härra Timutit käest saadud väga korralik parem esituli ning välja vahetatud ka pirnid esituledes (Philipsi NightGuide lähituledesse ja sama firma VisionPlus kaugtuledeks). On ikka head tuled nüüd küll.
[*]Kesklukk avas uksi järjest harvemini, käis ainult väike plõks, muud ei midagi --> üle joodetud rooli all asuv keskluku mooduli trükkplaat.
[*]Audaceris vahetatud õõtsate ja stabikate puksid polüuretaanide vastu. Kel ka huvi, siis arvestama peaks u. 5k väljaminekuga. Ega vanad puksid ka enam oma esimeses nooruses olnud, kuid praegu on ikka märgatavalt meeldivam ringi kulgeda.
[/list]:drive:

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Veebr 04, 2010 19:59
Postitas CrasherFox
Sai käidud kampaania raames MobileSPA pesulas auto nahksisu hooldamas. Ega enne ei saanud arugi, kui räpane asi oli, kui nägi pesuvett. Kaunis. Tulemus siis, mitte vesi, see viimane oli küll kole.
Lisaboonuseks on kadunud viimasel ajal juba hulluks ajama hakanud kidinad/käginad, nii et rahvas, tehkem nahkistmed proffide käe all kreemiseks.

Esimesed istmed:

Lisatud failid

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Veebr 04, 2010 20:06
Postitas CrasherFox
tagumine iste

Lisatud failid

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Veebr 04, 2010 20:08
Postitas CrasherFox
Armatuurist ka 1 pilt:

Lisatud failid

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: K Veebr 17, 2010 23:04
Postitas mihkel1404
Vääga ilus saab :head: Peaaegu teeb kadedaks :)

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: T Juul 13, 2010 12:41
Postitas CrasherFox
Vahepeal tänu peale käivitumist tekkinud umbes minuti vältavale sinisele suitsule lastud Audaceris vahetada klapisääretihendid, mis tagasihoidlikult öeldnuna polevat üldse heas olukorras olnud. Suits siiski alles, küllap tuleb sinna taaskord tagasi pöörduda.

Foorumit sirvides tekkis huvi BPC klapp üle kontrollida, et kas ikka töötab (kuna mul tegemist LPT masinaga, siis ei peaks seal põhimõtteliselt sellist asja vist üldse olemagi) ning selguski, et kuigi ühel mähisel on takistus 3 oomi, nagu peabki, siis teisel oli ilmselge katkestus sees. Asja lahti võttes oli näha, et 1 magnetite kattest oli nii ära kulunud, et lausa mähise endani oli kulumine välja jõudnud ning sealt ka katkestus pärit. Ilmselt remondil puudub sellises olukorras igasugune mõte. Praeguse seisuga on Return voolik tehtud pimedaks ning Charge ja Wastegate omavahel kokku ühendatud.
Siit nüüd ka küsimul targematele - on mul üldse mõtet sinna uut klappi otsima hakata?



Lisatud failid

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: T Juul 13, 2010 12:48
Postitas IFF
Algselt postitas: CrasherFox


Foorumit sirvides tekkis huvi BPC klapp üle kontrollida, et kas ikka töötab (kuna mul tegemist LPT masinaga, siis ei peaks seal põhimõtteliselt sellist asja vist üldse olemagi) ning selguski, et kuigi ühel mähisel on takistus 3 oomi, nagu peabki, siis teisel oli ilmselge katkestus sees. Asja lahti võttes oli näha, et 1 magnetite kattest oli nii ära kulunud, et lausa mähise endani oli kulumine välja jõudnud ning sealt ka katkestus pärit. Ilmselt remondil puudub sellisel olukorras igasugune mõte. Praeguse seisuga on Return voolik tehtud pimedaks ning Charge ja Wastegate omavahel kokku ühendatud.
Siit nüüd ka küsimul targematele - on mul üldse mõtet sinna uut klappi otsima hakata?


Üldiselt kui sul oli seal BPC klapp siis ilmselt on softis ehk natukene rohkem rõhku kui wastegate jõuab hoida, või siis on lihtsalt mingile turule neid klappe ikkagi pandud.

Üldiselt kui rõhku tõsta ei plaani siis pole ka seda klappi sinna toimetama tegelikult vaja.

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Juul 15, 2010 1:32
Postitas CrasherFox
Selge, siis jääb praegune klapp istme alla vedelema kui meeldetuletus, et kunagi on vaja ikka mootor piisavalt korda saada, et oleks põhjust juba 9-5 klapp sinna vahele aretada.
Millega seonduvalt ka järgmine küsimus: 9-5 pidavat omama paremat BPC klappi, mis küll tonnisele peale pannes vajab väikest softimuudatust - milles tema paremus siis tegelikult seisneb?

