SAAB 9000 CSE 2.3 LPT 125kW Anniversary, 1997, Credo
7 aastat peale eelmist 9000 ning 3,5 aastat peale 9-3 aerot sai kodustatud järgmine Saab. Seekord siis 9000.
Eelnevalt oli foorumi kasutaja AndruSan'i oma ning selle ajajärgi jutt on kättesaadav siit.
Mured on needsamad, mis eelmisel omanikul:
- armatuuril kellad kustuvad ära kohati
- ABSi tuluke põleb/ei põle ilma seaduspärasuseta
- antenn ei jookse sisse (rihm puruks, Iisak lubas aidata juba)
- kesklukk läheb / ei lähe peale enda vabast tahtest
Läbisõit minu kätte jõudes oli 227500 km. Kütusekulu on normaalsuse piirides ja edasi astub ka korralikult. Automaatkast siiski veidi nõkutab ning teatud madalamatel kiirustel kruiisiga sõites flapib käike üles/alla jõnksuga.
Andrusani lubadus auto korrasoleku kohta on vett pidanud: täna TRK Värvide ülevaatuselt läbi sõites ei avastatud ühtegi märga laiku või leket. Roostet on ühes kohas pagasniku all nurgas aga ei midagi traagilist. Tuled põlevad ja konditsioneer töötab laitmatult. Veermikus pole hetkel ühtegi osa, mida võiks (mitte peaks) vahetama.
Iseenda rahustamiseks ning kavatsusega sellest kenast asjast midagi toredat endale teha tulevad järgmised asjad kohe tegemisele:
- vahetusse kõik pidurikettad
- vahetusse kõik klotsid
- roolirist vahetusse
- vahetusse tagumised amordid (esimesed on kuivad ning võrdselt 67% pingi järgi, tagumised olid 38%). Vedrud on korras.
- pidurivedeliku vahetus (voolikud on zajebiss korras)
- õlid/filtrid/jms kuna kirjade järgi on järgmise korralise õlivahetuseni jäänud 3k km.
- ülevaatus järgmiseks aastaks
Veidi kaugem tulevik peaks tooma sellised asjad:
- uus esiklaas (mind kohutavalt häirib veidi kulunud klaas ning mõra ka sees)
- kui kellelgi on pakkuda uut stanget (ka Aero oma kõlbab), siis võiks kaupa teha, sest esimeses nurgas onähtav parandamise jälg ning see käib kohutavalt närvidele. eest võre on ka ühest nurgast lahti (kinnitus katki).
- www.teping.ee lubas teha ka pakkumise terve salongi taastamisele (kuigi jah, tagaistmed on veel täiesti korralikud, on aeg oma töö teinud ees istmetega + uksepaneelide plüüžkatted on kulunud ja veel nipetnäpet). Kui kusagil oleks saada korralikke (võivad vajada naha vahetust) Aero istmeid, oleksin ka õnnelik.
- sisu tegemisega samal ajal ka uus stereo ning mõnede kõlarite vahetus koos handsfreega.
Nii et nüüd on mul koht, kuhu panna kogu oma vaba raha ja veel võlgu ka jääda. Aga aasta pärast loodan midagi väga kena ja ilusat valmis saada :head:
Eelnevalt oli foorumi kasutaja AndruSan'i oma ning selle ajajärgi jutt on kättesaadav siit.
Mured on needsamad, mis eelmisel omanikul:
- armatuuril kellad kustuvad ära kohati
- ABSi tuluke põleb/ei põle ilma seaduspärasuseta
- antenn ei jookse sisse (rihm puruks, Iisak lubas aidata juba)
- kesklukk läheb / ei lähe peale enda vabast tahtest
Läbisõit minu kätte jõudes oli 227500 km. Kütusekulu on normaalsuse piirides ja edasi astub ka korralikult. Automaatkast siiski veidi nõkutab ning teatud madalamatel kiirustel kruiisiga sõites flapib käike üles/alla jõnksuga.
