Saab 9-3 SE, 2001, LiisaT (endine fitti, endine Marc auto)

Marc
Postitusi: 23
Liitunud: P Nov 19, 2006 21:43
Asukoht:
Auto:

#1

P Nov 20, 2011 12:29

Nonii,
Peab ka lõpuks oma ühest omatud masinast mõne pildi siia riputama ja natuke ka infot jagama.
Sai siis oma 9-5 Aero maha müüdud, kuna vajadust isiklikuauto järele väga ei ole, aga nagu ikka hakkasid näpud sügelema, tuli hakata otsima uut masinat ja väike lootusetera oli isegi leida mõni muu automark.Aga kus sa siis sellega, Saabindus on haigus, näpu annad / käe võtab ja nii see siis jälle juhtus, nagu seda on olnud kõigi nelja eelneva masinaga.
Auto sai suht "pimesi" ostetud, ehk läbi interneti Saksamaalt, aga üllatuseks on kõik nii nagu kirjas oli.Probleemiks siis auto puhul oli rikkis vurr, õnneks leidsin kiirelt siit uue ja nüüd sõidab kui siidi. Tegelikult vajaks masin veel korraliku poleerimist (tundub, et peres on olnud koer ja värv on vähe kriimustada saanud, mida on siis soovitud mingi peitepulga taolise asjaga varjata), kuid pole veel jõudnud seda teostada.
Võrreldes eelmise masinaga on miinuseks minek, kui tuled aero roolist, siis vahe on kui öö ja päev, aga sellega harjub ja saabki rohkem nautida vaikset kulgemist.
Lisan siis ka mõningad pildid.

Marc



Lisatud failid
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 761
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#2

E Nov 21, 2011 8:14

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pildid.php?id=947814&view=10&cache_missing=1

Kuidas auto juba müügis? Seda mineku probleemi saab väga edukalt kasutaja Sebastiani kaudu lahendada!
Regular Saab Guy
que
Postitusi: 1351
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#3

E Nov 21, 2011 8:47

Opaaa.. vot see on :love:
Sellised velgi olen juba ammu ka endale vaadanud
sõnadest jääb väheks :drink:

muretuid kilomeetreid :head:
Everyday Regular SAAB guy!
Marc
Postitusi: 23
Liitunud: P Nov 19, 2006 21:43
Asukoht:
Auto:

#4

E Nov 21, 2011 10:54

Auto müügis jah :)
Nagu eelnevalt kirjutasin pole tegelikult isikliku masinat vaja, kuid näpud sügelesid ja internetis sa tuulatud siis jäis see isend silma.
Mingid imelikud eesmärgid on endal peas, et mida peaks Saabidest omama.

Harjun selle minekuga, ei ole vaja putita, sellega kaasneb ka suurem kütusekulu :D
Kasutaja avatar
Ride
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 08, 2010 21:10
Asukoht:
Auto:

#5

E Nov 21, 2011 21:00

Ma mõtlesin kevadel autovahetuse peale ja ideaalis olekski täpselt sellist 9-3 tahtnud. Kurb, et see praegu müügis. :D

Tegu tundub ikka väga kena isendiga olevat. Edu sellega niikauaks kuni jätkub! ;)
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#6

P Veebr 26, 2012 22:56

Kuna see teema siin mugavasti avatuks jäänud, siis ma vast masina praeguse valdajana jätkangi siitsamast, ehk ainult keegi mode modib pisut teema pealkirja.

Senise 900NG järglase osas kujunesid üsna reaalseteks variantideks ka AR 166 ja Subaru Legacy - sai mõlemaid proovitud ja kontrollitud ja plusse-miinuseid vaetud, aga siin ma erinevatel põhjustel ja asjaoludel nüüd jälle olen. Sai ostu eel Saabiantis ette näidetud, heaks kiidetud ja olnud minu käes veebruari algusest. See konkreetne 9-3 oli mul ka auto24-s esimeseks salvestatud autoks, kui autovahetuse uitmõtted reaalseks plaaniks muutusid, nii et läks nagu elus sageli läheb - käid pika tee ära ja jõuad lahendusena algusesse tagasi.

Kuu aega olen siis nüüd 9-3ga sõitnud. Päris mõnus on! Tundub kuidagi tihkem ja konkreetsem kui NG. Toas on oluliselt vaiksem ka. Ja no muidugi - NG on (minu arvates) ilus auto, aga 9-3 on veel ilusam.

Käima läks ka -28ga, ehkki peal on mingi tundmatu päritoluga noname-aku. Minek on, tõesti, veidi lahja isegi NG 136kw-ga võrreldes, aga ehk saab seda asja kevadepoole pisut parandatud. Kütust võtab hetkel igatahes pisut vähem kui NG. Negatiivse poole pealt - hullu anomaaliat pakub raadio, mis suvalisel ajahetkel hakkab tegema kriipivat häält, nagu oleks mingi segaja peal. Vahel kaob see kiirelt, vahel aga jääb pikemaks ja siis tuleb lihtsalt CD peale, mis töötab normaalselt, ümber lülida. Mõni antennivõimendi kala või lihtsalt kuskil halb ühendus? Ka kaotab ta mälust ära raadiojaamu, nagu siin mitmel teiselgi foorumi 9-3-l. Lisaks salongis on mõned käginad ja naginad, mis tuleks leida ja elimineerida. Aga muidu: :drive:

Kuidas auto Eestisse jõudis, sellest kirjutas Marko teema alguses. Auto senise elu Saksamaal saab mosaiigina kokku panna hooldusraamatu ja kaasasolevate paberite abil. Nende järgi tegu Anniversary erimudeliga, millele erivarustusena kaasa pandud sportvedrustus ja 17'' ALU36 veljed. Lisaks vihjavad sellele ka 'Turbo' kirjad istmete seljatugedel.

Auto esimene omanik oli keegi herr G. Mainiäärse Frankfurti lähistel asuvast väikelinnast Gießenist.

20.09 2001 odonäit: 7, esimene märge hooldusraamatus
09.07 2002 odonäit: 10745, hooldus
08.08 2003 odonäit: 20413, hooldus
14.07 2004 odonäit: 40396, hooldus
27.04 2005 odonäit: 61574, viimane hooldus ja tüv Gießenis

Vahemärkusena - tundub, et herr G kasutas Saksamaa mõistes autot pigem pühapäevamasinana. Keskmine aastane läbisõit sama väike kui mul Tallinna kesklinnas elades!

31.10.2005 tehtud (ilmselt) ostueelne ülevaatus Frankfurtis. Järgmise omanikuna figureerib edaspidi paberites keegi frau R, kes viis Saabi selle senisest 'elukohast' 55 km kaugemale Altenstadti.

02.04 2007 odonäit: 88000, õlivahetus
05.12 2007 odonäit: 95912, tüv
25.06 2008 odonäit: 104419, DI, küünlad, SID, õli juurde, kapotiavamistross parandatud
19.09 2008 odonäit: 107610, hooldus, ühtlasi viimane märge hooldusraamatus
19.01 2009 odonäit: 113524, plokikaanetihend
27.02 2009 odonäit: 115145, mingid tihendid, plokikaanepoldid pingutatud
14.01 2010 odonäit: 128749, tagumised pidurikettad, querlenker (??) vasak ja parem, schubstrebe (??) vasak ja parem, summuti toru
18.01 2010 odonäit: 128765, tüv

(Osasid ülalolevaid tehtud töid ja vahetatud juppe ei suutnud ma ka guugeltranslaatori abil lõpuni ära tõlkida, aga enamvähem on pilt ees, mis tehtud.)


Omalt poolt on lisada järgmised tehtud tööd:

22.02 2012 odonäit: 152489 Vahetatud karterituulutuse kit ja mõned vaakumvoolikud (Audacer)
28.03 2012 odonäit: 153150 Mootorivahetus (Audacer)
08.10 2012 odonäit: 162966 Õlivahetus, salongi- ja õhufiltri vahetus (Audacer)
20.12 2012 odonäit: 164830 By-pass klapi vahetus (Audacer)
21.02 2013 odonäit: 166200 Uus headunit Clarion + paigaldus (Audiofookus)
25.03 2013 odonäit: 166600 Aku Autocraft pro 56300, 63Ah (Renovaar)
25.06 2013 odonäit: 170700 Roolivõimu toru vahetus
25.07 2013 odonäit: 172920 Õli, õlifiltri, klapikambrikaanetihendi vahetus (Troost)
10.10 2013 odonäit: 177100 Parem välimine rooliots, sillastend (Prorehv OÜ)
01.04.2014 odonäit: 183178 Õli, õlifiltri vahetus (Troost)
14.04 2014 odonäit 183300 esiõõtsa puksid tagumised, mitmikkiilrihm + rull, õlirõhuandur, käiguhoova simmer



Lisatud failid
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 511
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#7

E Veebr 27, 2012 9:32

Väike tõlkeabi: Querlenker - õõtshoob; Schubstrebe - puksid.
Rõõmsat veeremist!
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#8

K Mär 21, 2012 11:46

Pöörete madalale langedes vilgutas paar korda õlituld. Viisin siis masina vanast harjumusest Anti juurde, et viskavad pilgu peale. Esimene kõne teatas, et õlituli oli end jälle vilgutanud ja küllap on õlivõtusõel umbes ja tuleks karter maha võtta. Teine kõne pool tundi hiljem teatas, et paraku on ka saaled ringi käinud ja väntvõll ja plokk rikutud ning ime, et see auto üldse sõidab. Ime tõepoolest, sest mina igapäevase kasutajana poleks küll osanud arvata, et miskit dramaatilist autol viga on.

Et siis sellised lood. Võib oletada, et ülaltoodud Saksamaal tehtud remonditööde listis polnud õlivahetuse arveid kuigi palju sellepärast, et seda tööd polnud lihtsalt tehtud.

Ei lähe mul hästi nende Saabidega. Fakk.
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 766
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#9

K Mär 21, 2012 12:55

Kardan, et selline seis on enamike kasutusel ja müügis (!) olevate 9-3de ja 9-5tega, millel B205/B235 mootorid. Omanikud lihtsalt ei tea seda, sest igapäevaselt sõites pole midagi aru saada. Eriti kui õlituli ka end veel ei vilguta.

Sinu auto puhul võis küll üks ohumärk olla müügiteemast läbi käinud lause "karterituulutus oli umbes". Aga nüüd on see juba tagantjärele tarkus. :)
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#10

K Mär 21, 2012 13:07

Sinu auto puhul võis küll üks ohumärk olla müügiteemast läbi käinud lause "karterituulutus oli umbes". Aga nüüd on see juba tagantjärele tarkus. :)


Nojah, selle eest hoiatas mind ka ivomets, aga ostueelses kontrollis saabiantis arvati, et uus kit peale ja sõidab küll.

Tahaks panna anti pakkumise 'uuele' mootorile mingisse konteksti ehk võrrelda teiste hindadega, ega keegi ei tea nt, kes tegeleb tänapäeval soomest v rootsist garantiiga mootorite Eestisse toomisega (kui üldse keegi)?
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1726
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#11

K Mär 21, 2012 13:14

Fendernet äkki? Nemad vanasti tõid Saabi kola.
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

K Mär 21, 2012 13:30

Saada mulle auto VIN-kood meilile:
info ätt audacer punkt ee
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7057
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

K Mär 21, 2012 13:31

Kõik toovad Saabi kola,kellet tellida.Rotsad annavad vähemalt garantii,aga tööraha ei maksa sulle keegi tagasi,kui garanteeritud mootor "kotti" jookseb. Meie oleme nõudnud saadetava mootori karteripõhja eemaldamist ja kommentaare rotsade poolt (hiljem on,millest kinni võtta).
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#14

N Mär 29, 2012 9:11

Tänud audaceri poistele, mootor vahetatud. Peale läks küll kasutatud, mitte Anti renoveeritud variant, kuna rahakott seadis oma piirid; aga vähemalt pidi 'uus' iisaku sõnutsi seest päris ilus olema.

Nüüd tahaks juba suverattaid ka alla kruttida, aga norrakad lubavad järgmiseks nädalaks lund... peab vist selle kiire asjaga siis ootama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7310
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

R Apr 06, 2012 12:56

[
aga ostueelses kontrollis saabiantis arvati, et uus kit peale ja sõidab küll.



See pole neil esimenekord niimoodi minna lasta :head:

Praegu just üks vahetab kah mootorit ja käis anti juures ja palus vaadata õlirõhu teemat....
VAADATI aga midagi ette ei võetud ja nüüd mootor kottis. :gun:

Ka inimene peab ise olema nii tark, et autotöökojale öelda, mida teha ja mida vaadata?? :?

Tõstuki peal pole ju raske alt lahti võtta...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
konks222
Saabiklubi liige
Postitusi: 540
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#16

R Apr 06, 2012 13:04

Arvan ka,et odavam tuleb uued rehvid osta kui katust värvida.
que
Postitusi: 1351
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#17

R Apr 06, 2012 14:16

Mul oli samuti see õliteema ca 160t km juures :gun:
Õlid ja muud teemad olid vahetatud terve auto ajaloo regulaarselt nii nagu peab,
vikingi mehed vangutasid ka pead selle peale.
Õnneks pääsesin ainult saalte vahetusega.

ps. kui raatsid kriba ps-i palju sul juuerosid kulus selle
ürituse puhul.
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#18

T Apr 17, 2012 16:02

Sai ka siis lõpuks suverattad alla. Kuidas arvate, kas koopa ülaserva ja rehvi vahel on visuaalselt kuidagi liiga suur vahe või mulle ainult tundub nii? Madaldus ei paista teeolusid arvestades just maailma kõige mõistlikuma lahendusena, aga omale jäi kuidagi silma..

Pilt
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 766
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#19

K Apr 18, 2012 20:37

Ära põe, väga ilus on. Uksi võiks vähem olla ainult. :P
que
Postitusi: 1351
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#20

K Apr 18, 2012 22:20

See pilt on lihtsalt täiuslik :love:
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
ebuprofen
Postitusi: 449
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: Toyota

#21

K Apr 18, 2012 22:30

täitsa kena :beer:


mul ka vaja selliseid küljelaiendeid :D
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#22

K Sept 05, 2012 9:47

10 000 km sai nüüd selle auto roolis täis. Ei kahetse, et mingi madaldusega jändama ei hakanud, pigem vastupidi, ma juba natuke ootan, et saaks 15'' talverattad alla tagasi ja sõidu natuke pehmemaks. 17'' on meie teedel ikka kohati liig mis liig. Aga eks vanarahvaski teadnud, et ilu nõuab ohvreid, nii et tuleb ikka lumeni ära kannatada.

Linnas on see B205 ikka ootamatult janune; 12-13 l/100km, kui end tagasi ei hoia, aga eks seda tea niigi kõik, kes selle mootoriga kokku puutunud. Maanteel viisakalt sõites 7 l/100 km on vist enam-vähem ok.

Antennipiits sai töökorda - vahepeal keeldus lõpuni välja sõitmast. Aga raadio anomaaliad jätkuvad - maanteel mängib nüüd ilusti, aga Tallinnas tuleb ükskõik milliselt sageduselt kõlaritest selline mürgel, nagu võtaks vastu signaale kümnelt saatjalt korraga. Korra juba mõtlesin, et prooviks vanakooli Beckeri maki sinna asemele sokutada, aga see kadus müügilt enne, kui jaole sain.

Nahka sai ka mingi Turtle Waxi tootega puhastatud ja hooldatud. Istmed tundusid pealtnäha täitsa nitšekad, aga päris hull, mis sealt tegelikult välja tuli. Nüüd sõitsin valgete pükstega pulma ja jäid teised päeva lõpuks sama valgeks, kui algul olid. Järelikult - edu.

Igatahes, istung jätkub.

Pilt
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#23

P Veebr 10, 2013 19:25

Vahepeal on salamisi täis saanud esimene aasta antud subjekti roolis. Kui välja arvata üks kerget meelepaha põhjustanud pisiasi mootori vahetuse näol, on autoga olnud meeldiv ja tavakuludega koostöö. Aasta numbrites:

Läbisõit: 14 129 km, milleks kulus 1392,5 l kütet 1914,61 EUR väärtuses. Kiire arvutus annab aastase ekspluatatsiooni keskmiseks kuluks seega 9.85 L/100km.
Remont, hooldus ja jubinad: 1845,89 EUR
Muud kulud (registreerimine, kindlustus, paar trahvi jms mudru): 433,35 EUR
Kilomeetri hind: 0,29 EUR.

Kange isu oleks auto helipoolt parendada, aga õnneks või kahjuks on vaba raha paigutamiseks pidevalt näiliselt olulisemaid väljundeid.
Gals
Postitusi: 428
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#24

P Veebr 10, 2013 19:41

Hirmus suur number remondikulude puhul ikka. Lõviosa sellest moodustas siis uus mootor jah?
Olen siis õnneliku isendi otsa sattunud, et 3 aasta jooksul on hoolduse peale kulunud kõigest 500
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#25

P Veebr 10, 2013 20:44

Hirmus suur number remondikulude puhul ikka. Lõviosa sellest moodustas siis uus mootor jah?


Mootorivahetus on sellest numbrist jah ca 75%. Lisaks karterituulutuskiti paigaldus, uus bypass-klapp ja üks raund õli- ja filtrite vahetust (kõik Audacer) + pisijubinaid (pirne, kojamehi, ilukilpe jms).
Suletud