SAAB 9000 CDE, sebastian

Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#1

K Juun 15, 2005 21:33

Pilt

Pilt

Pilt

Sellega siis liigun. Natuke on turbo ka ;).
Toodud sai jaanuari keskel Rootsist. Remondis pole ma
temaga üldse käinud... olen sõitnudki suht vähe ja pisiasju
(peamiselt elektroonika) ise putitanud-vahetanud aga varsti võtan julguse kokku ja lähen kuulan, mida spetsid soovitavad vahetada. Rahakott tuleb muidugi puuga selga võtta (ei tea ain't kelle oma :freak: ) aga selles pole ju ühele õigele saabipedele midagi uut :cool:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

K Juun 15, 2005 21:43

Päris ärev näeb välja. :)

MÕnusat lendu :drive:
Iga ratas veab and then some!
meelis
Postitusi: 100
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#3

K Juun 15, 2005 22:02

Väga ilus auto.Silm kohe puhkab peal.Imelik on see,et Saab ikka näeb oma ea kohta väga kaasaegne välja.Omal kuigi luukpära ja 93 aasta siis ikkagi pakuvad võhikud 2000 aasta kanti,kuigi ega aasta sõida.Ps auto peab puhas olema ja läikima ka peale tehnilise külje mis praegugi piltidelt välja paistab.Ega just eputrilla pole aga korraliku välimusega Saab korjab hulgi pilke tänaval küll.Lõpuks veelkord et kena!
saab_ikka
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 25, 2004 11:32
Asukoht:
Auto:

#4

K Juun 15, 2005 22:08

Ei noh....Ilus auto püüab ikka pilku!
Palju muretuid kilomeetreid. Kui korrapäraselt hooldada ja normaalselt sõita, ei tohiks need remondiarved ka nii väga suured olla.
Palju õnne!!!
Wolfheart
Postitusi: 118
Liitunud: N Mai 26, 2005 22:43
Asukoht:
Auto:

#5

K Juun 15, 2005 22:18

Päris kenake näeb välja nii väljast kui seest. :beer:
Saabism on ikka väga kiiresti arenev haigus, huvitav millega see ükskord lõpeb ... ? :evil:
Mugavat madal-lendu!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

K Juun 15, 2005 22:48

Tänud kallid kaasfoorumlased :notworthy:!

Rootsis oli valida mul kahe CD vahel, kas tumesinine 2,0t '96 või see must 2,3t '97, hinnavahe seejuures üsna väike ja noh, CD-variant oli nagu mingi kinnisidee. Ega kaua ei mõelnudki, sai teise nagu poest vorsti ostetud, normaalne inimene ikka uurib ja proovib ja jälle uurib ja küsib...ei mul polnud selleks eriti mahti (ega aegagi), seisin nigu jonnakas laps auto juures ja kui naine arvas, et võiks ka teisi vaadata - läheduses seisis üsna kobe punane CS '95, prouale see meeldis - olin täitsa kurt (sorri CS-omanikud).
Kes viitsinud http://www.blocket.se sobrada teab, et CS on ikka valdav mark pakutavate 9000-te seas ja näib, et nahksisu nad kuramused hindavad väga, Aero on eriti hinnas ja natuke tuunitud masin veelgi enam.
Soovitaks soojalt Rootsi poole vaadata, kui kellelgi saabiostuks läheb. Võibolla hind ongi veidi kallim kui mujal aga selle eest ka masinat kogu raha eest.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2707
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Austria, Viin
Auto: 9-5 Aero-R

#7

T Mai 23, 2006 9:44

Tallad seal oma autoga meie minu peal!!;)
Kui aus olla siis sellist autot sisaldavad meie kõigi märjad unenäod. Sa olekski võinud selle tonnise mulle õuepeale jätta. :head:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

T Mai 23, 2006 23:31

Algselt postitas: jupats
Tallad seal oma autoga meie minu peal!!;)
Kui aus olla siis sellist autot sisaldavad meie kõigi märjad unenäod. Sa olekski võinud selle tonnise mulle õuepeale jätta. :head:


Pole hullu, jupats. Varsti loodetavasti ilmub ka sinu nime alla üks foorumile vastav auto ja siis saame seal muru peal juba kõrvuti masinaid väksida.
Ja unenägudest...sinu eas vaatasin ma küll teistsuguseid unenägusid :P
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2197
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#9

N Sept 07, 2006 21:00

Nohhhh!!!!????
Kas pilpaid juba lendab???
Oli mu üritusest ometigi tolku???

Peab tunnistama, et Iffi masinaga ei õnnestunud, teageri masinaga ka ei õnnestunud (veel), oma masinaga peaaegu õnnestus, Sinu omaga tahaks ikka i-le punkti panna!
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#10

N Sept 07, 2006 21:05

Mis mis sebastian ära hirssitud nüüd???? :evil:

To qdwin: kui mitsu raha koos, siis võik vana garreti ju pauguga manaleteele saata :head:

terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2197
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#11

N Sept 07, 2006 21:35

Eile ei saanud Trionic autot käima (külmjooted), täna õnnestus. Aeg juba hiline aga tundub et Sm. Sebastian lammutab ikka veel turbot...
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#12

R Sept 08, 2006 21:35

Kõik korras härrased :cool:
Herr Trionic ühendas Tech-i külge ja side ECU-ga kohe tekkiski. Eelmisel korral siiski mitte, sest ühe mälukivi toitejalg oli jootest lahti ja Tech "ei pääsenud sisse". Targa riista reaktsioon oli selline nagu poleks üldse aju küljes.
Noh, tinutamine võttis just samakaua aega, kui kolb soojaks läks.

Nii et ära olen hirssitatud jah. Kahju, et millestki aru ei saa, sest MBC toimetab turborõhkudega ikka endiselt. Kui mõne BPC korda saan, siis tuleb ka tunne...loodetavasti ikka tuleb!

Qdwin - pilpaid veel ei tule. Aga kui Fuel Cut Defenderi ikka ära ühendan, siis on küll kõik võimalik :thumb:
Kokkuvõtteks: sinu missioon on korda läinud, 2,0t chipitud aju töötab 2,3t mootoriga suurepäraselt :beer:

edit: Hirsch näitab end siiski ka MBC klapiga! Linnas sõites ei saanud arugi, aga Pärnu maanteel kruiisides selgus tõde: madalatel pööretel on autol jaksu rohkem.
5. käiguga ja 1500p/min, gaas põhja ning rõhk 1,0 baari tuli juba pööretel 1800p/min, mis on tunduvalt parem saavutus - enne saabus rõhk 1bar (MBC või bleederiga) 2050p/min juures.

Kesmine bensiinikulu maanteel jäi samaks: 6,8L/100km.

Kõige selle hea juures ka nutusem uudis: sidur hakkab 1,3 baari juures libisema ja cutoffi'ni asi ei lähegi.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#13

R Okt 06, 2006 17:26

Hirch softiga tuleb cutoff endiselt u.1,4bar juures.

Ja veel üks info: alates 1997 aastast pandi BPC klapiga LPT tonnistele tehase poolt just selline aju, mis lubas rõhku kuni 0,65 baari. Vanematel mudelitel teatavasti kuni 0,45 baari.
Kui see nüüd tõele vastab, siis polnudki minu originaal-ECU tuunitud. Igatahes mälukivid sain vanal ECU-l maha joodetud ja ootavad, et nende sisu meie "kollektsiooni" läheb ja uus ning parem soft sisse surutakse.

Pilt

Nüüd veel pesad peale panna (need saan järgmisel nädalal ja üritan selle kole-raske tinutustööga hakkama saada). Siis võib erinevate softidega hakata turbot peenestama :cool:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2197
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#14

R Okt 06, 2006 18:16

Algselt postitas: sebastian
Hirch softiga tuleb cutoff endiselt u.1,4bar juures.
Just nagu polekski siis vahet, et kas Hirschi või Aero aju? Et Hirsch virutas Aero pealt softi ja müüs seda tuuningu pähe??? See oli nüüd muidugi "ajakirjanduslik" spekulatsioon.

Üleskutse! Kes saab toetada püha üritust ja laenata oma manuaalkastiga tonnise Aero aju softi mahalugemiseks?

Ja hädasti kuluks ära ka üks ilma immota Hirschi (või ka Aero) my 94-98 aju. Mulle ei anna rahu, et Teageri ja Togi autod ei ole hetkel tuunitavad kuna neil ei ole immot. Ühes nendest kividest on softi jupike mis kontrollib immo olemasolu.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#15

R Okt 06, 2006 19:28

Algselt postitas: qdwin
Just nagu polekski siis vahet, et kas Hirschi või Aero aju? Et Hirsch virutas Aero pealt softi ja müüs seda tuuningu pähe???

Ei usu et sama soft mis Aerol. Miks? Sest cutoffi ei pea veel tingimata tõstma. On ju Aerol ~1,05bar asi piiratud. Võibolla sellel Hirsch variandil piir ~1,15 baari peal, ega cutoff veel sellepärast tule. Ja arvatavasti on madalatel pööretel asja moditud suurema võimsuse suunas, seda on tagumikuga tunda küll :thumb:
Sarnane probleem mõnel Maptun stage 1,2,3 omanikul, et cutoff ikkagi tuleb ja miskipärast just sellel rõhul, kus ta originaalajuga ka lahtise W-voolikuga tuleks. Saabnet.com-s neid hädalisi ikka on.

