SAAB 900 S, 1996, yksheikki

Vasta
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#1

N Apr 26, 2012 22:06

Ei saanud kuidagi ilma Saabita. Natuke tuli oodata, otsida ja olude sunnil vahepeal Audiga sõita, ent siin ma jälle olen. See on juba mu kolmas Saab.
Seekordne masin on siis 900 S. Ilus ja läikiv, musta värvi (passis tumesinine, pahura olemisega ARK-i tädi aga keeldus värvi vahetamast teatega, et mingi nurga alt ta ikka sinine on :D). Mootor on isehingav, sest paraku seadis rahakott piirid. Aga tuleb mainida, et see 2.3 110kW, mis tal aiste vahel on, on üsnagi krapsakas. Boonusena puudub DI, mis teadupärast ei ole just maailma kõige odavam jubin.
Sõita on sellega vääga mõnus, salong on küll Audi omast oluliselt lärmakam, aga selle kompenseerib hea stereosüsteem, mis talle sisse pandud on.
Varustust natuke ikka on külge pandud. Olemas on elektri aknad ja peeglid, konditsioneer, istmesoojendused ja SID koos kõikide pikslitega, mis tervelt kolme funktsiooni oskab näidata. Paigaldatud on toonklaas.

Ostuga läks huvitavalt. Paar päeva pärast auto ostu sain sellega tervelt kaks korda töökoda külastada. Sumbutaja termoplekk irdus oma kohalt ja see lärm mida ta tegema hakkas, oli kole, endal vahendid puudusid, et see uuesti kinni panna. Ja teine kord, sama päeva õhtul hakkas autost ootamatult lahkuma jahutusvedelik. Kuna olin just parasjagu pealinnas, siis keerasin suuna Troost Autosse ja seal tuvastati, et ühe lõdviku kruviklamber on miskipärast lahti, muud ei midagi.
Ah jaa, ülevaatusle sain ka kohe mõtlema hakata, sest auto toodi Eestisse augustis ja siis tehti ülevaatus. Eelmine omanik arvas, et see kehtib ikka aasta otsa, kuid selgus, et numbrimärgi järgi tuleb ka märtsis minna ja seega oli selle ülevaatue kehtivus vaid pool aastat.
Üldiselt tundub masin heas korras olema, ülevaatuse läbis märkusteta, käivitub ja sõidab hästi. Et aga väga hea saaks, tuleks natuke siiski tööd teha.
*Hooldust oleks veel vaja, õli juba vahetasin ära. Aga salongifilter tundub, et on ikka üsna umbes. Sellega koos võiks ka muud kuluosad kõik üle vaadata. Lihtsalt enda rahustamiseks tahaks vaadata ka õlipumba sõela ja vajadusel see ära puhastada.
*Kesklukustus ei tööta.
*Maanteel on 90 sõites vibrat tunda, diagnoositi, et üks velg on kõver.
*Kui külmaks tegemise nupp tal juba peal on, siis võiks see ka töödata, praegu kont ei toimi

Muide, küsimus targematele, lihtsalt huvi pärast, kas karterituulutus kit on päevakorraline teema vaid turboga autodel või puudutab see ka vabalthingavaid?

Pika jutu peale mõned pildid ka:



Lisatud failid
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#2

K Mai 23, 2012 11:01

Eile ilusa ilmaga võtsin kätte ja nokkisin veidi autot. Vahetusse läksid õhu- ja salongifilter (see oli ikka kole küll), küünlajuhtmed ning jagajakaas. Küünaldega peab veidi ootama, sest seda mudelit, mis vaja, ei olnud poes hetkel kohapeal, kuid müüa eksis ja tellis ainult ühe küünla :D Rootor jä samuti vahetamata, sest vana oli üle mõistuse kõvasti kinni jäänud. Koos küünlavahetusega mõtlen midagi välja.

Keskluku õpetasin tööle jälle. Seal õnneks muud ei olnud, kui kõrvalistuja poolset ust ja kere ühendav pistik oli lahti tulnud. Nagu seda puudutasin, kukkus see küljest ära.
Samuti töötavad nüüd valgustid nii kindalaekas, kus oli pistik valesti ühendatud ja pagasnikus, kui puudus pirn.

