2. leht 4-st

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: P Juun 06, 2010 1:41
Postitas andres
Postituses infot palju aga mis ...
Algselt postitas: keenius
Lõpuks õnnestus mul saada aero originaal käigukast. Ennem sõitsin 2.0 turbo kastiga ringi.
Mul on auto aastast 1994 aga kast ja mootor on 93 aasta omad (vanema 9000 omad)
1993 aasta aero kasti ei ole lihtne leida.
Kasti kood on siis GM75701 peaülekanne 3.61:1.
Muide selliseid kaste tooteti ainult 1 aasta 1992 lõpust 1993 lõpuni. Mul on üks selline katkine käigukast mis vajaks difri remonti.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: R Juun 25, 2010 23:21
Postitas keenius
Infot ongi postis palju aga kui sa otsid käigukasti 2 aastat ja selle lõpuks saad on ikka heameel küll.

Muide täna sai alla pandus JT 3" tolline väljalase.

Autol kadus natuke jõudu ära hoopiski ja rõhka langes mingi 0.3 bar.
Mis Mulle ültse ei meeldi et, teeb liiga palju müra minujoks.
Loodan et, harjun ära. Kui ei siis tuleb ära müüa.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Juun 26, 2010 9:17
Postitas D116
Algselt postitas: keenius
Infot ongi postis palju aga kui sa otsid käigukasti 2 aastat ja selle lõpuks saad on ikka heameel küll.

Muide täna sai alla pandus JT 3" tolline väljalase.

Autol kadus natuke jõudu ära hoopiski ja rõhka langes mingi 0.3 bar.
Mis Mulle ültse ei meeldi et, teeb liiga palju müra minujoks.
Loodan et, harjun ära. Kui ei siis tuleb ära müüa.


S9K oma?
Jõudsid helistada paar minutit varem kui mina.
Olen ka huvitatud 3" väljalase süsteemis

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Juun 26, 2010 9:23
Postitas keenius
Jah sai see S9k käest ära toodud Viljandist.

Kui mulle see 3" närvidele käima hakkab siis müün selle lihtsalt maha.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Juun 28, 2010 21:57
Postitas keenius
Millegi pärast nüüd 3" summutiga on tagant järsul gaasi vajutusel kohapeal hakanud musta tagant viskama.
Kas O2 sensor ei saa õiget infot sellepärast et, väljalase nüüd palju suurem.
Originaal summutajaga polnud sellist jama.

(Äkki on summutis veel S9K tahm sees).

Mudugi kui gaasiga mängida, ja piirajasse lasta saab summutist leegi ka välja, ning paugub ka kohati.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Juun 28, 2010 22:13
Postitas TFK
S9K summuti tahma ei usu väga (samas ei saa kindlasti välistada)

O2 sensorile pole vahet kui suur on väljalase.

Kas vahetasid ka pihustid kangemate vastu?

Kui piiraja lähedale lasta peaks ka segu lõpus rikkamaks minema sellest ka must.

Summutist leegi kättesaamine pole ka probleem kui piirajasse lased,
härrastele kes kambakesi dynotamas käinud on see vaatepilt tuttav.

Edu tuunimisel:cool:

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Juun 28, 2010 22:31
Postitas keenius
Mul on pihustid originaal 410 cc veel aga riiulis on olemas ka 630 cc.
Ma pean endale veel mõned komponendid muretsema.
Cooler, MAP ja äkki ka bensupumba.
Alles siis saab ajust korralikult peale keerata.
9-5 boost controller on mul olemas.
Vajaka jäävad veel mootori padjad, mis on pisikese tuuningu juba saanud.

kõige tähtsam oleks pidurid paremaks saada. (kuumenevad ruttu üle)

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Juun 28, 2010 22:40
Postitas daags
kas toonisel aerol t6esti originaalis 410 cc pihustid?? Ei teadnudki, arvasin 350-360 olevat (punased).

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Juun 28, 2010 22:41
Postitas IFF
Algselt postitas: keenius

kõige tähtsam oleks pidurid paremaks saada. (kuumenevad ruttu üle)


Õige mehe jutt.... Pidurid on olulised.

Olen igati rahul enda esi piduri uute ketaste ning klotsidega. :)

Edu... :thumb:

Edit: Kuumenemine on ju tegelikult savi, kui nad ainult sama hästi edasi toimiksid.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Juun 28, 2010 23:01
Postitas keenius
Algselt postitas: daags
kas toonisel aerol t6esti originaalis 410 cc pihustid?? Ei teadnudki, arvasin 350-360 olevat (punased).



410 pihusteid pandi aero eelasele 1992-1993 aastal. Ja need on lucase pihustid. (kahe suure noslega on need ja sinised)
Muide käigukastil oli ka tugevtatud diffri laagrid nagu aerol.
Minu esimene 9000 oligi just selline.
Algul oligi mure mul miks ma ecu skeemi kusagilt ei leia ja välja tuli et, sellist masinat lühikest aega tooteti ja pole netti skeemi lekinud.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Juun 29, 2010 1:15
Postitas S9K
Keenius on mahe vana, hea juttu puhuda:thumb: Aga räägi parem mulle, palju sa ümber pidid tegema?

