Saab 9000 Aero, 1996, KorK

saps
Postitusi: 282
Liitunud: R Nov 02, 2007 13:28
Asukoht:
Auto:

#26

T Juun 14, 2011 15:19

Mu venna 9000( mitsu vurr ja mingi nordic soft 183kw/496Nm) olid isegi natuke suuremad vahed pütadel, kuid A/F kell näitab, et segu korras.
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#27

T Juun 14, 2011 15:32

Võin julgestuseks öelda et need rõhkude erinevused küll midagi erilist tunda anda ei tohiks originaal tarkvara juures ja korralikult tehtud tuuning softiga.

Minu naise 9000 2.3 turbol on rõhud ikka täielikult erinevad.
külmast peast mõõtes oli keskmistes silindrites 4 ja 4,5 bar, ning 1 silindris ja 4 silindris 9,5bar.
Auto käivitus ka -30kraadiga ja bensu kulu on ikka keskmiselt 8-10 liitrit sajale.
Mudugi edasi ta enam nii hästi ei liigu.
Ülevaatusel oli auto ka katita auto heitgaaside piires. ( kat. eemaltatud)
Tegelikult on üks ütlus kõik mis on üle 10 bar on hea.(Saab 9000 masinatel)
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#28

T Juun 14, 2011 15:44

Sellisel juhul saab õhulekke välja jätta põhjustest mis tekitavad mootori väljasuremist külmast peast käivitamisel. On kellegil veel mingeid võimalusi pakkuda. Sümptomid on siis sellised ,et ööläbi seinud mootori esimesel käivitusel viskab korra pöörded 2000 peale ja pöörete langedes sureb auto välja. Teist korda käivitades jääb tööle aga mõnikord kui gaasi anda ja lahti lasta võib ka välja surra...pöörded lähvad alla 500. Soojast peast pöörded kõiguvad ja on gaasi andmisele tundlik aga mitte nii palju et välja sureb. Need sümotomid tekkisid peale 3 bar map anduri, 630cc siemens dekade ja softi vahetust. Soft peaks korras olema- seda juba korra näpitud uuesti.
Regular Saab Guy
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#29

T Juun 14, 2011 15:47

Hmm, mis tootja Map3 andur on? Ma ise proovisin eelmine suvi ühte (TFK oma oli). Sama moodi pöörded kõikusid ning isegi "check engine" läks põlema veakoodiks "vale segu". Samas lapats põhjas toimetas nagu miilinki ning mõnikord niisamagi.

Vahetasin 2.5bar sensori vastu tagasi ning elu ilus. Ehk siis andru ise oli selline pool pidune.
Iga ratas veab and then some!
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#30

T Juun 14, 2011 15:53

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-3-bar-Map-Sensor-Kit-TURBO-3bar-12223861-/180340486950?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item29fd217326#shId

selline on siis andur. Sebastian ütles ,et ta kontrolli ennem üle kas töötab- ja ütles ,et töötab. Ausalt öeldes ma ei kujutagi ette mis moodi see andur töötab ja mida seal kontrollima peaks, kas äkki mingi jooted on halvad. Eks ma ise ka salamisi kahtlustan seda andurit sest pidevalt on kellegil sellega mingi jama.
Regular Saab Guy
saps
Postitusi: 282
Liitunud: R Nov 02, 2007 13:28
Asukoht:
Auto:

#31

T Juun 14, 2011 16:04

Arvestades selle müüja pos. feedbacki, usun et väga" mädat kaupa" ta ei müü, kuna vastasel korral oleks see tagasiside kindlasti kehv. Ju pead sinagi kõik lõdvikud ja vaakumvollad üle käima ja hakkama järjest otsima ja testima, kus viga on..
Edu soovides
Saps
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-3-bar-Map-Sensor-Kit-TURBO-3bar-12223861-/180340486950?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item29fd217326#shId

selline on siis andur. Sebastian ütles ,et ta kontrolli ennem üle kas töötab- ja ütles ,et töötab. Ausalt öeldes ma ei kujutagi ette mis moodi see andur töötab ja mida seal kontrollima peaks, kas äkki mingi jooted on halvad. Eks ma ise ka salamisi kahtlustan seda andurit sest pidevalt on kellegil sellega mingi jama.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#32

