Saab 9000 CSE 2,0 LPT -> T, 1997, IFF

Vasta
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#126

P Mai 11, 2008 23:45

Vahepeal on saabunud uus hooaeg ning on tehtud mõned ette valmistavad tööd.

Mootorit on kõpitsetud siit sealt. Et uuele hooajale vastu panna. Õlivõttur igastahes oli nõnda igast läga täis, et lausa ime, et sealt sõelast midagi läbi tuli! :freak:

Paigaldati 8'sased küünlad

Samuti sai vahetatud masina mõtte terad. Nüüd on siis "custom modified" Põhjamaine mõtte laad asendanud konservatiivse sakslase asemel. Minek on teine nii mitmeltki erinevat moodi. Puuduv Rõhu piirang võib teinekord ohtlikuks muutuda, näiteks kui lendab vaakum voolik lahi Turbo küljest (Nagu täna juhtus 2x, 1 kord rajal teinekord liikluses)

Täna Saugal tuli välja, masina nõrgad kohad. Praegu on need pidurid. :fight: samuti ka mitte sportlikud istmed. Natukene nadi on end kurvi minnes ühe käega ukse käepidemest kinni hoida ning teisega keerata. Kuid see oli tõsi asi enamasti kiiretes kurvides nõnda käitusin!

Mõtlen siia ühe uue vana sõna: "Mida parem pidamine, seda libedam iste!" :thumb:


Edit: Tahtsin tänada ka kõike asjaosalisi, kes on antud toimingute juures olnud. Neil on soe koht mu südames ning lauaümber tolle sauna õhtu jaoks! ;)

Tänud!
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#127

E Mai 12, 2008 7:09

Algselt postitas: IFF
Täna Saugal tuli välja, masina nõrgad kohad. Praegu on need pidurid. :fight: samuti ka mitte sportlikud istmed. Natukene nadi on end kurvi minnes ühe käega ukse käepidemest kinni hoida ning teisega keerata.

Mõtlen siia ühe uue vana sõna: "Mida parem pidamine, seda libedam iste!" :thumb:

Ee, siin tuleb välja kanga eelis naha ees. Tahad vahetada? :P

Aga kui asjast rääkida, siis ühe tuttava sportliku auto esiistmetel on istmepadja ja seljatoe keskmine osa pööratud nahast - libisemisaste on võrreldav kangaga. Lased istmetele uue naha peale panna ja broo.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#128

E Mai 12, 2008 8:09

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: IFF
Täna Saugal tuli välja, masina nõrgad kohad. Praegu on need pidurid. :fight: samuti ka mitte sportlikud istmed. Natukene nadi on end kurvi minnes ühe käega ukse käepidemest kinni hoida ning teisega keerata.

Mõtlen siia ühe uue vana sõna: "Mida parem pidamine, seda libedam iste!" :thumb:

Ee, siin tuleb välja kanga eelis naha ees. Tahad vahetada? :P

Aga kui asjast rääkida, siis ühe tuttava sportliku auto esiistmetel on istmepadja ja seljatoe keskmine osa pööratud nahast - libisemisaste on võrreldav kangaga. Lased istmetele uue naha peale panna ja broo.


Kindlasti ei taha vahetada kanga vastu. Nimelt tagumik ei libisenud mul kuhugi, see on mul raske kui tankiaku. Keha oli see,mis kurvides ringi kõikus ning sellisel juhul ei ole vahet, kas istud liivapaberi või kanga või naha peal. Paremat külgtuge oleks vaja või siis peab aretama või ostmamingid lisatavad 4 punkti turvavööd.
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#129

E Mai 12, 2008 8:36

Algselt postitas: IFF
Kindlasti ei taha vahetada kanga vastu.