Eks täpsemini selgub, kui mingi BPC klapi külge topin ja...siduri ära vahetan.

SAABI SÜGIS

Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2197
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#16

P Okt 08, 2006 0:43

Pilt on ilus! Et mitte öelda romantiline!

Nuuujahh. Garrett on suht väeti riistapulk tuunimise tarbeks, Hirsch pidi softi väljatöötamisel kuidagi ka garanteerima raua säilumise. Suurema tootlikusega Mitsu turbo peaks ses suhtes tiba asjalikum olema. Kahju et hetkel ei ole ühtegi mitsuga masinat võtta, kus saaks softi erinevusi katsetada.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

P Okt 08, 2006 1:04

Võtame Garrettist mis võtta annab ;)
Tegelikult peaks ta mitsuga mõnes suhtes üsna sarnane olema ja kuuldavasti Garretti spoolup on tänu väiksemale tiivikule paremgi. Vastupidavus ainult kehvem.
Kõige kurvem, et iga softi vahetusega peab Tech2-ga kallal käima. Ei tahaks herr Trionicut nii tihti segada.
Muidu oleks küll selline plaan, et erinevate softidega sõitu filmida...saaks üsna toreda ülevaate, mida tuunitud ja mittetuunitud ajud suudavad. Samuti vedrud ja mittevedrud wastegate küljes või näiteks erinevate bensiinide mõju turbokompressioonile, bypass klapp ühte- ja teistpidi jne.
Seda kõike saaks teha, kui peotäis erinevaid EPROM mälusid taskus ja ise autoga kusagil vähese liiklusega strassel.
Tunnistan ausalt, et selline beetatestimine mulle koledasti meeldiks :cool:
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 898
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 SC Aero

#18

P Okt 08, 2006 16:00

Seda kõike saaks teha, kui peotäis erinevaid EPROM mälusid taskus ja ise autoga kusagil vähese liiklusega strassel.
Tunnistan ausalt, et selline beetatestimine mulle koledasti meeldiks :cool:

Kas netist ei anna tellida?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#19

P Okt 08, 2006 16:11

Algselt postitas: andres
Kas netist ei anna tellida?

Päris sama marki enam ei toodeta, aga protsessorigurudelt ikka saab, hinnaga ma arvan 30...40 krontsi tükk.
Probleem hoopis selles, et iga kord kui kivid ECU-s vahetada, tuleb immo ja ECU uuesti TECH2-ga paari panna.
Immo sisemine mälu hakkab ju kohe uurima, mis ECU-l kõhus on ja kui leiab "võõra" softi, siis autol käima minna ei lase kuniks TECH2-ga teda ei utsita :cool:
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 898
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 SC Aero

#20

P Okt 08, 2006 16:23

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: andres
Kas netist ei anna tellida?

Päris sama marki enam ei toodeta, aga protsessorigurudelt ikka saab, hinnaga ma arvan 30...40 krontsi tükk.
Probleem hoopis selles, et iga kord kui kivid ECU-s vahetada, tuleb immo ja ECU uuesti TECH2-ga paari panna.
Immo sisemine mälu hakkab ju kohe uurima, mis ECU-l kõhus on ja kui leiab "võõra" softi, siis autol käima minna ei lase kuniks TECH2-ga teda ei utsita :cool:

Ja oled äkki vaadanud palju TECH2 eest küsitakse.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

P Okt 08, 2006 16:35

Uue eest küsitakse u. $4200.
Kasutatu...krt. teda teab, aga isegi kui saaks 4x odavamalt, oleks ta ikkagi veel sigakallis. Eraisikule oleks see vist üle mõistuse investeering...ainult selleks, et ühes mälujunnis paar bitti ära muuta.
Peaks hoopis uurima kuidas saaks immot softi vahetuse ajaks lihtsalt välja lülida. Polegi vist nii lihtne.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2197
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#22

P Okt 08, 2006 19:20

Sa ehita parem interfeis ja otsi läpakasse sobiv soft (venemaalt peaks ikka saama) ja lappa neid kive palju tahad. Saad veel lisaks sõidu ajal näha mida aju otsustab. Live värk eks ole!?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2707
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Austria, Viin
Auto: 9-5 Aero-R

#23

N Juul 12, 2007 22:55

Kuule vana... upi ka vahepeal, et mida peale oled kruvinud ning mida peeti keerand:D:D:evil:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#24