T Juun 14, 2011 16:07

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-3-bar-Map-Sensor-Kit-TURBO-3bar-12223861-/180340486950?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item29fd217326#shId

selline on siis andur. Sebastian ütles ,et ta kontrolli ennem üle kas töötab- ja ütles ,et töötab. Ausalt öeldes ma ei kujutagi ette mis moodi see andur töötab ja mida seal kontrollima peaks, kas äkki mingi jooted on halvad. Eks ma ise ka salamisi kahtlustan seda andurit sest pidevalt on kellegil sellega mingi jama.

Andur sul ikka korras ma arvan. Kui ECU-le restarti tegime, oli ju kõik okei? Ei kõikunud pöörded ja ei surnud välja ka. Hiljem alles hakkasid. Sellepärast kahtlustangi mingit jama ECU adaptsiooniga, et lööb tühikäigu pöörete mäpid segi...

edit: natuke jäävadki pöörded kõikuma, seda ei saa nende pihustite puhul parandada. Nad on siiski väga erineva avamis-sulgemis karakeristikuga (pihustid töötavad impulssidega).

Ka mul juhtub nii, et täitsa suvalisel momendil viskab korra 500 pöörde peale. Paar korda päevas kindlasti. Välja ei sure kunagi, seda pole karta ja käivitub ka OK.
Vahest tõstetakse tühikäigu pöördeid 1000 peale, siis pole see anomaalia väga tülikas. Samas paljudele jälle ei meeldi, et kohapeal mootor liiga "kiirelt" käib.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#33

T Juun 14, 2011 16:11

voolikud ja lõdvikud peaksid kenasti korras olema.

Peale aju restarti ei kõikunud jah nii palju kui varem ja välja ka ei surnud. Eks praegu ole ka nii, et ta ei kõigu enam nii palju. Aga kõige hullem on külmast peast käivitamisega. Aga mis selle ajuga siis teha annab, et ta segi neid ei lööks- kas kuidagi kindlaks ei saaks neid jätta, et ta ise neid ei muudaks?
Regular Saab Guy
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#34

T Juun 14, 2011 16:21

voolikud ja lõdvikud peaksid kenasti korras olema.

Peale aju restarti ei kõikunud jah nii palju kui varem ja välja ka ei surnud. Eks praegu ole ka nii, et ta ei kõigu enam nii palju. Aga kõige hullem on külmast peast käivitamisega. Aga mis selle ajuga siis teha annab, et ta segi neid ei lööks- kas kuidagi kindlaks ei saaks neid jätta, et ta ise neid ei muudaks?

Saaks, kui Lambda kontroll tühikäigul välja jätta. See tabel kindlate väärtustega võtta minu softist ja lisada sinu softi. Eeldusel, et IAC on meil ühtmoodi korras-rikkis.
Kui nii pole, siis võtab protsess aega rohkem, sest see tabel tuleb sinu autol lasta adapteeruda ja siis lambda välja...
Seejärel kirjutame selle adapteeritud tabeli sulle softi. Püsivalt.

Näiteks TFK-l sai nii tehtud. Tema IAC klapp on sarnases korras minu klapiga.
Täiesti uus klapp oleks jälle omaette teema...

Tundub võibolla keerulisena, aga noh...:cool:
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#35

T Juun 14, 2011 16:25

Siis peaks endale muretsema segukella juhuks kui midagi juhtub ja segu paigast läheb saab teada. Ma usun, et IAC on meil suht sarnases seisus kui sa pole seda millalgi muidugi vahetanud :D
Regular Saab Guy
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#36

T Juun 14, 2011 16:37

Olen ainult puhastanud korra, aga ikkagi tundub, et ta ei tööta õigesti. Ka teine klapp olemas, mida üritasin tulutult lahti võtta...See pani kohe alguses 2000 pööret peale ja alla ei andnud kuidagi, ei aidanud ka puhastamine.

