4. leht 5-st

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Juun 16, 2016 20:19
Postitas roimar
Mul oli 14 divided koda.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Juun 16, 2016 21:39
Postitas S9K
T5 suites saad muuta hardcoded ja softcoded limiteri. Ilmselt tulebki panna samamoodi, et hardcoded on pisut suurem kui soft. Ja huvitav on see, et tal on 2.3 mootor ja DI kassett. Ütles, et pole mingit probleemi seda sinnamaani ajada.

JZW sõnad
Got to test the rev limit a little bit today. It does seem to be working, it did work at idle anyway, no testing on the road today. Set the soft limit at 7650rpm and the hard limit at 7800rpm.

Here is what it looked and sounded like. Will test more soon, but seems to be working :-)

John

http://www.youtube.com/watch?v=DBmklEGtoAA

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Juun 16, 2016 22:14
Postitas Kapa92
Kuid kuidas jääb lugu nukkadega, pöörete tõstmisel? Originaal nukad ja vedrud jalgu ei jää? Olen küll seda uurinud, et mõistlik oleks need ära vahetada, nii pöörete pärast kui ka spooli, kuid raha paneb asjad paika.. Samas minu soovitud jõu puhul peaksid originaalid asja ära ajama.
Hetkel tundubki kõige mõistlikum mõelda Pootsmani pakutud väikse kojaga HX35 peale..

Siit aga kiire küsimus Roimarile, kuidas sinu masinal sidur vastu pidas? Nagu mäletan, oli sul kasutusel sama kompott mis minul plaanis, ehk Viggeni korv ja pidurimeistri ketas.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Juun 16, 2016 22:23
Postitas Pootsman
Nick Talliferro kunagi dünos katsetas B234i sisslaske nukka koos B204 väljalaske nukaga ja originaal mootorist sai hulka rohkem jõudu kõrgetel pööretel.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Juun 16, 2016 22:59
Postitas S9K
Nick Talliferro kunagi dünos katsetas B234i sisslaske nukka koos B204 väljalaske nukaga ja originaal mootorist sai hulka rohkem jõudu kõrgetel pööretel.


Kellele sa müüsid mu valgukese? :D Sealt saab selle nuka.

Minu arust need originaal vedrud koolevad suht kähku peale 7000 ära. Mul oli kohati raskusi 7500 juurde jõudmisel.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: R Juun 17, 2016 8:54
Postitas roimar


Siit aga kiire küsimus Roimarile, kuidas sinu masinal sidur vastu pidas? Nagu mäletan, oli sul kasutusel sama kompott mis minul plaanis, ehk Viggeni korv ja pidurimeistri ketas.



Sidur pidas ja peab siiamaani hästi. Uuel omanikul mitu kasti juba lõhutud. Eks see üherattavedu mängib suurt rolli.

Minu autol oli pööre tõstetud 7200 ja mingit muret polnud.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: R Juun 17, 2016 10:23
Postitas S9K
Siis Kapa hakkab kohe quaife kasti jaoks raha kõrvale panema. Muidu on see väike eesti manuaal kastidest tühi.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: R Juun 17, 2016 13:12
Postitas ivomets
Siis Kapa hakkab kohe quaife kasti jaoks raha kõrvale panema. Muidu on see väike eesti manuaal kastidest tühi.


mul on 1 tagavaraks ja äkkitse mingiteks plaanideks soetatud....

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: L Juun 18, 2016 12:05
Postitas Kapa92
Hetkel, siis ootan millal kaane ja hooratta tegemisse saab viia, siis peaks olema mootoriga ühelpool ja jääb oma korda ootama, millal kerele peale läheb.

Lisatud failid

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: R Juun 24, 2016 23:35
Postitas Fideelia
Mul on nõrkus kollaste autode suhtes, aga endal on paraku valge Saab. :) Polnud kollast. Võin ta kollaseks lasta kiletada, aga esialgu on selleks vara ja valge on ka kena. Loodan, et sa oma Saabi mingiks jubedaks pruuniks või halliks ei värvi. Jõudu tuunimisel!

