Saab 9000 2,3T 1995, VägaTurbo(endine Trionicu,nüüd Tog`i oma)

Vasta
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#51

L Okt 15, 2005 21:02

Algselt postitas: aljoga
tutikas ve? mitu bar`i ja hp ressurssi on?
Mõtekas oleks kirjutada (nagu Rollss roisside puhul)
Moment - piisav
Võimsus - piisav
Kiirendus - piisav
Bensiinikulu - sõltub...
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#52

L Okt 15, 2005 21:16

Kui see etapp on läbitud ja natuke harjutud tuleb järgnev:
Moment- ebapiisav
Võimsus- ebapiisav
Kiirendus- ebapiisav
Bensiinikulu- piisav
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#53

L Okt 15, 2005 21:26

Ja sellele eelneb:
Käigukast - surnd
Mootor - imelik
Kummid - siledad
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#54

L Okt 15, 2005 22:30

Vurr on ilus ja läikiv :)

Aga oh siis seda vaest automaatkasti, peab mitsu etteasted üle elama...või on mõni salajane väljapääs?

Aga hakkaks õige pakkuma: 400Nm ja 310hj...asetage oma panused austatud härrad :head:

[Trionic üle neljasaja njuutoni kruttida vist ei julge, aga mütsi ma pärast küll ära ei söö, kui puusse panin ;) ]
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#55

L Okt 15, 2005 23:33

Mitsu on tutikas,eesmärk ei ole võimsust tõsta,vaid Garretteid säästa,nad pole mõeldud1,3-1,4bar.-ga toimetama.Mitsud kestavad.Olemasolevad 175-180kW koos MBC-ga ja wastegate lisavedrudega on viinud momendikõvera nii jõhkralt madalatele pööretele,et isegi oma tutikate rehvidega ei saa esimest käiku kasutada,õrnalt pead äreva autoga ümber käima,nagu ka äreva hiirega-kõvemini vajutad ja kohe läheb pöördesse:thumb:
Mootoriimpulss on muutunud veidi liiga pikaks,kuna vastusurved mootoris on suurenenud.Et väände/pöörete suhet kõrgematele pööretele viia,peaks nüüd kas panema 3" väljalasketrakti,või vigurdama Abbott`i MBC-ga(selle napakana tunduva klapi tõhusus on jõhkralt muljetavaldav).
Mitsu vurri jätan standardsettingusse,kuna MBC võimaldab mida iganes ilma
WG`i näppimatta.Lisan ainult "Cut Off Defenderi",mille hr.Qdwin oma agentidega mulle valmistas ja millega saab lõigata MAP`i signaali,kust iganes-
lõikemomendini on signaal identne anduri omaga.Sellega väldin cut offi ,mis on minul ja hr Qdwinil kokku purustanud oma plahvatuslike löökide tagajärgedega 3 komressori tiivikut,2-d õlirõngad ja kõverdanud 2 võlli:fight:
Aga üle selle cutoffi piiri rõhku küll ei tõsta,enne,kui vastava ECU suudan osta.

Hr.Iisaku Griffinil otsisime aasta aega võimalust/varianti,kuidas vabalthingaval ja pöördeid armastaval 3,0V6-l saada suurt väänet madalatel
pööretel(aut.kast).Kõrgeltharitud mootori- ja kastijumala Jürka(L.Kuriksi mootorite autor)nõuandeid kuulates pigistasime väljalaskes "kõri kinni",asendasime 2,5" kat.i 2"-se resoga,mis tegi mootoriimpulsid pikemaks,rõhud mootoris kasvasid ja tekkis uskumatu(küll mitte veel piisav)vääne tunduvalt madalamatel pööretel.
Järgmine,veel loomkatsetusi meil läbimata Jürka soovitus oli kasutada Griffinil
2,0 aut.kasti turbiini,mis 1-2-l käigul libiseb rohkem läbi ja annab tunduvalt suurema momendi madalatel pööretel.Griffini turbiini soovitas Jumal panna minu VT kasti otsa,mis võimaldaks momenti kõrgematele pööretele viia-alumine ots on juba niigi liiga piisav.Eks mõnel nädalavahetusel tuleb siis
Hr.Qdwini kadunukese trafo Griffile ja Griffi oma VT-le ümber lapata.Siis saab jälle nalja:head::headbang:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#56

P Okt 16, 2005 0:35

Trionic, kas Defender selle: http://www.teamfc3s.org/info/articles/fcd/diy_fcd.htm järgi?
Kui mahti saad ja viitsimist on, pane pilt oma MBC installist :cool:
[nats üllatav kuulda, et fuel cutoff lõhub ka turbiini...muidu räägivad, et käigukastile pidavat hävitavalt mõjuma]
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#57

P Okt 16, 2005 8:41

to krss:kasutan aut kasti ja ei soovi sellest loobuda,pigem otsiksin sobiva väändevaruga elektrooniliselt juhitavat .

to sebastian:seesama defender jah.seal juhendis on kõik graafikud valesti tehtud ja see ehmatas nii mind,kui Qdwini,sest asi oli juba tal töös.tegelikud mõõtmised veensid aga,et reguleerimisulatus on defenderil suur ja lõikamine toimub täpselt etteantud punktis,kogu eelnev MAP`i signaal jääb moonutamata.
cut off on ülitugev löök mootoris,turbokompressor kardab lööke.on teoreetiline võimalus,et cut off`i löök nihutab kompressori võlli,see on teoreetiline.samas viimaste klientide purunenud turbodele on vahetult eelnenud BCV klapi häving,mis on viinud korduvatele cut offideni?????
kus on tõde????
Ise pilte ei teinud v.a. telefonifoto Qdwinile,aga kuna tema Def.on töös ja võimalused digipilte teha,ehk ta siis teeb
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#58

E Okt 17, 2005 10:37

to suur: shuut käimakangist

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#59

E Okt 17, 2005 10:39

ja veel üks

Lisatud failid
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2275
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#60

T Okt 18, 2005 16:28

uskumatu, kui palju tööd oled sa oma autoga teinud...
kas aga ei oleks mõtekam soetada miski viggen, et sellist tunnet saada? ega finantsiliselt on vist juba sama raha sisse läinud, kui mõelda seda, kui palju maksab tegelt sinu 1 tund...

aga uskumatu on ikka lugeda ja mina küll tunnustan sind...:beer:
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#61

T Okt 18, 2005 16:38

Õnnelik inimene ju kui hobi ja töö kokku langevad. Ei usu et Trionic enda jaoks tööd tehes töötunde rahasse kokku arvutab. Ja mis sa arvad et ta selle Viggeni kallal ei nokitseks üldse?
Gunn
Postitusi: 187
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#62

T Okt 18, 2005 19:39

Jaa, kui Trionic hangiks Viggeni, siis ta hakkaks Lennuamet talt varsti piloodi lube ja ülelennu tasu nõudma :evil::evil:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#63

T Okt 18, 2005 21:39

VT-l on juba ammu võimu rohkem,kui Viggenil,paraku on tal massi enam:freak:
Me ehitame Iisakuga Griffinit ja VT`d ainult tegemise rõõmust,mingit vajadust selleks ei ole.Palk läheb VikingMotorsi kassasse ja tanklate omadesse.
Endale 100% sobiva auto saad ainult siis,kui ise sellise ehitad.
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#64

T Okt 18, 2005 22:48

Trionic ei hangi omale Viggenit, sest seda ei tehtud automaadiga (kui ma õieti mäletan)
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#65

T Okt 18, 2005 23:17

Algselt postitas: vaade
Trionic ei hangi omale Viggenit, sest seda ei tehtud automaadiga (kui ma õieti mäletan)


Juhitavus on ka tõenäoliselt tonnisel parem kui Viggenil, kasvõi juba selle pärast et suurem masin. Viggen ju ikkagi ainult tuunitud 9-3 ja VT on kõvasti tuunitud 9000. Kui Trionic hakkab kunagi VT-le järglast otsima siis arvan et toorikuks võetakse ikka pigem 9-5 kui 9-3.

P.S Hommikul nägin seda turbot, vedeleb teine veel pappkarbis tal, ilusti läikis küll. Pappkarbil olid ka Saabi kirjad kenasti peal, originaalkola ikkagi.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#66

K Okt 19, 2005 9:05

Algselt postitas: Garu
Juhitavus on ka tõenäoliselt tonnisel parem kui Viggenil, kasvõi juba selle pärast et suurem masin.
Siin oled sa küll valel teel...
See läheb küll juba mölaks ja teemarisustamiseks aga... üks inimene rääkis kunagi kuidas paadunud (vist) Subaru inimesed käisid Viggenit proovimas. Pooled neist olid pea kohe nõus oma arbuusid maha müüma ja Viggeni võtma..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#67

K Okt 19, 2005 10:03

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: Garu
Juhitavus on ka tõenäoliselt tonnisel parem kui Viggenil, kasvõi juba selle pärast et suurem masin.
Siin oled sa küll valel teel...
See läheb küll juba mölaks ja teemarisustamiseks aga... üks inimene rääkis kunagi kuidas paadunud (vist) Subaru inimesed käisid Viggenit proovimas. Pooled neist olid pea kohe nõus oma arbuusid maha müüma ja Viggeni võtma..:P


Võibolla tõesti. Ma lihtsalt oletasin et NG900 ja 9-3 kitsast kõrgest kerest tingitud veidi kehvem juhitavus kummitab ka Viggenit. Aga võibolla on tõesti Viggeni puhul suudetud veermikku paremini seada nii et ta tõesti tonnisest parem on.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#68

K Okt 19, 2005 10:03

Viggeni juhitavus on ekstraklass,tonnine on suur ja vedela kerega:(
Tegelikult pole VT`l suurt midagi silmaga nähtavat muudetud ja ka mootor on järele aitamata.Heast veojõukontrollist tunnen küll puudust.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#69

L Okt 29, 2005 1:56

Eile 20-23.00 vahetasime Iisakuga Garrett`i Mitsu vastu koos saba ja torudega.Kat.`i asendasime orig.resonaatoriga.Mitsut ei näppinud.Esimene katse 0,4bar. aga väga jõuline.Kolmveerand pööret MBC-d lahtimale ja teine katse...............................:freak::headbang::headbang::headbang:
Elektriistme reduktorid purunesid,lendasin selili koos istmega,jalad tõusid õhku ja maandusin tagasi rihmadesse-homme pean tohtreid külastama,sest rangluu sai rämeda paugu turvavöölt:head::head:
MIDAGI SELLIST küll ette ei kujutanud.Panin Iisaku rooli,ta kegekaallane ja püsis purunenud istmel paremini-roolist tuli küll kramplikult kinni hoida.
70km/h pealt sujuvalt gaasi andes ilma kick-downi tegemata käisid esirattad lihtsalt vilinal ringi,see ei olnud mingi harjumuspärane ja hetkeline,vaid vile käis,kuni rehvidest hale hakkas.Viive suurenes tuntavalt,kuid see,mis siis tuli,seda saab tunda ainult sellise boliidiga sõites.
Nüüd tahaks küll ruttu dynosse minna.Kui kahe inimese tagumikutunne tajub
olulist vahet eelnevaga,peaks see kajastuma ka emotsioonideta arvutis.
Ülelaadimisrõhk endiselt 1,25bar.seega defender veel ei rakendu.Esialgu tuleb end sellega harjutada.Garretti ja Mitsu vurride tootlikkuse ja jõudluse vahe teeb keeletuks:headbang::headbang:
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#70

L Okt 29, 2005 8:59

Nonii-unetu öö seljataga ja kätu veel nats väriseb,aga
ÜLIKÕVA:headbang:
See on lausa uskumatu,kui palju muutub aint vurri vahetusega ja kati asendamisel resokaga!Esirehvide eluke saab väga lühike olema.
Eile õhtul läbi viidud loomkatsed andsid ainult kinnitust,et tegemist pole enam ammu lihtsalt autoga.Oma huvides sai stopperiga mõõdetud ka kiirendust 0-100km/h ja 3 katse keskmine andis 6,8sek-seda -1`C juures suverehvidega! Siis hakkas Nokianidest kahju(tegelt sai omal julgus otsa,aga seda kõva häälega ei saa ju öelda:red: )
Miinuspoole pealt seda,et enne talvekate allapanekut tuleb vist osta jooks suvekaid,sest sellise settingu juures saab esi- ja tagasilla vahel vangerdada aint üks kord:head: Ja talveks rõhk maha keerata,sest see on ainuke viis VÄGATURBOT ja ennast säästa.
Igatahes praegu on kõik SUPER-jätkuks veel lumeta päevi:drive:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#71

L Okt 29, 2005 20:03

Mõnus on see et vaatamata vajadusel (!!!) brutaalsele jõule oskab see auto käituda ka väga taltsana. Ummikus 1 käiguga uimerdamine pole mingi probleem, ei mingit rapsimist ega rahutut tõmblemist.
Peale kati väljaviskamist muutus minu oma garret ka rahulikumaks - õigemini momendi kõver sujuvamaks, enam pole 2500 pöörde puhul jõhkrat laksu selga. Kuid ilmselgelt kõrgetel pööretel saab tootlikus otsa. Seega mingil hetkel pressitakse ikka sind istmesse ja järgmisel hetkel saaks nagu aur veidi otsa - puudub sujuvus. Mitsu puhul hakkas korralikumal vajutamisel VT minema ja aina rõõmsamalt ja rõõmsamalt. Momendi kõver on ilmselgelt ühtlasem.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#72

L Okt 29, 2005 20:12

tore kuulda, et asjad edenevad ootuspärases suunas :thumb: kas lisandunud viive on häirivalt pikk, millal turbo taha tuleb? dünosse sa lähed ikka Soome, eksole?! üks turboklubi liige sai oma Porschele Eestis dünos tulemuseks 295 hj / 344Nm, põmst sama seadistusega Soomes dünos 402hj / 550Nm :fight:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#73

L Okt 29, 2005 21:13

Mingi uus dyno on kusagil tlns,ei meenu ainult,kus?

Viive on norm. sellise suure kapasiteedi kohta ja seda saab oluliselt lühendada.Mingeid reguleeringuid pole ju teinud.Isegi defender ei rakendu veel.Kui tehasesetingus purunevad juba istmed ja luud-kondid;) ,mis siis veel edasi saama hakkab-
kogu sissetulek Qdwinile ja Jürkale- saab jälle käigukasti vahetada:wall:
Krt. ma olen mitmete kundede Aerodega sõitnud,aga millegipärast pole ükski küündinud isegi Iisaku Griffini tasemeni??
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#74

P Okt 30, 2005 3:22

;) A mis on üks tuunimata Aero kui vastu on panna näiteks 250hj+ defenderi ja MBC-ga "tavaline" tonnine? Üsna nigel värk ma arvan..;)
Aga Trionic, kust tead, et defender ei rakendu? Ons seal mingi signaaltuluke või muu kaval asi? Originaalskeemis ei paista küll midagi olevat.

Jama kui need dynod nii erinevaid asju näitavad. Pole ju kusagil öeldud, et see Soome pink liiga roosilisi numbreid ei näita...lõpuks tuleb ehk ikka oma tagumikku usaldada..(ja istmeid lõhkuda:P...ega nalja pole, endalgi seljatugi pendeldab, varsti käib praks ja piloot võtab hoobilt lamava asendi)

Tuleb meelde kuidas kunagi ühel tuttaval (üsna saabivastasel) lasin sõitu proovida. Paari minuti pärast küsis too, et ütleksin nüüd uuesti ja seekord ausalt, mitmeliitrine mootor aiste vahel on. No kahene, vastasin. Ta ei saanud enam millestki aru. Väitis, et on ka "paljuliitrilist" Porschet proovinud aga see krdi Saab on ju täitsa kreisi.
Küllap see turbo kick vist muljet avaldas.:head:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#75

P Okt 30, 2005 6:39

to sebastian:ma kruttisin rõhu lihtsalt 1,2-1,25 kanti ja defender seal veel ei toimeta.
mul ei läinud seljatugi,vaid terve iste keeras end selili-reduktorid sodid:o
Vasta