Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR

Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#1

L Mär 01, 2014 22:34

Nii,täna veeres siis meie pere hoovile ka lõpuks üks Saab, valituks osutus ämma jaoks sobivaim suurusklass parima hinna ja kvaliteedi suhtega. Isend tehniliselt igati korras, roostet mõned täpid vaid. Puudu juhi seljatoe asendi regulaatori nupp. Tõmme korras, lekked puuduvad mootorist, sillad korras. Lisadest panen nimekirja siis kui viitsin neisse süveneda mingi päev lõpuks aga kompuuter, el. aknad ja peeglid on olemas. Värvus meie ARK jaoks lihtsalt hall, tegelikuses hallikas sinine või sinakas hall(kuidas kellegile meeldib). All on originaal 15" valukad. Ah jaa, klaas peab uus saama kuna mõra jookseb suht halvalt, lisaks on ventilaatori reostaad pirtsakas(tahab siis töötavad kõik neli kiirust aga kui paha tuju siis ainult neljas).

Auto ostu-müügi tehinguga oli ka üks huvitav seik, nimelt müüja müüs vabalthingava pähe seda ja sai alles täna esimest korda teada et mootoril väljalaske kolde otsas ka turbo ripub:conf:

Nüüd siis peab hakkama kompuutri asju uurima, mis asi mida näitab ja kuidas seadistada saab.

Pildid üritan homme teha, pesema ei viitsi enne seda aga küll hakata:)
Rootslane kagunukas!
AndresV
Postitusi: 896
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#2

P Mär 02, 2014 11:34

Nii,täna veeres siis meie pere hoovile ka lõpuks üks Saab, valituks osutus ämma jaoks sobivaim suurusklass parima hinna ja kvaliteedi suhtega. Isend tehniliselt igati korras, roostet mõned täpid vaid. Puudu juhi seljatoe asendi regulaatori nupp. Tõmme korras, lekked puuduvad mootorist, sillad korras. Lisadest panen nimekirja siis kui viitsin neisse süveneda mingi päev lõpuks aga kompuuter, el. aknad ja peeglid on olemas.

Juba selle auto eelkäijal 900NG-l, mudeliaastaga alates 93, käisid aknad ja peeglid elektriga. Kui ämm väänet juurde küsib, saad lasta LPT-le softimuutuse teha.

Nüüd siis peab hakkama kompuutri asju uurima, mis asi mida näitab ja kuidas seadistada saab.

Tehaseversiooni ei saa seadistada. Googelda openSID.
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#3

P Mär 02, 2014 12:19

Kompuutri seadistamise all mõtlesin kuupäeva, kellaaja õigeks panemist ja kütusekulu nullimist.

Jõu poolelt vaatasin et originaalis on rõhk 0,5 peal, kindlasti lisaks softile on motol ka mingi rõhu varu ja vast 0,2 saab ikka juurde keerata. Ämm muidugi juba selle jutu peale silmi pööritama ning väitis et temale sellest ka küll :D
Rootslane kagunukas!
AndresV
Postitusi: 896
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#4

P Mär 02, 2014 13:07

Kütusekulu - ämm las hoiab CLR (clear) nuppu all kuni piiks käib. Kpv jne õigeks pole proovinud aga küllap see 2 väikese nupuga käib.
oswald
Postitusi: 362
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#5

P Mär 02, 2014 13:22

Enne võimsuse juurde otsimist oleks vast soovitav kõik lõdvikud kriitilise pilguga üle vaadata, karteris sõela olukord üle vaadata, kõik vedelikud vahetada(kui juba pole) jne..
Kahjuks päris mitmeid juhtumeid silma jäänud, kus esimese asjana otsitakse lisavõimsust ja järgmise asjana uut mootorit, seega kui ämm on rahul, siis las tiksub esialgu tavareziimis;)
richard
Postitusi: 948
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#6

P Mär 02, 2014 13:48

Kütusekulu - ämm las hoiab CLR (clear) nuppu all kuni piiks käib. Kpv jne õigeks pole proovinud aga küllap see 2 väikese nupuga käib.


jep. SET all hoida pikalt kpv juures olles.
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#7

P Mär 02, 2014 15:17

Kella ja muu sain seal näidiku tablool paika. Enne rõhule kallale minekut vaatab nagunii kogu süsteemi üle, pole võhik selles vallas aga ka mitte spets. Sõpru/tuttavaid kellega nõu pidada enne jõu kallale minemist. Hetkel vaja stock asjad kriitiliselt üle vaadata et üllatusi ei tuleks kukil 100km kodunt.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#8

P Mär 02, 2014 20:18

Üks küsimus. Kuna nagu olen aru saanud siis see esimene 9-3 on põhimõtteliselt veel 900, siis kas istmed on neil samad? Lihtsalt tundub et neid isendeid varuosadeks pole ning pigem oleks lootust leida 900 istmeid.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#9

P Mär 02, 2014 21:34

Üks küsimus veel, kas sellele isendile ka istmesoojendusi ka paigaldati või siis NG900le?
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2820
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2,0TiD 10 x2

#10

P Mär 02, 2014 21:37

Ikka paigaldati. Kaku nupu katted ära, päris paljudel on valmidus olemas, pane lülitid külge ja olemas.
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#11

L Mär 08, 2014 19:23

Nii, istmesoojenduseni pole veel jõudnud aga just äsja panin tagumise aknapesu vedeliku toimima, oli teine lihtsalt kapoti alt lahti tulnud või ühendatud. Tänased juhtumised SID ekraaniga on juba ka foorumis üleval aga päris korras pole ekraan siiski, 1 püstine rida on täielikult maas ja 2 on vahelduvalt töös ja maas. Seega peab hakkama lisaks esitulele, suunatulele ka seda ekraani otsima.