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: P Juun 26, 2016 21:19
Postitas Kapa92
Kollane ta on, ja kollaseks ta ka jääb. Ei kujuta üldse muu värviga seda autot ette :D
Jõudu tarvis!

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: P Juun 26, 2016 22:13
Postitas S9K
Pssssssssssssst, oless võind ploki ka kollaseks tõmmata.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 18:07
Postitas Kapa92
Hei,

Kuna vahepeal sai tegeletud, igapäeva Saabiga, millel otsustasid 4. kepsu saaled "pensionile" minna, siis polegi saanud 900-ga tegeleda..
Aga 9-5 liigub jälle ja hakkame siis nüüd uuesti pihta 900-ga.
Täna viisin kaane Kirsi juurde, jutt jäi selline, et kõik mis vähegi tundub vahetust vajavat, vahetab ära. Survestamine, klappide kontroll/vajadusel vahetus, lõikamine, uued juhtpuksid kus vajalik, uued säärekad muidugi, ja lihvimine. Sisselaske ja väljalaske kollede kaanepoolsed pinnad ka jubedaks näritud, teeme ka need võimalikult heaks.
Kui hästi läheb, siis nädala lõpus saan kätte ja saab mootori raua osa justkui kokku panna, ja muid pudinaid seal hakata korrastama, puhastama ja külge panema.
Troostist tõin täna veel uued kaanepoldid ja 9-5 plekist kaanetihendi, loodab, et kõik hakkab toimima:)

Küsin veel üle enda kontrolliks: Kaane tõmban ikka jõuga kinni mis on antud kaanele endale, mitte tihendi järgi? t5 ja t7 pingutusjõud olid erinevad..

Turboks tuleb ilmselt kasutusele holset HX35 ja 16kojaga.. Samas oleks ka võimaluses HX35W 12kojaga. Aga noh, eks veel natukene aega on selle soetamiseks, jõuab veel mõelda.

Kuna tasapisi teda nokitsen, siis ehk järgmine kuu saab hakata mootorit kastiga peale panema.
Midagi peab mõtlema veel mootoripatjadega välja. Päris jäigaks ei soovi teha, aga jäigemaks küll kui originaalid. Ei teagi kas oleks äkki mõtet nö "lisatugi" teha mootori ja kere vahele? :poke:

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 18:16
Postitas S9K
Tegelikult on pingutusmoment antud poldile, mitte tihendile. Mina vähemalt arvan nii. Soovitan SOOJALT see number 16 eemal hoida. Türbel ei tule esimese käiguga järgigi sellega. #12 koda lubab sul kuni 600hj. Isiklikult soovitaks veelgi väiksemat. Mul on projektika peal kasutusel #8 koda. Väga kiiresti tuleb rõhk üles ja on sellega saadud 500hj ringi. 2 liitrisel mootoril võiks tasakaalu võllid üldse välja võtta? Lisaks puuritakse õli peakanal 1mm suuremaks. Seal on see loll viga ka veel, et kolmandast vända kaelast läheb õli kahte kepsu, teise ja kolmandasse + lisaks vist ka tasakaalu võlli??? Eriline hukatus. Ja paksu õli kasutada ei tohi :nono:

E: Kas 9-5 kaanetihend mitte õhem pole? Surveaste suureneb nii. Papi tihendi plussiks on veel see, et kui midagi peakski juhtuma, siis see on nagu "kaitse" seal vahel. Kaane tihend läheb ennem kui kolvid/kepsud.