R Juul 13, 2007 2:37

Algselt postitas: jupats
Kuule vana... upi ka vahepeal, et mida peale oled kruvinud ning mida peeti keerand:D:D:evil:

Mis siin ikka hoobelda, kui just pastakast välja imeda, siis täna panin JR (mingi racing?) pestava õhufiltri külge. Vana oli nagu tolmuahv ja pärast vahetamist performance tõusis, oi kuidas tõusis :P

Õhtuks maandusin maa peale tagasi ja tunnistasin, et see kõik oli ainult üheksasaja kroonine enesepettus.
Aga Saabi heaks pole ju millestki kahju, vähemalt ilus sinine oli teine...ja las vaene Garrett hingab enne puhkust natuke vabamalt. Ta on niigi tubli olnud, õli ei põleta ja võll ei loksu mitte karvavõrdki :thumb:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2113
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

E Juul 23, 2007 1:12

Hoogustatuna hiljutisest Kiltsil sõitmisest...:P
Täiesti nõus herr Iisaku arvamusega, et paarist sõidust ei piisa, tahaks ikka veel lennuväljale ja mitte vähe...

Aga lisaks emotsioonidele sooviks hoopis millestki praktilisest rääkida, nimelt EBC (electronic boost controller) oleks teemaks, kuna kokkutulekul asja tööpõhimõttest huvituti.
Meil on EBC-d üsna vähe levinud eelkõige oma kõrge hinna tõttu. Väljamaal soovivad saada >$320 selle pisikese turbolõhkuja eest.

Greddy Profec Type-S ise siis selline:

Pilt

Algul arvasin isegi, et küllap mõõtmetelt paras jurakas, vähemalt autostereo mõõtu ja oh üllatust: 10x2x10cm ainult!
Lisaks sellele juhtimispuldile, mis paigutatakse salongi, on kaasas ka klapp mootoriruumi. Mõõtmetelt sarnane tavalisele BPC klapile.
Juhtimispulti tuleb voolik mootori sisselaske kollektorist, just sealt kust ka tavaline MAP (manifold absolute pressure) sensor oma vaakumi-rõhu saab. Mina panin näiteks Y-kolmiku boosti kellale vahele. Ehk siis Greddy juhtimispuldis on sees ka oma MAP sensor!

Kõik see tekitab nö. closed loop süsteemi. Greddy mõõdab rõhku -> annab vastava signaali oma klapile -> rõhk tõuseb -> Greddy jälle mõõdab ja viib lõpuks rõhu just sellisele tasemele, mille oled talle nuppu keerates määranud. Nii kordub see kogu aeg ja tulemuseks ongi stabiilne turborõhk kõikidel pööretel/käikudel.
Esimene nupp on Gain, seda keeratakse rõhu stabiliseerimiseks. Mida rohkem vasakule, seda madalam rõhk, aga seda stabiilsem. Paremale keerates rõhk küll tõuseb, kuid hakkab u. 1-sekundilise intervalliga "pendeldama"...näiteks 1,0 ja 1,2 baari vahel. Seda nuppu nimetatakse ka wastegate kompensaatoriks.
Loomulikult ei saa minna üle selle rõhu, mida turbo ja wastegate lubavad ja reeglina Greddy muudabki selle rõhu max. võimalikust u. 0,1 baari väiksemaks. Et oleks "ruumi" kompenseerida :)

Teine ja kolmas nupp LOBoost ja HIBoost on nn. kaks mälu. Saab vastavad väärtused paika panna ja siis kiirelt Power/Select nuppu vajutades lülib Min või Max vahel.

Lisaks annab kõike sõidu ajal keerata...mida loomulikult liiklusohutuse seisukohalt kindlasti ei soovitata.

Power nuppu pikalt all hoides lülitub Greddy välja ja turbole jääb nö. base boost. Tavasettingutes Saabidel on see umbes 0,45 baari (LPT Saabidel on see samas ka max. rõhuks) ja kes oma wastegate't "tugevdanud" on: näiteks lisavedrud, Mitsu turbo juba algselt tugevam wastegate jne., saab selle rõhu loomulikult suuremaks.
Mina sättisin oma Garrett turbo wastegate base boost-i kahe lisavedruga 0,7baari peale, mis lubab Greddy-l viia rõhku kuni 1,6 baari peale.

Kokkuvõttes on EBC sarnane MBC-le (manual boost controller), selle erinevusega, et MBC töötab open loop süsteemis (ei saa turborõhust tagasisidet) ja muidugi pole salongist reguleeritav.

Üks pilt ka sellest, mis karul kõhus:

Pilt
Vasta