Saab 900 NG 2.3 110kw, 1993, marko914

Vasta
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#1

P Dets 30, 2012 13:06

Teeme otsa lahti siis – kui juba SAABi omanik, siis teema kah foorumisse!

Aga looga hakkan peale iidamast-aadamast. Aastad olid kas 1990 või `90nendate esimesed aastad kui tuli esimene SAABikogemus. SAAB oli ka too hetk esimene välismaa auto kus sees olin istunud ja millega sõitnud. Vanust oli mul siis järsku 7 või 8 aastat, vot üksikasju ei mäleta enam, aga koolis ma juba käisin.

Aga lugu ise selline, et Inglismaalt tulid sugulased külla ja neil oli SAAB 9000. Mina ei olnud nii suure ja mugava masinaga veel sõitnud. Ega ma sellest sõitmisest suurt ei mäletagi, aga üks asi, mis jäi meelde ja hämmastas mind, oli see, et autol ei pidanud käike vahetama. See oli toohetk täielik ulme minu jaoks, mis jäi hulgaks ajaks meelde. Ehk siis tegemist oli ka esimese automaatkastiga autoga, mida elus nägin.

Sellest ajast nüüd paarkümmend ja rohkemgi aastat möödunud ja too hetk pelgalt kauniks mälestuseks jäänud, aga jah – esimene välismaa auto, millega pikemalt sõita sain, oli SAAB.
Nüüd kõik fännid kindlasti arvavad, et see kogemus jättis kustumatu mälestuse ja olen väikesest peale tõsiusklik SAABlane. Pean teid kurvastama – ei läinud see teekond seekord niimoodi.

Autosid olen omanud kaugelt üle kümne ja alles käesoleva aasta jõululaupäeval sain esmakordselt SAABi omanikuks. Samas ma ei salga, et foorumit olen salaja lugenud (loomulikult inkognito, kasutajaks registreerisin ennast alles äsja) ja mõtted seda marki autot osta on olnud, aga kunagi mitte nii intensiivsed, et oleks mõnda isendit vaatama/proovima läinud.

Jõuame siis looga käesolevasse aastasse. SAAB on see aasta mul neljas auto, mille ostsin ja selleks aastaks jääb ka viimaseks. Mitte et mul oleks haiglast tungi kogu aeg autosid vahetada, vaid iga järgmise masinaga saan ma rämedalt petta ja siis tuleb auto maha müüa, patja nutta ja odavama raha eest veel hullem risu osta :P

Tegelikult asi muidugi nii mustades värvides pole, sest just maha müüdud vana Subarupann oli hea auto ja lõbutseda temaga sai, aga vanadus hakkab vist kontidesse tungima ja tahtsin mugavamat autot. Ja hästi odavalt, soovitavalt ilma rahata ;)

Uue auto valimine käis alguses tegelikult niimoodi, et Alfa-Romeost Volvoni ja kõik need teised tähed, mis sinna vahele jäävad. Aga eks määravaks kriteeriumiks oli ikka hind, mis meie karmis kapitalistlikus maailmas kõike dikteerib.

Jätan nüüd välja teema sellest kuidas ma igal õhtul kuvari taga posisin ja kõrgematelt/tergematelt vaimudelt ilmutusi ootasin, et nad mind odava raha eest mugava/vastupidava/ökonoomse igiliikurini juhataksid ja jätkan kohast, kus ma mingil hetkel tabasin enda ainult SAABide müügikuulutusi vaatamast.

Iseenesest oli valik lihtne. Te peate lihtsalt ette kujutama 1991a esimese generatsiooni roostes Subaru Legacyt, summat, mis makstakse sellise auto eest ja siis seda nimekirja, kuhu mahuvad SAAB marki automobiilid, mida sellise raha eest osta saaks...jah, see loetelu oli lühike.

