3. leht 4-st

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Apr 28, 2011 1:03
Postitas sebastian
Üha rohkem mõistan, et wideband lambda andur on tuunimisel KOHUSTUSLIK lisa :(
Tarvitseb softis ainult ühe arvuga veidi mööda panna ja sekundite jooksul ongi abi antud.

1,5 baariga suudavad stock pihustid mootorit siiski veel elusana hoida, aga sel juhul peab soft lubama neid ka 100% avada, kui selleks vajadus tekib. Paraku aga ei tea me nende avatusest midagi, kui puudub WB või võimalus logimiseks.
Ja siis MAP sensor - kütuse pihustamine tugineb täielikult sellelt jubinalt saadud infole! Tuleb sealt vale pinge ja jälle sekundite küsimus...
Ja siis fuel cut-off - see võib olla tülikas optsioon, aga mootori jaoks tihti elupäästja. Ja kui MAP sensor "valetab", siis cut-off'i ei tarvitse tulla ja...jälle sekundite küsimus.

Tegelikult ma ei taha moraalitseda, aga lihtsalt mõned näited, kuivõrd noateral kõndimine võib üks softituunija elu olla.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Apr 28, 2011 7:24
Postitas ivomets
Üha rohkem mõistan, et wideband lambda andur on tuunimisel KOHUSTUSLIK lisa :(


Noh, mida ma ammu räägin ja mitte ainult ei räägi, vaid kui sellest asjast teada sain siis ka kohe kiiresti ostsin ja liasin; kuigi mul rõhud nii suured ei ole...

aga andur ise ei pea põrumisele üldse vastu mul juba 2 andur andnud saba. aga neid lammutusest võtta....

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Apr 28, 2011 9:29
Postitas keenius
Ma teatsin täpselt mis võib juhtuda kui hakkasin rõhku peale keerama. Oli kasutuses knock led ja ossiga jälgisin O2 andurit aga ei näinud detonatsioonile viitavat infot.

Tean ka seda et, ei päästa ka alati sind lairiba andurid jne.
Pildidl on kolb ´mis pärineb meie võistlus autolt.
Autol on peal 2Tk lairiba O2 andurit , Egt andur, fuelgut piiraja jne. Aju oli dünos seadistatud kõik nii nagu peab aga ikkagi sulas kolb ära.
Juhtub sul pihustisse korraks rõhu all sodi sattuma või tõimub muu ettenägematu probleem oled ikkagi mootorist ilma.

Tegelikult terve see mootori tuuning on noa tera peal mängimine.
Tagant järgi on kõik taragad. Kaasa arvatud ma ise.


Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Apr 28, 2011 19:36
Postitas sebastian
Kui gaas põhjas, siis tavaline andur ei näita midagi mõistlikku, pole vahet kas mõõta ossiga vm. Olen seda loginud mitmeid kordi...lihtsalt sportlikust huvist. Lihtsalt teatud väärtusel "jääb seisma" ja kogu lugu. Ja kusjuures näitab normaalset segu ca 12AFR, kuigi tegelikult segu lahja. Seda siis tugeval boostil ja kõrgetel pööretel.

Ivomets, kuidas sul need andurid saba annavad? Loobid neid? :cool:
Kui ta downpipe-s kinni ei juhtu temaga midagi. Ainuke on kõrge temperatuur, mis rikub. Aga selleks jahutus või kaugemale kollektorist.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Apr 28, 2011 22:55
Postitas daags
lisaks l6hub minu teada kondents ja niiskus summutis - seda juhul kui andur natuke kehvasti paigaldatud- nagu minul n2iteks:D

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Mai 03, 2011 10:46
Postitas keenius
Mootori ehitus käib täie hooga