Teadupärast on puhkus hea aeg autot lammutada - otsustasin siis minagi, et kõige suurema kuumaga konditsioneerist kaduv külm, aeg-ajalt vilistav salongiventilaator ja käivitamisel magus lõhn ning aeg-ajalt udused aknad vajavad tegelemist.
Kooner nagu ma olen, proovisin siis seekord ise sellega hakkama saada.
Teageri vihjele tuginedes sai ostetud www.radiaator.ee-st uus radikas (590.- vist) ning Zazou kokkuvõtte järgi üritatud ventilaatori korpust kätte saada. Jutt kõik õige, ainult et ma ei pööranud piisavalt tähelepanu faktile, et seda hoiavad kinni klõpsud kusagil allääres. Seda tegi siiski internetilehekülg http://www.saab9000.com ning juba kolmanda katsega saigi asi eemaldatud.
Kui välja arvata selle mootori korpuse tagasisurumisega purunenud hapraks muutnud stuts, mis ühendas kahte lõdvikut, mis viib/toob jahutusvedelikku radikasse (vähemalt ajutine lahendus leitud telgivaia jupi näol), siis peale paljude vandesõnade sujus operatsioon hästi.

Väga soojas keskkonnas külma asendavale sooja niiskuse probleemile leidsin foorumist lahenduse kliimapumba siduri reguleerimise näol. Viimatimainitule ei osanud esiti kuidagi läheneda - teada oli, et sidur tuleb eemaldada ning et see käib kiirelt ühe mutri eemaldamise läbi.
Nojah, aga nii ongi tegelikult, mutter rihmaratta poolsest küljest maha ja kruvikeerajaga tasakesi väljaulatuvat katet kangutada, kuni plaat maha tuleb. Mul oli seal alles veel kaks seibi, millest üks sai eemaldatud, loodetavasti sellest piisab, et nüüd külm ikka tulema jääkski ka soojade ilmadega.

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Juul 15, 2010 2:03
Postitas Jupats
Algselt postitas: CrasherFox
Millega seonduvalt ka järgmine küsimus: 9-5 pidavat omama paremat BPC klappi, mis küll tonnisele peale pannes vajab väikest softimuudatust - milles tema paremus siis tegelikult seisneb?


Eelkõige on märksõnad vastupidavus ning hind. Hinnavahe T5 ja T7 BPC klappidel on mitmekordne. Kuna aga antud klapid töötavad erinevatel sagedustel (T5 - 70Hz kuni 90Hz ja T7 - 32Hz kuni 50Hz), siis tuleb teha softis vastavad muudatused ning sillata ECU peal paar kontakti.

Vastupidavus probleemid hakkavad T5 BPC klappi üsna kiiresti painama, eriti boosti tõstmisega. Mõni mees vahetas kunagi 2x aastas seda...

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Juul 15, 2010 2:08
Postitas CrasherFox
Najaa, kui sagedus, millega membraani umbkaudu poole harvemini käsutatakse liikuma, on 2x väiksem, siis arusaadavalt asi kestab pikemalt.
See on hea point ja see tarkusetera jääb paremaid aegu ootama - kasutusele võetakse see 1x niikuinii :)

Hmm, aga põhimõtteliselt peaks siis olema tonnise klapp iseenesest kiirem ja ehk ka vastupidavam, kui see panna 9-5 loogika järgi tantsima? Või on asi ka päriselt teistsuguse ehitusega?

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Juul 15, 2010 9:33
Postitas sebastian
Algselt postitas: CrasherFox
Hmm, aga põhimõtteliselt peaks siis olema tonnise klapp iseenesest kiirem ja ehk ka vastupidavam, kui see panna 9-5 loogika järgi tantsima? Või on asi ka päriselt teistsuguse ehitusega?

Ei saa tonnise klapist ka siis asja. Liigub seal õhukene membraan, mis tavaliselt juba kulunud, katki või kohe katkemas.
9-5 klapil liigub aga jäme "silinder".
Need üsna kindlad sagedused selleks, et resonantsi ei tekiks ja normaalsest madalama sagedusega töötav tonnise klapp võib turborõhus igasugu anomaaliaid tekitada.
Samuti 9-5 klapp, kui see panna tööle kõrgemate sagedustega.

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: K Aug 18, 2010 20:45
Postitas CrasherFox
Lõpuks sai ka uste mürasummutus lõpetatud. Juhiukse sisse läks STP Silent Coat Extra, kuna teistesse ustesse läinud Bimast Bomb oli juba tootmisest maha võetud.

Lisatud failid

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: K Aug 18, 2010 20:48
Postitas CrasherFox
Lisaks kõik uksepolstrid ka vilti täis kleebitud. Sai võetud Noorest Tehnikust isekleepuv rull - mugavus maksab. Rullist piisab kõikide uste jaoks ning natukene sai veel ka armatuuri alla topitud.
Nüüd kui saaks veel uhiistme kriuksust ja ventilatsiooniava plastiku naginast ka lahti, oleks juba täitsa hea.