Õnneks oli mul strateegilist taipu Subaru siis müüki visata kui ilmataat selle lumekuhja taevast alla viskas. Sellistel hetkedel on nelikveolistel turgu. Ja õnneks leidsin kuulutuse, kus oli müüa SAAB Tallinnas, mis vastas minu hinnakriteeriumitele.
Helistan siis inimesele, lepin järgmiseks päevaks vaatamise kokku ja sõidan järgmine päev pealinna SAAB 900 vaatama. Saame kokku ja kujutage ette mu pettumust, et auto ei olnudki poeuus. Tegime ka proovisõitu. Ja siis ma taipasingi, et järgmine auto saab mul olema SAAB. Sest see masin oli mugav ja suht-koht kiire (V6). Probleem oli ainult sellest, et see konkreetne auto mulle väga ei sümpatiseerinud. Kuigi tõele au andes tuleb tunnistada, et isend oli tehniliselt enam-vähem korras ja ma olekski pidanud selle osta. Aga ma ei ostnud.
Tagasi kodus olles istutasin ennast jälle arvuti taha ja jätkasin otsinguid.

Jõululaupäeval leidsin kuulutuse, mis tollel hetkel oli paar tundi tagasi Soovi pandud ja müügiks oli SAAB 900, mis vastas mu nõuetele. Jutt oli ilus, helistasin müüjale, auto pidi olema viimase peal. Ainuke viga, et tahhomeeter ei tööta. No pole hullu mõtlesin, automaadil pole tahhomeetrit vaja.

Jätkus minu poolt väga otsusekindel tegutsemine. Kell oli nii palju, et kui samal päeval bussiga Tartusse kimada, siis oleks kell nii palju olnud, et mitte mingi vahendiga enam tagasi ei saa. Ütlesin ka müüjale, et ma tulen ja ma ei tule niisama kõvatama, vaid ostma.

....... (see punktiir näitab seda, et järgnes mitu tundi bussisõitu)

Sain Tartusse, pimedas ja kaugelt nägi SAAB väga hea välja. Lähemale jõudes hakkasid ennast ilmutama vead. Mitte töötav tahhomeeter tähendas tõlkes seda, et kogu näidikute plokk oli pime, töötas ainult spidomeeter. Muidu põles suur punane ohukolmnurk, et löö autouks pauguga kinni ja jookse hästi kiiresti minema. Aga nii kergesti ma ennast hirmutada ei lase. Kompuutris töötas välistemperatuuri näidik. Teised näidud mitte. Jälle positiivne – kui ma selle pilliga tee äärde jään, siis oskan vähemalt umbkaudu ennustada kui kiiresti ma surnuks külmun :)

Nii palju sain veel teada, et automaatkastiga autol pidi süütelukk tarka infot edastama igale poole ja see on otsas. Seepärast pole ka infot. Näidikute suremise olen juba sellel aastal korra omal nahal ära proovinud (siis oli küll peategelaseks Volvo S60) ja tean, et ka see viga on lahendatav.
M+S rehv, mis autol all oli ei soosinud kiirusi üle 50km/h. Aga rohkem nagu suuri vigu mulle ei räägitud. Ka ülevaatus oli just tehtud ja kehtib järgmise aasta detsembrini.

Nagu nüüd kõik lugejad on aru saanud, siis adekvaatselt mõtlev inimene paneks tuhatnelja plagama, aga mitte mina – pioneer väljakutset ei karda!

Statoilis ostu-müügi leping ja Haapsalu poole tuld. Bensiinitaseme näidik ka ei töötanud ja seega asusin ühes automaattanklas tankima. Oli see nüüd Neste või Alexela, kes seda enam mäletab, aga kui ma olin 50 euro eest bensiini paaki saanud ja asusin autot uuest käivitama, siis voolu enam polnud.
Jess! Lausa mitu kilomeetrit sai sõita selle autoga. Päris mitu minutit istusin autos ja mõtlesin seda toredat mõtet. Õnneks leidsin lõpuks autost väljudes ja kapoti alla piiludes vea põhjuse – aku miinusklemm oli lahti. Keerasin selle näpuga kinni, auto läks käima ja jätkasin teed järgmise bensukani, kust sai ostetud number kümme võti, akuklemmid korralikult kinnitatud ja igaks petteks ka ühed näpitsad kaasa ostetud. Seda siis juhuks, et kui auto tee peale jääb, et oleks mingi tummisem tükk, millega masinat peksta :P.

