Saab 9000 2,3T 1995, VägaTurbo(endine Trionicu,nüüd Tog`i oma)

Vasta
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#151

T Apr 07, 2009 23:41

Jajah, lugu kah:

Oli kena detsembrikuine hommikupoolik - mõlemalt poolt tee ääres paiknevailt järvedelt tõusis udu. Olin ise pisut väsinud.
Tee tegi tõusu ja siis sujuva languse foori alla. Tulin mõõduka (nii ca 60 km/h 60-ne alas) tempoga. Piisas mingisugusest hetkelisest tähelepanu hajumisest, kui juba oli kiiruse piisavaks mahavõtmiseks liiga vähe aega ja järgmisel hetkel olin VT-ga kokku liitnud foori alt liikuma hakanud 4 sõidukit.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#152

R Apr 10, 2009 9:56

Jama toimus kaugel põhjas,hilja õhtul.Sai siis siitpoolt asjad kohe käima lükatud ja treiler vuras varsti põhjanaabrite poole.Avanev vaatepilt oli üpris kole,aga mitte lootusetu,sest rattad olid otse all.Edasine VT teekond viis "Tabasalu Kuninga" juurde juurde,tema otsustada jäi,kas kere on taastatav ja kas seda üleüldse tasuks teha.Tog arvas,et lammutame juppideks(hilisem näitas,et müüa poleks sealt midagi eriti olnud),aga kuna mul on selle masinaga mingi eriline suhe,kuna olen seda korduvalt surmast jälle elule ehitanud,siis rõhusin taastamisele.

Ja peale kere ülemõõtmist selgus,et nii abiraam,talad,kui ka kõik kriitilised punktid keres olid täpselt tehasepoolt etteantud mõõtudes,kogu kere "skeleti" geomeetria oli paigas.
Pidurdades ja eesoleva(te)le masina(ie)le selga lennates oli VT nina madalamal,kui eessõtva(seisva) auto saba ning kogu suurem löögienergia
rakendus tuledejoonele.Härra Tabasalust osandas ninaosa,venitas vajaliku paika,asendas taastamatud keredetailid,värvis ja vuntsis kõik kereosas avariieelsesse seisu.

Siis algas minu kolgata tee kapotialuse ja salongi taastamisel.Ilmnes,et mootor on löögi tagajärjel ära käinud vastu "tulemüüri" ja seisab 6 cm. tagapool ettenähtust.Löök radiaatoritesse purustas kõik 5 neist.Radikad omakorda purustasid kliimakompressori,turbo,veepumbaja nende kõikide torud-voolikud-kinnitused.

Tulemüüri poolt olid purunenud ülemine mootorikandur,selle kinnitused,drosselklapp,trossid,parema pooltelje kinnitused,generaatori ja roolivõimendi pumba rihmarattad,rihm,rullikud,mootori elektrijuhtmestik,ABS kaitsmeplokk,tulemüür ise,MAP andur ja lisaks veel lugematu hulk "pisipudinaid",torusid,kinnitusi tugesid.Herr Sebastiani abiga sai uuendatud T5 soft,kaotatud "cut-off" defender,asendatud MBC T7 BPC klapiga

Sai siis see kõik asendatud-remonditud.Kuigi turbo oli pooleks,õnnestus TurboJumalal see taastada tänu sellele,et Mitsu korpuse eripära võimaldas sel poolituda,mitte murduda.Võll-tiivikud said tutikad,koos uue sisuga.

Salongis asendasin kogu turvavarustuse:vööd,padjad,rooli,juhtmestiku,SRS ecu ning samuti hunniku "pisividinaid",milledele lõhkelaengute
plahvatused liiga olid teinud.

Kogu protsess minu poolt võttis aega 55 töötundi,lisaks hulga aega asjade kohalesebimisele-sõitudele.Hulk aega-vaeva läks ka kerestajal.

Aga tulemus sai selline,et häbenema ei pea.Keegi kurat ei suudaks leida VT`st ühtegi avarii jälge,ühtegi "ära petetud" kerekonstruktsiooni,sentimeerite paksuseid pahtlikihte, "aretisi".Kõik on koostatud ainult ja ainult OEM osadega."Fassaadi"taga pole ühtegi varjatud viga.

VT sai kindlasti parem,kui enne,iseasi,mis hinnaga ja kas kogu üritus seda väärt oli.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#153