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Juun 29, 2010 8:31
Postitas keenius
Tegelikult pidin kõik kinnitus kronsad ringi keevitama.
Summuti paigaldamine võttis aega umbes 3 tundi.
Sinna juurde kuulus siis veel summuti keeviste puhastamine ja alumiinum värviga katmine.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Sept 18, 2010 21:12
Postitas keenius
Sai proovitud paar nädalata sõita 3 tollise välja laskega, tundub et, madalal pöördel on ikka väänet tunduvalt vähem kui originaal summutiga.
Aga kõrgel pöördel ja suurema rõhuga ei tee auto 3 tollise summutiga vähemalt reaktiiv lennuki kohinat.
Igapäevaselt on mõnusam sõita originaal summutiga, sest see on vaiksem ja väänab madalalt paremini.
üldiselt on varsti talv tulemas siis polegi seda rõhku nii palju vaja et, summuti takistuseks saab.
Vahepeal õnnestus aero kast ka alla tagasi saada mille ülekanded on ikka väga pikad.
2 käik kella järgi on piirajas 120 km/h.
Muide küttuse kulu langes ka umbes 0,5 100 km kohta.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Dets 15, 2010 12:00
Postitas keenius
Nüüd on mul ligipääs ecu kivide progrmaatorile.
Peab softi muutma gt28rs vastavaks ja 9-5 rõhuklapi ka külge panema.
Õnneks on mul 2 ecut nii et ühepeal hakkan katseid läbi viima.
Jama on selles et, üks on trionic 5.2 ja teine 5.5 ecu .
Hetkel on mul mootoril mõlemad versiooni väntvõlli andurid küljes.Saan mõlemaid ecusid kasutada.
Tegelik softi muutmise kasu tuleb alles kevadel välja.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Mär 29, 2011 15:51
Postitas keenius
Sai muretsetud ka üks andur mille puudumise tõttu olin sunnitud mitte just kõige mõistlikuma rõhuga sõitma. 3BAR MAP.
Liasks oleks vaja nüüd uut coolerit. Segu kella komplekti peaks ka muretsema.


Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Apr 18, 2011 11:28
Postitas keenius
Panen siia kirja oma katsetused softi muuta Trionic 5.5 .
Algus oli väga raske sest, programaator soovis com porti,
mida enam ei ole läpakatel, ja lauaarvutitel on ainult valmidus.
Võtsin nurgast ühe vana arvuti millel oli com port olemas ja sain info kividest kätte.
Ecule sai jootetud kivide pesad et, ei peaks tarkvara vehtusel tina kolviga jändama.
Tulemuseks on see et sõidan ringi ikkagi originaal softiga.
Trionic 5.2 Ecu töötab normaalselt aga 5.5 peale pannes hakkab peale 30 sec check engine põlema ja mootor ei tööta korralikult. (annab lamda Viga)
Esialgne plaan oli softi sisse kirjutada järgmised asjad.
1. Lucase 410cc pihustid
2. gt2860rs turbo boost reguest.
3. 3BAR MAP andur
4. Saab 9-5 rõhuklapp
5. fuelcut tõsta 1,7-1,8 Bar
6. Pöörete piiraja viia 6500rpm.
7. Ja segu teha rikkamaks kõrgemal pöördel.
8. Piirata 1 ja 2 käiguga rõhku.
Terve pühapäev kulus selleks et, sai proovitud erinevaid seadeid ja softe aga autot korralikult jooksma ei saanutki.
Peale softi muutmist oli gaasi andes auk see 2000rpm-3400rpm oli mootor jõetu. Ja segu oli lahja.
Ma ise arvan et viga on kuskil rauas.Arvatavasti vigane O2 andur , sest ka originaal aero softiga ei jäänud mootori tuli kustu.
Järgmised loomkatsed tulevad näljapäeval, reedel.
Siis proovin auto käima saada originaal softiga nii et check engine jääks kustus, ning seejärel hakkan järk järgult muudatusi sisse viima.
Pole siis ime et tarkvara staged maksavad päris palju raha. Keegi on ju meeletult aega kulutanud hea softi kokku kruvimiseks.

Lõpuks loodan ka saada auto 1,5 bar peale tööle.
Nagu kunagi SEB. mainis kaua saa ikka tuule puhanguga sõidad!

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Apr 23, 2011 22:20
Postitas keenius
Katsetused Ecu tuunimisel lõpesid.

Tulemus sulanud kolvid ja praod plokis.

Järgmine etapp mootori üles ehitus ja siis natuke täpsemad seadmed segu logimiseks.

