SAAB 9-3 SE, 2002, Kudak

oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#1

T Aug 06, 2013 9:41

See teema võib õõtshoobade osas huvi pakkuda.
Saab on selles suhtes hea automark, et isetegemise õpetusi on nii inglise kui emakeeles päris palju. Käsipiduri kallal nokitsemise kohta on kindlasti paar õpetust silma jäänud.

Edu autoga igal juhul!
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#2

T Aug 06, 2013 11:21

Nahk ja istmesoojendus on maitseasjad Võibolla meeldib sulle hoopis ploki- või salongisoojendus näiteks.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1965
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#3

T Aug 06, 2013 11:28

Seal anduris ongi väike "vurr" sees, mis seda häält teeb. Kui väga häälekaks läheb, tuleks lahti võtta ja ära puhastada.

Carringus saab Tartus diagnostikat teha.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#4

T Aug 06, 2013 11:37

Loodetavasti on 2002 aasta autol ka OBD-II tugi olemas, niisiis mine suvalisse autoremonditöökotta ja palu veakood(-id) OBD skanneriga välja lugeda, saad üsna suure tõenäosusega mootoritule põhjuse teada (veakood + Google). Kui Carringusse ei taha minna miskipärast.
Salongi temp. anduri sees on väike ventilaator, mis salongist õhku anduri peale imeb. See on ilmselt mingit sodi täis, seepärast põriseb. Muidu ei peaks seda anduri häält kuulda olema.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#5

T Aug 06, 2013 11:39

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4628

Endal ka vaja see käsipiduri töö ette võtta. Ei tahaks kindlapeale üldistada, aga mulle tundub, et kogu selle 98-02 käsipidurid ongi hädised. Ikka palju olen kuulnud nende mittetoimimisest.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#6

T Aug 06, 2013 11:42

Saab ongi "emotsionaalne" auto, sellega tuleb leppida, ja õppida koos temaga elama. Ka minu autol tegi temperatuuriandur koledat häält. Pelgalt puhastamine ei aidanud, aga kui hambatikuga "vurri" teljeotstele pisut määret panin, võis probleemi unustada. Asi õnnestus ilma juhtmeid lahti jootmata, tuleb vaid olla ettevaatlik. Rõõmsaid kilomeetreid ja häid emotsioone!
SAAB on tegusõna!
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1965
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#7

T Aug 06, 2013 20:46

Noh, veermiku tuleb niikuinii varem või hiljem remontida. Kui mootori ja kerega mingit suurt häda pole, siis kõige hullemini ju ei läinudki.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#8

T Aug 06, 2013 21:48

Ilmselt sa pole Tallinnas Kadaka autoturgudel käinud :D Seal kuuleb iga ühe käest selliseid muinasjutte, et lausa pisar tuleb silma.
Regular Saab Guy
elx2
Postitusi: 33
Liitunud: E Okt 29, 2012 17:26
Asukoht:
Auto:

#9

T Aug 06, 2013 21:52

Edu ja jõudu.:) eks nati nokitseda ja sõidab. ja väga hästi sõidab. ja eks see auto ost olegi 1 loterii. :)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#10

T Aug 06, 2013 21:52

Aga milleks on ostueelsed kontrollid? Vast ikka selleks, et pärast oleks mida kirjutada ja rääkida kuidas petti. Automüüjat usud :D
Mootori tulega ei või sõita! Esimese töökojani maksimum.
__In Boost We Trust__
9-5LPT
Postitusi: 1238
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#11

T Aug 06, 2013 22:07

Aga milleks on ostueelsed kontrollid? Vast ikka selleks, et pärast oleks mida kirjutada ja rääkida kuidas petti. Automüüjat usud :D


Möhh? :D

Edu autoga igatahes. Netti sirvides tundub, et läks see Uno auto Aero loosi ikka ja no kurb on see, et mitte ainult Kadaka turu automüüjad pole sellised susserid - vähemal või rohkemal määral kipuvad kõik autoaiad nii tegema.