1.Mootori plokiks valisin MY93 aasta B234R ploki.
Mida sai paar tundi uuritud mõõdetud. Silndirid ja vända liin on ok. mõõdud tehase etteantud piirides.
2. Sai üle mõõdetud ka väntvõll mis on samuti tehase etteantud mõõtudes.
Plokk on puhastatud hoonitud ja väntvõll sisse pandud ja saale lõtk plastic gaugega ära mõõdetud, lõtk 0,04-0,05.
Sai huvipärast kolme mootori kolvid koos kepsudega üle kaalutud aga üheski mootoris polnud nad 1g. sees. Peab vist kaalu ajama erinevus oli kuni 4g.
Plokikaas käis mõõtmises. On sirge. klapipesad üle käidud klapid sooveltatud. Uued klapisääre tihendid paigaltatud.
Vanast mootorist läheb kasutusse vaid karteri põhi ja sisselaske kolektor.
Väljalaske kollektor käis pingis sirgeks freesimisel.
Mootrise lähevad uute jupidena saaled, rõngad, keti majandus, tihendid.
See on sellise vaese mehe mootori remont.
Ei ole raha panna uusi remont mõõdus kolbe.
Kui kõik õnnestub saab mootori häälu uuesti kuulata juba pühapäeval.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Mai 09, 2011 18:16
Postitas keenius
Mootor on koos ja töötab.
Peab väikse sisse sõidu tegema.
Siis vaatab kuidas uue softi teeb nii et mootor jälle sulama ei läheks

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 9:46
Postitas keenius
Mootril on väike probleem.
paar õlitõukurit tiksuvad.

Õlirõhk on manomeetriga kontrollitud tühikäigul kuuma mootoriga on 1,6bar.
Kuidas kindlaks teha millised on vigased tõukurid ja millised on veel elus.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 10:10
Postitas iisak
Kas sa panid tõukurid täpselt samadesse kohtadesse tagasi?

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 15:58
Postitas keenius
Kas sa panid tõukurid täpselt samadesse kohtadesse tagasi?



Loomulikult panin samasse pessa kust need olid võetud. (ega ma esimest korda mootorit ehitanud)
Aga seda plokikaant ma pole ennem kasutanud ja ei osanud ka hüdrotõukurite seisukorda hinnata.
Eelmine kaas mis oli kasutuses olid tõukurid korras ja ei tiksunud midagi.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 16:04
Postitas iisak
Tundub, et vist ehitad ikka esimest korda.
Tõukurid aetakse ALATI SEGAMINI.
Teiseks kui see "uus" kaas seisis koos tõukuritega mingi X kuud kusagil kuuri all siis ei ole ime, et tiks sees on.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 16:10
Postitas keenius
Sina võid oma tõukurid segamini ajada. aga mina vajutasin need tühjaks.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 16:21
Postitas Cyber
Sina võid oma tõukurid segamini ajada. aga mina vajutasin need tühjaks.
Minu teada ei tohiks töökorras hüdrotõukurit saada näpu vahel tühjaks vajutada...

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 16:32
Postitas keenius
Ega see väga lihtne ei ole. näpuvahel ei saagi tühjaks vajutada tõesti kui tõukur korras on.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 16:34
Postitas keenius
Aga plokikaas oli jah umbes 1,5 aastat seisnud.
Ja selle ajaga võis ka mõni tõukur oma eluaja lõpetada.
Kahjuks ei osanud kokkupanemise ajal kohe vigaseid tõukureid eristada tervetest. sellest ka küsimus kuidas seda teha saaks.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 16:34
Postitas iisak
Ei saagi.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: N Mai 12, 2011 16:35
Postitas iisak
Ega see väga lihtne ei ole. näpuvahel ei saagi tühjaks vajutada tõesti kui tõukur korras on.

Mismoodi sa need siis tühjaks said?