Segukell oleks igal juhul tore asi. Siis saab lisaks logimisele ka autotuunida vabakäigu- ja üldist segu eri rõhkudel. Pole ju päris õige, kui lükkame rõhu 1,55 baari peale ja loodame, et kahel autol (minu- ja sinu omal) on segu kohe täiesti ühesugune. Soft on meil ju sisuliselt üks.
Midagi muidugi ei juhtu, kui ta (segu) natuke erinev on, sest detonatsiooni puhul läheb sul käiku hoopis "rikkam" det. segumäpp.

Seda soovitan: http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16278&cat=0&page=1

Segu on kindlasti üks väheseid näite, mis ise salongis vaatan. Noh ja bensuosutit ka vahest kui aega üle jääb :cool:
saps
Postitusi: 282
Liitunud: R Nov 02, 2007 13:28
Asukoht:
Auto:

#37

T Juun 14, 2011 20:08

Ise sai siitkaudu wideband lambda ja muidki asju tellitud http://www.estperformance.com/products/LC%252d1-%26-DB-Analog-Gauge.html eestlase oma ja kontakti saad vast info@estperformance.com või turboclubi kasutaja Eikki http://foorum.turboclub.ee/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2273 kaudu. Aitab sul tollivabalt asjad Eestisse toimetada. Julgen soojalt soovitada
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#38

K Juun 15, 2011 8:56

Kohapeal ja tutikas ja annab tingida. Odavam kui tellida väljast.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#39

K Juun 15, 2011 11:04

Ebay'st peaks saama ikka odavamalt, kui tellida kasutaja Eikki kaudu turboclubist- map sai juba tema kaudu tellitud. Näiteks võib sellest ka äkki täitsa piisata: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovate-LC-1-Wideband-o2-Db-Red-Gauge-UEGO-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c5cfe0309QQitemZ190538711817QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools
Regular Saab Guy
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#40

K Juun 15, 2011 11:42

Ebay'st peaks saama ikka odavamalt, kui tellida kasutaja Eikki kaudu turboclubist- map sai juba tema kaudu tellitud. Näiteks võib sellest ka äkki täitsa piisata: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovate-LC-1-Wideband-o2-Db-Red-Gauge-UEGO-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c5cfe0309QQitemZ190538711817QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools


Selles piisab täiesti. Lihtsalt numbrilist näitu on nati ebamugavam jälgida, kui osutit.
edit: saatekulu ja käibekas tulevad sul juurde, kui seal otse tellid...
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#41

K Juun 15, 2011 12:41

Kui ma oma autole 3 bar MAP. peale panin ja softis vastavad muudatused tegin ei saanud ka mina oma autot normaalselt tööle.
kohapeal pöördeid gaasiga tõstes oli auk sees umbes 2000 rpm juures.
Ja check engine läks põlema. originaal mäpiga seda asja ei ole sama softiga.
Aga samas käima läks alati ja pöörded oli ka korras. Nii 3BAR Map Ja originaaliga anduriga.
Hiljuti oli minu autol selline jama et pöörded jäid pidevalt 1400rpm peale. sai vahetatud Tühikäigu klapp aga sama mure jätkus.
Vigaseks osutus gaasisiibri potekas millele oli vesi sisse satunud peale mootori osade pesu.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#42

K Juun 15, 2011 13:57

Kui ma oma autole 3 bar MAP. peale panin ja softis vastavad muudatused tegin ei saanud ka mina oma autot normaalselt tööle.
kohapeal pöördeid gaasiga tõstes oli auk sees umbes 2000 rpm juures.

See ongi üsna keeruline protsess, 2,5bar -> 3bar MAP-i sobitamine softi jaoks. Väljundpinged ju erinevad ja softis kõikidel rõhust sõltuvatel mäppidel on tarvis väärtuseid "nihutada". Programmil on selleks küll automaatne konverteerija, aga alati peab hiljem kontrollima...