Õnneks asi niikaugele ei jõudnud ja ma jõudsin vahejuhtumiteta koju tagasi. Vahemärkusena võib öelda, et nii kaua pole ma seda teed elus sõitnud, sest all olnud rehvid ei lubanud eriti aretada kiirusi üle 70 km/h.

Järgmise päeva hommikul, minnes oma uut autot käivitama, ta ei käivitunud. Süüde läks sisse, aga starterit andes tegi ainult plõks. Et mul oli üks viisakas aku kodus olemas, siis laadisin selle täis ja ülejärgmisel päeval vahetasin aku ära. Kerge lootus oli, et järsku on kuskil vooluleke ja aku käis ööga tühjaks. Ka teise akuga saavutasin käivitamisel ainult sellise toreda plõksu. Iseenesest ju tore, aku ja voolulekke viga välistatud. Tegin siis auto kõrval targa näo pähe ja kontrollisin ka kõik kaitsmed ükshaaval üle. Jälle kõik korras. Foorumist oli meelde jäänud, et ka bensupumbad surevad lambist ära ja hakkasin ka selle mõttega ennast vaikselt harjutama. Aga rohkem ma pühade ajal siis autoga midagi ei teinudki. Istusin kodus lihtsalt, manustasin ohtralt alkoholi ja kirusin ennast.

Peale pühi esimese tööpäeva esimesel töötunnil sammusin ARKsse, et enda nimele üks kena SAAB kirjutada. Kõik läks valutult ja SAABi omanik ka registreerimistunnistuse järgi ma olin.

Koju minnes mõtlesin, et astun korra auto juurest läbi ja keeran võtit ka süütelukus profilaktika mõttes. Ja siis juhtus imelik lugu, et masin läks käima. Poolest pöördest. Vot kus on autol iseloom – enne käima ei lähe kui enda nimele vormistad!
Aga tegelikult läks öösel sulaks ja ju siis kuskil mingi jamadus vahelt ära sulas. Siiamaani on paar päeva nüüd matsupill olnud. Eks elu näitab, et mis siis saab kui külmaks läheb.

Kohe sai lastud teha õlivahetus. Lasin üle vaadata veermiku (mis minu imestuseks oli täiesti lõtkuvaba), tellisin uue kütusefiltri ja vaskpoolse suunatule, mis on katki ja kole. Lähipäevil saavad alla ka normaalsed rehvid.

Mis oli nüüd autot uurides üllatav, et kere on väga korralik. Roostetab juhipoolne tagatiib, aga see on ka kõik. Põhja alt oli masin üllatavalt hästi säilinud selle aastakäigu SAABi kohta. Rooste põhja all põhimõtteliselt puudub. Aga eks ta niimoodi kipub olema, et pole halba ilma heata ja vice versa.

Kes nüüd siiamaani viitsis selle loo läbi lugeda, siis nüüd kirjutan tehnilisi andmeid ka:
Tegu siis NG 900ga, esmane registreerimine 11.1993. Mootoriks 2,3 liitrit 110kw vabalthingav. Varustusaste S ehk siis standart. See oli natuke ka minu jaoks naljakas: kujutasin ette kuidas inimene läks poodi uut SAABi ostma. Rääkis, et raha ka palju pole maksta, võtaks selle kõige odavama variandi kus ainult elekter aknad/peeglid, konditsioneer on. No okei, automaatkastiga võiks ka olla, ei viitsi käiku vahetada. Aga mingeid püsikiirusehoidjaid ja kliimasid ja nahksisu küll pole vaja. Auto ikka ju tarbeese. No jumal hoidku, miks mul neid kerevärvi stangesid vaja läheks. Või udutulesid ette. See kõik on priiskamine, ma võtaks selle täitsa plangu variandi. Aga, eee, tead, mäludega elekter istmed võiks küll olla...

Ja nüüd mõni pilt ka selle kuiva ja üksluise teksti vahele:
[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1738_zpsdcb1aaa5.jpg[/IMG]
[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1737_zps4faf52c5.jpg[/IMG]
[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1733_zpsf861ef3a.jpg[/IMG]
[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1739_zps4c86aa40.jpg[/IMG]
[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1740_zps8d0b56b4.jpg[/IMG]
[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1741_zps2970a017.jpg[/IMG]
[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1742_zpsc35f3f2f.jpg[/IMG]

Nüüd kolm päeva sõidetud ja võib juba muljetada. Sellest ei ole mul mõtet hakata kirjutama, et SAAB on mugav ja hea auto, sest selle foorumi lugejatele on see iseenesest mõistetav. Mis mulle konkreetselt meeldib selle auto puhul, et ta läheb kiiresti soojaks ja sooja puhub ikka nii, et võib särgiväel sõita. Kahe istme vahel asuv süütelukk meeldib ka, aga see nõuab veel harjumist, sest käe sees on veel alles refleks, et autosse istudes liigub käsi automaatselt roolisamba suunas. Veel olen positiivselt üllatunud automaatkasti käiguvahetuse sujuvusest. Ka eelmine masin oli automaat, aga käiguvahetused käisid nõksuga. SAABil on see asi inimlikumalt lahendatud ja käiguvahetus ei ole nii tuntav. Aga kirsiks tordil on ikka mäludega istmed. Kuna kasutan autot naisega kahepeale, siis ikka ülimõnus vigur istmeküljes.

Mis siis autol ei tööta: näidikuteplokist ma juba kirjutasin. Siis lisaks ei tööta juhiistme soojendus (samas kõrvalistuja oma töötab) ja elekter antenn on katki. Kuna autos makki pole (olen avatud orginaalraadio pakkumistele), siis proovisin korra ühte aftermarket makki autosse ja avastasin kaks asja. Raadio sisselülitumisel sõitis antenniaugust ainult tross välja. Eemaldasin selle hetkel ja panin antenniaugu kinni isoleeriga. Ja autol on ainult kaks kõlarit ees armatuuris. Olin natuke pettunud, sest eelnevalt proovitud V6 mootoriga SAAB hämmastas mind oma hea heliga ja salamisi lootsin, et ka enda ostetud autos on kõlareid rohkem ja ainult makk välja võetud. Aga mida pole, seda pole. Tuleb ise kõlarid aretada ustesse.

Nagu piltidelt näha, siis suunatule vahetasin ära. Terve tulega paranes auto välimus tunduvalt. Katkise tulega ei jõudnudki pilti teha, et enne ja pärast võrdlus oleks. Kütusefilter vahetatakse esmaspäeval ära ja eile lasin ka varuvõtme teha. Võtmemees tegi seda üle tunni aja, et saaks toimiva võtme, sest luku muugid ja originaalvõti ju kulunud. Aga hakkama ta sai ja ainult 15 eurot küsis kogu oma vaeva eest. Ütles ka, et väga hea, et autol ei ole signalisatsiooni lisatud. Ta oli alles ühele autole varuvõtit teinud kus oli signa peal ja tänu sellele oli ukselukk põhimõtteliselt uus ja süütelukk kulunud. Et kui uue võtmega saad ukse lahti, siis käima ei saa või vastupidi. Minu SAABil olid lukud ühtlaselt kulunud.

Jutt sai pikk ja peaks praeguseks otsad kokku tõmbama. Lõpetuseks kirjutan veel auto numbrimärgist. Seda on hea meelde jätta. Number 900TGM pani mu kohe kuulutust nähes mõtlema, et masin on Gmi poolt toodetud 900 ja ka numbrimärk ütleb, et 900 The General Motors.

Ahjaa, seda ka, et need käivitamisprobleemid, mis peale ostu tulid, ei ole uuesti ilmnenud nüüd nende mõne päeva jooksul, mis ma SAABiga sõitnud olen. On küll iga päev sulatanud ja öösel külmetanud, aga auto on matsupill. Näita ainult võtit ja ta küsib, et kuhu sõidame. Et siis praegusel hetkel olen rahul!
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#2

P Dets 30, 2012 14:31

Tore jõulukink. Edu autoga.
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#3

P Dets 30, 2012 14:52

Tänud! Edu läheb vaja. Jõulupühade aegu kui auto ei käivitunud ei arvanud ma sugugi, et tegemist toreda kingiga on. Aga nüüd see mõni päev, mis peale pühi sõidetud on, olen ma jõudnud arusaamisele, et selle odava raha eest, mis auto soetamiseks kulus, on autot küll ja rohkem ka.
Tööd ta tahab, nagu kõik vanad autod, aga vähemalt praegult tundub, et kõik elutähtsad sõlmed on töökorras ja mingit hullu remonti kohe teha ei tule.
Seega loodan pikemaks ajaks Saabi foorumisse figureerima jääda ja hetkeseisuga mõtlen küll siiralt, et kui tuleb aeg praegune auto välja vahetada, siis võtan uuema aasta Saabi.
uralavto
Postitusi: 223
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#4

P Dets 30, 2012 17:27

Väga lahe lugemine oli, edu Saabikuga ka minu poolt :)
Kahjuks tööarvuti ei kuva pilte, nii kui koju jõuan tsekin järgi :D
Ride
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 08, 2010 21:10
Asukoht:
Auto:

#5

P Dets 30, 2012 20:06

Tõesti väga tore lugemine oli :D
Ise olen ka alati imestanud mõne saabi varustust, et nt on olemas päris hea varusutusega, nahk,automaat, kliima jne on olemas aga ei ole nt CD mängijat või siis, et täiesti blank ja siis samas tõesti mäludega istmed on olemas :D
Aga muud ei oskagi öelda, kui edu selle Saabiga. ;)
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#6

P Dets 30, 2012 21:47

Tõsiselt hea lugemine :thumb:
Loodetavasti siiski su autoõnn Saabidega paraneb :D
Edaspidi aga soovitan, et ära alati auto hinnast lähtu vaid korrasolekust!
Tuleb kokkuvõttes SOODSAM!
Everyday Regular SAAB guy!
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#7

E Dets 31, 2012 17:31

Selleks aastaks autoremondiga վերջ. See siis tähendab lõpp armeenia keeles ;)
Aga tegelikult lasin täna panna uue kütusefiltri (knecht), 20 minutit ja asjatundjate poolt vahetatud.
Siis käisin garaazis, kruvisin välja vana näidikuteploki ja panin asemele asenduse. Sain autoga kaasa 1995a 900 näidikute paneeli ja mõtlesin endamisi, et võtan katkise ära, panen teise asemele ja järsku saan mõne näidu veel tööle peale kiiruse...ei saanud. Ainult SRS tuluke vilkus ja kõik. Ju siis tuleb auto ikka Saabimeistrite juurde viia ja vaadata, et kas saab asja tööle või mitte. See juba nii elektrooniline auto, et tuleb arvatavasti see näidikute paneel autoga ära laulatada arvuti vahendusel.

Positiivse poole pealt, et seoses armatuuri lammutamisega sain tagasi tagumise udutule, mis ei töötanud. Viga lihtne - keegi oli lihtsalt vale pistiku taha ühendanud.

Nüüd aga head vana aasta lõppu kõigile foorumlastele ja õhtu jätkub :drink:
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 02, 2013 17:13

Head uut aastat!

Tänasest olen liikluses vähemohtlik, sest masinal all uued (taastatud) naastrehvid. Valisin välja sellise kõva brändi nagu Vallai Formula. Mõõduks sai 185/65/15

[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1748_zpsdfec6750.jpg[/IMG]

Tegelikult käis valik nii, et käisin läbi kõik Haapsalu poed ja valisin kõige odavamad naastehvid. Vallaist enam odavamat ei leidnud. Ostetud ja paigaldatud Autoeksperdis. Ja kalendri sain ka tasuta kaasa :)
Ja kui nüüd imestate, et miks selline odav rehv, siis tõe huvides tuleb kohe mainida, et autoostu hinnaga võrreldes maksid rehvid 1/3 sellest.

Rehvivahetus oli omaette ooper. Sest kõigepealt olid rattapoldid nii kinni, et tuli väevõimuga lahti vägistada ja kui poldid käes, siis olid rattad ikkagi nii kinni, et kuvaldaga pekstes sai lahti (puuklots pandi ikka ka vahele jah).

