5. leht 6-st

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 14:27
Postitas vmaster
Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: daags
sinu puhul pigem 3 nda käiguga :gun:

Võibolla :P
Ma ei teagi täpselt mis kuramus mul libisema hakkas, kui 1,7 baari ja 3. käiguga sai kiirendatud.
Aeglase kasti 3. käik on sarnane Aero või FPT teisele käigule.



Kindlasti pean tänama neid, kelleta sõidaksin vist endiselt 170hj Saabiga :notworthy:

- Kõik mootoriremondid Troost Auto & Autotarvete OÜ
http://www.troostauto.ee & http://www.saabianti.ee
- 3" väljalase Hr. Romza & Speedparts http://www.speedparts.ee
- 3" downp. ja turbo install ES Racing http://www.es-racing.ee
- turbo jm. vajalikud jupid ATP Turbo http://www.atpturbo.com
- pihustid Integrated Engineering http://www.intengineering.com


Õige jah. Kes see rumal ikka 170 hj saabiga sõidab :D:D

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 14:28
Postitas Cyber
Seb-il on vist lausa mitteturbo kast... ?? Lisaks see, et nende kastide puhul on vahe ainult peaülekandes, ülejäänud "käikude osa" on sama.

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 15:18
Postitas keenius
Seda ma teatsin jah et kasti sisu sama ainult differ erinev.
Oma masinal olen kõik erinevad kastid läbi proovinud.
2 liitrise turboka kastiga võtab masin keskmiselt 0,5-1 liiter sajale rohkem bensiini originaal kastist. Aga vabalt hingava kastiga oli see kulu juba 2-3 liitrit sajale rohkem.
Vabalhingava kastiga on täitsa julm liigelda. 3000 rpm on mingi 105 km/h samas kui 2.3 liitirse turbo kastiga on samal pöördel kiirus umbes 140 km/h.Millegi pärast need diffrid ei taha eriti kesta mul on lagunenud 3 tk. Samas viimase kastiga tegin julmalt panin sinna mingi vene käigukastiõli. tundub et, kestab (kuigi autol on suurem turbo kui ennem oli)

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 17:55
Postitas sebastian
On jah vabalthingava kast :(
Linnas on nii isegi parem, esimene käik on piisavalt aeglane, et ummikutes venida. Strassel aga vilets, bensukulu u. 1,5L/100km suurem - pöörded tunduvalt kõrgemad. Samuti on müra suurem, sest 3-tolline väljalase siiski müriseb kõrgemate pööretega tuntavalt.

Saab ehk vana kasti korda, kui kellelgi mõningaid FM-tüüpi kasti hammakaid pakkuda oleks..eks ikka need diffri hammakad on hambutud.

Lisan pildid ka asjadest millest puudust tunnen:

Hammakad 3,3,4,4
Ilmselt on mõistlik kõik korraga välja vahetada.
Hammakas nr.2 on ka katki.

Pilt


nr.3 roller bearing

Pilt

Viimasel pildil nr.3 on EPC koodiga 87 29 378 ja nähtavasti sama ka vanematel kastitüüpidel

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 20:29
Postitas Trionic
Ja hammakal nr.9 on osa hambaid kõvasti kannatada saanud,seoses terasetükkidega,mida need hammakad pulbriks pidid jahvatama.
Muidu bro kast,üks laager ka väsinud.Abi oleks kiirelt vaja(juppide näol).

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 20:34
Postitas Eleri
Kas orig jupid tulevad kõne alla?

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 21:28
Postitas iisak
Algselt postitas: Eleri
Kas orig jupid tulevad kõne alla?

Need oleks ammu juba seal sees siis sellisel juhul...

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 21:58
Postitas romza
Siis kindlasti on abiks asjad Sellholmi tooted :drive:

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 22:33
Postitas sebastian
Algselt postitas: romza
Siis kindlasti on abiks asjad Sellholmi tooted :drive:

Sellholmist leidsin diffrikomplekti hinnaga ca 29000 meie krooni.
Seda vist mõtlesid :)
Kindlasti hea ja ilus ja...kallis asi :mad:

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Nov 17, 2008 23:07
Postitas S9K
Seb pane Prodrive kast, äktiv differentsiaaliga:head: Vali nende toodete hulgast mingi poole millise hinnaga.

Kas vanema kastiga on diffri hammikad samad?

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: T Nov 18, 2008 0:04
Postitas sebastian
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kas vanema kastiga on diffri hammikad samad?

Koodid on erinevad. Ainult see viimase pildi laager ilmselt sama.

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Dets 01, 2008 16:32
Postitas Pootsman
Saabil originaalis on madala või kõrge takistusega pihustid? DEKA-d pidid head pihustid olema. Pole küll ise proovinud.
kütuselatt "käsitöö"?

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: E Dets 01, 2008 17:46
Postitas sebastian
Algselt postitas: 819ATP
Saabil originaalis on madala või kõrge takistusega pihustid? DEKA-d pidid head pihustid olema. Pole küll ise proovinud.
kütuselatt "käsitöö"?