E2: Vanal tonnisel oli käigukasti padi powerflex ja ülemine väände varras oli ka powerflexidega. Polnud häda midagi. Seal peab alumisi mootor patju vaatama, et metall osad (või trossid) oleks kenasti küljes, mis liikumist piiravad. Vastasel juhul rebib padjad puruks lihtsalt.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 18:32
Postitas Kapa92
Tegelikult on pingutusmoment antud poldile, mitte tihendile. Mina vähemalt arvan nii. Soovitan SOOJALT see number 16 eemal hoida. Türbel ei tule esimese käiguga järgigi sellega. #12 koda lubab sul kuni 600hj. Isiklikult soovitaks veelgi väiksemat. Mul on projektika peal kasutusel #8 koda. Väga kiiresti tuleb rõhk üles ja on sellega saadud 500hj ringi. 2 liitrisel mootoril võiks tasakaalu võllid üldse välja võtta? Lisaks puuritakse õli peakanal 1mm suuremaks. Seal on see loll viga ka veel, et kolmandast vända kaelast läheb õli kahte kepsu, teise ja kolmandasse + lisaks vist ka tasakaalu võlli??? Eriline hukatus. Ja paksu õli kasutada ei tohi :nono:


Ma nende tasakaalu võllidele olen mõelnud.. Troostis rääkisin, siis arusaam jäi, et need võivad ka sisse jääda, lihtsalt ringi nad ei käi. Õlikanalid jäid nii nagu on, väljaarvatud siis pinguti oma, see läks pimedaks. Samas kardan veidi õlirõhu pärast. Loogika ütleb, et see ei tohiks kaduda, aga kurat seda teab.. Räägitakse, et ei kao, samas tehakse ka neid pimedaks..

Edit: Plekist tihend õhem jah, selleks saigi 1.2mm kolvilt maha treitud, Rootslastega rääkides, pidi minu tahetud jõu puhul kõik hea olema.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 18:36
Postitas S9K
Mul oli viimati samamoodi. Võllid jäid sisse. Kahjuks pärast hakkasin mõtlema, et oleks pidanud ikka välja võtma ja avad kinni panema. Kui nad ringi ei käi ja tsentris pole, siis võib olla, et läheb see õlisurve sealt kaudu veel väiksemaks. Lihtsalt lükkab võllid ühte serva ja läbipääs juba suurem. Kui sul hetkel veel tõesti kaant peal pole ja plokk maas, PALUN, tee see õliavade sulgemise töö ära. Netis on päris palju pilte kuidas ja kust mida kinni panna. See kui saaled ära lähevad on tegelikult ju üsna ükskõik, vahetus pole väga keeruline ja pole väga kallid ka. Kahjuks nad lahkuvad suht alati nii, et võtavad väntvõlli kaasa ja see juba on äärmiselt tüütu töö.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 18:44
Postitas Kapa92
Mul oli viimati samamoodi. Võllid jäid sisse. Kahjuks pärast hakkasin mõtlema, et oleks pidanud ikka välja võtma ja avad kinni panema. Kui nad ringi ei käi ja tsentris pole, siis võib olla, et läheb see õlisurve sealt kaudu veel väiksemaks. Lihtsalt lükkab võllid ühte serva ja läbipääs juba suurem. Kui sul hetkel veel tõesti kaant peal pole ja plokk maas, PALUN, tee see õliavade sulgemise töö ära. Netis on päris palju pilte kuidas ja kust mida kinni panna. See kui saaled ära lähevad on tegelikult ju üsna ükskõik, vahetus pole väga keeruline ja pole väga kallid ka. Kahjuks nad lahkuvad suht alati nii, et võtavad väntvõlli kaasa ja see juba on äärmiselt tüütu töö.


Jutus on pointi. Kurat hakkan ise ka järjest rohkem kahtlema, kas tasub riskida selle asjaga, hetkel pole palju lahti võtta, et need avad kinni panna.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 20:36
Postitas Kapa92
Mul oli viimati samamoodi. Võllid jäid sisse. Kahjuks pärast hakkasin mõtlema, et oleks pidanud ikka välja võtma ja avad kinni panema. Kui nad ringi ei käi ja tsentris pole, siis võib olla, et läheb see õlisurve sealt kaudu veel väiksemaks. Lihtsalt lükkab võllid ühte serva ja läbipääs juba suurem. Kui sul hetkel veel tõesti kaant peal pole ja plokk maas, PALUN, tee see õliavade sulgemise töö ära. Netis on päris palju pilte kuidas ja kust mida kinni panna. See kui saaled ära lähevad on tegelikult ju üsna ükskõik, vahetus pole väga keeruline ja pole väga kallid ka. Kahjuks nad lahkuvad suht alati nii, et võtavad väntvõlli kaasa ja see juba on äärmiselt tüütu töö.


Jutus on pointi. Kurat hakkan ise ka järjest rohkem kahtlema, kas tasub riskida selle asjaga, hetkel pole palju lahti võtta, et need avad kinni panna.


Kuidas ise selle õliavade sulgemise teinud oled? Eriti pean silmas võllide tagumisi saalesi.. Vända poolt ma ei soovi kanalit puutuda, pigem mõtlen kas võtta võll välja ja lükata saalet edasi, et oleks õliava kinni ja siis saale kinni liimida? Või teine võimalus laseks treida vajalike mõõtmetega võll sinna sisse (eest 45mm ja tagant 44mm. See aga tähendaks, et saaled on vaja kätte saada sealt.. selleks tööks mul vahend puudub.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 21:00
Postitas S9K
Saaled saad välja lüüa seest. Lased kraega puksi treida, läbimõõt selline, mis täpselt saale sisse istuks ja krae siis jääb saale ääre taha. Keevitad mingi pulga või toru sinna külge. Mul oli selline asi usa V8 mootori jaoks tehtud. Nukkvõlli saalede vahetuse jaoks. Võlli pesa otsakaane saad ka ju ära lüüa küljest. Siis hästi näha (kui vaja). Neid kaasi lihtne tagasi ka panna. Pole küll eriti keeruline töö :). Mina ise panen kindlasti vända poolt kanalid kinni. No mul mootor pukis, juba see teeb asja minu jaoks lihtsamaks. Ilmselt kui võlli poolset meetodit kasutada, siis ma laseks ehk saalega samas mõõdus torujupid treida ja lööks need saalede asemele. Point selles, et need lähevad istuga ja kuna tegemist toruga, siis on pisut mängimis maad materjalil. Täis materjali pisut kahtlane sinna istuga panna. Ei tea. Võin siinkohal eksida, kuid oleks nagu kuskilt meelde jäänud, et see saale edasi lükkamine polnud parim lahendus.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 21:41
Postitas kasparius
Mis cooleri paned?

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: K Veebr 15, 2017 22:50
Postitas Kapa92
Mis cooleri paned?


Mõõdud jään aga hetkel küll võlgu.

Lisatud failid

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Veebr 16, 2017 8:34
Postitas roimar
Mina jätsin need võllid sisse, lihtsalt eemaldasin keti. Polnud ei minul ega ka järgmisel omanikul probleeme õli survega!

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Veebr 16, 2017 8:44
Postitas ivomets
Loll küsimus aga kas lihtsalt saalet ei saa tagasi panna teise nurga all, nii et õlikanalid jäävad suletuks??

vana saale välja ja liimiga teise nurga alla sisse? ja ongi kanalid kinni?

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Veebr 16, 2017 11:12
Postitas keenius
Ühel NG900 jätsin mina ka võllid sisse. Eemaldasin ainult keti.
Tundub töötavat, pole siiani laiali läinud.

Saab 900 2.0 Turbo Tibu, 1996, Kapa92

Postitatud: N Veebr 16, 2017 11:43
Postitas Kapa92
Loll küsimus aga kas lihtsalt saalet ei saa tagasi panna teise nurga all, nii et õlikanalid jäävad suletuks??

vana saale välja ja liimiga teise nurga alla sisse? ja ongi kanalid kinni?


Saab, selleks peab saalet kuskil ~9mm liigutama edasi, kui õigesti mäletan.
Samas on jah olnud probleemi mõnedel survega hiljem.. Ei oska seda kommenteerida, et kuidas või miks, aga hiljem on pandud ikkagi täispikkuses võllid sisse mis on saalede välismõõduga ja saaled üldse minema sealt seest.

Edit: Kui mõtlesid aga, et saale oleks samal kaugusel, lihtsalt keeratuna, siis survel annab kindlasti tunda.. Saalel ju ka õlijooksu soon sees, mitte ainult auk.