Probleem ka Deka pihustitega, kuna nende karakteristikud üsna erinevad originaalist.
Siis ongi nii, et 2 probleemset asja koos teevad olukorra veel keerulisemaks. Lisame siia veel tuunimise suuremate rõhkude jaoks ja ongi vead kerged tulema.
Ega ma asjata pole enda softi üle 2 aasta korrigeerinud...kui see kõik nii lihtsalt paari nupulevajutusega käiks :cool:
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#43

E Juul 04, 2011 15:31

Aastaks ajaks ka ülevaatus olemas nüüd ilma ühegi veata.
Sai vahetatud ka PVC klapp, mis lasi läbi aga eelnev probleem ei kadunud. Muidu sõidab auto hästi:head:
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#44

E Aug 15, 2011 22:39

Lisades Aero ajusoppidesse natuke tarkuseteri koos Sebastianiga saime lahti sellest väljasuremise probleemist ja rõhku natuke maha võttes ei lähe põhjagaasiga enam cutoffi ka. Rõhud on nüüd siis vastavalt teise käiguga 1,3- 1,4, kolmandaga kuskil 1,5 kanti ja neljanda-viiendaga 1,6-1,7 bar'i. Edasi läheb liigagi hästi, siiamaani on sõites nägu naerul :)
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#45

E Sept 12, 2011 19:48

Üllatus üllatus, kliimapump lendas mootori küljest lahti. Aru ma ei saa kuidas see võimalik aga vähemalt nüüd ei hakka igav, saigi natuke aega ilma probleemideta sõita. :drink:

Lisatud failid
Regular Saab Guy
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#46

E Sept 12, 2011 22:07

Kui mu silmad ei peta siis on ka väljalaske kollektori tihend läbi.
Nii et kolle vaja maha võtta sirgeks lihvida uus tuhend ja tikkpoldid, mutrid ja ongi korras. Kui mudugi poldid sinu tahtele alluvad.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#47

K Sept 14, 2011 18:42

Vaatasin ka kollet lähemalt ja see tume koht mis seal paistab on õli/vee segu. Selgus siis, et kliima pump oligi ühe poldiga kinni(see mis ära murdus)- teise ülemise keere oli lihtsalt kadunud ja alumist polti polnud küljeski olnud. Esmapilgul tundub, et mingit muud kahjustust pole see situatsioon tekitanud.


Nüüd on auto korras ja tuli välja, et keegi geenius oli pannud üheks kinnituseks pöidlaküüne pikkuse poldi ning ühe poldi üldse panemata jätnud. On ikka naljavennad küll:wall:
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#48

T Okt 11, 2011 22:06

Vahepeal lekkis ka päris palju jahutusvedelikku- selle põhjustajaks oli katkine radikas. Nüüd sai see ära vahetatud uue vastu ja määritud said ka uretaanpuksid. Veel sai vahetatud klaasipesuvedeliku paagi juures olev klapp, mis tilgutas pidevalt puhastusvedelikust paagi täitsa tühjaks. Nüüd ei leki üksi vedelik ja hea on sõita kui saab ka puhastusainet rahulikult klaasile lasta :D

Lisatud failid
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#49

E Nov 28, 2011 19:19

Esimese advendi puhul ilmutas ennast ka jõulupraad sõiduteel ehk Virtsu-Risti maanteel tuli kurvi peal tee peale ette väga suur kult, kellele otsasõitu ei suutnud ma vältida. Küll läks nii õnnelikult kui vähegi minna sai- keegi viga ei saanud (autos oli viis inimest) ja autolgi on minimaalsed vigastused. Koju sain sõita ise ja treilerit ei vajanud. Küll pani üllatama mind see, et minu taga sõitsid kohe kaks autot, kellest mitte kumbki ei vaevanud seisma jääda ja kasvõi küsida, et kas kõik inimesed jäid terveks!!!
Nüüd aga ootaks järgmiste juppide pakkumist: parem esimene tiib mis peaks olema musta värvi ja mudeliaastale 96, suunatuli parempoolne valget värvi ja parem rattakoopa sisemine plast.

Lisatud failid
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#50

R Dets 02, 2011 18:41

Hetkel ka müügimõtted peas, kellel soovi võib teha pakkumise!
Regular Saab Guy
Vasta