Saab 9-3 2.2 TiD 85 kW, 2000, Kirdekonn

Vasta
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#1

N Juun 13, 2013 23:23

Tere,
Peale pikka pikka auto otsingut (roheline), olin sisuliselt käega löömas, et ei leiagi omale sobivat kulgurit. Kriteeriumid autole olid : ökonoomne, piisavalt särtsakas, mahuka pagasiruumiga (spinnad peavad ära mahtuma :D), ning viisaka välimusega. Eelarve oli siis ca 3000 €.
Sai vaadatud nii Vw golfe, borasi. Köik piltidelt juttudelt ilusad, kohapeal parajad rääbised. Mittesuitsetaja auto on koniauke täis, ''garanteeritud läbisöitu'' ja head tehnoseisundit pädevas töökojas kontrollida ei lastud. Sinnapaika nood masinad jäid. Juba jäigi mulje et tolle raha eest ei saagi normaalset söidriista soetada. Kuni jäi silma mulle see
Saab 9-3
2000a
2.2 85kW Tdi
http://www.auto24.ee/used/1334862
Autol oli küll 2 ust vähem kui algul tahtsin kuid siiski, leppisin kokku aja auto vaatamiseks. Sai mindud proovisöidule ja juba algul tabas väike üllatus et pidurid on üleootuste kehvad,juba esimese foori taga oleks ühele autole tagant musi teinud. Sai ka tehnokontrollis autoga käidud ja öeldi et praeguse seisuga auto tagapidurite pärast ülevaatuselt läbi ei läheks, vötavad ebaühtlaselt ja vähe, seisupiduri efektiivsus oli sootuks väike.
Lubasin vötta natuke mötlemisaega, ja juba tunniaja pärast otsustasin selle auto ära osta. Tehingut tehes rääkis müüja et auto töi kunagi keegi Viking Motorsi tegelane Itaaliast ja selle auto VIN koodi (n.ö ''pärandus'') alusel pidi saama VM juppidelt 10-15 % alet. Jutuks hea, kas ka tegelt paika peab, ei tea.
Nüüdseks läbi uhanud ca 3000 km ja päris probleemi vabalt see teekond ei möödunud. Roolivöimu tagasivoolu voolik hakkas läbi ajama kövasti ning, sai otsast maha lõigatud katkine koht ja hetkel veel peab. Ning nüüd suureks mureks olnud pidurid on paremini toimima hakanud, ilmselt oli vähese söidu viga,kuid parem tagapidur kipub peale jääma ja teinekord läheb velg isegi väga kuumaks. Ise kahtlustan et pidurisilinder õhtal.? Lisaks olen täheldanud et auto kipub kiirendades vibreerima,kuid ühtlase kiirusega söites seda ei tunne, ja kisub ka paremale (teede iseärasus?) Ja kohati käigud lähevad raskesti sisse, kui tihti manuaalkastil öli vahetatakse vöi on ''n.ö''eluaegne?
Tervitades Madis:drive:


Lisatud failid
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

R Juun 14, 2013 7:41

3D:) Ongi head suured uksed, piisavalt ruumi sisse ja välja voorimiseks. Kapoti all vaata kunde poolsesse nurka, kas ka kero peal on kui jah siis pisut tööd ja talvel istutud hommikul sooja autosse. Käsipidurit saad ise peale keerata aga praeguse jutu põhjal vajavad need juba rohkem tööd.
Hoiatuseks veel, et kui kunagi autot pukseerida on vaja siis jälgi hoolega kuhu köie kinnitad. Nii mõnigi on roolivõimu pumba, torud ja stange pilbasteks tõmmanud.
Senika aga muretut lendu!
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#3

R Juun 14, 2013 9:27

Ja kohati käigud lähevad raskesti sisse, kui tihti manuaalkastil öli vahetatakse vöi on ''n.ö''eluaegne?

Isegi kui tehas peaks arvama, et "eluaegne", see 1,8L õli tasub vast ära vahetada enivei... võrreldes kasti remondi maksumusega. 150-200 tuhat sõitnud kastiõli näeb suht solk välja.
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#4

E Juul 08, 2013 22:30

Kero on peal ja täitsa toimetab:), häirib aind see et natuke vingu nagu ajaks sisse,kero toru löppeb tal täpselt keset pöhja ära.
Tagapiduritega sai asi korda, kinni oli siis välimine kolb. Sai see liikuma aetud, ning uued kettad klotsid taha+ pidurivedeliku vahetus, hoopis teine asi nüüd.
Häirib ikka veel vibratsioon kiirendades kohati annab tugevalt tunda,kuid ühtlase kiirusega söites ei ole tunda (pooltelg?)
Täna siis tuli uus üllatus, jäi pölema airbagi tuluke koos hüüumärgiga.:wall: Mis pöhjusel ta pölema otsustas jääda ei tea. Sellest saab lahti vist ainult tech2 -ga ühendades?
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#5

T Juul 09, 2013 23:35

Sai täna tuttava juures diagnostis ära käidud, ja näitas et viga on juhi külgturvapadjas. Sai juhi istme alt pistik lahti võetud ja klemmid oli kohati ära oksüdeerund. Käisin liivapaberiga üle, ja peale vea kustutamist oli asi lahenenud sellega. :head: Hästi et nii lihtsalt pääses, ise kartsin midagi hullemat :D
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#6

