SAAB 9000 CDE, sebastian

sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#51

N Juul 10, 2008 1:48

Lõpuks see turbo siis küljes ongi :)
Läbi raskuste tähtede poole nagu öeldakse ja ega tuunija elu ei peagi kerge olema.

Pilt

Esimene mulje...vägev. Kolmanda käiguga rebis rehvi libisema üsna vabalt u. 1,4 baari juures. Minek on hulga sujuvam, kui T25-ga.
1 baarini läheb alles 2500 pöörde juures ja seejärel 1,5+ bar tuleb juba 2700 pöördega (T25 vurriga olid need arvud vastavalt 1800 ja 2000) ja funkki jätkub...vist lõpmatuseni. Viisakat liikelmist unustamata ei saanudki proovida, kas ja kui palju boost üldse langeb.

Aga nüüd kohe ka halvematest emotsioonidest. Linnast väljas sai natuke rohkem vajutatud. Esialgu kiskus 1,7 baari peale, siis lasin gaasi lahti. Ei julgenud kuidagi...mine tonti tea :mad:
Järgmine katse ja täiesti märkamatult (ehk siis uskumatult kiiresti) oli AutoGauge osuti roninud täiesti lõppu ehk 2 baarini. Ja siis...käis kapoti all tume mütsatus ja kohe järgnes summutis kõva pauk.
No nüüd on miskit päris hullusti, käis mõte läbi pea.
Auto seisma ja ronisime stennuga välja, kohe peadpidi kapoti alla, et kas tasub kohe vanduma hakata või jätame siiski hiljemaks.
Ja ei midagi :freak: Kõik paistis parimas korras olema. Siis aga silmasin BPC klappi, mis kuidagi naljakalt tolknes. Pooleks oli löönud teise ;) Niipalju siis minu paari päeva tagusest liimimisest, olin ju klapi enda arust parimasse korda montinud....
Okei...Electronic Boost Controlleri klapile kähku voolikud külge (see seisis seni kasutult, kuna esialgu tahtsin siiski originaal-BPCd proovida) ja uus katse.
Ja mitte kuraditki, ikka - 0,1 baari nagu vabalt(viletsalt)hingav sapakas. Kusjuures gaasi andes kostis parajat vilinat ja kompressori tiivik pöörles nagu hullumeelne, aga vot edasi auto ei läinud.

Jälle peadpidi kapoti alla ja nüüd siis süüdlane lõpuks paistis: vahejahutuse radikal oli ühe plastikust poole lahti löönud. Silikoontihend lipendas otsapidi mootoriruumis..

Edasi ma vist ei hakkagi seletama, kohapeal IC-d ei õnnestunud parandada ja kojusõit möödus üsna mornis meeleolus. Sihuke rullnoka tunne tuli, et masin müriseb nii mis kole aga vot edasi ei liigu...:evil:

Ja jälle headest asjadest.

ESTuuningus tehti seekord tõeline 3" downpipe, ei hakatud selle 2,5-tollise JT "pudelikaelaga" üldse jändama. Kõik õli- ja veetorud, mis olin juba valmis lasknud teha sobisid hästi. Banjo liitmikud olin kogemata ka kõik õiged valinud.

Nordic stage4 soft õnneks lahjaks segu ei lase, kuid stock pihustite ja 2,5bar MAP sensoriga ei tohi väga mägedesse minna. Korra läksin ja oligi abi antud :P

Selline pikk jutt tuli siis.
Kui kellelgi mõni IC vedelemas andku teada :) Ma üritan küll olemasolevat renoveerida ja kui hästi läheb, saan ta isegi õhku pidama. Vähemalt proovin, seniks kuni vingemat kuulerit pole..
EPC-d uskudes sobivad isendid mis tonnistelt MY94-98 pärit.

Otsad andnud kuuler paistab sealt vahelt:

Pilt

...ja BPC klapp:
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#52

N Juul 10, 2008 2:27

Iroman nagu ütles midagi selle plastvannidega IC purunemise kohta. Samas mida ta ütles mulle ei meenu aga midagi ütles. Proovin meelde tuletada.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#53

N Juul 10, 2008 2:40

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Iroman nagu ütles midagi selle plastvannidega IC purunemise kohta. Samas mida ta ütles mulle ei meenu aga midagi ütles. Proovin meelde tuletada.