Järgmisena siis tuleks ette võtta rihm koos rullikute ja veepumbaga ning tuuleklaasi vahetus.

EDIT: Külastasin täna Viljandi Fixust ja sain teada, et võtme sees olev patarei ning pirn olid seal letikaubana täitsa olemas. Hind kokku 2.20€ ja asi töötab.





Lisatud failid
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#3

E Juun 18, 2012 18:37

Pärast seda, kui autol süütesüsteemi vahetasin, hakkas ta aegajalt tühikäigul puterdama ja sõidu ajal vahele jätma. Vägisi tundus, et asi on äsja ostetud juhtmetes. Samas mingeid jälgi sellest nagu ei olnud, et juhtmed üle lööks. Puterdamine läks aina hullemaks, kuni täna hommikul üks silinder tagant kadus. Kapotikaas üles ja viga ei pidanud kaua otsima. Selgus, et jagajakaas oli defektiga ja lõpuks põletas säde augu sisse sellele.
Kaas läks tootja juurde tagasi defekteerimisele ja homseks saan ma juba uue. Lootkem, et sellega sai puterdamine lõpu.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#4

L Juul 07, 2012 16:07

Siin foorumist läbi käinud teema, et Saabi peeglid on kuum kaup, sai kinnitust ka minu masinal. :gun:
Paari tunni jooksul, kus auto linnas parklas seisis, oli püütud ära kangutada mõlemat küljepeeglit. Kõrvalistuja poolne saadi küll lahti, aga päris ära ei suudetud võtta, juhipoolsel murti kild välja, aga jäi seegi alles. Seekord läks õnneks, aga krt kurjaks ajab küll selline asi :angry:
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#5

L Okt 06, 2012 23:38

Külma mootoriga sõitma hakates on kostuma hakanud kõrvalistuja poolt eest kroginat/kobinat, ei teagi kuidas seda täpsemalt kirjeldada. Valjem on hääl, kui pöörata vasakule. Kui auto soe, siis on vaikne. Mitu korda olen selle murega töökojas käinud, kus ainsa asjana leiti, et õõtshoova tagumised puksid hakkavad ära väsima. Need said vahetatud, aga hääl sellest ei kadunud.
Täna pärast pikka ja põhjalikku uurimist tuli lõpuks välja, et eesmise amordi varras logiseb veidi. Ja tundub, et sealt see heli pärinebki. Amort ise õline ei ole ja töötab eeskujulikult. Veider värk sellega igatahes. Muu veermiku osa on kui uus.

Vahepeal lõpetasid koostöölepingu ka kaugtuled. Selle raviks sai ka üle joodetud Lamp Control plokk, kuhu oli üks külmakas sisse tekkinud. Nüüd on sellega korras.

Tuli meelde, et varsti peab õli ka jälle ära vahetama. Pidevad maantee sõidud kasvatavad kilometraaži jõudsalt.
vvs
Pealik
Postitusi: 4255
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#6

P Nov 11, 2012 13:51

Mõned uuemad pildid...

Pilt

Pilt

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#7

P Nov 11, 2012 16:09

:) jehuu, aitäh!
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#8

E Jaan 14, 2013 16:05

Eelmisel nädalal sai auto omale lõpuks uue veepumba. Vana hakkas lekkima päris kõvasti. Ühtlasi läksid vahetusse ka lamerihm ja termostaat. Abirullid olid õnneks korras, neile lisasin vaid määret sisse.
Kõige hullem oli termostaadi vahetus. Eelmine "remondimees" oli termostaadi koja kinnitamisel ära kasutanud vist kogu oma suure hermeetiku tagavara. Seda jätkus ikka igale poole.

Täna aga käis Saab sillastendis, mis võttis loodetust kaks tundi kauem aega. Kõik vajalikud mutrid olid kõvasti kinni jäänud. Lisaks avastati ka väsinud rooliots, mis samuti uue vastu sai vahetatud.