Pärast maanteel proovitiiru tehes avastasin, et nüüd olen ka mina lõpuks piloot, sest uute rehvidega on nüüd autol selline hääl nagu hävituslennukil õhku tõustes. Naastrehvi rõõmud.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#9

N Jaan 03, 2013 12:51

Vähe on autosid, mis inspireerivad nagu SAAB. Pikka ja turvalist lendu uuel aastal! Ja head sulejooksu! Istmesoojenduse saad loodetavasti toimima, kui vahetad ära selle rullikuga lüliti roolist vasakul. Tee vähemalt proovi, naisel ka soojem sõita.
SAAB on tegusõna!
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#10

N Jaan 03, 2013 15:32

Olen 12 aastat smasugust autot pidanud (mais täitub 13.)

Ilma roosteta NG on väga hea! Selle auto veermikule palju ei raha kulu ja mootor ka lollikindel. Muudkui sõida... Näen ma õigesti, et jagaja külge on paigaldatud voolik, juhtimaks jagaja võlli vahelt lekkiva mootoriõli põhja alla? Olen ise ka seda korduvalt mõelnud, et tagajärjega tegeleda oleks ses asjas lihtsam, kui põhjusega :).

NG standardkõlarid on kräpp. Uued kõllid, juhtmed ja ustesse pigimatti (katuse-rullmaterjali) - saad palju paremaks! Kupeele sobisid hästi 165mm midbassidega komponendid. Sedaani väiksematest ustest kõlab sageduste alumine ots ehk pisut teisiti aga suurt pilti see ei muuda. Paremaks saad kindlasti. Olen sellest pikemalt kirjutanud, otsinguga leiad üles.

Minu autol (900i oli luugi küljes tähis) on teistmoodi maitsega tellija olnud - el. istmed ei ole huvi pakkunud aga stanged on - liistust allapoole - värvitud. Stangeliiste muide sinu auto küljes enam pole, ka minu oma plaksatasid kunagi pooleks.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#11

N Jaan 03, 2013 15:40

Näen ma õigesti, et jagaja külge on paigaldatud voolik, juhtimaks jagaja võlli vahelt lekkiva mootoriõli põhja alla? Olen ise ka seda korduvalt mõelnud, et tagajärjega tegeleda oleks ses asjas lihtsam, kui põhjusega :).

Tegemist on küll siiski autom.kasti õlivardaga.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#12

N Jaan 03, 2013 16:18

Jagaja ees on jah automaatkasti õlivarras, mina arvasin algselt kapotialla vaadates, et see on mootoriõli varras. Ei tulnud selle pealegi, et seda varrast õlikorgi küljest otsida. Kui õlivahetuse lasin teha, siis sain ise ka targemaks.

Roostvaba mu auto siiski ei ole. Nagu ka esimeses postis kirjutasin, siis vasak tagumine tiib roostetab. Auku küll ei ole, aga sellega tuleb tegeleda kevadel. Ühel uksel leidsin ka sellise ruutsentimeetrise koha kus värv mullitab. Samas tagaluuk on väga korralik ja põhja alt ka viisakas. Mitte just üdini roostvaba, aga kiirel vaatlusel midagi väga hullu silma ei jäänud. Kui auto küttefiltri vahetuse pärast tõstukil oli, siis tegin ka ühe väga kehva kvaliteediga pildi oma eelajaloolise telefoniga, aga aimu saab.

[IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto1744_zpsee4e441b.jpg[/IMG]
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#13

N Jaan 24, 2013 8:56

Teema lukku!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

N Jaan 24, 2013 9:03

Teema lukku!
??? sai juba kõrini?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#15

T Okt 22, 2013 10:36

„Winter is coming“ – nii tuletatakse meile kogu aeg meelde kõikide poolt armastatud teleseriaalis „Troonide mäng“.
Ja tõsi ta on, talv on tõesti tulemas ja seega tuli talveautole hääled sisse puhuda.

Aga jätkame sealt, kus eelmine kord sai punkt pandud. Nimelt lasin teema lukku panna. Ja mitte selle pärast, et autost tüdimus peale tuli, vaid hoopistükis selle pärast, et masin omanikku vahetas.
Natuke aega käisin jala ja siis ostsin vähe uuema aastaarvuga auto. Seekord siis Fordi.
Aga õnnelike juhuste kokkulangemisel jõudis ka Saab jälle minu omandusse tagasi ja seega olin järsku kahe auto omanik.
Elu on näidanud, et kahe autoga sõita ei saa ja Saab jäi aprilli lõpust maja ette seisma. Olid küll vahepeal plaanid ta korda seada ja olid ka plaanid metalli kokkuostu viia, aga laiskus oli suur ja plaanid jäidki plaanideks.