Seda ta just ütleski, et plastküljed lendavad laiali, mäletan küll.
2 baari tekkis täiesti ootamatult. Umbes nii, et ühtlase gaasiga pidevalt 1,6 ja siis sekundi murdosa pärast juba 2.
Endale tundub, et BPC oli juba enne pooleks ja siis lasigi mingil hetkel surve tänavale, aga mitte wastegatesse.
Boost muidugi kerkis seetõttu taevasse, sest cutoff-piirang on softist maha võetud.
Muidu soft näitab, et 1,45 pealt piirab max boosti ära, nii ta olekski pidanud tegema.

Kibin-kabin varsti 9-5 klappi nõudma :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#54

N Juul 10, 2008 2:41

Koormarihmad?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#55

N Juul 10, 2008 3:20

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Koormarihmad?

Kui sõrestik vastu peab, siis miks mitte peenemat sorti koormarihmad. Aga kardan, et kärjed ei talu niisugust pressimist, paindub kogu radikas kõveraks äkki :mad:
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#56

N Juul 10, 2008 3:38

Karmiks läheb siin! Ega tagasiteed vist enam ei ole. Kütusepump sul muidu stock? Kaua sa selle 2bar-iga (lahja seguga) kupatasid? Soovitan ennetavat mootori põhjalikku üle-läbi lappamist:wise: Tore on tõdeda, et ma pole päris üksi siin :P
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#57

N Juul 10, 2008 10:28

Tubi SEbastjan jätka samas vaimus :notworthy:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#58

N Juul 10, 2008 12:28

Iroman: 2baari lõi ainult sekundiks, vahetult enne seda ilmselt poolduski BPC klapp. Eks ta sel hetkel kindlasti lahjaks läks, sest pump originaal ja pihustid ka.
1,6 baari ei saa veel midagi teha, sest selle Nordicu fuel map on üks "tihedamaid" mida seni näinud olen. Nähtavati võtab too viimast mida stock pihustitel veel pakkuda on. Ta ongi Nordicu viimane stage stock pihustite-pumba-2.5bar MAP-le. Pumba pärast ma nii väga ei põe, kollegid tõdenud, et kaugelt enne lõpeb 3 baari kütusesurvega stock pihustite võhm otsa.
Pöörded "overboosti" hetkel ei ületanud 4000. Nii et asjaolusid kergendavaid faktoreid natuke oli :)

Andrus FJR: Tänan pakkumast, lisa oma hinnasoov PM-i, äkki läheb kaubaks.

TFK: Jätkan ikka, aga mitte samas vaimus vaid ettevaatlikumalt. T25-ga oli lihtsam, isegi kõige märjemas unenäos ta üle 1,75 baari ei puhunud...Nüüd olukord hoopis teine ;)

edit: tümakat summutis seletaks nii, et segu oli maksimaalne võimalik ja kui siis hetkega langes boost 0 baari peale, läks segu (suhteliselt madalate pöörete jaoks) ülirikkaks, mis siis väljalaskes plahvatas.

Ja cutoffi lisan softi nüüd küll, aitab naljast :P
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#59

N Juul 10, 2008 17:40

Väga vinge SEB!
Seda ma ootasin, et ta kolmandaga sudiks rehve. IC on sul originaal :o. Sellise fööniga...hkmmm.. Ruttu IC poodi!
Sent from my Monte Carlo using B236
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#60

N Juul 10, 2008 22:07

Algselt postitas: kasparius
Väga vinge SEB!
Seda ma ootasin, et ta kolmandaga sudiks rehve. IC on sul originaal :o. Sellise fööniga...hkmmm.. Ruttu IC poodi!

Lähen lähen :) Ja düüside poodi ja MAP sensori poodi ka.

Praeguse seisuga vana IC peab. Silikoontihendi vahele Elastosil'i (natuke parem, kui tavaline silikoon), alumiiniumist raami lõin sirgeks ja kruviklambrid hoiavad külgi uuesti eraldumast.
Homme monteerin külge tagasi.
Paras keberniit oli radikaid ära saada, kui mitmed kinnituspoldid tuli lihtsalt välja puurida :mad:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#61

N Juul 10, 2008 22:09

Kui sulle sobib siis võid ka meile avaldada hinnad millega omale asjad ostad. Mõtlen neid poode mida ennist mainisid:cool:.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#62

N Juul 10, 2008 22:20

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui sulle sobib siis võid ka meile avaldada hinnad millega omale asjad ostad. Mõtlen neid poode mida ennist mainisid:cool:.

