1. leht 4-st

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Veebr 03, 2010 23:30
Postitas keenius
Sai endale pikalt otsitud Autole uut keret ja lõpuks leitsin pärnust mootori rikkega aero.
Millele tõstsin peale oma vana auto mootori. Mis oli eelmise kere peal korraliku remondi saanud.
Sügisel hakkas aga turbo suitsema ja hetkel masin ootab uut turbot.
Turboks oli siis kkr330 (hiinakas) mis pidas vastu saabi peal umbes 20000km.

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Veebr 04, 2010 9:49
Postitas D116
Kas see oli Itaalia versioon Aero 2.0T?

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Veebr 04, 2010 12:58
Postitas keenius
Sellel aerol on suhteliselt värvikas ajalugu.
Iseenesest auto on täisvereline aero 2.3 turbo 165kw.
Eelmisel omanikul ei läinud selle autoga ültsegi hästi. (tänu millele ma selle auto ültse endale saingi)
Eelmisel omanikul lendas 1 mootor laiali mulle teatamata põhjusel.
Siis telliti rootsi romulatest teine aero mootor, mis oli aga vanema generatsiooni oma.
Läbi suure vaeva ja kasti vahetuse suudeti see vanem mootor autole peale panna, aga käima ei saadud.
Lõpuks keegi tark oli välja jaganud et trionic 5.5 ei tunne ära 5.2 trioncu vända andurit. Mille peale ehitati rihma otsa eraldi hammas vöö koos anduriga ja auto saadi jälle liikuma.
Mootori peale panekul tehti üks viga, ja see oli see et, nad jätkasid turbo õlitus torusid keevitamise teel.
Auto sai sõita sirka 1000 km kui turbo õlitus toru murdus lahti keevisest ja mootoril saaled ringi lendasid.
Nii sai surma 2 mootor.
Vahepalaks nii palju et, mootori vahetuse käigus suudeti auto tõstukilt alla kukutada ja esi poritiib ära rikkuda. Selle maksid kinni remonti teostanud firma tegelased.
Kuna omanikul sellesse autose usku enam ei olnud pani ta selle müüki, nii sain ta omale.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Veebr 20, 2010 16:55
Postitas keenius
Sain omale teise turbo (taastatud)

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Veebr 20, 2010 16:56
Postitas keenius
GT2860RS

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Veebr 20, 2010 16:59
Postitas keenius
Hetkel siis turbo paigaldamine pooleli

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Mär 03, 2010 21:47
Postitas keenius
Sai tellitud natuke rauda.
Peab nentest kokku keevitama ühe downpipe.

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Mär 03, 2010 21:53
Postitas TFK
:headbang: äge Suveks sul kindlasti vaja ka suuremat inercoolerit.
Edit: Milleks seal sisselaske kollektoril lisa pihusti on?:P
Omal sama tee tänaseks läbitud.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Mär 03, 2010 22:15
Postitas keenius
Lisa pihusti on mul veel vanast ajast kui ei osanud kuidagi teistmoodi segu paika saada täisgaasil eelmise turboga.
Eelmine turbo oli hiinakas mis suutis puhkuda umbes ligi 300 heppa.


Muide mul on saabil peal originaal pihustid mille tootlikus on 408-410 ühikut. Mis on ikka rohkem kui nii nimetatud aero omad.
Neid suuremaid pihusteid pandi peale ainult 1993 aasta FTP saab 9000. Värv on neil sinine ja need on 2 noslega.

Kui ma eelmine kevad otsisin viga miks mu auto enam ei liigu nii nagu vanasti siis tuligi välja lõpuks et olin lolli peaga aero pihustid peale keeranud.
Sai isegi sebastjanilt nõu küsitud et, mis viga võiks olla et eelmisel kerel mootoil oli palju rohkem jõudu.

Olemas on mul veel suuremad pihustid 630 siemensid aga vaatab kas neid hakkab eesialgu peale krudima.

Muide mul on terve komplekt üle punaseid pihusteid. (aero omad 350 ühikut)

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: P Mär 07, 2010 19:42
Postitas keenius
Üks päev tööd ja valmis selline jubin

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Mär 20, 2010 14:11
Postitas keenius
See auto ärkas ellu uue turboga.
Kahjuks ei saa ennem autoga sõita kui kevad otsustab lume ära korjata.
Nüüd on vaja aju järgi aidata turbole. Peab bdm adapteri ära tellima.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Mär 20, 2010 14:34
Postitas TFK
Rõõm kuulda!!!!
No pane üks pildike ka siis kapotialusest !!!

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Mär 22, 2010 19:46
Postitas keenius
Siin on asi omal kohal

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Mär 22, 2010 19:47
Postitas keenius
Lähemalt ka kuigi kuumakindel värv läks 1 sõiduga minema!

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Mär 22, 2010 21:43
Postitas daags
Kui saladus pole, siis kust ja mis hinnaga kasutatud gt2860 said ?