R Apr 10, 2009 13:09

Kuna minust on ka nüüd räägitud, siis saan ka sõna sekka öelda.
Esiteks on see vist esimene tonnine, mida olen pärast sellist pauku nii õnnelikuna deformeerununa näinud.Kõik tänu õnnelikule pidurdusele, mis suunas kogu purustusjõu alt üles.Sukeldudes ees seisva auto alla, kraapis esimene auto asju stangest üleval pool krussi ja Saab sõitis edasi põhja alla.Samas lõhkus ta sellega turbo ja palju muid asju, mida Trionic ka juba seletas.Ma olen näinud küllaga tonniseid, mis polegi ette erilist pauku saanud, aga A-piilari ülaosa on juba kergitatud ja B-piilari juures on katusel lohk sees.
Poolraami diagonaalmõõdud olid omavahel kõik paigas.Mida ma ei suutnud uskuda.Ma ei ole nende varem nähtud kümnete ja kümnete kõverike seas sellist asja näinud.Pärast sellist purustustööd sai asjast asja.
Aga venitust tahtis see lanseroni ots karmi.Kummaline.Ei olegi nagu erilist plekki, aga isegi 15-tonnise tõmbejõuga tõmmits hakkas juba ressursi lõpu lähenemise häält tegema.
Mis tähendab seda, et see tonnine on tõsine tank.Ainuke asi, mida võib kere kinemaatikale ette heita, et nähtud paukude järgi otsustades tahab põrand jalgade juures üles tõusta ja see võib jalad lõhkuda, aga selleks on väga!!!!! kõva lööki vaja.Tähtsaim on ikka see, et homo sapiensi kere pea-lae ja istmiku vahelise osa detailid ühes tükis püsiks.
Panen pilti ka, kuidas see stange alune tala oli lanseroni sisse jooksnud .

Enne...

Lisatud failid
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#154

R Apr 10, 2009 13:14

Pärast...
Vaadake stange poldi asukohta lanseroni pleki suhtes enne ja pärast venitust.Polt oli liikunud ligi 10cm.Löök ülalt alla surus surus selle stangetala kinnitusrenni krimpsu sinna lanseka pleki sisse.Ja see päästiski, et terve poolraam ei saanud matsu vaid deformeerus vaid lanseka ots.Tavaliselt hakkab otse paugu puhul kohe poolraami alumine kinnituspunkt koos terve lanseka otsaplekiga sissepoole liikuma.Ja kuna raam on kõva siis ta tõmbab veidi küll trapetsisse, aga surub samas oma kõvaduse tõttu tagumise raami kinnituspunkti suunaga eest taha ja alt üles.Ma olen korra selliste tagajärgedegaa matsu ka ravinud, aga päris heaks ma seda ei saanudki.

Lisatud failid
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#155

T Apr 14, 2009 21:57

Minu poolt igal juhul suured tänuavaldused ennekõike Trionic'ule, kes mulle appi tuli ning aitas VT tagasitranspordi ja edasise "ravi" orgunnida. Samuti Üllarile tõhusa üleveo eest ja kõigile teistele, kes erineval viisil VT taassünnis osalesid.

Aitähh Sõbrad!
:head:
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#156

R Sept 11, 2009 0:51

Jälle üks korraline hooldus läbitud. Nipet näpet tööd juurde nagu ikka...

Ja jälle rahul, nagu varemgi

Trionicu sõnade järgi oligi ta unustanud, kui hästi üks tonnine liikuda võib.

Tõsilugu - selle masina süda on täiega asja juures, kuigi väljast paistab juba:wise:
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#157

R Okt 08, 2010 10:02

Taas on üks aastakene VT seltsis ringi pööritatud. Mõni päev tagasi siis ka Trionicu juures hooldamas ja turbotihendit vahetamas käidud.

Jätkame sama intensiivsuse (30-40 000 km/a) ja sama tempoga nagu ikka. Kahjuks ei jagu aega klubi tegemistes kaasa lüüa.

Sama nauditavat kiirendust, kui VT-l keskmiste kiiruste juures, sain viimati kogeda HKI Linnanmäe lõbustuspargi atraktsioonil "Raketti". Tavalises reisilennukis seda tunnet kahjuks ei teki. VT-s aga küll ja siis jätkame igapäevaselt :D:drive:
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#158

L Okt 16, 2010 9:49

Trinoic, kas mu arvestus on õige, et VT kere on nüüdseks veerenud 635000 km?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#159

P Okt 17, 2010 7:07

Kere,sillad,salong ja KÄIGUKAST.
Teatud tingimustel on tonnine suht igiliikurit meenutav üksus.
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#160

L Apr 02, 2011 14:57

Nädalake tagasi lõpetas meister Trionic VT käigukasti vahetuse. 650000 km läbisõitu oli vahepeal täis tiksunud ja kasti aeg otsas.
Nüüd on vähesõitnud kast oma rolli üle võtnud ning sõidukvaliteet taas endisest parem. :headbang:
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#161

P Juul 03, 2011 9:19

Nüüd ei olegi tükk aega VT-st siia kirjutanud...
Mai lõpus siirdus visalt tööd teinud auto pensionile. läbisõidunumber liikus üle 660000 ja igapäevastest sõitudest loobumine oli õigustatud.
Nyyd võib pensionär rahulikult pühapäeviti kirikusse lennata ja mõnikord Tartu läheduses ehk mõne veidi pikemagi teekonna ette võtta. Ja kui mul kunagi vaba aega peaks taas tekkima, siis kindlasti tuleme ka klubi kokkutulekule :drive:
Vasta