Saab 9000 Turbo Edition 2.0t 110+kw , KorK

Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#1

L Dets 19, 2009 17:38

Oman siis ka nüüd turboga Tonnist. Ennem oli sedaankerega ja ilma turbota 2.0 mootor ja olin sellega ka rahul. Aga kui ma hakkasin foorumis rohkem lugema ja nägin ,et kõik kiitsid turbo mootoreid taevani, siis tekkis ka kadedus endale turbo mootoriga Saab endale muretseda. Oli ka mingid nõudmised valmis pandud, et milline peaks see auto olema siis enamvähem- nahksisu, turbo, kindlalt manuaal kast, võiks olla 2.0 mootor ja sedaan kerega ka kuna meeldib rohkem. Sedaankerega autosid Eestis eriti ei liigu ja sai võetud luukpära. Kuna alles pooleli on ka tudengielu, siis midagi üle 30 tuhande krooni maksvat ma lubada ei saanud.
Autoga olen nüüd sõitnud 2 nädalat ja pea 1000 km. Esimese asjana lasin teha kohe hoolduse. Auto on heas korras, kerel ühtegiroosteplekki pole. Tulnud on ta šveitsist, Eestis olen esimene omanik, ülevaatuselt sai puhtalt läbi.
Pisikesi vigu olen avastanud:
Salongi temp. andur uriseb(peab ära puhastama)
Klaasipesuvedelikku lasi kuskilt paagi juurest läbi aga peale Tartust Saaremaale sõites enam ei lase läbi
Täistuled tulevad mõnikord autot käivitades peale(põhjusest olen niipalju aru saanud ,et viga on relees olevates jootmetes)

Autoga olen väga rahul- minek on tunduvalt parem, kui ilma turbota mootoril. Nüüd on natuke vaja raha koguda ja siis natuke neid kw juurde saada, et saaks lps'st natuke võimsam masin.
Aastaks on tal 1996 aasta lõpp ehk siis MY1997
Kahjuks ma ei oska arvutist otse pilte lisada:conf:

Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7288
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

L Dets 19, 2009 18:24

jeah! tore lugeda. aga jutus on juba näha süveneva haiguse sündroome. aga tea, et see pole ravitav. seega tunnen kaasa.
mõni pilt oleks kah kena.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#3

L Dets 19, 2009 18:31

Ohoo... järjekordne turbosaabiga tudeng (sama siin). Rõõm kuulda ja Tere tulemast!

Piltide lisamisel on kindlasti ka otsing abiks http://www.saabiklubi.ee/foorum/faq.php?page=messages#5
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#4

L Dets 19, 2009 19:03

Eks see ole jah üks haigus/sündroom aga mulle igatahes meeldib:P
Lugesin seda pildi lisamise kohta ja proovisin aga ei tulnud midagi välja. Alles nüüd sain aru, et see pilt mida tahtsin lisada on 2,5 mb.
Proovin uuesti lisada.

Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#5

L Dets 19, 2009 19:11

Ta on küll must aga praegu ei julge pesta, sest siis ei jää autost kui sõidukist midagi järele peale jääskulptuuri.

Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#6

L Dets 19, 2009 19:12

Veel küsimus, et mida täpsemalt võib tähendada see Swiss Edition?
Seda ma saan aru ,et Šveitsi jaoks toodetud aga kas see erineb kuidagi teistest tonnistest?

Kaasas oli veel hooldusraamat, mis on enamvähem täidetud, läbisõit 270 tuhat. Loodan, et ketid on vahetatud ja lähiajal tunda ei anna.
Sisemuseks must nahk, mis on tehtud Saabile(lipikas peatoe küljes)

Lisatud failid
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
uralavto
Postitusi: 224
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#7

E Dets 21, 2009 22:02

Saabile vist ikka meeldib lennuraja lähedus:D. Esimene foto on kusagil lennujaama juures ?
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 21, 2009 22:42

Algselt postitas: uralavto
Saabile vist ikka meeldib lennuraja lähedus:D. Esimene foto on kusagil lennujaama juures ?


Tõsti ta on. Kahjuks pole teda sinna sisse lastud.
Regular Saab Guy
saabionu
Postitusi: 76
Liitunud: K Mär 23, 2005 22:46
Asukoht:
Auto:

#9

T Dets 22, 2009 0:42

Need Editionid ,Anniversaryd ja Limitedid on selleks et inimesed rohkem neid mudeleid ostaksid.Millegiga peab ju teistest üle olema.Tavaliselt swiss editionid on plüüssisuga ja natuke vähem lisasi kui muidu.Anniversaryga saad kaasa kõik lisad.Lähipäevil on üks 97a Anniversary tulekul Tartusse.Hind ca.34000.-kr
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#10

T Jaan 05, 2010 14:14

Nüüd siis selline asi ,et täistuled ei lähe üldse peale ja päevatuled on ainult siis peal, kui lüliti on nullis ehk kõige vasakul pool. Releed(esitulede ja lampcontrol) tulid just parandusest, paar viga oli nendes olnud ja sai ära parandatud.Kaitsmed vaatasin läbi, korras. Oskab äkki keegi aidata?
Regular Saab Guy
yksheikki
Postitusi: 599
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht:
Auto:

#11

T Jaan 05, 2010 20:56

Minu vanal tonnisel olid umbes samad probleemid tuledega ja lamp control - releed terved. Viga oli pöördlülitis, õigupoolest küll selle juhtmetes, millest pooled olid lahti tulnud. See on küll väga haruldane viga, aga mine tea. Tõmba lüliti korraks ära ja vaata, mis seal taga toimub, kui sealt on korras, siis on vähemalt üks koht jälle vähem, mida kahtlustada ;) Edu otsimisel!
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#12