Andrusani lubadus auto korrasoleku kohta on vett pidanud: täna TRK Värvide ülevaatuselt läbi sõites ei avastatud ühtegi märga laiku või leket. Roostet on ühes kohas pagasniku all nurgas aga ei midagi traagilist. Tuled põlevad ja konditsioneer töötab laitmatult. Veermikus pole hetkel ühtegi osa, mida võiks (mitte peaks) vahetama.
Iseenda rahustamiseks ning kavatsusega sellest kenast asjast midagi toredat endale teha tulevad järgmised asjad kohe tegemisele:
- vahetusse kõik pidurikettad
- vahetusse kõik klotsid
- roolirist vahetusse
- vahetusse tagumised amordid (esimesed on kuivad ning võrdselt 67% pingi järgi, tagumised olid 38%). Vedrud on korras.
- pidurivedeliku vahetus (voolikud on zajebiss korras)
- õlid/filtrid/jms kuna kirjade järgi on järgmise korralise õlivahetuseni jäänud 3k km.
- ülevaatus järgmiseks aastaks
Veidi kaugem tulevik peaks tooma sellised asjad:
- uus esiklaas (mind kohutavalt häirib veidi kulunud klaas ning mõra ka sees)
- kui kellelgi on pakkuda uut stanget (ka Aero oma kõlbab), siis võiks kaupa teha, sest esimeses nurgas onähtav parandamise jälg ning see käib kohutavalt närvidele. eest võre on ka ühest nurgast lahti (kinnitus katki).
- www.teping.ee lubas teha ka pakkumise terve salongi taastamisele (kuigi jah, tagaistmed on veel täiesti korralikud, on aeg oma töö teinud ees istmetega + uksepaneelide plüüžkatted on kulunud ja veel nipetnäpet). Kui kusagil oleks saada korralikke (võivad vajada naha vahetust) Aero istmeid, oleksin ka õnnelik.
- sisu tegemisega samal ajal ka uus stereo ning mõnede kõlarite vahetus koos handsfreega.
Nii et nüüd on mul koht, kuhu panna kogu oma vaba raha ja veel võlgu ka jääda. Aga aasta pärast loodan midagi väga kena ja ilusat valmis saada :head:
Täna hommikul sai roheline konn viidud TRK Värvidesse ja tulemuseks sellised asjad:
- uued tagumised KONI amordid (pool päeva läks aega et vanad küljest lahti saada. Respect, sest eelmised on veel tehasest pärit);
- ette ja taha uued Boschi pidurikettad;
- ette ja taha Ferodo klotsid;
- uus pidurivedelik;
- õlivahetus (mootor + kast) ja kõik filtrid (õli, õhu, salongi, bensiini ja kasti);
- F1 Autotallist pärit kasutatud roolirist;
- korraline ülevaatus
Tagumikutunne ütleb, et ka rehvid peaks ära vahetama (hetkel on all mingid väga juustud 215/55R16 suverehvid) aga rahakott hääletab vastu. Kui kusagilt peaks raha saama, siis uued (raamatu järgi mõõtu) 205/55R16 sussid on ka ootamas. Uus esiklaas jääb septembrit ootama.
Ja endiselt oleks vaja, et keegi antenni paneks sisse-välja käima. Jube nüri on seda tühja mootori undamist kuulata...
Ja siis saab muudele asjadele edasi mõelda.
- uued tagumised KONI amordid (pool päeva läks aega et vanad küljest lahti saada. Respect, sest eelmised on veel tehasest pärit);
- ette ja taha uued Boschi pidurikettad;
- ette ja taha Ferodo klotsid;
- uus pidurivedelik;
- õlivahetus (mootor + kast) ja kõik filtrid (õli, õhu, salongi, bensiini ja kasti);
- F1 Autotallist pärit kasutatud roolirist;
- korraline ülevaatus
Tagumikutunne ütleb, et ka rehvid peaks ära vahetama (hetkel on all mingid väga juustud 215/55R16 suverehvid) aga rahakott hääletab vastu. Kui kusagilt peaks raha saama, siis uued (raamatu järgi mõõtu) 205/55R16 sussid on ka ootamas. Uus esiklaas jääb septembrit ootama.