Varsti püüan ka pildid panna katkisest mootorist.
Muide mootor sai ehitatud 2006 aastal ja enamus juppe läksid tookord sisse uued. Õli vahetus oli umbes 8000-10000km järel ja mootor üldolukord on hea. Pole nõgi ega tagi. Läbisõi selle mootoriga on umbes 100000km peale remonti.

Nagu klassikud ütlevad on kahesuguseid turbo mootoreid:
1. Pole piisavalt võimsad
2. Või on laiali ja remondis

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Apr 27, 2011 19:00
Postitas keenius
Panen siia vaatamiseks kolvi pildid.
Nii juhtub, kui ei ole ülevaadet mootrois toimuvast 1,5 bar rõhuall.



Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Apr 27, 2011 19:04
Postitas keenius
Kas pildidl olevad praod mootori plokis on muutnud ploki kasutus kõlbmatuks või ei ole need probleemiks.
Praod tunduvad olevat vanad ja ei läbi seina. ning ei jõua ka keermeni välja. Pragu jookseb veesärgist plokikaane poldi auku.





Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Apr 27, 2011 21:02
Postitas iisak
Prügikastikaup.
Ilma jututa :wise:

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Apr 27, 2011 21:10
Postitas keenius
Nii palju kui ise uurisin ei ole tingimata emexi laks.
Siin sama teema. http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=7036

Mul on olemas veel 2 plokki.
üks on natuke liiga kaua seisnud roostet esineb.
teisel on üks raamsaale kael kahtlane imbes 0,02mm suurem kui teised.

Aga Iisak millest selline kindel otsus et enam seda ploki kasutada ei või.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Apr 27, 2011 21:14
Postitas iisak

Aga Iisak millest selline kindel otsus et enam seda ploki kasutada ei või.

Juudas küll :wtf:
No vaata mis olekus sul kolvid on.
Silindriseinu oeld vaadanud? Pane nendest ka pildid.
Plokil tulevad praod keermeni välja. Veesärgist.
See,et sinule midagi "tundub vana" olema ei ole nüüd küll teab mis argument.
Mõtle nüüd ise edasi...

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Apr 27, 2011 22:05
Postitas ivomets
Millele tõstsin peale oma vana auto mootori. Mis oli eelmise kere peal korraliku remondi saanud.
.



niipalju siis korralikust remondist.
ma ei saa aru, kui teha remont, siis teha nii, et asi kestaks ja hoida mootorit (ja ka end) taas suurtest kulutustest.
krt, mootori tegemine ei ole kokkuvõttes eriti odav lõbu. ka siis kui ise teha. aga ise kõike ei tee, ise võid ta nagu lego vaid kokku laduda, kui tead, mida teed.
olen ka kunagi 15 aastat tagsi 96 mootoreid proovind arstida ilma rahata;raha ei jätkund kõikide juyppide jaoks ja töö jaoks vaid napilt jne...ja pagan iseloomu ei jätkunud ka sisse sõita, ikka jooksis kokku.
nüüd viimase mootoriga olen vist paar aastat perutand, ja siiani veel kestab; kuigi asi on ilgelt vana ja töötab tingimustes mis sellele mootorile pole kunagi ette nähtud.
aga armastus hoiab teda vist koos;

ühesõnaga otsi endale terve komplektne mootor ja sebi vahele, kui sa hakkad paljudest jubinatest mis kriitikat mingisugust ei kannata, midagi kombineerima....
täna just nägin vägevat tonnise T- mootorit, mis maha müüdi ja mis enne müümist üle vaadati, et kõik oleks BRO!!

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: K Apr 27, 2011 22:28
Postitas keenius
Kahjuks ei jõua jah uut mootorit tehasest tellida.
Aga see mootor lendas laiali tänu sellele et sai rõhku keeratu üle pihustite tootlikuse.
Loomulikult kui oleks võimalik ehitaks ainult uutest jupidest.
Enamus kulu osasid läheb nigu nii uued.
Ja see konkreetne mootor sõitis 5 aastaga umbes100000 km.
Ja seda enamus ajast suurema turboga kui tehasest ettenähtud.
Korraliku kasutatud mootorit leida on pea võimatu. Kui siis päris korraligu raha eest ainult.
Ma arvan et ise ehitades saab kogemusi ja teadmisi mis sest et teadmised tulevad kalli raha eest. Nagu ma aru olen saanud siis kogemusi ei saa ka raha eest.
Muidugi oleks tark õppida ka teiste vigatest ja kogemustest.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Apr 28, 2011 0:04
Postitas daags
oh jummel ytleks selle peale?
Miks l6bustada ennast lahja segu ja m6ttetute katsetustega? Targem oleks vast natuke tausta uuringut teha, ehitada asja 6igest otsast ja s22sta ennast hetke olukorrast.
AGa vb ongi hea 6petlik n2ide, kuidas ei tohiks teha:eureka: (2ra isiklikult v6ta).