Igatahes edu autoga ja vast ei pea ainult remondikohtades aega veetma :).
Kogenud Aeronaut. :drive:
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#12

T Aug 06, 2013 22:19

Aga milleks on ostueelsed kontrollid? Vast ikka selleks, et pärast oleks mida kirjutada ja rääkida kuidas petti. Automüüjat usud :D


Möhh? :D

Edu autoga igatahes. Netti sirvides tundub, et läks see Uno auto Aero loosi ikka ja no kurb on see, et mitte ainult Kadaka turu automüüjad pole sellised susserid - vähemal või rohkemal määral kipuvad kõik autoaiad nii tegema.

Igatahes edu autoga ja vast ei pea ainult remondikohtades aega veetma :).


Loe esimest postitust ja saad teada, et pole Uno Auto masin.
Kindlat maini ära ka milliselt platsit sa ta said, üldjuhul on Ringtee omad suht mõistlikud.
Ostueelne kontrolli peaks enne ostu ikka tegema, endal kindlam ja vähem stressi. Hirsch oleks vist vähe etem olnud...
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#13

T Aug 06, 2013 22:25

Noh, kasutatud autoga tuleb alati arvestada remondiga kah. Mahlad on esimine asi mida kindlasti peab tegema!
__In Boost We Trust__
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#14

T Aug 06, 2013 22:44

SAAB on heaks abiliseks neile kes soovivad õppida tingimusteta armastama.
Ole milline sa oled, ma armastan sind ikkagi!
Soovin edu, küll kõik saab korda.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

T Aug 06, 2013 22:50

Noh, päris tavaline lugu see ei ole, et inimene ostab saabi ja siis 24 tunni pärast lendab laiali. Sul oli ju vähemalt kuu eeltööd.... ja tulemus, et said targaks ja ise valisid ja ise otsustasid.

Ja foorumit lugesid kah. Siin on ju paljudes teemades kirjas, et kui ise ei jaga, laske spetsidel üle vaadata.
Ja muidugi tuleb arvestada, et erinevatel inimestel on heas korras asjadest erinev arusaamine.
Aga tegelikult on kõik need asjad pisiasjad, ja kui tahad autot oma käes pikemalt hoida, siis lase ära teha ja unusta ja sõida!!

Muidugi ma soovitaks lisaks veel ka karteripõhja ära võtta ja õlivõtusõela puhastada. Peale selle ka karterituulutuse ära vahetada ja ka klapikambrikaane sees olevad õhutorud ära puhastada, siis veel ka plokikaane poldid pingutada yle. Paha ei teeks ka esimeste amortide ülemiste pukside/laagrite vahetus ning tagumiste ketaste/klotside vahetus. Lisaks tagumiste poritiibadele teha seestpoolt korralik korrosioonitõrje.
Sõidumugavuse poole pealt annaks kindlasti juurde madaldusvedrusari ja taha tugevamad vedrud, amordid ja ka tagumine stabikas, kui tal seda pole.
ng või 9-3 on väga sheff masin tegelikult!
a-jah, see stage 2 tuleks kah ikka kohe peale panna, sest siis sa unustad kõik muu, kui sa pedaali vajutad ja masin edasi hyppab nagu noor sälg!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#16

K Aug 07, 2013 9:11


...ka karterituulutuse ära vahetada

tuleks veenduda, kas "karterituulutuse kit/komplekt" on paigaldatud või ei. Ja kui on, siis kas see on töökorras.

Paha ei teeks ka esimeste amortide ülemiste pukside/laagrite vahetus ning tagumiste ketaste/klotside vahetus. Lisaks tagumiste poritiibadele teha seestpoolt korralik korrosioonitõrje.
Sõidumugavuse poole pealt annaks kindlasti juurde madaldusvedrusari ja taha tugevamad vedrud, amordid ja ka tagumine stabikas, kui tal seda pole.

