Saab 9-3 SE, 2001, LiisaT (endine fitti, endine Marc auto)

Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#26

E Mai 06, 2013 11:00

Logiraamatu mõttes: vahepeal autosse mõnedsajad eurod investeeritud.

Audiofookus aitas kukele saata originaalmaki, mis lõpuks valis teadmata kriteeriumite alusel mängimiseks ainult talle sobivaid plaate - raadiot ei mänginud see massin enam ammu. Asemele läks Clarioni 2-din makk. Algul oli imelik, aga nüüd on silm juba harjunud. Peaks nüüd kõlarid ka järgi aitama.

Renovaarist sai peale vaadatud uus aku.

Ja Rehvihundist sai suvevelgedele ostetud vähe värskemad pastlad (ees Dunlop SP Sport seeriast, taga Toyo Proxes T1). Hämmastavalt palju vaiksem on sõita kui eelmiste suvekatega! Fulda rehve ei taha küll enam kunagi rohkem näha.
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#27

T Juul 16, 2013 10:23

Tegime puhkuse ajal väikese randade-avastamis- ja telkimistuuri, alustasime Pärnu alt Valgerannast ja lõpetasime Lätis, Jurmalast pisut edasi. Ilm oli ilus, vesi soe (ehkki mida kaugemale sõita, seda külmemaks läks) ja telkimiseks kohti lademes, vali ainult välja.

Saab oli tubli, palavuse ja pidevate ujumispeatuste pärast ei virisenud, peabki nüüd lähiajal teda väikese hooldusega premeerima.

Pilt
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#28

P Veebr 02, 2014 15:17

Täis on tiksunud teine aasta selle Saabi roolis, läbisõidunäidik on kerinud 181547 peale. Kuna raamatupidaja minus ei ole veel väsinud, on mul tuhandetele huvilistele ka selle perioodi kohta olemas täpne kuluaruanne.

Läbisõit: 15 560 km, milleks kulus 1520 l kütet 1946 EUR väärtuses. Aastase ekspluatatsiooni keskmiseks kuluks seega 9.77 L/100km.

Remont, hooldus ja jubinad: 885, 56 EUR
Muud kulud (kindlustus, ülevaatus, kesklinna elaniku parkimiskaart ja paar trahvi): 251,96 EUR

Kilomeetri hind aasta jooksul: 0,2 EUR
Kilomeetri hind keskmiselt: 0,24 EUR

Remondi-, hooldus- ja juppide kulud tunduvad esmapilgul suured, aga tegelikult ei ole ma aasta jooksul lisaks tavapärasele hooldusele sugugi palju pidanud välja vahetama. Kevadel läks peale uus aku. Suvel hakkas käivitamisel tagant sinist viskama, selle vastu aitas klapikambrikaane tihendi vahetus. Kuna esimesed rehvid sõi seestpoolt suvega traatideni ära, sai käidud sillastendis, mille käigus läks vahetusse üks välimine rooliots, mida ei õnnestunud enam lahti keerata. Kolistati seal kõik veermik läbi, aga midagi muud hädalist ei leitud. Summat kergitab kõige rohkem hoopis uue plaadimasina ost ja selle paigaldus, kergelt peetud suverehvid ning tagumise klaasiringi toonimine, mille ka "jubinate ja remondikulude" alla arvasin.

Ülevaatusel käisin selle autoga esimest korda. Taat uuris ja puuris ja ütles, et isegi kui tahaks midagi ette heita, siis ikkagi midagi ei leidnud.

Kolleeg siin vahepeal otsis omale ka OG 9-3, aga ma enda oma talle pakkuda ei raatsinud. Loodetavasti ei pea ma seda kahetsema. :P
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#29

N Mai 22, 2014 10:28

Auto oli vahepeal tervelt ühe päeva ka üsna puhas, aga kahjuks ei oska seda ilu kuidagi kaadrisse püüda, musta värvi auto muutub päikese käes vägisi siluetiks.

Pilt

Pilt
richard
Postitusi: 948
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#30

N Mai 22, 2014 10:33

MIllega pildistad? Siin aitab lisavälk või pildistamine rawi ja sealt saab auto välja timmida :)
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#31

N Mai 22, 2014 10:44

Üks proualt laenatud lahjema otsa Canon on.
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#32

R Aug 15, 2014 13:51

Noh, läks seekord siis nii, et ühel hetkel märkasin end jälle pidevalt auto24 lappamas ja mingeid uusi variante kaalumas. Mõtlesin, et panen siis Saabi vaikselt müüki, ehk saab kuskil detsembriks müüdud ja siis on juba loodetavasti ka uue auto osas mingi pilt selginenud.

Ühel päeval panin kuulutuse üles, järgmisel tuli esimene huviline vaatama ja veel mõni päev hiljem pärast ostueelset kontrolli Troostis ostis ära kah.

Sedavõrd kiire müügiga ma muidugi ei olnud arvestanud, nii et esialgu saab siis sõita tööle ratta, rongi või sõbra autoga. Saabik oli igatahes tore masin, teele kordagi ei jätnud ja loodetavasti teenib ka uut omanikku viisakalt edasi.

Aga võtaks veel järjepidevuse huvides kokku ka viimased kulud, et tulevikus oleks netiarheoloogidel kristallselge ülevaade saabiomaniku elust anno 2012-14.

Perioodi veebruar-august läbisõit oli 11833 km, milleks kulus 1129,3 l kütet väärtuses 1452,99 EUR, mis annab perioodi keskmiseks kuluks 9,54 l/100 km.

Hooldus ja remont 471,65 EUR
Muud kulud 191,53 EUR

Kilomeetri hind perioodil 0,18 EUR/km, kogukeskmiseks 0,22 EUR/km.
Kasutaja avatar
LiisaT
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 19, 2014 19:10
Asukoht:
Auto:

#33

T Aug 19, 2014 20:50

Tuleb vist salamisi lugemise asemel sujuvalt teemale nüüd ka ise läheneda ning uue omaniku vaatevinklist edasi kirjutada.

Kuna minul ja Saabiku kaasomanikul polnud autoost üldsegi plaanis, oli meie jaoks selline kiire ost samuti arvestustest igat pidi välja jäänud.

Ka meil oli põnev pidevalt auto24 lapata ja ühel hommikul nägime uut Saabi kuulutust. Vaatasime kuulutust, leidsime ka foorumi teema ja meie õnneks või õnnetuseks on see teema suurepäraseid pilte ja inforohket juttu täis. Ilastasime siis teisel pool ekraani piltide peale ja mõtlesime, et äkki peab ikka igaks juhuks vaatamas käima, muidu äkki müüakse kohe ära ja meie ei saa isegi haisu ninna.
Mõeldud,tehtud! Pikk jutt lühidalt- oleme rõõmsad saabiomanikud.

Reede hommikust oleme saanud selle vahva isendi õnnelike omanikena ringi sõita.
Kuna mina tegin oma proovisõidu enamasti maanteel ja värskemal teekattel, sain mõnusa ehmatuse, kui Tammsaare teele keerasin ja kodu poole vurasin. Mõtlesin hirmuga, et äkki auto on veel eelmisel õhtul paraja vopsu saanud, et niimoodi risti-rästi igale poole kisub. Siis aga sai sõidul selgeks, et tõesti- sellise välimuse nimel tuleb mõnest sõidumõnust veidikene loobuda või pika peale ära harjuda. Mõistan, miks eelmine omanik mainis mingil hetkel, et ootab talvist aega. See sõit oli mulle paras akrobaatika.

Aga ei ühtegi halba sõna! Kõigega harjub ära ja auto on minu silmale ilus vaadata. Reedest tänaseni tundub juba pikk aeg ja sõidurõõm on tõusnud. Reedel tegime ka esimese maantee otsa- kohe maale!

Enne seda käisime ka rehve vahetamas, mõtlesime, et saab tehtud ja muretu. Vahetasime ainult esimesed. Meie õnnetuseks aga selgus, et kiirusel 100-120km/h viskab rooli tugevalt värisema.
Helistasime siis Minurehvi tüüpidele tagasi ja seletasime asja. Järgmine päev saime selle peale veidikest asjatamist korda. Tuleb Minurehvi kollektiivi kiita- vastutulelikud ja toredad inimesed.

Nädalavahetusel otsustasime autole suurpuhastuse teha (kuigi auto oli müügiks ilusti puhtaks tehtud). Puhastasime, kruntisime ja värvisime ka varuratta süvendi ära (midagi hullu ei leidnud, sinna seisma jäänud vesi oli veidikene oma tööd teinud). Võtsime ajutiselt ka kõrvalistuja päikesesirmi peegli pirnid välja, kuna nende lüliti ei taha aeg-ajalt töötada. Tuleb veidi juhtmeid ja klemme vist näppida.

Hankisime ka mõnusamad kojamehed ette, mis ei kriuksata iga kord, kui üles liiguvad. Vanad olid ära väsinud.

Täna hommikul käisime sillastendis, vasak välimine rooliots oli reguleerijale paras nuhtlus, keegi polnud seda vist sajandeid torkinud. Rõõm oli kinnitatud saada, et kõik on korras, lokse pole, kõik on hästi. Pärast vahetasime veel salongi õhufiltri.
Kogu jutu kokkuvõtteks- igati suurepärane ja hästi hoitud Saabik. Seni oleme tegelenud pisiasjadega, mis ei sega midagi ja hoiavad meid pigem autoga tegevuses, mitte niisama näpud sügelemas.

Suured tänud eelmisele omanikule, kes on teda austuse ja hoolega hoidnud. Üritame samaga jätkata ja ka pilte lisada, kui jõuab midagi silmale ilusat teha.

Meie otsime aga muudkui ettekäändeid, miks Saabikule jälle hääled sisse ajada ja uus tiir teha.
Mõnus auto ja rõõmu on palju. Loodetavasti saab siin selle teemaga jätkata.
Kasutaja avatar
LiisaT
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 19, 2014 19:10
Asukoht:
Auto:

#34

P Sept 28, 2014 12:16

Autoga on nüüd üle paari tuhande sõidetud ja kurta pole midagi.
Õlivahetus sai mõni nädal tagasi tehtud, sidur eile vahetatud ja ülevaatus ka jälle aastaks olemas.
Sidurist nii palju, et siduri kettad olevat korvi kriipinud, päris viimase peal läbi juba. Lasime ka käsipiduri trossi pingutada.
Sõidurõõmu on palju ja uue siduriga ei oska kohe kohalt äragi minna.
Järgmisena plaanime välised iluvead parandada lasta- mõned roostekohad, et saaks talvisele sopale rahulikuma südamega vastu minna. Keretöödega oleks hea auto ära ka poleerida, praegu on ta kriipse-kraapse täis ja kui just käsipesulas ei käi, kuivab meie saabik üpris inetuks. Peame seda kosmeetilist poolt veel harjutama :D

Väike pilt hilissuvisest retkest Saaremaal, Käkisilmas.
Pilt
Kasutaja avatar
LiisaT
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 19, 2014 19:10
Asukoht:
Auto:

#35

E Jaan 25, 2016 21:26

Nonii, autoga on vahepeal palju-palju sõidetud ja on igati hea ja usaldusväärne tööloom. :)

Vahepeal on teostatud paar korralist ja vajalikku remonttööd/hooldust:
Vahetatud pidurikettad ja klotsid, nii ees kui taga;
Õhufilter;
Õlivahetus;
Esiõõtsa tagumine puks

Kahetsusega tuleb mainida, et pole jõudnud kerelt koledat roostekohta eemaldada.

Kui eelmisel aastal ja sel aastal üks väike aku viperus kõrvale jätta, pole Saabik mind kordagi hätta jätnud. Selle aasta -20-kraadise pakasega läks ilusti käima. Sooja ilmaga hiljuti aga väsis mu lühikestest linnaotsadest ära.
Üldiselt aitab Saabik ikka alati hädast välja, kui mõnda teise linna või praami peale on vaja aja peale jõuda. ;) Möödasõite selle autoga pelgama ei pea.

Siiski umbes nädal tagasi sain ma ebameeldiva Check Engine tulukese osaliseks. Veakoodi sain ka P1110.
Uurisin veidi ning leidsin, et üks vaakumvoolik? oli lahti ( http://saabworld.net/showthread.php?t=25528 vot seal 605 all kohe vasakpoolne). Ühendasin selle tagasi, lootes, et sellega viga piirdus.
Tuleb välja, et kuskil on veel miskit viga. Loodan, et voolikute vahetus või Bypass klapp? ajavad asja ära, aga siiski on targem kõigepealt aeg diagnosti kirja panna.

Üldiselt ei saa kurta - legend, et Saabi saab ainult lappida ja lappida, ei vasta küll tõele. Küll aga tundub see vaikselt ligi hiilima, et ostad korra Saabi, tahadki ainult Saabiga sõita ja sellega kõiki autosid võrrelda. :)
Kasutaja avatar
LiisaT
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 19, 2014 19:10
Asukoht:
Auto:

#36

N Juul 27, 2017 13:25

Viimase postituse reipaks jätkuks – aega on mööda läinud palju, autot armastan endiselt ja teenib mind hästi. On ette tulnud suuremaid parandusi – mõni mu enda rumaluse tõttu, mõni paratamatusest.
2016. aasta jaanuaris eelmise postituse vastuseks sain vahetada turbo by-pass klapi. Tundub, et oli taas oma aja ära elanud.
2016. aasta kevadel lasin ära vahetada selle, mille oleks pidanud sidurivahetusega koos tegema – siduri survelaagri vahetuse. Seal selgus ka asjaolu, et käigukast on lekkinud. Hea Mihkel Kuusalus pani sinna uued tihendid ja tänaseni pole käigukastiga probleeme olnud.
2016. aasta kevadel sai Saabik alla endale väärilised korralikud suvepastlad.
2016. aasta suvel, jaanipäevalt tagasi tulles poolel teel Virtsust Tallinna ütles minu Saabiku turbo üles. Lasin selle Ferdinandis ära vahetada. Seal öeldi, et viga võis olla karterituulus, aga rohkem ei midagi. Küsisin, kas uut turbot see siis ära ei lõhu. Vastus lihtne – kohe ei tohiks midagi teha. Selge pilt. Iseenesest oli tegemist planeeritud turbovahetusega ja auto sai valmis päeva keskel. Kuna teavitusi tehakse telefoni teel, ei oleks minu silmis olnud raske uurida, kas põhjuse leidmine ja selle likvideerimine on ka päevakorras. Samas minu viga – ära eelda, ära oota. Kui ise autosid ei tunne, ei tasu midagi töökodadest oodata. Seda eriti, kui oled naissoost (kahjuks idiootselt püsima jäänud peedistamine, mida pidasin linnalegendiks). Kui hiljem tuttavatele-sõpradele autotundjatele arvet nägin, kerkis neil kohe küsimus, miks õhufiltrit ära ei vahetatud. Mina ei osanud midagi öelda. Kui järgneva kuu jooksul lasin sõbral õhufiltri vahetada, oli näha ka hooletut või olematut mootori pesu turbovahetuse ajal (turbo oli muide täiesti puruks).
Kuna ükskõikset suhtumist ja poolikuid vastuseid küsimustele on tulnud korduvalt ette, on minu Ferdinandi külastamine ja soov sinna minna praeguseks kadunud. Kõlab loogiliselt, et oma kliente peaks hoidma ja mis veel tähtsam – seal parandatavaid autosid.
Õnneks on mul palju häid sõpru, kes autosid remondivad ja kõige lihtsam on olnud nendega oma Saabikut korras hoida. Nimi ja tuntus ei tähenda hoolivust ega oskusi.
Hetkel turbo toimib ja targem pea arvas, et turbo võis minna ka sellest, et kunagi ennemuiste Saksamaal frau R. poolt teostamata jäänud õlivahetused andsid nüüd tunda. Või oligi lihtsalt vana – võta näpust.
Pärast turbot olen jätkanud õlivahetusi, igasuguste filtrite ja klotside vahetusi lähedaste juures. Tööd on korralikud ja auto rõõmus.
Eelmise suve lõpus või sügisel (ei mäleta enam), sai uuesti vahetada roolivõimu toru. Tundub, et mõne tööga tasub paari aasta tagant arvestada.
Mingil hetkel panin alla uue summuti suka koos mingisuguse jupiga (andke andeks, ma tõesti ei tea neid osasid). Varsti tuleks vaadata ka ülejäänud sumpsi, kuna talv teeb oma tööd hästi.
Paar nädalat tagasi sai generaatori rihma ka vahetatud. Õli oli vana pisut ära hävitanud.
Eelmisel nädalal nokitsesin Saabi katusepolstri kallal, et saada kätte vana ja lagunenud antenn (see ei ole vist kunagi töötanud). Panin sinna uue mittetöötava sabakese asemele. Raadioantenn teeb ikka oma töö ära, kuigi mootor teda sisse-välja hetkeseisuga ei abista. Polstri sain kätte enamvähem mureta ja midagi koledaks isegi ei läinud – töövõit!
Eemaldasin kõrvalistuja põlvemure – telefonihoidja.
Hetkel on autol sees vibratsioon pärast 20km/h kiirusega löökaugust läbi sõitmist (tegelikult oli see isegi teekatte üleminek – olge Draamateatri eest Tõnismäe poole keerates ettevaatlikud – täpselt enne foori on vasakul jube elukas). Tahab vist tasakaalustamist.

Kuigi kulud on viimase pooleteise aasta jooksul suured olnud, ei usu ma, et samas hinnaklassis saaks teise nii nobeda, hea kerega, hoitud ja mugava auto. Saabikuarmastus on üks vaikselt nakatav ja pikalt püsiv nähtus. :)

11.06.2016 tehtud pilt, kui läksin maale - astusin Järva-Jaani poest välja ja voilaa, sõbrad ümberringi. Kas keegi tunneb oma auto ära?




Lisatud failid
Viimati muutis LiisaT, P Jaan 28, 2018 21:06, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 784
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#37

N Juul 27, 2017 20:53

oot, kaks korda vahetasid siis lõpuks turbot? mis seal pärast ferdinandis vahetust puruks oli?
Kasutaja avatar
LiisaT
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 19, 2014 19:10
Asukoht:
Auto:

#38

N Nov 02, 2017 10:59

saabu14jr kirjutas:
N Juul 27, 2017 20:53
oot, kaks korda vahetasid siis lõpuks turbot? mis seal pärast ferdinandis vahetust puruks oli?
Õnneks ei vahetanud kaks korda. Turbo on siiani terve ja asi korras. Mõned targemad inimesed arvasid, et ju siis andis otsad kas pikast töötamisest või sellest, et kui vana mootor omadega läbi läks, siis turbo imekombel töötas veel. Kahtluse tekitab suhtumine, kus öeldakse, et ju see või teine ja et võib-olla ikka kohe turbo uuesti ei lähe. Õlgade kehitamise asemel võiks adekvaatse info kohe anda või vajadusel jupid ära vahetada.

Mõned uuendused:
Vahetatud on mootori temperatuuri andur, kütusepump koos mõne voolikuga, veovõlli simmerling ja veovõlli kastipoolne puks või miski.

Saabik on ikka mugav ja korralik liikur.
Siiski läheb minu ustav sõber lähiajal müüki. Hetkel veel naudin igapäevaselt saabiku rõõme, aga leidsin endale ökoma diiselsõbra, kuna igapäevased vahemaad on pikad.
Kasutaja avatar
LiisaT
Postitusi: 10
Liitunud: T Aug 19, 2014 19:10
Asukoht:
Auto:

#39

N Veebr 15, 2018 18:13

Minu armas Saabik on müüdud ja loodetavasti pakub uuele omanikule sama palju rõõmu kui mulle. 🙂
Edu ja lennukaid kilomeetreid!
Suletud