Originaalis on kõrge takistusega pihustid. Sobivad 12...16-oomised.
Deka-d on tõesti head, kuuldavasti annavad isegi ökonoomiat u. 1L/100km kohta.
Ise ma ei oska seda kommenteerida, niikuinii kompuuter näitab aiateibaid :)

Kütuselatt on endine. Deka-de 630cc (peaaegu 2x suurem kui tavapihustitel!) tuleb 3 baari kütuserõhul - selline rõhk on tonnisel juba algselt.
Loomulikult tuleb softis muudatused teha. Kuna iga tsükli jooksul pihustatakse rohkem kütust, tuleb need tsüklid (duty cycle) "harvemaks" teha.

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: K Dets 03, 2008 22:41
Postitas vmaster
Vatasin su auto võimsusenäitajaid ja tekkis küsimus, et missugused muudatused tulevik toob?

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: K Dets 03, 2008 23:08
Postitas Homersimpson
365bhp/506Nm .....Võimas :thumb:

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: K Dets 03, 2008 23:17
Postitas stennu
Ta ei viitsi enam tippudesse tjuunida...hakkab leidma auto alampiiri, noh et mis oleks senistest kõige väiksemate kilovattidega tonnine, kõige keskkonnasõbralikum ja ökom saab...ütleme nii et tulevikku on, autod ju aina suunduvad sinnapoole.:wise:

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: N Dets 04, 2008 1:19
Postitas sebastian
Algselt postitas: vmaster
Vatasin su auto võimsusenäitajaid ja tekkis küsimus, et missugused muudatused tulevik toob?

Eks vist see 400hj oleks minu jaoks maagiline piir :cool:
Kui õnnestub väändenumbri ~500Nm juures hoida, poleks ka kasti pärast väga muret. Aga kas õnnestub, ei tea veel.

Praeguse seisuga annaks softis kuni 600Nm välja keerata, siis tuleks ka see 400hj suht nobedasti.
Aga...hambutud hammasrattad oleks tulemus :wall:

to do list kevadeks: intercooler, vägevam bypass klapp, WB lambda ja muidugi canusb aju reaalajas logimiseks.

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: R Dets 26, 2008 11:23
Postitas sebastian
Väike juubel suurte pühade ajal :)

Pilt

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: R Dets 26, 2008 11:27
Postitas ivomets
"see peab kyll mingi eriti vana auto olema" ytles mu yks klassiõde kooli kokkutulekul kui nägi sõbra masina spido peal 199000 km.
ju talle liisiti (!) iga aasta uus masin.:red:

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: N Apr 30, 2009 15:20
Postitas sebastian
Kevad on saabunud, ilmad soojad :cool:.

Tagajärg niisugune, et see:

Pilt

vahetab välja selle:

Pilt

Kuidagi me selle eluka sinna mahutame. Pea 2x paksem ja 2x raskem, aga küll ta läheb, kus ta pääseb.
Miks üldse vahetan...jahedate ilmadega püsis sisseimetava õhu temperatuur normaalne, maksimaalselt kuni 35 kraadi. Kõik oli hea nii kauaks, kuni ilmad soojenesid ja intake temp tõusis 59 kraadi peale.
Ja...hakkaski mootoris tugevalt detoneerima :gun:
Lausa nii hullusti, et kui enne oli ühes silindris max. 2...3 "knokki", siis nüüd juba 25 ja üle selle. Kusjuures logisin mootori tööd pööreteni 5500, rohkem vajutada ei julgenudki. Mis siis veel kõrgematel pööretel oleks toimunud :mad:
Ja seda kõike "alles" 1,4 baari juures!
Seejärel panin softis prooviks ~7% kütet juurde, segu läks kindlalt alla AFR 11, kasu ei miskit, vaat et hullemgi.
Jahedate ilmadega seadsin boosti piiri 1,75 baari peale ja isegi 6700 pöördega tuli ainult mõni "koputus".

Vot nii oluline on intake temp. Muideks proovisin siiani 95 bensiiniga ainult. Ideeks oli saada minimaalne detonatsioon, et seejärel 98 oma parema detonatsioonikindlusega (kui selline meie kütetel üldse eksisteerib) annaks hiljem mingi "varu".

Veel üks pilt, kust näha, et kuuler on ka seest päris korralikult tehtud:

Pilt

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: N Apr 30, 2009 15:39
Postitas TFK
Vat on alles õige mees ennetab ka tagajärgi mis detonatsioon võib tekitada :thumb:
Edit : Nii mõnigi mees peaks sellisele asjale mõtlema :wise:

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: N Apr 30, 2009 15:48
Postitas IFF
Kenake teine.... Vääna vahele siis saab jälle "tüürima" minna. :drive:

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: T Apr 05, 2011 22:14
Postitas Jupats
Seb...
Tee nüüd üks piiiiiikk postitus, võttes kokku Eesti kiireima SAABi viimased 2 aastat;) Ämbrikuvõrgud hakkad hakkavad sellele teemale juba peale tekkima...