Näeh, ja ma juba lootsin :P.
Tegelikult pole mul kanga vastu midagi. Pealegi tavatonni nahka ei tahaks ka (hapud viinamarjad :)). Kui, siis aerot või ülalmainitud pööratud nahast istet.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#130

E Mai 12, 2008 16:37

Äkki kahepoolne teip oleks abiks :eureka:
romza
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#131

E Mai 12, 2008 18:35

Algselt postitas: romza
Äkki kahepoolne teip oleks abiks
Parim kui see on palja kannika ja nahkistme vahel. Püksid ei pruugi ka olla alati kõige usaldusväärsemad! Samuti võiks mõelda selle moosi peale, millega möglatakse kiirendusvõistlusel rada.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#132

E Mai 12, 2008 20:05

Ahh... suur lahmakas seda krõpsuriba seljatoele ja särgile...:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#133

E Mai 12, 2008 21:41

No nii, Iff on päästetud! Millal Sa välja teed?
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#134

E Mai 12, 2008 22:46

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: romza
Äkki kahepoolne teip oleks abiks
Parim kui see on palja kannika ja nahkistme vahel. Püksid ei pruugi ka olla alati kõige usaldusväärsemad! Samuti võiks mõelda selle moosi peale, millega möglatakse kiirendusvõistlusel rada.

kehv variant, siis peab enne jalad ära raseerima. :wall:
lihtsam oleks ennast koorma rihmaga, istmekülge korralikult fikseerida!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#135

K Juul 02, 2008 23:11

Vahepeal olen suhteliselt vaikne olnud kuna pole suurt millestki rääkida. Nüüd on lood aga teisiti:

Nimelt olen siiani sõitnud erinevate softidega ning rõhku on kontrollimas MBC - manual boost controller ehk bleeder. Ta saab sellega väga hästi hakkama ning elu on ilus sõites. Kuid kas ikka on? Mitte muutuvate välistingimuste puhul ning piisavat täpsust mitte tagaajades, kindlasti. Kuid kahjuks kumbki ei ole pädevad enam minu ega ka härra Sebastiani skaalal. Seega saigi tegelema hakatud lahenduse otsimisega.

"Softil" ja "softil" mis ECU peal mootori tööd juhivad, on päris kõva vahe. Bleederiga võid enamikega neist sõita vabalt 1,3bar'iga! Aga ECU'l puudub sel juhul igasugune kontroll rõhu üle. Ehk siis ainuke võimalus BPC klapp. Kuna mul endal on "LPT" siis seda klapi kaasas ei olnud tuli testimiseks leida töötav BPC.

Tuli välja, et see ei olegi nii lihtne. Paljud omavad meil FTP'sid ning omavad peal täiesti "töötavat" BPC klappi. Aga enamik neist, kui isegi töötavad, siis ainult teatud mööndustega ( a-la max boost 0,9-1,1bar jne). Selle peale sai siis välja sebitud äsja hinge hinnaga hangitud uus tonnise BPC. Tuli välja, et viimane isegi ei töödanud. Sai siis härra Muuseas'e klapiga proovitud veel ning see vähemalt kuidagigi toimetas. Ehk siis tulemus - "mida sa testid erinevaid softe kui klapp ei tööta"

Kuna tonnise BPC klapp on uuest peast väga kallis (ca 4000.-) ning uus/kasutatud ei ole eriti töökindel, samas kui 9-5 BPC klapp Trionic7 jaoks on aga peaaegu et lollikindel ning maksab tühised ca 650.- raha, vaatasime tema poole.

Kuna Sebastian on tihedalt seatud igast ECU projektidega ning
T5Suite on ka talle enam kui tuttav sai hakatud tegutsema.


Hankisin uue 9-5 T7'le mõeldud BPC. See käes tuli Sebastian tööle ECU'le järgi. Aga et 9-5 BPC'l on teistsugune pistik kui tonnise omal, oli ka see veel vaja leida. Lõpuks tuli välja, et tonnisel sobib selleks signaalipasuna pistik. Mis siin ikka, käärid sisse ning signaali ma praegu vajutada ei saa. :P (ps. ajutine lahendus muidugi!)