E Aug 19, 2013 22:18

Täna siis üks ebameeldiv üllatus taas. Süüte sisse keeramisel löi armatuuris päris mitu tuld pölema (ABS,AIRBAG) ,ning sid näitas front light failure,mölemad lähitule pirnid pölesid korraga läbi. Mootor tundus ka hoopis teise häälega töötavat. Lasin korra pöördesse ja tuled kustusid armatuuris,ning mootor käis nagu enne.:freak: Juba teist korda pean 2 kuu jooksul esipirne vahetama,miks nad nõnda kiirelt läbi pölevad?Kas asi vöib selles olla et automaattuled,käivitamise hetkel kaob vool korra tagant.Selline vooluköikumine pirnile vist väga ei meeldi? Ühe korra löi veel töötava mootori korral absi,airbagi hoiatusmärgid, mis kadusid pm sama kiirelt kui tekkisid. :mad:
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#7

T Aug 20, 2013 6:57

Täna kustus ka juhipoolse udutuli, põleb ainult parempoolne park ja udukas.:wall:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

T Aug 20, 2013 7:08

Automaattuled pole probleem. Laadimispinge ja aku seisund küll.
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#9

E Nov 18, 2013 19:47

Viga oli tõesti laadimispinges,nimelt seda polnudki. Genekas otsustas üles öelda, aga see on nüüdseks korras.
Hakkas kimbutama uus viga, nimelt kero ( vöi webasto, kuidas keegi nimetab) ei puhu sooja enam. Sai käivitatud nii manuaalselt kui taimeriga, häält hakkab tegema,kuid salongi puhub jahedat öhku ja mootorit ka ei soojenda.Süüte sisse keeramisel lööb kliimaplokki ette 0 ja puhub möned sekundid täisvöimsusel,ja jääb vaikselt edasi urisema. Käivituks ahi nagu igakord,kuid peale möningast aega seiskub,teinekord jälle töötab nagu vana mees.Soojendab nii salongi kui mootori,teinekord ainult mootori ja salongi ei puhugi, siis jälle puhub ainult salongi külma öhku, nagu lotot mängiks:D Kas viga vöiks olla temperatuuri anduris? On kellegil midagi sarnast esinenud?
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#10

T Jaan 07, 2014 22:31

Sai käidud selle murega kiidetud Parkli Hl-is diganostikas kus vigu ei tuvastatud kuid kahtlustati ahju juhtplokki,ühendus katkevat. Kui kellegil on pakkuda korras diisel ahju juhtplokki, vöi oskab pakkuda mingit muud lahendust, oleks huvitatud.
Tervitades Madis
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#11

R Aug 01, 2014 23:01

Nonii, vahepeal ette kerinud 225000 km, ja häält on tegema hakanud parempoolne rattalaager. Sai siis täna vahetama hakatud, kõik sujus kuni jõudis kord rooliotsani, mis sai aasta tagasi vahetatud saabiantis. Sai puruks keeratud kolm sarniiritõmmitsat, sai laiali löödud ühe sarniirihargi, raisatud pool purki propaani-butaani segugaasi, ning sai ka antud kuvaldat omajagu. Abi ei miskit, kinni mis kinni :wall:Eitea kas saabiantis lasti püstoliga kinni või milles asi, no nii lootusetult kinni, et minu mõistus ei võta enam. On kellegil ideid, soovitusi mida proovida? Kogu selle rahmeldamise käigus sain jagu ka ABS-i anduri kinnitusest. Autode varuosakeskus AVSK rääkis et tõenäoliselt seda jublakat saab ainult kas esindusest või romulast :freak: Ei pakuta isegi koos anduriga. Nüüd sõidan ringi ABS-i ja piduri hoiatustuled põlevad armatuuris :mad:.
Rooliots õhtuks :

Pilt
Katkine ABSi anduri kinnitus :

Pilt
Kirdekonn
Postitusi: 28
Liitunud: R Mai 24, 2013 2:02
Asukoht:
Auto:

#12

L Aug 23, 2014 9:07

Nonii need mured said nüüd lahendatud.Vahetatud sai ka esimesed rattalaagrid,kuna oli kosta undamist ca 110 km/h sõites. Parempoolsel laagril oli väike lõtk, vasakpoolsel oli lõtk suur.Undamisest siiski lahti ei saanud.:mad: Lähemal uurimisel selgus, et vasakpoolsel poolteljel on ikka väga suur lõtk. Tundub, et läbi on kastisisene laager.
Kas see laager on vahetatav, kas vahetamiseks on tingimata vaja kast maha võtta?
Lõtk ise siis sarnane kui alloleval lingil :
https://www.youtube.com/watch?v=w2YaaTdenF8

Tervitades Madis
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#13

E Aug 25, 2014 8:29

Lahe, kui keegi midagi teeb, saab ka mingeid enda jaoks uusi asju teada, siin lugedes. Et kus jaburas kohas võib veel miskit lõtkuma hakata..
Vasta