Lisatud failid

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: R Dets 24, 2010 16:26
Postitas Raunts90
Rool on väga kena. Huvitav, miks pole puidu karva see käigukangi ümber olev osa ? Nii palju kui neid siin vaadanud olen, siis kõigil lõppeb enne kangi ära.

See peaks siis väga vaikne seest olema...Originaalist on nad juba minuarust piisavalt vaiksed.

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: R Dets 24, 2010 16:44
Postitas Cyber
On ka seda käigukangi ü,mbruse tükki puidu imitatsiooniga. Seisab mul siiamaani kapi peal ja ei leia kedagi, kes külge keeraks..:) :)

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: L Apr 16, 2011 22:27
Postitas CrasherFox
Logi täiendus:

Ühel hea päeval kohalt minnes tekkis masinasse jõhker vibratsioon.Esialgu ehmatas ikka päris ära, manuaalne käiguvahetus alla parandas siiski olukorra. Külm higi otsaees oli esimene mõte muidugi, et korras, nüüd lendas käigukast.
Spetsialistidega konsulteerides ning foorumit lugedes sai kickdown trossi reguleeritud - ikka parajalt sai pingutatud, oma hea mitu sentimeetrit. Asi läks pisut paremaks, kuid enamasti, just gaasipedaaliga hellalt käitudes, vahetas käigud kaugelt liiga vara üles.
Saigi siis mõnda aega nö. poolautomaadiga ringi sõidetud (koha pealt asendis 2 minema ja siis vastavalt vajadusele sai käike ülespoole lubatud).
Lõpuks foorumit kammides tekkis lootus, et ehk kasti vahetuse asemel ka kõigest selle viimase governor tihendi vahetusest piisab. Jürka hoolsa silma all saigi see vahetatud lasta ning voila!, käiguvahetus normaliseerus taas.
Kui töö tehtud, küsis Jürka, et mida kuradit ma mõtlen, et ilma paisupaagi korgita ringi sõidan. Nojah, paari päeva eest olin klaasitäie paisupaaki juurde valanud ning arvatavasti siis korgi kuhugi mootori peale unustanud.
Nüüd siis kollase asemel must, kuid uus, kork peal.
Toimiva käiguvahetuse pärast tekkinud suurt rõõmu varjutas siiski teadmine, et sumpsist väljuv omas õli kärsakat ning ka mootoriõlil endal polnud just hea lõhn küljes.
Nüüd, mitmed kuud hiljem, said lõpuks ka kolvirõngad vahetatud ning igaks juhuks ka teine turbo peale pandud (oli teine soetatud mõni aeg tagasi sellesama suitsemise hirmus - vana käis ka küll hästi, kuid nurgas seisev nägi visuaalselt parem välja). Samaaegselt sai ka murdunud tikkpolt kollektori küljes asendatud. Kuna mootor juba niikuinii laiali oli, sai korraga ka ketid/tallad ja muu asjassepuutuv ära vahetatud lasta, kuna külmast peast ikka päris valju lõgin kostis. Loodetavasti on siis selle asjaga nüüd mõneks ajaks ühelpool.

Et eelmisel suvel töötas konditsioneer vaid jahedate ilmadega ning selle pumba siduri vahelt seibide eemaldamine ei muutnud suurt midagi, siis igaks juhuks sai kliima relee lahti võetud. 1 kontaktidest oli ikka päris must ning poole väiksemaks põlenud. Natukene puhastamist ning painutamist ning nüüd võib suvi minu poolest palav tulla - mina olen valmis :).

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: N Jaan 19, 2012 14:25
Postitas CrasherFox
Kuna see pagana kast ei tahtnud ikka kuidagi suitsemist lõpetada, jõudsin ringiga tagasi turbo vahetuse juurde - varasemalt vahetatu käis renoveerimises. Kõik ilus-tore, hakkame ümber tõstma, kuid ei saa, kuna mingil müstilisel moel on tonnise GT25 transformeerunud 900 omaks (õhu sissevõtmise lõdvikut pole kuhugi kinnitada). See, et keegi selle kogemata ära oleks vahetanud, on praktiliselt välistatud. Magic :wtf:
Nüüd tuleb siis midagi välja mõelda (arvatavasti tuleb külm koda siis vana küljest maha keerata ja ära omavahel ära vahetada). Oeh.

SAAB 9000 CSE 2.3t, 1996, CrasherFox

Postitatud: K Jaan 25, 2012 23:08
Postitas CrasherFox
Talveöine graffity Männiku moodi




Lisatud failid