Ehk saab kusagilt odavamalt, aga:
3bar MAP - http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=MIA-SNS-004&Category_Code=SNS
Siemens Deca 630cc pihustid: http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=MUM-FUL-023&Category_Code=FUL
Bensupump: http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=WAL-FUL-012&Category_Code=FUL

edit: pihustitele olen leidnud ka odavamaid hindu näiteks: http://www.racetronix.com/L107FM.html

edit: IC sain pidama. 8 kruviklambrit hoiavad plastkülgi vastu alumiiniumraami. Esimesed sõidukatsed ka tehtud. EBC-ga hoiab rõhku ilusasti 1,45 baari peal, nii nagu ette nähtud ongi.
Kas rõhk püsib ka kõrgetel pöörete, proovida ei saanudki. 3. käiguga võtab rehvi vilistama ja 4. käiguga läheks kiirus...mhh..oleme ikka korralikud liiklejad ;)
Eks homme dünos selgub.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#63

P Juul 13, 2008 14:12

Selline siis minu masina dünograafik. Teisendasin natuke neid ameerikamaa väändeühikuid, et oleks pilt nati arusaadavam:

Pilt

Pärast teist tõmmet suri auto välja ja enam ei käivitunud. Algul arvasime, et starter kinni kiilunud (aku täis ja muidu ka heas korras), aga rullidelt maha saanud, selgus, et ei jõua isegi mitte 5k. sees lükates mootorit ringi ajada :-(
Teise tõmbe graafik näitab, et jõudu oli juba märksa vähem. Küllap mõni saale ei saanud enam õli ja oli kinni kiilunud.

Mõningane kütusekulu tõusu täheldasin juba nädalaid varem, aga ei pööranud sellele piisavalt tähelepanu. Võibolla oli õlirõhk kogu aeg ohtlikult madal olnud...

Nüüd siis mõnda aega jalamees. Eks millalgi paistab, kui suur damage mootorile sai osaks.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#64

P Juul 13, 2008 14:18

Sügav kaastunne ka minupoolt:(
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#65

P Juul 13, 2008 23:21

Eks aegajalt ikka keegi käib seal hämaramal poolel, pole hullu, asi läheb edasi ülesmäge onju. Junni võtab jahedaks küll ja see tunne on kordades tuttav:headbang: Peaasi, et lähedased mõistavad ja toetavad, et lapsed ei tee valusaid etteheiteid rahavoogude ümbermängimiste eest. Meie mõistame ja elame loomulikult kaasa. Sahle, kas ta ei peaks mitte kolisema, (või ei olnud dynoventika lärmis seda kuulda;loodan,et ventikas Maksimil ikka oli), enne kui nii kapitaalselt kinni jookseb? Mida veetemperatuur näitas? LisaKellasid sul ei olnud? Vaata ,et sa ei hakka mingit pornot aretama,stiilis vända lihvimine jne. Hea, kui plokist asja saab. Eks mootor tahab enne midagi saada, kui ta ise midagi välja andma hakkab,muidu jääb lauluke lühikeseks;sinu panused võrreldes mootori omadega progresseeruvad geomeetriliselt, tead küll. Ja homme tõuseb päike samamoodi nagu eile...Jõudu ja -ksu!
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#66

P Juul 13, 2008 23:52

Tänud härrased :notworthy: võtame asja siinpool võimalikult rahulikult. Ei olnud niiväga dynokatse süü see crash, pigem asjade kiirenenud käik. Ma usun, et oleks millalgi ja middle of nowhere sama case juhtunud. Kui ikka õlitus ei toimi korralikult, siis jama majas nii või naa.

Väike kolin justkui on. Tegime ju selle lolluse, et tõmbasime hiljem ikkagi käima. Oleks targad hetkel kõrval olnud, poleks meil lubatud seda teha, aga tagantjärge tarkus on ju ikka täppisteadus :red:

Dünoventika käras polnud midagi kuulda, pärast teist tõmmet lihtsalt suri välja (ka seda ei kuulnud) ja isegi Maksim ei kahtlustanud mootori kokkujooksu, vaid hoopis startermootori errorit või tühja akut. Tassis isegi akulaadija tagaruumist välja..
Vee temperatuur vast ei saanud üle normaalse olla, seda oleksime kohe märganud. Samas mine tea, see kellake näitab ju tonnisel just selliseid teibaid nagu heaks arvab.
Lisakelladest ainult turborõhunäidik, õlirõhu oma oli veel installimata (paha-paha ma tean :red: ), aga boosti maksimum oli krutitud 1,4bar peale, sest oli eelnevalt teada mõnevõrra lahjemast segust.
Boosti kohalt on 1,4 baari GT28RS-le ju üsna pisiasi (ja seegi kukkus lõpus 1,2bar peale), aga suht nigel tulemus oleks samuti pidanud tegema ettevaatlikuks, et midagi mootoris ilmselt poob. Sama soft sama turboga peaks tootma u. 310 hobust ja kindlasti rohkem väänet.
Teine katse juba näitabki viletsamat asja, ehkki rõhk oli sama. Võibolla saaled kallistasid vänta juba väga tugevalt ilma õlita..