Kui Ecu operaator oli oma voodoo ära teinud ja soft muudetud (järjekordselt), sai mindud testima. ECU külge, kiirelt juhtmed kokku ja pistik külge! Auto käivitus ning gaasi lahti lastes kostus BPC'st kõvemat plaginat! :head: Ehk siis juhtimine toimub!
Nüüd vaja veel linnast välja sõita, et testida kas klapp on võimeline ka midagi tõsisemates tingimustes tegema!

Meil oli kaasas Talladega soft ning custom Nordic stage 3. Mõlemal juhul miskipärast ei läinud rõhud üle 1,2bar'i. Tundus, et justkui on midagi valesti. Kahtlesime juba klapi toimetamises, kui härra operaatorile meenus, et tal taskus "igaks juhuks" 2,3L Nordic stage 4. Mõeldud tehtud sai see mu väiksele 2,0L mootorile vahele väänatud! ;)

Sa jumal kus saabus ELU! Täpselt nii nagu mapis kirjas: 1,4bar ja hoiab, 3- siis 4- siis 5- käik. Kiirus kasvab pööraselt. Mõlemal meil näol laiad naeratused ja rahulolev muie. Õhku jäi ainult küsimus, et miks teised softid ei toiminud :? Aga see selleks, T7 juhtimiseks mõeldud klapp oli läbinud oma esimesed ristsed! Nüüd peakski siis olema minu Klots esimene "Hübriid" T5 ja T7'me tehnoloogiatest. Eks kohe tuleb neid ridamisi järgi.

Väikese kõrvalnähuna selle 2,3L Nordic Stage 4 softiga oli minu puhul muidugil ülirikas segu. Teise käiguga sõites võtad jala gaasilt ja väljalaskest kostub ridamisi väikseid plahvatusi, mis on ilmselgelt põhjustatud ülirikkast segust! :headbang:

Tundub, et jube lihtne eks? Võtan T5-Suite panen mapid kokku ja lähen keevitama. Eks me ise ka nii mõtlesime, võtsime Nordic stage 4 ja siis teise võimsa 2L softi, panime kõvasti kokku (segu ühesõnaga), soft autole ning paugutama! Tulemuseks 0,4 bar'i ehk base boost. Tere tulemast tagasi LPT, :red: kuigi eraldi mõlemad softid lubavad igast asendist 1,3bar+. :fight:

Ehk Insenerid on kõvasti tööd teinud ning tasub neid usaldada.

Kokkuvõtteks: Masinal on peal toimiv BPC klapp, mida juhib ECU. Ehk siis nüüd on juba tema mure muretseda välistemperatuuri muutuse või kui autos istub rohkem kui kaks inimest jne. ning seda odavamalt kui originaal BPC'd ostes. Eks ehitamise ning katsetamise rõõm ka. Kaks päeva, mõlemal päeval tugevad 2,5h välistestimisi + härra ECU-operaatori õhtused öötunnid. :drink:

Edit: Samuti tänud käikidele asjaosalistele. Igaüks kes end ära tunneb! :notworthy:
Iga ratas veab and then some!
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#136

N Juul 03, 2008 20:31

Asi, mis IFFI-l jäi veel mainimata, et viimaseks testimiseks ikkagi ristasime Talladega ja Nordic'u stage4 softid.
Seekord toiming õnnestus: fuel map Talladega softist sai stage4 omasse üle kantud. Tulemuseks mõnevõrra lahjem segu (sest Talladega fuel map on veidi "hõredam") ja õnneks kadus ka paukumine summutis.

Tegelikult on mõlemad softid Nordic'u toodang. Talladega oma uuemale "põhjale" tehtud ja stage4 vanemale.
Näib, et kõiki mäppe ei saa neil omavahel vahetada, kuigi visuaalselt näivad nad (väärtused x- ja y-telgedel) ühesugused.

Pole lihtne ca 500-st mäpist omavahelisi sõltuvusi leida. Aga uuringud jätkuvad :)
E.T.
Postitusi: 108
Liitunud: R Aug 17, 2007 11:05
Asukoht:
Auto:

#137

N Juul 03, 2008 20:57

kui Teil see softivahetus nii lihtsalt käib, siis...
rinkale sobiks rikkam segu ehk - kW saab vaid bensiini põletades...

kama kaks need paugud... las pihustab, jahutab korra kolbe vähemalt bensiiniga. ärge unustage et audru ringi pikkus on 2173m ehk viieringiline täisgaasiga laskmine on pmst 10,8km pikkune pidev kiirendamine (+muidugi iga ringi peal vähemalt 6 ekstreempidurdust - aga see on teine teema juba)

:evil::evil:

ootan huviga Juuli rajapäeva... IFF on hullumeelne piloot ja kui masin VEEL KIIREMAKS sai, siis on taas põnevat vaatemängu oodata.

ot, said sa need vähe kabedamad ferodod ka alla juba?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#138

N Juul 03, 2008 22:36

Ühe asja unustasin veel mainida, miks seda bpc'd sai nõnda taga aetud. Nimelt ei võimalda bleeder valida erinevat boosti erinevatel käikudel! :mad:

Pole ju vaja esimese ning teise käiguga max boosti, nagunii on esimene käik nii lühike, et mööduks ainult rehve põletades, kui just keegi ei ole oma rehvide ning käigukasti peale püsti vihane!

Endal on praegu esimene käik tugevealt piiratud ning teine käik ka ei anna veel max boosti, alles kolmanda käiguga antakse kõik, mis torust tuleb.


Algselt postitas: E.T.

ot, said sa need vähe kabedamad ferodod ka alla juba?



Ei ole veel. Kuid enne rajale ei tule kui midagi paremat olemas on!
Iga ratas veab and then some!
E.T.
Postitusi: 108
Liitunud: R Aug 17, 2007 11:05
Asukoht:
Auto:

#139

R Juul 04, 2008 0:43

ära klotsi pärast kl rada põlga...
:drive:
sõidad ju selleks, et õppida...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#140

R Juul 04, 2008 7:08

Algselt postitas: IFF
Pole ju vaja esimese ning teise käiguga max boosti, nagunii on esimene käik nii lühike, et mööduks ainult rehve põletades, kui just keegi ei ole oma rehvide ning käigukasti peale püsti vihane!

Täpselt! Kusjuures isegi minu automaatLPT võttis maanteel enne möödasõitu korraks ratta ringi (okei, märg asfalt). Mis siis veel sinu omast rääkida.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#141

P Juul 06, 2008 14:31

vinge stoori IFF
Mul sellesse BPC-sse ka usku pole.
Korraks lööb 1,4 ja kohe kukub alla 1bar-i.
Peab T7 jubina ostma ja seb-ile külla minema :) Nüüd ehk enam ei lähe nii kaua aega testimiseks, kui see rada juba läbi käidud.
Rinkal tahaks IFF-i küll näha.

Aga kas nüüd poleks mitte õige dynos oma võimeid proovile panna? Seal tõmmatakse neljanda käiguga lõpuni. Ongi vahva näha kui pikk tonnise neljas on. Ja ku mitsu seal 1,4 puhub ja hoiab! , siis hoidke mütsi kinni.
Sent from my Monte Carlo using B236
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#142

L Juul 12, 2008 18:03

Sai siis täna teoks tehtud üks oma aasta lubadustest, et mõõdame dynos vähemalt ühe korra ära, et ei peaks igale vastajale vastama õlgade kehitamisega.

Mis enda masina sooritusse puutub siis, juba tühikäigul enne ühtegi tõmmet ütles Maximi abiline, et ülirikas segu on. Mida ka reaalne tõmme näitas. Ehk siis alguses madalal pööretel oli segu liialt rikas ning lõpus liiga lahja. Peaks olema aga täpselt teistpidi. Õnneks küll mitte veel kriitiliselt kuid siiski. Antud dynos käiguajal oli softiks 2,3L Noridc stage4 ning Talaldega segu. Selline kompott sai tehtud testi eesmärgil, testimaks T7 BPC klapi juhtimis kõrgematel boostidel. Muidugi ei jõudnud Mitsu turbo põrgematel pööretel enam boosti hoida, ning see kukkus kenasti allapoole kuni ca 1-1,1bar'ini. Mõtlemist ning edasist tegevus plaane oi oi kui palju nende mõnede katsete pealt.

Ehk siis soovitud 200KW numbrina ära ei tulnud rattast kuid see eest mootorist küll. :red:

Kurja, peab selle wideband lambda endale peale ikka panema ning siis saab hakata seda A/F segu timmima. :eureka:


Edit: alltoodud A/F graafik oli üks põhi ajendeid dynosse, kahju, et nii vähesed seda võimalust kasutasid. :(

Lisatud failid
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#143

N Juul 17, 2008 12:56

Algselt postitas: IFF
Muidugi ei jõudnud Mitsu turbo põrgematel pööretel enam boosti hoida, ning see kukkus kenasti allapoole kuni ca 1-1,1bar'ini. Mõtlemist ning edasist tegevus plaane oi oi kui palju nende mõnede katsete pealt.



Kusjuures kodus boost request mapi uurides oli seal kenasti langev boost request. Ehk siis rõhk pidigi langema, nii et kõik õige. Alates 4500rpm hakkatakse boosti langetama kuni 1,2bar'ini välja.

Täna sai veel mõõdetud mürataset salongis. Sõites mööda piibe maanteed vihmasajus 90km/h oli müratase 80db. Mis peaks olema igati keskmine näitaja.
Iga ratas veab and then some!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#144

N Juul 17, 2008 13:27

Aga et fueling on seotud koormusega ja see omakorda rõhuga, siis on ka suht normaalne, et segu lahjemaks lasti lõpu poole.. Samas fueling on teistpidi seotud ka rpm-iga, niiet peab seda tabelit uurima natuke..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#145

N Juul 17, 2008 13:30

Algselt postitas: IFF
Kusjuures kodus boost request mapi uurides oli seal kenasti langev boost request. Ehk siis rõhk pidigi langema, nii et kõik õige. Alates 4500rpm hakkatakse boosti langetama kuni 1,2bar'ini välja.

Kuna meil 95% ühesugused softid, siis langema peabki, muidu kisub stock pihustitega lahjaks nagu minulgi AFR 17 peale.
Mul ju ka langes 1,4 pealt 1,2 peale ja suurem HP number tuli tänu vurri suuremale tootlikkusele.
Fuel mäpid on stock pihustite jaoks niikuinii juba üsna piiri peale viidud, nii Talladega kui ka Nordic st4 softides. Eelsüütenurkadega veel annaks kabetada, aga lihtne see pole.
(miskipärast on tunne, et Maksimi AFR näitab mõnevõrra suuremaid (lahjema segu) numbreid, kui tegelikkuses on...)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#146

N Juul 17, 2008 13:35

Ega muidu teada ei saa, kui omale WB lambdat külge ei keera..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#147

R Juul 25, 2008 11:42

Eile juhtus selline lugu, et kevadel alla keeratud Kosei veljed näitasid, et nad ikka väga hästi 1:1 ei sobi alla. Nimelt peaks vist tonniselt Offset olema ca 30-33 kuid veljed ise 38. Kuna ma igapäevaselt sõidan ringi enamasti üksi või oma preiliga siis ei märka midagi, mis nihu oleks.

Eile sai aga autosse topitud olude sunnil, kaks vanakooli eesti meest + nende kaasad+ pagass täis toitu õlut ning lisaks veel ratastool. Kui sellele kompotile lisada veel täis kütuse paak ning ma ise ka rooli taga oli auto ikka suhteliselt maadligi. Sõitma hakates hakkas kohe kostuma vastukäimis hääli tagant paremalt poolt. Ehk siis rehv käis kenasti kütuse toru vastu. Alguses mõtlesin, et las ta törts käib ei juhtu midagi aga kui kiirus juba ca 40 km/h oli läks hääl päris hulluks, mis veel maanteel oleks toimunud. Egas midagi oludesunnil sai kaasreisijatest poole maha poetatud ning tehtud sihtkohta kaks otsa. Tagasi tulles linna sai telefonitsi abi uuritud ning härra Sebastiani juhendamisel Kosei'sse helistatud.

Nemad aga olid aga kiired aitama, kohale sinna sõites ning pilgu peale visates hindas härra, et 3mm spacerist peaks aitama ( ütles veel, et no juhul kui ei aita tule vahetame 5mm vastu välja).

Sai siis härra Saabu juures alla kruvitud antud spacerid ning kuna üksi ei ole midagi testida, sõitsin õhtul asjaosalistele järgi. Laadisime siis uuesti auto täis ning ei näe imet, ei mingit vastukäimist. Isegi kiirendades või kruusateel aukudest läbisõites. Kõik tip-top. :thumb:

Nüüd saab taas autoga "taksot" mängida. Tänud abistajatele. :notworthy:
Iga ratas veab and then some!
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#148

P Juul 27, 2008 9:19

IFF, vb hakkadki taksot sõites lisaraha teenima :) Griffinil käivad näiteks tagarattad koopasse, kui rohkem rahvast peal. Jäigemaid vedrusid panna ei tahaks.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#149

P Juul 27, 2008 11:31

Algselt postitas: vmaster
IFF, vb hakkadki taksot sõites lisaraha teenima :) Griffinil käivad näiteks tagarattad koopasse, kui rohkem rahvast peal. Jäigemaid vedrusid panna ei tahaks.


Mul on jäigemad ning 40mm madaldust ka vist. Väga hea on. ;)
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#150

L Aug 02, 2008 23:02

Kuskil jaanipäeva paiku juhtus selline asi, et kui mulle auto laenust tagasi toodud, ei töödand enam kesklukk. Esimene arvamus oli siis, et äkki kaitse või siis keskluku moodul õhtal.

Sai too välja kistud ning teadjatele üle antud. Tuli välja, et too täitsa töökorras. Järgmine mõte oli, et ehk siis läbi mõni juhe kuskilt liikumis kohast.

Kuna aga üksi sõites võtmest ukse avamine eriti ei häirinud siis väga ei kiirustanud selle vea välja otsimisega, kuni muidugi oli vaja transportida autotäis Rootslasi muutus uste lukustamine ning avamaine eriti nõmedaks. Lisaks veel sai käsitsi avades ühel tagumisel ukse nupp kinni hoidvast tüüblist välja tõmmatud. Seega tundus, et on viimane aeg asi korda teha.

Mõõtmis tulemused näitasid, et voolu tarbimine on ca 30A, mis ilmselgelt 15A jaoks liig ning seepärast too nupuvajutuse peale läbi plõksti läkski.

Asja uba aga peitus juhipoolses tagumise ukse mootoris, mis ise tarbis samapalju voolu kui kõik ülejäänud neli kokku. Ilmselt oli saatuslikuks mootorile halvasti käivad uksenupud ning mitte kõige õnnestunud hoovastiku disain.

Seega vaadake oma nupud üle ning olge nende käsitsi üles tõmbamisega ettevaatlikud.

Tänud asjaosalistele! :beer:


OT Näe ongi tehtud postitus kus ei räägi võimsuse tuunimisest! :poke:


Edit: Kusjuures uskumatult hea on kõiki uksi ( a korraga) kinni/lahti teha puldist! :P
Iga ratas veab and then some!
Vasta