Kuni oktoobri keskpaigani. Nimelt olid Saabil all naastrehvid ja suvel poleks sõita ikka saanud. Aga siis jõudis kätte 15. oktoober ja naastrehvidega sõitmine ametlikult lubatud.
Mõtlesin, et vaatan, kas Saab sõidab veel. Akut vahepeal laadinud ei olnud ja tegelikult polnud üldse midagi teinud. Pool aastat polnud isegi Saabi sisse istunud.
Võtsin siis võtmed, läksin välja, istusin autosse ja keerasin võtit. Ja ta käis. Nagu poleks vahepeal seisnudki. Tegin prooviringi – kiirendas, pidurdas – ühesõnaga sõitis.
Summutaja oli ainult kevadest saadik auklik ja plärises. Uus jupp oli mul juba ammu ostetud ja ootas garaazis.
Remondimehe juurde panin aja kinni, sumps vahetati ära ja auto vaadati üle, et midagi küljest kukkumas poleks ja masin oligi sõiduvalmis. Kindlustus tehtud ja võib hakata kilomeetreid mõõtma.
Nädalavahetusel sai Saab seest ja väljast korralikult ära koristatud ja ka sadakond kilomeetrit maha kärutatud ja tundub, et vigu juurde pole tekkinud. Kahjuks on alles samad vead, mis tal ennem olid, ehk siis suurim murelaps – näidikute mitte töötamine. Aga õnneks töötavad eluks vajalikud asjad nagu spidomeeter, trip odomeeter ja valgustus, et sõita saab.

Kui muidugi nüüd käsi südamel tunnistada, siis Saabi elule puhumine sai teoks tänu puhtpraktilisele vajadusele. Abikaasal tekkis vajadus auto järgi seoses töökoha vahetusega ja ühe autoga ei oleks enam hakkama saanud. Seega sai ta Fordi enda käsutusse ja minule jäi Saab. Praegult mõtlen, et hästi läks, et kuhugi romulasse Saabi ära ei viinud või maha ei müünud.

Lõpetuseks ka värske pilt loo kangelasest:


[URL=http://s136.photobucket.com/user/cuffel/media/Foto2975_zps04d85d19.jpg.html][IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto2975_zps04d85d19.jpg[/IMG][/URL]
marko914
Postitusi: 18
Liitunud: T Dets 25, 2012 10:38
Asukoht:
Auto:

#16

K Nov 20, 2013 20:12

Täna õhtul on põhjust rõõmustamiseks. See kõige häirivam viga, näidikute mittetöötamine, sai lõpuks lahendatud. Ei võtnudki aega rohkem kui peaaegu 11 kuud.

Pole see sobivate kellade otsimine üldse lihtne. Kogu aeg sai foorumis kuulutustel silma peal hoitud ja ükshetk isegi ühed näidikud ära ostetud (mis olid valed ja tööle ei hakanud) ja lõpuks olin ma kogu sellest jamast ikka päris tüdinenud.
Lahendus saabus eile kui VP Autolammutusest õnnestus üks näidikute paneel hankida.

Selle peaaegu et aasta jooksul sai selgeks, et lammutustest on alati Saab 900NG näidikud ära müüdud ja kui midagi leiadki, siis võib juhtuda, et tööle see ikka ei hakka.

Igatahes maksin nende eest 20 eurot ja täna õhtul paigaldasin autosse ja mingi ime läbi nad tööle hakkasid. SID töötab ka nüüd korrektselt, näitab kütusekulu ja puha :)

Siit loo moraal - kannatlikkus viib lõpuks sihile!

Lõpetuseks ka pilt tänase õhtu viljadest:

[URL=http://s136.photobucket.com/user/cuffel/media/Foto3063_zps383f84e4.jpg.html][IMG]http://i136.photobucket.com/albums/q199/cuffel/Foto3063_zps383f84e4.jpg[/IMG][/URL]
Vasta