Loodame, et plokk jäi terveks...
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#67

N Juul 24, 2008 12:44

Peasüüdlane:

Pilt

Ehk siis umbes sõel.
Ühel kepsul tõmbas saaled ringi käima, keps vahetusse.
Teise kepsu saalesid ka kriipinud tugevasti, õnneks pole saaled ringi käinud. Muid saalesid pole vänt väga kallistanud ja mootoriplokki vahetama ei pea.
Aga...vända lihvimisest ma küll ei pääse. Variandiks oleks muidugi tuttuus vänt, aga selle ~19k hind on rohkem, kui ma praegu seedida suudaks.
Õlirõhu kell tuleb nüüd igal juhul külge. Oleks pidanud ta juba enne küljes olema, kui herr Trionic ütles, et õlirõhuga võib probleeme tulla tänu eelmise omaniku "korralikele" õlivahetustele... :wall:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#68

N Juul 24, 2008 13:11

No seda oligi arvata aga vedas ikka hullumoodi et plokk viga ei saanud ;)

Täpselt sama asi surmas ka minu auto eelmist mootorit ja seda nii hullult et oli uut plokki vaja
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#69

N Juul 24, 2008 13:13

Küsiks, et kui lihtne-keeruline-mõistlik on sõela ennetav puhastamine (näit õlivahetuse ajal)? Kas AINULT sõela puhastamisel on mõtet? Mis on järgmine nõrgim lüli (õlirõhku pean silmas)?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#70

N Juul 24, 2008 13:15

Suur, seda ei saa vist mootorit maha katkumata kättegi sealt...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#71

N Juul 24, 2008 13:16

Kui vist juba midagi sinna sõela taha kinni jääb, on vist midagi juba mäda mootoriga, sest kust see praht pärit on, mis sõela taha jääb. Vähemalt tundub loogiline. :D
romza
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#72

N Juul 24, 2008 13:26

Algselt postitas: Cyber
Suur, seda ei saa vist mootorit maha katkumata kättegi sealt...

Juba tuleb. Arvasin, et õlivanni saab alt kergesti kätte ... ja sealt juba sõela. Eksisin. Jälle kõvasti targem.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#73

N Juul 24, 2008 13:27

Sõela saab nii kätte, et vaja õlivann maha võtta ja siis ta kahe poldiga seal kinni ongi, kinnitub siis väntvõlli kinnituspaku (või mis iganes too on) külge. Mina ei oskagi välja tuua järgmist nõrka lüli, maybe rõhureguleer klapp.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#74

N Juul 24, 2008 13:27

Sõela saab suht lihtsalt kätte, kui õlipõhi ära võtta. Selleks pole vaja mootorit eemaldada. Küll aga downpipe, kui see ette jääb.
Eks see ennetav puhastamine oleks igati mõistlik arvestades aja- rahakulu, kui juba damage on toimunud.

Ega seal erilist prahti ei tohikski olla (Trionic parandab, kui eksin) aga kui sõidetud kehvade õlidega või õlivahetuste välp liiga pikk olnud, siis koguneb mootorisse seda si..a nii et vähe pole.
Loomulikult võib minna muudki umbe kui ainult sõel.

Ise julgeksin arvata, et kui mootor juba pigi täis, pole mõtet kinnist "tagi" sealt kraapima hakata. Kuniks see ploki seintel püsib, ei ummista see midagi. Nagu tekivad lahtised tükid, nii ujuvad need kohe sõela või kanalitesse.
Ainult arvan nii, ei tarvitse mul õigus olla..:)

edit: lähemal vaatlusel on sõelal enamasti kivistunud õli ja osaliselt metallipuru- laaste, mis ilmselt pärit saalede, kepsude ja vända pindadelt juba pärast kinnikiilumist.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#75

N Juul 24, 2008 13:31

Minul oli see sõel ka igast sodi täis lisaks oli seal veel ees mingit punase silikooni taolist sodi, mis ei tohiks kuidagi sinna sattuda, eriti kui õiged silikone kasutada. Isand Trionic imestas, et sealt üldse midagi läbi tuli ( samas õlirõhud olid mul tava tingimustes normaalsed).
Iga ratas veab and then some!
Vasta