Ja endiselt oleks vaja, et keegi antenni paneks sisse-välja käima. Jube nüri on seda tühja mootori undamist kuulata...
Ja siis saab muudele asjadele edasi mõelda.
Ja endiselt oleks vaja, et keegi antenni paneks sisse-välja käima. Jube nüri on seda tühja mootori undamist kuulata...
Ja siis saab muudele asjadele edasi mõelda.
Kuna enamus eesti raadioid kuulata ei kõlba ning Kuku ning Vikerraadio saab Tallinnas ilma antennitagi kätte, tõmbasin ma ise lihtsalt pagassis oleva antenni toite kaabli küljest ära.
algselt plaanisin teise antenni paigaldada kuid nüüd liigun juba ca 3a ilma ning saan süüte välja keerates nautida vaikust.
Iga ratas veab and then some!
Eilne päev tõi autosse uue muusika. Esimest korda üle 10 aasta on ju auto, kus pole integreeritud muusikamasinat. Eelmisest omanikust oli seal Pioneeri 2200 seeria CD mängijaga raadio. Mina temaga hästi läbi ei saanud ja nii otsustasime, et tema ei meeldi mulle ja vastupidi ja läheme lahku.
Kuna vaja on ka handsfreed mobiili jaoks ja mingit asja, kus saaks USB /iPhone pealt muusikat mängida, siis sai uueks valikuks Pioneer 7300BT, mille müüs mulle hea hinnaga Autotäht. Roolipult tuleb veidi hiljem.
Sisseehitatud Parroti handsfree teeb just seda mida vaja ning ei pea hakkama eraldi midagi juurde paigaldama.
Kui keegi nüüd seletaks selle ka lahti, mis võiks põhjustada mootori pöörete kõikumine 0,5k pealt 2k peale tühikäigul seistes (käigukast P asendis), oleks elu veel ilusam (välja ei sure kunagi)....
Kuna vaja on ka handsfreed mobiili jaoks ja mingit asja, kus saaks USB /iPhone pealt muusikat mängida, siis sai uueks valikuks Pioneer 7300BT, mille müüs mulle hea hinnaga Autotäht. Roolipult tuleb veidi hiljem.
Sisseehitatud Parroti handsfree teeb just seda mida vaja ning ei pea hakkama eraldi midagi juurde paigaldama.
Kui keegi nüüd seletaks selle ka lahti, mis võiks põhjustada mootori pöörete kõikumine 0,5k pealt 2k peale tühikäigul seistes (käigukast P asendis), oleks elu veel ilusam (välja ei sure kunagi)....
Eilne päev andis järjekordse tõestuse teemal: ära sina mitte pane uusi asju vanale autole külge. Vahetasin kojamehi. Panin sinna ilma raamita vidinad ette (ka eelmised olid seal mingi adapteriga külges) ja no sitt on. Väga. Kiskusin varre tühjaks ning uued Championi raamiga kojamehed ette. Hoopis teine lugu. Ainult avastasin nüüd, et pimedal talveööl peaks kõik kojameeste varred maha kruttima ja üle värvima. Näeks palju kenam välja.
Ahjaaa... Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kelle käest saaks heas seisus puitrooli tonnisele (nahk võib vajada vahetust), siis andke teada.
Tänan tähelepanu eest.
Ahjaaa... Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kelle käest saaks heas seisus puitrooli tonnisele (nahk võib vajada vahetust), siis andke teada.
Tänan tähelepanu eest.