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Mär 22, 2010 23:26
Postitas kasparius
Millise käiguga pidamine saabub ja mis rõhuga lajatad praegu?

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Mär 23, 2010 8:41
Postitas Cyber
No on ju öeldud, et aju vaja enne turbole järgi aidata. Ma usun, et praegu ei proovita sellest vurrist just eriti suurt rõhku välja nõiduda.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Mär 23, 2010 19:57
Postitas keenius
See on tegelt uus turbo (taastatud, ainult kojad vanad) keskosa on uus.
Ja see taastamine maksis mulle 10000 eeku.
Turbo külge aretamine läks mulle maksma umbes 1500 eeku.
torud, falnsid v-clamp, voolikud lõdvikud.
keevitus tööd tegime sõbraga koos.
Turbo On 0,86 kojaga mis hakkab hiljem puhuma aga puhub piirajasse välja.

Sõitsin umbes 15 PSI rõhuga rohkem hetkel ei tahnud ja ei julenud keerata. Huvitav oli see et pöörete tõustes jõud nagu pidevalt kasvaks.

Muide turbo tuleb sujuvalt järgi ja pidamine on olemas kuival asfaldil 3-4-5 käiguga.
Kui saaks nüüd aju ka järgi aidatud siis peaks asi ka paremini edasi liikuma. Hetkel polegi nagu eriti võimsust sest asfaldidt ka ei paista eriti.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Mär 23, 2010 21:39
Postitas sebastian
Kena downpipe :)

Päris palju maksid ainuüksi taastamise eest, kui tutikas GT28RS maksab (lisamaksudeta) u. $1200.

Natuke palju loodad 0,86 kojast, kukub see boost ära ikkagi üsna kähku, tavaliselt 4500...5000 pöördest ülespoole. Süüdi on suhteliselt väike kompressori pool, tiivik peab pöörlema liiga kiirelt, et vajalikku ~1,7 baari välja puhuda. Efektiivsus langeb. Tõsi, mõnevõrra on ta siiski parem, kui 0,64 kojaga isend, aga mitte oluliselt.

(õlivoolik ulatub sul kuumale malmile liiga lähedale, tavaliselt pannakse turbosse minevasse otsa voolikule 45-kraadine metalltoruke, mis hoiab voolikut kollektorist eemal)

Varsti tahaks näha dünotulemusi :)

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Mär 24, 2010 19:30
Postitas keenius
BRturbo hind oli 15600 eeku.
carshop hind oli 15000 tavalise gt2860r eest .
Ning uus keskosa maksis 10000 mulle, eks seal oli veel vahendajaid ka.

Eks jah kui sõita 1.7 bar siis kukub see rõhk kõrgel pöördel.
Aga 1bar juures, on kõik ok.

See turbo õlituse voolikut saab igal ajal ringi teha samas saab kuuma ekraani ka panna jne .
Tänapäeva turbo autodel on kõik torud kuumakaitse plekiall ja turbo ning kollektroi lähedal.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Mär 24, 2010 22:40
Postitas sebastian
Algselt postitas: keenius
Eks jah kui sõita 1.7 bar siis kukub see rõhk kõrgel pöördel.
Aga 1bar juures, on kõik ok.

Seda 1 baari puhub ka tavaline mitsu lõpuni välja, kui soft õigesti sättida.

Lausa patt oleks GT28-ga niisuguse "tuulepuhanguga" sõita, kas sulle ei tundu?..:cool:

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mär 25, 2010 11:16
Postitas keenius
Eks see rõhk on lajha aga las olla hetkel parem madalam kui mootor laiali.

Turbo mootoreid on 2 tüüpi:

1. mootorid millel pole piisavalt jõudu
2. mootorid on lihtsalt laiali

Nendest valikutest võtaks ma esimese.

Aga tegelikult eks ma võtan lume sulades Sebiga ühendust ja saan ka oma turbo tormama.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mär 25, 2010 11:29
Postitas IFF
Ärgem unustagem, et rõhk ei ole ainus suurus. Kabasiteet ehk õhu kogus on teine mitsu 1baril juures väiksem kui Holseti kõrvitsatel näiteks.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mär 25, 2010 11:53
Postitas keenius
garret t25 ja gt2860rs õhukoguse vahe 1 bar juures on peaaegu pool.

Et tõepoolest rõhk ei pea alati olema 1,5-2 bar. Võib olla ka 1bar.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Juun 05, 2010 23:52
Postitas keenius
Lõpuks õnnestus mul saada aero originaal käigukast. Ennem sõitsin 2.0 turbo kastiga ringi.
Mul on auto aastast 1994 aga kast ja mootor on 93 aasta omad (vanema 9000 omad)
1993 aasta aero kasti ei ole lihtne leida.
Kasti kood on siis GM75701 peaülekanne 3.61:1.
Muide selliseid kaste tooteti ainult 1 aasta 1992 lõpust 1993 lõpuni. Mul on üks selline katkine käigukast mis vajaks difri remonti.