Järgmisse kuusse jääb piduriketaste vahetus, kõverad on ja käsipidur vajab samuti trumlite seest uuendamist. Siis pole muud kui käia korralisel ülevaatusel ja nautida korras autot :)
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#9

R Mär 22, 2013 18:18

Täna käis auto ülevaatusel. Ära märgiti üks tagumine sõidupidur, mis teistest halvemini võttis, aga takistuseks see ei saanud ja aasta saab jälle muretult sõita.

Enne ülevaatust sai uuendatud ka käsipidurit, kus lisaks klotsidele läks vahetusse ka tross, millel oli kõri katki ja seetõttu oli see väga roostes ja külmus ära koguaeg talvel. Trossi kohapealt tahaks õnnitleda Saabi insenere, kes on hakkama saanud väga jabura lahendusega. Nimelt jookseb see täpselt üle sumbutaja ja mitte ühtegi lisakinnitust või termoisolatsiooni nende vahel ei ole. Käsipidurit tõmmates läheb tross pingesse minnes vastu kuuma sumbutajat ja selle tulemusel sulab pikapeale selle plastist kõri ära. Uue trossiga sai seda asja parandatud ja enam ei puutu ta kuskile vastu, kuhu ei tohiks.

Talv on auto kere kallal pahandust teinud. Üks tagumine tiivaäär on vahepeal tublisti kobrutama hakanud. Sellega peab tegelema suve jooksul, enne kui asi päris halvaks läheb.

Lisaks juhtus väike äpardus ja murdsin ära salongi õhusuunamise klappide juures midagi. Nüüd puhub õhku ainult aknale. Ühesõnaga vana autoga ikka tööd ja põnevust jätkub.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

L Mär 23, 2013 9:22

Ära süüdista asjata Saabiinsenere, vaid "täna" asjalikke remondimehi,kes kunagi selle termoisolatsiooni (ekraanplekid) ja trossikinnitused auto küljest "ära" on remontinud. Originaalis on see kola kõik NG`l olemas.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#11

L Mär 23, 2013 12:50

Siis läksid tervitused valele aadressile jah :)
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#12

P Apr 07, 2013 17:59

Mõni päev tagasi oli mu Saabil juubel ja täis tiksus 300000 kilomeetrit. Kahjuks magasin selle tähtsündmuse maha ja pilti ei teinud. Tagasi ka kerima ei hakka, et hetk uuesti tabada :P
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#13

R Juun 14, 2013 13:08

Erinevatel põhjustel edasi lükatud kõverate piduriketaste vahetus sai eile lõpuks ära tehtud. Nüüd autoga pidurdamine jälle puhas rõõm, jääb hästi ja värinavabalt seisma.

Samuti sai auto omale külge vana-uue salongi õhusuunamise kardaani. Süsteem toimib tõrgeteta ja kergelt. Nii et kardaani purunemise põhjust võib otsida krõbedast talvekülmast, mis selle õhukese plastikust jubina hapraks muutis. Sellega seoses meelespea järgmiseks talveks - külma autoga tuleb salongi õhusuunamise nuppu äärmise ettevaatlikkusega keerata!
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#14

N Sept 05, 2013 20:26

Vahepealse aja jooksul täitus jälle 10000 kilomeetrit ja see tähendas järjekordset hooldust. Vahetusse läks õli, filter ja õhufilter. Samuti tuli ette osta uued rehvid, sest Eesti "kvaliteetteed" olid ühe rehvi turvise nii põhjalikult ära lõhkunud, et üles oli kerkinud 3 muna, mis ette nähtud ümarale kujule ja sellega seoses normaalsele veerevusele enam kuidagi kaasa ei aidanud.

Mis veel, seoses koolipraktikaga on autol praegu omapärane ülesanne täita liikuva reklaamtahvlina. Pilt sellest ka :)

Viimaks, olen hakanud auto müügimõtteid mõlgutama, nii et kui keegi tunneb puudust ühest kolme uksega NG-st, siis võib minuga ühendust võtta.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#15

E Sept 23, 2013 19:54

Müügimõtted said teoks. Auto mõõdab nüüd uue omaniku käes kilomeetreid loodetavasti sama muretult, kui ta mul seda tegi. Ja mina olen nüüd mõneks ajaks jalamees.
Vasta