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Mai 14, 2011 13:22
Postitas keenius
Mootor sai nüüd vaikselt käima.
Tõukurite tiksumise viga oli müstiline. Panin kõik 16tk teised tõukurid mis olid kindlasti korras ja peale käivitamist kadus tiks, kuni mootor soojaks läks ja tiksumised tagasi tulid.
See peale mõtlesin et tuleb hakata plokikaant vahetama.
sai veel kontrollitud kas iga tõukurisse minevast kanalist õli ikka tuleb, tuliküll.
Olingi peaaegu plokikaant eemaldamas kui tuli mõte mõõta õlisurvet plokaane Õlikanalist.
Sai siis tehase kork minema löödud ja starteriga käiates õli kanalist välja pumbata. Õli lasi topsikusse kus avastasin et õli sees oli kanalist välja tulnud kurikuulsat "asfaldit" sai veel starteriga käiates survet kontrollitud mis oli 1,6 bar külma õliga.
Peale seda panin klapikambri kaane peale, auto käima ja tiksud on kadunud.
Loo kokkuvõte on see et, esmapilgul lihtne viga võib ostuda peavaluks.
Ei tule sellepealgi et, õlikanalis võib sellist jama ringi tiirelda.
Kuigi kanalid sai ennem suruõhuga läbi puhutud.
Tiksu välja juurimiseks kulus 3 õhtut.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Mai 14, 2011 15:25
Postitas D116
Kui mootor oli seisnud, siis need tõukurid võivadki tiuksuda esialgu. Mul Aero mootori remondi järgselt tiuksusid ~2h(kõik tõukurid olid nummerdatud ja õlivannis, läiksid samasse kohta kus olidki!) ja S9K mootoril, mida panin teisele autole ~20 minutit ja järjest tiuksumine läks väiksemaks ja pärast kadus üldse.
Kui sõbraga tegime Opeli mootorit siis seal tõukirid tiuksusid ~2 päeva ~100km.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: L Mai 14, 2011 16:03
Postitas keenius
Autoga sõitsin 20 km. ma teatsin et tiksuvad peale käivitamist. aga olukord oli natukene teine. käima pannes kadus tiks peaaegu ära ja soojaks minnes tuli tagasi ja läks hullemaks.

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Juun 07, 2011 13:03
Postitas keenius
Eile avastasin autos sellise asja et kliima plokis hakkas põlema
üks tuli mida ma polnud 6 aasta jooksul näinud.
Tuli asub OFF nupust paremal. Vasakul olev tuli näita ac plokli välja lülitatust.
Mida see paremal olev tuli peaks tähendama. Täna hommikul see enam põlema ei läinud



Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Mai 08, 2012 9:09
Postitas keenius
Ikka juhtub!



Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Aug 06, 2012 9:58
Postitas keenius
Kolvi sulamise põhjused peitusid väsinud bensiini pumbas .
Ühel hommikul autot käivitades, peale mitut päeva seismist auto enam käima ei läinutki. Viga selles et, pump enam eluvaimu sisse ei võtnutki.
Ja siis saabuski aeg paak avada ja vana katkine pump välja võta ning uus Bosch 044 elukas paaki pista.
Originaal pumba läbi mõõt on 38mm ja 044 pumba läbimõõt on 60mm. Seega tuli võttur ringi ehitada.
Sai tehtud sama moodi kui pildil.
( pilt on laenatud neti avarustes)


Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: E Aug 13, 2012 16:26
Postitas keenius
Tahan siia ära märkida veel et, kui kevadel käisin SR openi avalaksul siis sai sõidetud Saabiga 402 meetrit.
Parim aeg on tabelis


tulemused.
http://www.driftime.ee/wp-content/uploads/2012/04/tulemusedauto.pdf



Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1994, keenius

Postitatud: T Aug 14, 2012 8:35
Postitas Trionic
Selline võtturi ümberehitus on tegelikult täiesti mõttetu tegevus,kuna nii oem tootja Walbro,kui ka kõik teised järelturule tootjad valmistavad sinna võtturisse sobivaid,kordades suurema kapasiteediga kütusepumpasid. Kunagi sai meie Talladega`le ostetud Walbro 1/1 sobiv pump ja maksis see vähem,kui oem.Tootlikus oli pea 3X suurem originaalist.


Kolvi sulamise põhjused peitusid väsinud bensiini pumbas .
Ühel hommikul autot käivitades, peale mitut päeva seismist auto enam käima ei läinutki. Viga selles et, pump enam eluvaimu sisse ei võtnutki.
Ja siis saabuski aeg paak avada ja vana katkine pump välja võta ning uus Bosch 044 elukas paaki pista.
Originaal pumba läbi mõõt on 38mm ja 044 pumba läbimõõt on 60mm. Seega tuli võttur ringi ehitada.
Sai tehtud sama moodi kui pildil.
( pilt on laenatud neti avarustes)