N Jaan 07, 2010 12:47

Sain asja korda. Viga oli ikkagi relees, nimelt pearelees. Seal oli ühe klemmi ühendus puruks. Nüüd tuled töötavad kenasti ja saab jälle muretult sõita.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#13

E Veebr 01, 2010 13:56

Sai täna alla pandud naastrehvid (rehvide eest tänud kasutajale tigu) kuna lamellidega on lihtsalt liiga libe Eesti teedel, eriti veel sellel talvel. Naeltega pidamine hoopis teine.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#14

E Mär 22, 2010 21:14

Vahetatud esimesed piduriklotsid, termostaat ja parema pooltelje kumm. Nüüd tõuseb temp. näidik keskele.
Aga on üks probleem- nimelt vabakäigul pöörded kõiguvad vähe(umbes 100 pöörde kandis) ja kui pidurdada vabakäigul siis lähvad pöörded väga madalale 500 ja alla selle...nii et peaaegu sureb välja. Oskab keegi aidata mind ja ütelda, mis võib selle põhjus olla? Kas äkki tühikäigu mootor?
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13757
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#15

T Mär 23, 2010 8:33

Kõikvõimalikke vaakumvoolikuid oled vahetanud? Kui ei, siis pane silikoonvoolikud asemele ja äkki läheb paremaks. Kulu on ca 3 meetrit 3-4 mm voolikut
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#16

T Mär 23, 2010 8:37

Seda ei ole veel teinud. Tänud nõuande eest!
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#17

K Mai 05, 2010 12:35

Auto käis siis täna Tartus Carring'is diagnostikas ja veermiku kontrollis. Vaja on vahetada tagumised stabika varda puksid, parempoolse esimese õõtshoova tagumine puks ja ka plokikaane ühest nurgast oli õli natuke läbi tulnud. Arvatavasti ka siis polikaane tihendi vahetus vaja teha. Mootor on täitsa tip top ja sain isegi komplimendi ,et selle aasta kohta on auto väga heas korras, mis jälle mullegi tegi meelehead kuna see auto sai ostetud väga hea hinna eest.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#18

L Juun 19, 2010 14:34

Sai nüüd Tallinnas Audaceris käidud ja ära vahetatud plokikaane tihend. Sellega koos sai veel klapisääretihendid ära vahetatud ja klapipesad üle lõigatud, väljalaskekollektori tihend vahetatud, 9-5 BPC klapp lisatud ning jahutusvedeliku ja õli vahetus ka tehtud.
Kõige parem osa oli muidugi see, et 110kw on nüüdseks läinud, asemel on teoorias 170kw, mis on kõvasti rohkem kui ma alguses lootsin. Vääne kasvas siis 220Nm'lt 350Nm'ni. Selle eest tänud Sebastianile ja CR Saab Performance'ile. Küll aga ei meeldinud selline asi sidurile ja tänu tema pirtsutamisele ootab järgmise asjana nimekirjas siduri vahetus.
Veel tuli välja, et oleks vaja ka ketimajandus ära vahetada. Küll see vana auto jaksab ikka raha küsida. Aga sõidumõnu on selle eest:thumb:
Regular Saab Guy
looderdaja
Postitusi: 292
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9-5t, 9000

#19

P Juun 20, 2010 22:40

Algselt postitas: saabionu
Need Editionid ,Anniversaryd ja Limitedid on selleks et inimesed rohkem neid mudeleid ostaksid.Millegiga peab ju teistest üle olema.Tavaliselt swiss editionid on plüüssisuga ja natuke vähem lisasi kui muidu.Anniversaryga saad kaasa kõik lisad.Lähipäevil on üks 97a Anniversary tulekul Tartusse.Hind ca.34000.-kr

Ei tea kas ikka saad kaasa kõik lisad? Sõbral on üks anny ja tollel pole elektri istmeidki ja igasugu kontrolle tal ka peal pole.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2054
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#20

L Juun 26, 2010 21:56

Algselt postitas: KorK

Kõige parem osa oli muidugi see, et 110kw on nüüdseks läinud, asemel on teoorias 170kw, mis on kõvasti rohkem kui ma alguses lootsin. Vääne kasvas siis 220Nm'lt 350Nm'ni. Selle eest tänud Sebastianile ja CR Saab Performance'ile.

170kW LPT vurriga:?
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1753
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#21

L Juun 26, 2010 22:03

LPT-l on sama vurr mis 147 kw FPT-l. See 170 kw on sellega teoorias täiesti võimalik.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#22

P Juun 27, 2010 1:33

Selle vurriga on võimalik ka 190kW. Teoorias, ehk siis mitte väga kauaks ;)
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#23

P Juun 27, 2010 2:17

Kui siduri korda saab, siis saab seda reaalset kw ka mõõta. Aga arvata on, et ega see vurr enam kaua vastu ei pea ka:D
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 753
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#24

R Juul 02, 2010 18:16

Oskab keegi aidata mind sellise asjaga, et kust ma võiks saada mootori numbri? Oleks vaja sidur ära vahetada aga neid on kahte mõõtu ja mootori numbri järgi pidi teada saama selle.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13757
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#25

R Juul 02, 2010 18:35

Mis jutt? Sa võid öelda, et su auto on sealt tagumisest otsast, sest sul on MY 97, mis oli VIIMANE.. peale seda ei olnud midagi.. ma täiesti usun , et jupp numbriga 8744070 on sinu jaoks hea siduriketas. (EPC ütleb ja et numbrist X kuni Y... aga et sul on viimase otsa auto, siis ongi seal Y lähedal).

Teine variant, vaheta töökoda.. kellegi vastu, kes teab, millest räägib. Sa oled käinud mõnes...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta