Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#1

L Dets 28, 2013 23:36

Nonii, kuna sattus kätte selline tore masin, nagu Saab 900 Turbo "Tibu", siis mõtlesin et näitan siin foorumis ka auto ära.
Kindlasti on see auto paljudele tuttav ja oskavad selle auto kohta palju rääkida, aga nüüd jõudis see auto minu kätte ja plaan sai võetud, et kuna talvel niikuinii see auto ei liikle ja välimus on tal juba niigi silmapaistev, siis hakkaks nüüd natuke kapotiall korda looma.
Nii palju kui ma kuulnud olen, siis auto käinud Rootsis natuke järeleaitamises.
Tehtud tal siiamaani:
Blowoff
aju chipitud
pihustid vahetatud (ei oska öelda kui suured)
suurem cooler
turborõhku tõstetud natukene
salongi paigaldatud Segu/turborõhu kellad, turbotimer
Talveks sai ette võetud, siis selline "To do" list:
Originaal turbo välja vahetada Saab 9-5 aero turbo vastu, suurem cooler, aju lasta kirurgidel üle vaadata, plokikaas portida, tervele mootorile kap.remont, konditsioneer eemaldada, aku hakkab olema pagassis, esiistmed arvatvasti välja vahetada (kui keegi vanad ära ostab), kogu väljalaske torustik tuleb uus muretseda (3" toru peaks küll ja veel olema). Kindlasti on neid asju rohkem mida kõike vaja teha, aga see selgub juba töö käigus.
Hetkel on asi nii kaugele jõudnud, et esinina on laiali lammutatud, mootor koos käigukastiga maha tõstetud ja mootor sooja kohta veetud, et saaks seda ükshetk lammutama hakata.

Aga väike illustreeriv pilt kui auto minu kätte jõudis:





Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#2

L Dets 28, 2013 23:58

Toreda värviga masin, teeb 900 NG päris lahedaks. Ma ei tea, mis istmete vastu vahetada mõtled, aga neid 9-3 5ukselise korraliku külgtoega nahkistmeid Rootsi romulates liigub suht palju. 3ukseliste istmed raskemalt (kallimalt) kättesaadavad. :)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#3

L Dets 28, 2013 23:59

aju chipitud ja rõhku tõstetud? kas tõesti mõlemat?
suurem cooler on olemas aga AC delete on plaanis? miks?
muidu see monte carlo kollane on nice, nice
Summutisoovitus: 3"Dp kuni ca mootori alla ja sealt edasi 2,5".
Sent from my Monte Carlo using B236
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#4

P Dets 29, 2013 0:09

aju chipitud ja rõhku tõstetud? kas tõesti mõlemat?
suurem cooler on olemas aga AC delete on plaanis? miks?
muidu see monte carlo kollane on nice, nice


Nii ma sain aru selle omaniku jutust, kes seda autot rootsis teha lasi, et aju on näpitud ja rõhku hetkel 1.1bar midagi ulmelist pole, aga siiski. AC kaob ära, kuna pole erilist vajadust ja igapäevaseks autoks ta mul mõeldud ei ole niikuinii, plus oleks vaja sinna ette ära mahutada veel IC ka, niiet ruumiga läheb kitsaks.
Ja see cooler seal ees võiks siiski tsipakene suurem olla.
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#5

P Dets 29, 2013 0:16

Toreda värviga masin, teeb 900 NG päris lahedaks. Ma ei tea, mis istmete vastu vahetada mõtled, aga neid 9-3 5ukselise korraliku külgtoega nahkistmeid Rootsi romulates liigub suht palju. 3ukseliste istmed raskemalt (kallimalt) kättesaadavad. :)


Istmete vahetust veel mõtlen ja sinna aega on, aga mõtlesin pigem mingeid tagasihoidlikke aftermarket korve.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#6

P Dets 29, 2013 0:50

aju chipitud ja rõhku tõstetud? kas tõesti mõlemat?
suurem cooler on olemas aga AC delete on plaanis? miks?
muidu see monte carlo kollane on nice, nice


Nii ma sain aru selle omaniku jutust, kes seda autot rootsis teha lasi, et aju on näpitud ja rõhku hetkel 1.1bar midagi ulmelist pole, aga siiski. AC kaob ära, kuna pole erilist vajadust ja igapäevaseks autoks ta mul mõeldud ei ole niikuinii, plus oleks vaja sinna ette ära mahutada veel IC ka, niiet ruumiga läheb kitsaks.
Ja see cooler seal ees võiks siiski tsipakene suurem olla.

Ses mõttes, et kas MBC-ga rõhku tõstetud ja siis veel teine soft ka aga bleeder on alles jäetud...?
1,1bar siis võid eeldada 150kw
Ehk, siis: on suurem kui orig cooler paigaldatud, aga paned veel suurema?
Sent from my Monte Carlo using B236
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#7

P Dets 29, 2013 10:29

aju chipitud ja rõhku tõstetud? kas tõesti mõlemat?
suurem cooler on olemas aga AC delete on plaanis? miks?
muidu see monte carlo kollane on nice, nice


Nii ma sain aru selle omaniku jutust, kes seda autot rootsis teha lasi, et aju on näpitud ja rõhku hetkel 1.1bar midagi ulmelist pole, aga siiski. AC kaob ära, kuna pole erilist vajadust ja igapäevaseks autoks ta mul mõeldud ei ole niikuinii, plus oleks vaja sinna ette ära mahutada veel IC ka, niiet ruumiga läheb kitsaks.
Ja see cooler seal ees võiks siiski tsipakene suurem olla.

Ses mõttes, et kas MBC-ga rõhku tõstetud ja siis veel teine soft ka aga bleeder on alles jäetud...?
1,1bar siis võid eeldada 150kw
Ehk, siis: on suurem kui orig cooler paigaldatud, aga paned veel suurema?


Ega ausaltöeldes pole seda kõike nii veel lahanud. Hetkel pole veel ajuni jõudnud, et saaks vaadata mis seal sees on.
Coolerit tahaks suuremat jah sinna ette, hetkel olemasolev on niigi natukene viga saanud ja uus/suurem olemas juba.
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 30, 2013 19:34

Tekkis väike küsimus mootori kohapealt, et hakkasin täna siis mootorit lahti võtma ja peale sisselaske kollektori eemaldamist vaatasid mulle vastu mingid imelikud paunad keset sisselaske kanalit. Kahjuks küll pilti ei jõudnud teha, kuid äkki kellegil lööb pildi silme ette, et mida ma mõtlen. Ehk, siis tahaks teada mis nende eesmärk seal kanalis teha on üldse??
obsidian
Postitusi: 17
Liitunud: P Juun 30, 2013 11:53
Asukoht:
Auto:

#9

E Dets 30, 2013 19:53

Ega see auto kunagi Hiiumaal liigelnud? Aastaid tagasi jäi siin pidevalt üks samasugune kollane susisev Saab silma.
"To me Saab is a sleeper rocketship, to other people Saab is like a hipster mobile."
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#10

E Dets 30, 2013 20:08

Ega see auto kunagi Hiiumaal liigelnud? Aastaid tagasi jäi siin pidevalt üks samasugune kollane susisev Saab silma.


Ei oska öelda kus ta ennem liigelnud on, aga täitsa võimalik et vahepeal ka seal olnud, kuna väga neid kollaseid 900ng ei ole linnas täheldanud
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#11

E Dets 30, 2013 21:22

Tekkis väike küsimus mootori kohapealt, et hakkasin täna siis mootorit lahti võtma ja peale sisselaske kollektori eemaldamist vaatasid mulle vastu mingid imelikud paunad keset sisselaske kanalit. Kahjuks küll pilti ei jõudnud teha, kuid äkki kellegil lööb pildi silme ette, et mida ma mõtlen. Ehk, siis tahaks teada mis nende eesmärk seal kanalis teha on üldse??


http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=42845

midagi sellist äkki
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#12

E Dets 30, 2013 21:38

Täpselt neid samasi ma silmas pidasingi :thumb:
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#13

E Dets 30, 2013 22:30

Täpselt neid samasi ma silmas pidasingi :thumb:


Nagu seal teemaski selgub, siis tasuta jõud :cool:
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