Kas sa oled autot näinud, et tead tagapiduritest rääkida? Kas tõesti standardseades 9-3 on nii pehme, et lausa ebamugav?:P (mu aero+17" on tänavasõiduks paras või piiri peal, jäigemaks küll ei taha)

Millal autost pilte näha saab?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#17

R Aug 16, 2013 9:31

Ja mida see hinnapakkumine sisaldab?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#18

E Aug 19, 2013 23:28

Kui palju Pinl täisgaasil kolmandaga näitab?
Kunagi oli selline ja 2100 näitas. Praegu kahjuks üle 1900 eriti ei saa.
Vahe peaks olema väga tuntav, ca 100Nm juurde stokile
Sent from my Monte Carlo using B236
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#19

T Aug 20, 2013 0:41

Pdif võiks hoopis see olla mida vaadata, kui boosti numbreid otsite :)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#20

T Aug 20, 2013 11:05

Nüüd läheb teise mehe teema retsimiseks, aga minu 9-3l pole sellist Pdif. On Pinl- Ehk absoluutrõhk sisselaskes.
Sent from my Monte Carlo using B236
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#21

T Aug 20, 2013 11:31

Pinl'il peaksid lahutama väljas oleva õhurõhu, et saada õiget boosti või vaakumit :)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#22

T Aug 20, 2013 13:20

Pinl - 1000 = Pdif (suhteline ehk siis see "õige" turborõhk)
Eesti suht merepinna kõrgus, seepärast siin ka rõhk 100kPa (kilopaskalit). SID paneb ühe nulli lihtsalt juurde.
SID kõikidel softidel Pdif-i algselt ei näitagi, see tuleb sinna ise panna. Seniks aga Pinl väärtusest 1000 maha ja saabki turbo suhtelise rõhu.

Jahutusvedeliku rõhk võis liiale minna. Halvemal juhul lekkiv plokikaane tihend, paremal juhul lihtsalt mõni vilets voolik.
Eks mõnele spetsile tuleks näidata...

(kasparius, kui kunagi näitas Pinl rohkem, siis akujuhe natukeseks ajaks maha. Adaptsioonid kaovad ja kui seejärel kõik endiselt hea, siis kusagilt pritsib õhku välja, et adpteerub aja jooksul madalaks.
mReq/mAir enne 790, nüüd 1025)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

T Aug 20, 2013 14:00

vaata, mootori vasakul küljepeal olevat plokist tulevat lõdvikut, mille teine ots suundub tulemüüri taha salongi radikasse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#24

T Aug 20, 2013 14:36

Pinl - 1000 = Pdif (suhteline ehk siis see "õige" turborõhk)
Eesti suht merepinna kõrgus, seepärast siin ka rõhk 100kPa (kilopaskalit). SID paneb ühe nulli lihtsalt juurde.
SID kõikidel softidel Pdif-i algselt ei näitagi, see tuleb sinna ise panna. Seniks aga Pinl väärtusest 1000 maha ja saabki turbo suhtelise rõhu.

Jahutusvedeliku rõhk võis liiale minna. Halvemal juhul lekkiv plokikaane tihend, paremal juhul lihtsalt mõni vilets voolik.
Eks mõnele spetsile tuleks näidata...

(kasparius, kui kunagi näitas Pinl rohkem, siis akujuhe natukeseks ajaks maha. Adaptsioonid kaovad ja kui seejärel kõik endiselt hea, siis kusagilt pritsib õhku välja, et adpteerub aja jooksul madalaks.
mReq/mAir enne 790, nüüd 1025)


Seb, pidasin silmas oma kunagist aero stage1 vs seda millega praegu kulgen :)
Sul Kudak, igav sellega pole, aga hea on see, et kui mõni aeg elad need probleemid üle, õpid juba kuidas og9-3-ga ümber käia. Rõhuprobleemid, lekked on pea, et kõigile turbomeestele tuttavad. Nii vanade masinate puhul vähemalt:drink:
Sent from my Monte Carlo using B236
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1965
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#25

K Aug 21, 2013 13:29

Auto sai remonti viidud. Tundub, et muud viga polnud kui see, et voolik andis järele. Miks aga see rõhk sinna tekkis... Ei tea:wtf:
Kuskohast teie oma sõidukitele need karterituulutuse kitid olete tellinud/ostnud?


See ivometsa kirjeldatud toru lähebki katki, varem või hiljem. Parem varem ja kodule lähemal.
Vasta