Saab 9000 2.0i, 1989, makz

Vasta
makz
Postitusi: 3
Liitunud: T Mär 16, 2010 20:43
Asukoht:
Auto:

#1

T Mär 16, 2010 21:29

Terekest saabiomanikud!

Siiani olen olnud foorumis lugeja rollis, isegi kasutajat polnud, kuid olude sunnil (tonnine hakkas puterdama) registreerusin. Alustaks siis kõigepealt auto tutvustamisega.
Otsisin sügisel odavat autot talveperioodiks ning leidsin Raplast ühe odava 9000'e, mis oli hinnale vastavalt üpris räämas. Ostsin ta siis võileivahinnaga(auto rehvid maksavad 3x rohkem kui ma auto eest välja käisin:thumb:) ära ning algul ei tahtnud masin üldse käia, väljalaskest lõi tahma ning sodi välja ja mootor kippus välja surema. Koju jõudes töötas ta juba enam-vähem stabiilselt, kuigi pöörded kõikusid. Esmajoones pidin ülevaatuselt läbi saama, seepärast vahetasin mõlemad rooliotsad ning šarniirid, pöörete kõikumise tõttu ka õhulugeja. Samuti lasin teha õlivahetuse ja diagnostika. Kere on heas korras, rooste peaaegu puudub.
Selline ta on:

Pilt

Model: Saab 9000
Model Year: 1989
Body type: 5-door (5CK)
Engine: B202I 4-inline, Fuel injection, PETROL, I (B202 I)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line B (900 / 9-3)
Läbisõit: 350000

Eelmine nädal jäin autoga esimest korda teele, kahtlustasin jälle õhulugejat, kuna mõni aeg tagasi näitas diagnostikas sama viga. Auto käivitus, kuid suri mõne hetke pärast välja. Pärast järjekordset õhulugeja vahetust on sümptomid sellised: auto töötab ja läheb pöördesse ainult külma mootoriga. Soojalt puterdab ja vibreerib 500-1.5k pöördel ning pöördesse absoluutselt ei lähe, vaid gaasi lisamisel sureb hoopis välja. Täna kiskusin maha katalüsaatori (mis oli tagant püti toru külge keevitatud:), kuid siiski jätkub sama kamm. Kat läheb vahetusse, kuna see on niikuinii päris ära põlenud ning roostes.
Lugesin kõik vastavad teemad läbi ning usun, et viga on leitav järgmistest kohtadest, ehk keegi aitab spekuleerida:

IAC - võtsin ta maha ning mootor käib ringi, kuid on tahmane seega puhastan ta siiski ära.
Throttle body - kus see asub?
lambda - kuidas testida kas töötab?
küünlad - ilmselt oleks mõistlik need ära vahetada, kuna vibratsioon jätab mulje, nagu mõni pütt ei töötaks sooja mootoriga. Ja niikuinii on neid küünlaid vahetatud krt teab millal.

Märgin ära, et mu masinal puudus õhufilter! Ma ei tea kuhu see kadus, kuid umbes kuu aega tagasi oli see veel omal kohal. Täielik müstika. Kas on võimalik, et sisselaskesse sattus mingisugust suuremat prahti, mis nüüd häireid põhjustab?

Kui masinat korda ei saa, siis peab ta ilmselt maha kandma, kuna ma ei taha metsikut kopikat sinna alla laduda lõpmatuseni juppe vahetades. Tahaks niikuinii turbo peale üle minna.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

T Mär 16, 2010 21:47

Sama väljasuremise probleem oli ka hiljuti klassikul( vanem 900)
Viga oli jagajas olev hall andur.
kas sellel mootoril on vaakumregulaatoriga jagaja?
kui ei, siis saabianti leiunurgas on üks mitte vaakumregulaatoriga jagaja oma odavalt müüa.
aga võin ka eksida selle auto puhul:)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

T Mär 16, 2010 21:55

nii lahe lugu.
aga eks tee kapoti alt kah pilti, siis selgem värk kohe ja ehk saab ka aidata.
muidugi küünlad peaks olema lihte ja odav viis kontrollida/vahetada. ja ainult ngk, et teaksid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
makz
Postitusi: 3
Liitunud: T Mär 16, 2010 20:43
Asukoht:
Auto:

#4

T Mär 16, 2010 21:59

Selge, ennem kontrollin sädet, kui see puudub, võibki jagajat kahtlustada?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

T Mär 16, 2010 22:06

saan aru, et ilma di-ta, siis hea variant. lihtsam ja odavam.
võta küünlad maha ja vaata mis marki on ja kui suur sädevahe. ja kas kõik küünlad on otsast ühte värvi? sellised pruunikad/hallikad?
sellised nad olema peavad.

peast ei mäleta, mis see sädevahe võiks olla, aga 0,7..0,8 mm. võiks olla äkki.
see kõike lihtsam viis alustada veaotsinguga.
siis jagaja kaan maha ja seest puhtaks ja kontaktid haljaks ja sama ka rootoriga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
makz
Postitusi: 3
Liitunud: T Mär 16, 2010 20:43
Asukoht:
Auto:

#6

T Mär 16, 2010 22:16

Jep, ilma di-ta.
Hakkasin mõtlema et säde peab olema, kuna mootor siiski käib, õhtu juba hiline ja mõte ei tööta hästi:wall:
Samuti ei tohiks tühikäigumootori töö olla häiritud mootori töötemperatuurist, et siis selle vea võib samuti välistada?
Homme kisun küünlad maha, need ei pruugi NGK-d ollagi, sest masinaga on ikka igast pornot tehtud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

T Mär 16, 2010 22:23

kui sul hea kerega masin, siis mõtet korda teha.
hea odav pidada, ilöma turbiini ja dita.
endalgi kaks esimest uhket saabi olid 9000 ja kah ilma turbiinita. ja muret küll palju ei olnd.
ma arvan küll, et saad ta mingi tonni.. paari eest korda ja sõidad taga siis kaua.

kui pealinnast oled, siis ju lihtne minna kuskile tõeliste saabimeeste juurde ja lasta ikka viga üles otsida.
sa ei pea ju uusi jubinaid panema, võid ju lammaritest kah leida.
aga muidugi sellised lihtsad asjad nagu kyynlad ja jagaja ja kyynlajuhtmed ja voolikud ja veel mingid asjad mis saad ise üle vaadata, võid ennem ise üle vaadta. jne...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta