Saab 9000 2,3T 1995, VägaTurbo(endine Trionicu,nüüd Tog`i oma)

Vasta
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#1

R Juun 11, 2004 8:33

Ostetud/tellitud Tartu Anneaiast,pärit shveitsist ja mootori-rikkega.Kuna mootor oli taastamatu,sai rootsist hangitud
plokk koos vända ja kolbidega aastast 98.Plokile sai ehitatud
uus mootor,kus kõik vähegi vahetatavad jupid said asendatud uutega.Turbole läks sisse uus sisu,kõik alusvankri
osad asendasin uutega.Aut.kast sai tehtud lekkevabaks.
Salongi sai lisatud käetugi ja renoveeritud nahksisu ning
uksepolstreid.
El.aknaid saab juhtida signapuldist ja ukselukkudest.
Lisatud on lisapidurituli koos mooduliga,ärandamisvastased
vidinad(tänu nendele lõppes 08.06.04 teostatud ärandamis-
katse varastele edutult,ainult juhiukse klaas tuli asendada).
Ülelaadimisrõhu olen tõstnud 1,25bar.-ni ja tuleb veel
tõsta(vähendab oluliselt turbokompressori ressurssi).
Töös on audiosüsteemi paigaldamine ja plaanis värviparandused.Samuti võiks turbo asendada suuremaga ja
aju asendada suuremat võimsust võimaldavaga.
Auto sai täpselt nii hea,nagu ma alati olen saada tahtnud.

Lisatud failid
TxT
Postitusi: 51
Liitunud: T Apr 20, 2004 21:41
Asukoht:
Auto:

#2

L Juun 12, 2004 0:53

Tere,


Huvitavad veljed Su plekist pruudil all.... :)
Kas need on samasugused nagu minu omalgi?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

L Juun 12, 2004 9:49

Sul peaks olema 16" Aero veljed,mul 15",need vist pool tolli kitsamad ka.
Kui kõrvuti panna,on välimus ka veits erinev.
9000Turbo
Postitusi: 13
Liitunud: N Juun 03, 2004 18:16
Asukoht:
Auto:

#4

L Juun 12, 2004 10:17

ilus saab.. :) pole midagi öelda :)
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 961
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Saabitu (sõidan rohegaasiga)

#5

K Aug 11, 2004 11:42

kas hankisid uue sisu või lasid vana renoveerida? enda juhiistmel ka õmblus ühest kohast lahti - mõtlesin, et laseks ära parandada, enne kui asi liiga käest ära läheb. oskad ehk mõnda sadulseppa soovitada?

Algselt postitas: Trionic
Salongi sai lisatud käetugi ja renoveeritud nahksisu ning
uksepolstreid.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

K Aug 11, 2004 22:59

Nagu sa arvata võid,on minu tuttavad sadulsepad kõik tallinnlased.
Enda istmeid lasin parandada,värvida ja nüüd pidevalt määrin neid igasugu
möginatega.
egonr
the man
Postitusi: 99
Liitunud: N Veebr 26, 2004 11:57
Asukoht:
Auto:

#7

E Aug 16, 2004 22:15

vaata et viigi pükse ära ei määri;) väga pro masin
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

L Aug 28, 2004 20:40

Õnneks ma ei kanna viikareid.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 848
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#9

P Aug 29, 2004 17:08

mina vahel kannan ...

aga nahksisu pole mull ikkagi krt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

P Aug 29, 2004 21:53

classicule pea võimatu leida(kobedat),parem ise teha(või lasta teha)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

R Dets 31, 2004 2:24

Vahelduseks sai külge poogitud Billsteini sportamordiring,jäigemad vedrud
kastile lisajahutus,üle 50 kg. bituumenmatte,hulga villmatte,uued istmesoojendused,audiosüsteem kahe võimu,supaka ja ümberehitatud
esiustesse ja armatuuri paigaldatud valjukataga(suurimad tänud fofale
heade näpunäidete ja kontaktide eest).Mootori võimsus on tõstetud piirini,
kust edasi minna ei julge(automaatkast),aasta alguses dünostendis saab
näha,kas pean häbist nutma hakkama.
Plaanis on kriitilisemad puksid asendada uretaanidega,audiosüsteem
teha uus ja meelepärasem,paigaldada "park assist" ja xenon lähituled,võib-olla ka leida veelgi paremad esiamordid,ravida kliimaseadet.
Tegelikult liigub mõte ikkagi "Anniversary" või Aero poole,kui keegi näiteks
mu vaeva vääriliselt hinnata tahaks,sest lagi on ees,aga ilgelt tahaks edasi
ehitada.Kahjuks see ZF 4-käiguline automaatkast ei võimalda kõiki
tahtmisi ja nihilismihooge rahuldada ja pardaelektroonika on ka liiga igavalt
lihtne ja ebahuvitav(aga Aero Wagon täislaksuga pole taskukohane veel
mitu aastat).
smargus
Postitusi: 175
Liitunud: K Mär 03, 2004 13:47
Asukoht:
Auto:

#12

R Dets 31, 2004 9:07

to trionic: sinu unistus on ka minu unistus, üks korraliku varustusega aero wagon oleks nagu iile täpp peale.

räägi, mismoodi sa seda võimsust koguaeg juurde timmid? kas minu omale saaks ka veel niisama "juurde keerata" või siis on vaja juba uut turbot ja aju?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

R Dets 31, 2004 16:50

Saab ka sinu omast veel välja pigistada,turbo ressurssi see kindlasti vähendab,aga mina isiklikult ei põe.Kui kõik turbole vajalikud eeltingimused
on täidetud,peaks ta kestma 150000 ka metsiku rõhu juures.Ei sõida me ju keegi sadu kilte järjest labidas põrandas kinni.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

P Jaan 30, 2005 0:24

Lõpuks õnnetus täna ka rullidele auto ajada,nii enda oma,kui kod.Iisku
Griffin.Igatahes häbi tundma ei pea.Griffinist jutustab Mr. Iisak ise kunagi,kui see auto piisavalt valmis saab.

Saab 9000 2,3 Turbo 179kW. väändemoment 389 Nm. 4242rpm. juures,
ülelaadimisrõhk rullidel 1,2-1,3 bar.Maanteel suurel koormusel rõhk kõrgem.

Mõlemal autol (eriti Griffinil) segas võimsuse mõõtmist aut.kasti "kick-down"
mida kastijumal Jürka soovitusel ei julgenud näppida(trossi oleks tahtnud lahti lasta),sest kast on ilma elektrita,ehk täishüdrauliline.Seetõttu jäid
väändenumbrid tegelikkusest väiksemaks(eriti Griffinil,).Kui kunagi
õnnestub välja mõelda nipp,kuidas k.d.-st mööda minna testi ajal,siis
proovin uuesti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13788
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#15

P Jaan 30, 2005 0:41

+44 obest nagu maast leitud..:) Väänet on natuke jõhkramalt juurde tekkinud, originaal vist peaks mingi 240 Nm kandis olema?? +150...
Kokkuvõttes paremad numbrid kui Aerol originaalis..:head:
EDIT: Originaalis on vääne jah 240 aga mitte Nm vaid lb/ft, mis inimlikku mõõtesüsteemi ümber pandult on 325 Nm...Niiet tulemus on +65Nm, 150 tunduski kuidagi palju..;) Ei tasu õhtul hilja igasugu numbreid taga ajada....
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Gert
Postitusi: 29
Liitunud: L Dets 04, 2004 15:57
Asukoht:
Auto:

#16

P Jaan 30, 2005 1:17

Tea, originaalis 2,0 T 136kw peaks vääne ca 260 olema. Seega 2,3T peaks ikka rohkem olema. Aga 389 on ikka mega tulemus küll. Põhimõtteliselt ca Viggeni andmed ju?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

P Jaan 30, 2005 8:06

Kahjuks pole KORRAS Aeroga sõita õnnestunud,seal aga piirajad kaugemal ja suurem/parem mitsu kompressor,ning mängumaad on jälle juures.
Loomulikult ka manuaalkast,millest ma olen tüdinenud.Selle ZF automaadi
kriitiliseks taluvuspiiriks peavad sommid 400Nm.Tuleks ikkagi Aero otsida,
saaks lambist kenama välimuse ja need pessimistlikud tehaseandmed saab
ju alati paremaks ehitada.
Kasutaja avatar
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#18

P Jaan 30, 2005 11:52

njaa, karm v22ne, eks kui uus turbosisu mulle saab ja veel nati r6hku kruvida, l2hen ka stendima. mu k2imakast peaks kestma mingi 450Nm kanti kui uskuda muu maailma poste.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

E Aug 01, 2005 23:53

01.08.2005 algas siis VägaTurbo kolmas elutsükkel.Tulemus ületas küll igasugused ootused-lootused.Kuna aasta tagasi autot ostes olid nõudmised teised(saaks ainult korralikult töötava mootori),siis eelnevad kahtlused/kõhklused said
kõik minimiseeritud ja sedapuhku ei jäetud midagi teemasse -"peaks olema hea".Isegi kolvid/kepsud/sõrmed said täpselt tasakaalustatud.
Tänu Kod. Iisaku hindamatule abile kestis tegelik tööprotsess ainult ca. 50 töötundi(kast maha,mootor maha,kõik molekulideks,tükid jumalate kätte,ostetud mootor pulkadeks,jupid jumalate kätte,uued abivahendid,-detailid,kõik kokku
koostatud ja uuesti "aiste vahele").Tulemus on muljetavaldav.
Möödaminnes sai vahetatud ka enamus audiosüsteemist.

Inimene ikka õpib kogu elu.Eelmine mootor oli sündides "surnud".Kuna kogu "kone"hinge-elu tundus tol ehitamisemomendil super,siis peale ostmist erilisi mõõtmisi/kaalumis toime ei pannud ja kahjuks fataalselt mõjunud pettust ei
märganud.
Tsiteerides Kod.Duesenberg`i -" rootsis võetakse standard kolvigrupiga
2,3 mootoritest üle 800 hp. rallikrossidel/ringrajal" ,siis kõik see,mille ees ise
hirmu tundsin töötas veatult
:notworthy:
Tundub,et ainult debiilik suudaks T-5`e kolbe sulatama panna:D:beer:
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1173
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto:

#20

T Aug 02, 2005 0:50

Et nüüd võib bahnil täiega vajutada, ilma et kahtlus hinge näriks?
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7055
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

T Aug 02, 2005 7:16

to krss:eelmise mootori ehitamise ajal puudus mul võrdlusmoment- kepsude saalepindade töötlus tundus küll imelik,kuid tehasest tulnud pindu polnud
võrdluseks kusagilt vaadata.Näitasin kepse küll paarile mootorikunnile,kuid need arvasid,et käib küll.
Tegelikult olid kõigis neljas saaled kunagi ringi käinud ja neid oli kõvasti töödeldud ning siis kokku pandud.Nüüd üle mõõtes selgus,et augud on puuritud
mingisse X mõõtu ja kasutatud oli mingeid X saalesid,kuigi väntvõll oli standardmõõdus.Mina koostasin ploki samuti std. detailidest:gun:
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#22

T Aug 02, 2005 12:12

Ei saa mitte sõna sekka ütlemata jätta.Eile sai VägaTurboga ca.150km maha sõidetud(üksi) ja see,mis elu seal kapoti all toimub....see on VALUS:headbang:
Kaua pole sellist tunnet olnud,et üks Asi on sinust ja sinu oskustest niipalju üle...
90km/h pealt möödasõitu tehes sai korraks labidas põrandasse surutud... ja mitte midagi ei toimunud! Kohe käis peast läbi,et nüüd lendas kast ja silme ette ilmus Trionicu kuju suure mutrivõtme või kuvaldaga:gun: Alles siis,kui nina kraavi poole kiskuma hakkas,sain aru,et rattad käivad all ringi:evil:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 848
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#23

T Aug 02, 2005 12:23

:headbang:


palju tal nüüd pöördemomentumit ja kilowattumit olla võiks?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7301
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#24

T Aug 02, 2005 13:39

suured õnnitlused!!!!!
huvitav kyll, kuidas nii sai kepsud tagasi pandud, kui saaled ringi olid käinud?
kas siis nii yhte moodi olid kõik ja
kas mingit lihvi ka nendele oli tehtud??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

T Aug 02, 2005 15:35

Trionic, oled sa segukoostise endiseks jätnud, st. ECU muutmata?
Leidsin, et minu liikuril saabub fuel cutoff 1,5bar peal kui Auto Gauge mõõdikut uskuda, mis peaks vastama u. 270hj. Bleederiga sai asi siis 1,2bar peale sätitud...ehk siis turbo peak viskab korra 1,3bar ja sekundi pärast kukub 1,1 peale...kaugemale ei saa minna, sest niiske ilmaga lööb pumba kinni...talvel peab vist veel vähemaks keerama.
Maptun stage1 mõlgub meeles...aga ohh seda hinda :(
Aga tore, et oma masina liikuma said! Varsti ehk veeretad ta stendile ja jälle SAAB vingeid numbreid näha :head:
Vasta