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: K Apr 06, 2011 1:20
Postitas sebastian
Igasugune shoppamine, ka photoshoppamine on ikka naiste töö, aga kui peab siis peab.
Tahaks suvel näha oma autot sellisena (shoppasin veljed ja logo aastatagusele pildile):

Pilt

Vähemalt suvi oli ilus, kas pole? :cool:

Mis siis 2 aasta jooksul.
Teine mootor Rootsist, kuna vana andis remontidele vaatamata otsad. Sai lihvitud vändaga vaevu 1000km sõita ja jälle kinni :(
Aga sellestki on varsti juba 2 aastat...
Ja siis ainult logimised logimiste otsa, läpakas kõrvalistmel mul üsna tavapärane reisija.
Softis oli pidevalt mingi värk mis ei meeldinud. Enam polnud mõtet võimsust tõsta, sest niigi oli kõik GT28RS turbo jaoks üsna piiri peal. Võimsusnäitajad ei paranenud enam dünos ega ka paberil arvutades. Lihtsalt selline "peentuuning"...
Aga noh, kus sa veel softivariante proovid, kui mitte enda masina peal.

Küünlaid süütab nüüd punase DI asemel must.
Segu juhib Innovate LC-1 WB lambda andur. Tavaline kah küljes, aga see krutib ainult vabakäigu segu/pöördeid, kui vaja.
Mootori sisu ja sidur on stock.
Lisaks veel "jooksvalt" vahetatud asju, nagu esiklaas, käändtelgede kaitsekummid, uus aku, bensufilter, esisilda mõned polüuretaanpuksid ja muidugi käigukast nö. Aero ülekannetega.

Siis tuli ACMile2010, kus Jupats lubas peksa anda, kui ma head kiirust ei saa :P ja siis ma lõin kartma ja nii tuligi 248km/h ja
0...100km/h 5,x sek. Rehvideks olid siis plastmassist Accelera'd.
Hiljem logi vaadates selgus, et kiirus läks natuke enne finišit ka 250km/h peale, siis aga langes veidi. Küllap luges iga väiksemgi tuulepuhang.
Vist juba mainisin, et õhu sisselaske temp. lõppkiirusel 69 kraadi, kuigi intercooler see ärevam, mis üleval pildilgi. Crazy suvi oli...

Üldiselt Kiltsil "kiirustajad" teevad oma autot kergemaks, mina aga vastupidi...muudkui laon bituumenmatte sisse, et vaiksem oleks.
Sel suvel lisan neid veel, kahju lihtsalt garaaži vedelema jätta. Kui kiirusega probleeme, tuleb lihtsalt suurem turbo panna.

Nüüd: Amordid vahetatud, samuti on all madaldusvedrud (pildil veel originaalid). Thanks TFK ja Iisak!
Linnas liigeldes natuke kits küll on, aga küllap harjun ära :)
Suverehvid Nokian G2Z 225/45-17 juba olemas, veljed ootavad ookeani taga, et saaks laevaga koju sõita.

Varsti: tagumised pidurisadulad korda ja uued/head pidurivoolikud.
Kindlasti ka esisilla regull, sest praegu kisub igale poole, välja arvatud sinna, kuhu sõita tahan.
Küllap ka toonklaasi ring, sest nii on popp ja noortepärane. Küllalt juba akvaariumis istutud...

Muud praegu meelde ei tulegi.
Kui ilmub kapoti alla GT30, siis osalen ka sel aastal miilisõidul. Kui ei ilmu...siis vist jään seal publikuks.

SAAB 9000 CDE, sebastian

Postitatud: K Juun 08, 2011 14:13
Postitas sebastian
Kuumad ilmad. Ja mis autol kohe nässu läheb? Õige! Konditsioneer :cool:

Sümptomid sellised, et alguses puhub jahedat ja siis aeglaselt ühe leigemat õhku. Kui lülida "ECON" peale ja paarikümne minuti pärast taas "AUTO", siis külmetab jälle natuke aega.

Kohe tuli mõte, et äkki külmainet vähe, et läheks kuhugi kontrollima. Aga enne seda tuli nö. lihtsamat teed proovida.
Et mine tonti tea, äkki siiski elektroonika jamab...

Kõigepealt kondits. pumba sidur. Et võibolla eriti kulunud ja seibide eemaldamine aitaks. Kiskusin lahti (u. 15 minutit läks), paistsidki 2 seibi. Need eemaldatud, läks sidur uuesti tagasi.
Vist üks lihtsamaid töid Saabi juures muide...

Teiseks konditsioneeri relee. Aku kõrval releede karbis. Karbi peal lausa kiri "A/C", nii et eksida ei saanud.
Relee lahti ja selline vaatepilt:

Pilt

Vabandust küll veidi uduse pildi pärast, aga peaks selge olema, kust viga otsida.
Üks kontaktipaar oli nii ära põlenud, et tuli klemme natuke painutada. Aga mitte palju, sest kontaktid peavad suhteliselt paralleelseks jääma. Relee mähise kontrollisin ära, see korras. Takistus oli vist 60 oomi...
Järgnes peene liivapaberiga kontaktipindade puhastamine ja relee uuesti kokku.

Lausa lust, kui autos jälle külma puhub!