E Dets 30, 2013 22:46

See plaat viska sealt minema.
SL-kollektori poldid pead ainult lühemad otsima, kui kolle tagasi paned
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#15

E Dets 30, 2013 22:54

Tänud teile :cool:
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#16

L Jaan 04, 2014 18:00

Tekkis väike küsimus originaal turboga seoses. Kuna vaatasin hetkel olemas oleva turbo üle ja tundub heas korras olevat, siis täheldasin, et oleks hetkel mõtetu, uut/suuremat turbot peale vaadata, siis tahakski teada kui palju see originaal turbo üldse välja suudab anda võimsuse poolest? Või oleks siiski mõtet kohe suurem peale otsida?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

L Jaan 04, 2014 18:02


oleks siiski mõtet kohe suurem peale otsida


Siit foorumist peaksid leidma ka õige suuruse ja mudelid/margid, kui sa ikka tõesti korralikku mänguasja tahad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#18

P Jaan 05, 2014 2:51

Selle originaaliga võid vareseid pilduda.
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#19

P Jaan 05, 2014 12:39

Siis on selge, ei hakka sellega üldse mängimagi :D
jux31
Postitusi: 139
Liitunud: N Dets 14, 2006 13:43
Asukoht:
Auto:

#20

P Jaan 05, 2014 12:52

Kui sul on plaanis suurem projekt ette võtta siis lisa ka LSD differ :)

http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=154
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-94-98/transmission/differentials/51950-q.html
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

P Jaan 05, 2014 13:58

Kui sul on plaanis suurem projekt ette võtta siis lisa ka LSD differ :)

http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=154
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-94-98/transmission/differentials/51950-q.html


sellele masinale peaks Lsd saama nii 400 euri eest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#22

P Jaan 05, 2014 23:14

Kui sul on plaanis suurem projekt ette võtta siis lisa ka LSD differ :)

http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=154
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-94-98/transmission/differentials/51950-q.html


sellele masinale peaks Lsd saama nii 400 euri eest.


Lsd peale mõtlesin isegi, aga eks hetkel paneb rahakott asja paika. Eks millalgi oleks kindlasti tahtmine see muretseda, aga loodan, et hetkel aitavad head rehvid välja.
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#23

P Veebr 01, 2015 20:01

Nonii, pole kaua siia midagi postitada jõudnud..
Hetke seis siis selline et auto läks kuiva kohta seisma.
Eelmine aasta ei jõudnud kahjuks väga selle autoga tegeleda ja ei jõudnud oma plaane teoks viia, sai siis kriitilise pilguga kõik asjad üle vaadatud ja otsustasin, et see aasta vaja kindlasti ära teha mootoril kapitaalne uuendus (Nüüd kindlasti ka uue turbo näol), ja samuti keretööd kuna näha on, et igast väikestest kohtadest hakkab roosteuss välja tulema ja oleks viimane aeg see töö ette võtta kui soov autot pikemalt hoida.
Piltidelt ei olnudki nii aru saada, kuid tegelikult on kerel väliseid defekte küllaga, mis tuleb nüüd likvideerida ja see tähendab ka täielikku ülevärvimist.
Jutt jutuks, pildid räägivad enda eest:


Lisatud failid
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#24

P Veebr 01, 2015 20:12

see masin originaalis oli vist tumepunane? kunagi. nüüdseks kadunud carrating lehel oli see masin tumepunasel kujul esitatud. järgmine omanik oli juba lasknud kollaseks värvida. Masin liikleb veel tallinnas
?
Kapa92
Postitusi: 133
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:34
Asukoht:
Auto:

#25

P Veebr 01, 2015 20:16

see masin originaalis oli vist tumepunane? kunagi. nüüdseks kadunud carrating lehel oli see masin tumepunasel kujul esitatud. järgmine omanik oli juba lasknud kollaseks värvida. Masin liikleb veel tallinnas
?


Jah nii on, esialgselt oli see auto tumepunane, see kes selle kollaseks värvis on teadmata, kuid olen kohtunud inimesega, kes käis sellega Rootsis, kus tehti jutu järgi mõningased tööd. See mida seal täpsemalt tehti pole päris selge..
Auto liikleb Tallinnas.
Vasta