Ilmselgelt hakkavad päevad lühikeseks minema ja tubaseid tegevusi tegema hakata. Õhtul sai poole tunniga küljest ära kistud sellised asjad:
- esimene käetugi (põranda küljes olevatest poltidest)
- A piilari katted (mis olid väheke lonti vajunud tekstiiliga)
- B piilari katted (üks on kulunud ja ega siis neid ühekaupa saa ette võtta)
- pagasikattel said nahad maha võetud (alles on nüüd üks jupp suvalist vineeri )
- tellitud EBayst samasugune topsihoidja nagu Iffil ja Teageril
- kokku lepitud esistange taastamine (uut pealmist liistu on ka vaja) ning koos tagumisega värvimine ja parkimisandurite paigaldus
- järgmine nädal tellin uue esiklaasi ära
- järgmine nädal lähevad ka lamellid alla - vanad suvekad on juba nii juustud, et paha tunne tekib juba koha peal seistes. Uued 205/55R16 Barumid on juba olemas tänu Autotähe butiigile, kes tegi müstiline hinnaga ladu tühjaks pakkumise mulle :)
Nüüd on laud mudru täis ja kui midagi kujunema hakkab, eks annan teada.
Vaatasin just, et läbisõitu on ka juba 5k minu käes nagu möödaminnes tekkinud. Keegi võiks nüüd selle õnnetu tühikäigu mootori ka järgmine kord lahti võtta. Mina õpetuste järgi ei suutnud - järelikult pole sama mudel mis manualis.
- esimene käetugi (põranda küljes olevatest poltidest)
- A piilari katted (mis olid väheke lonti vajunud tekstiiliga)
- B piilari katted (üks on kulunud ja ega siis neid ühekaupa saa ette võtta)
- pagasikattel said nahad maha võetud (alles on nüüd üks jupp suvalist vineeri )
- tellitud EBayst samasugune topsihoidja nagu Iffil ja Teageril
- kokku lepitud esistange taastamine (uut pealmist liistu on ka vaja) ning koos tagumisega värvimine ja parkimisandurite paigaldus
- järgmine nädal tellin uue esiklaasi ära
- järgmine nädal lähevad ka lamellid alla - vanad suvekad on juba nii juustud, et paha tunne tekib juba koha peal seistes. Uued 205/55R16 Barumid on juba olemas tänu Autotähe butiigile, kes tegi müstiline hinnaga ladu tühjaks pakkumise mulle :)
Nüüd on laud mudru täis ja kui midagi kujunema hakkab, eks annan teada.
Vaatasin just, et läbisõitu on ka juba 5k minu käes nagu möödaminnes tekkinud. Keegi võiks nüüd selle õnnetu tühikäigu mootori ka järgmine kord lahti võtta. Mina õpetuste järgi ei suutnud - järelikult pole sama mudel mis manualis.
Tänane päev tõi:
- uue esiklaasi (thnx, CarGlass!);
- mingisuguse selguse ärakistud salongijuppide taastamise osas;
- alla Andrusani käest kaasa saadud 15'' talvekad (jah, on sisuliselt tutikad Dunlop Graspic 2 rehvid, aitäh!). Palju mõistlikum sõita kui eelmise suviste juustudega,
- rehvipingis tuli välja, et originaalveljed on sirged. Küsimus oli ikkagi jube saastades suvekates. Neile said peale pandud kevadet ootama uued Barumi rehvid;
- nädalavahetusel alustab tööd õmblus ja käsitööring, mille tagajärjel peaks olema ka pagasikate nagu uus.
- põhja alla vaadates peab kevadel hakkama summutit vahetama (tagumine pütt on OK, ülejäänud alates mootorist hakkab nutma varsti).
- uue esiklaasi (thnx, CarGlass!);
- mingisuguse selguse ärakistud salongijuppide taastamise osas;
- alla Andrusani käest kaasa saadud 15'' talvekad (jah, on sisuliselt tutikad Dunlop Graspic 2 rehvid, aitäh!). Palju mõistlikum sõita kui eelmise suviste juustudega,
- rehvipingis tuli välja, et originaalveljed on sirged. Küsimus oli ikkagi jube saastades suvekates. Neile said peale pandud kevadet ootama uued Barumi rehvid;
- nädalavahetusel alustab tööd õmblus ja käsitööring, mille tagajärjel peaks olema ka pagasikate nagu uus.
- põhja alla vaadates peab kevadel hakkama summutit vahetama (tagumine pütt on OK, ülejäänud alates mootorist hakkab nutma varsti).