Muus osas auto igati aus, täna sai sõiduulatuse numbriks saadud 28km enne kui tankuripüstol paaki sai. Sisse läks Alexela 3000 Nittro 95 oktaanarvuga. Nägin muidugi seierist et see 28 oli veel suure varuga agta kuna kanister puudus ning mine tea mis seal paagi põhjas ujub ja tahtmata seda ka järgi uurida sõitmisega, sai siiski otsustatud tankida. Keskmine kulu hetkel 9,4 aga see enamjagu 5 inimest autos koos pagasiga ning 60+% linnas. Koju sõites aga trassil Tartu- Roobuka langes kompuutri keskmine 6,9 pealt 6,4 peale, siis oli autos vaid juht ja lapsest kaasreisija.

Üks mure muidugi on, nimelt ei suuda aru saad kus kohast see 5w-30 õli välja immitseb. Nimelt on kasti poolt mootori esimene nurk pisut õline, sealt kus on pime ees. Peab uurima ikkagi et kuidas see pime seal paigas on ning kas lekib sealt või klapikambrikaane tihendi vahelt.

Lisaks peab homme ette võtma tagumised kõlarid, see plärin sööb juba kõrvakuulmist. Eks siis näha ole kui suur valik üldse sinna asendust panna on, mõõte veel ei tea aga tunduvad olema ovaalid ning suurust vaadates ei tundu need kuidagi 6x9 olema. Esi ustes olev tühimik tuleks ka millalgi ära täita ning armatuurilt kõlarid kaodata ning asendada piilaritesse paigutamisega tweeteritega.

neljapäeval sai siis VKM garaažis ette ka kvaliteetne uus esiklaas igati mõistliku hinnaga, rohelise tooni ning auto värviga hästi kokku sobiva halli toonribaga üleval servas. Pidi ka klaasid toonitud saama aga kahjuks lükkub see teisipäeva millal peaks ka kätte saama uued luugi amordid. Kusjuures sai algul ka plaanitud pildistamis üritusele tulla aga kuna akvaarium kiletamata jäi siis jätan seekord tulemata arvatavasti.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#12

L Mär 08, 2014 19:49

Tõestamaks et auto millest räägin, on ikka olemas, tegin 3 mudakolli pilti.

Pilt

Pilt

Pilt
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#13

T Mär 11, 2014 18:00

Täna sai siis toonkile VKM garaažis tagumisele klaasiringile paigaldatud, lisaks läksid vahetusse ka luugi amordid. Tänud kiire teeninduse eest ja amordid muideks tellisin et saaks õhtul kodus ise nikerdada aga VKM tiim tegi selle niiöelda toonimise käigus:freak:

Peale auto üle loputamist sai auto ka platsile sõidutatud ning mõned kaadrid tehtud:

Pilt

Pilt
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#14

T Mär 18, 2014 11:03

Kõik pole siiski kuld mis hiilgab ja auto on ikkagi mõeldud liikumiseks mitte vaatamiseks. Mõned päevad tagasi ilmnes siis probleem millega tuleb hakata lisaks salongisoojendusele tegelema, nimelt vibra roolis kui gaas maha lasta 90+km/h kiirusel. Eks peab estakaadile ajama ja hakkama uurima et mis selle põhjustaja on, hetkel tundub olema sama probleem nagu mõni aeg tagasi oli naise Mazdal kus põhjuseks oli veovõlli vahepuki laager.
Rootslane kagunukas!
que
Postitusi: 1246
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 9-5'06 ja tonn'96

#15

T Mär 18, 2014 11:17

See profiili pilt ja andmed tahavad sul kohe kiiresti vahetust saada :D
Tule teinekord pildistama, saad autost paremaid pilte ;)
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#16

T Mär 18, 2014 12:24

Profiilipildil ja tkestina on minu auto, see teema tehtud ämma autole mida aegajalt kasutan :thumb: Profiilipildi jaoks on ka omal arvutis tegelikult sobiv pildivalik, 2 neist juba siin teemas ka.

Samas tegelikult on see punane ka osaliselt minu, seni kuni olen ta järgmine suvi rajavõimaliseks saanud. Sealt edasi on ta aga taas naise hobiauto. Kui siin edasi muljetada siis mul omal polegi hetkel liikuvat autot peale töö liikuri milleks Citroen Jumper ning kahjuks ei suuda 9-5 Estate kuidagi oma ruumikuselt konkureerida Volvo 855 T-5R isendiga mis ostunimekirjas ootab.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#17

E Mär 24, 2014 16:27

Täna sai siis SaabiAnti juurest toodud see pronks puks veovõlli otsa. Lisaks sai bronnitud ka salongisoojenduse juhtplokk, mis leiti üles peale seda kui olin sealt juba läinud. Eks mingi päev siis taas sammud sinna ja ehk nädalavahetusel ka seda puksi vahetama.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#18

E Mär 24, 2014 20:25

OT küll aga kui soovid siis siin on lugemist:
http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?51611-March-2010-ROTM-Mazdagirl
http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?39297-Hi-from-estonian-girl
http://www.mazdaklubi.com/foorum/topic18197.html

Masin oli viimati rajal 2009 ja siis oli Raplas sama kiire kui 300hp Audi S3. Hetkel konserveeritud ja ootab järgmist kevadet kui saab kere täielikult üle käidud. Edasised plaanid hetkel veel üsna lahtised, BP05 mootor pole veel minuni jõudnud kuid samas omal olemas FE3. Eks järgmine kevad saab viimaselt lingilt lugeda selle auto kohta.

Järgmised selle punase küsimused paluks U2U! Muideks on see mu naise hobiauto tegelikult rohkem vast isegi kui minu, ma ikka see kellel käed rohkem auto küljes mitte rooli küljes;)
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#19

E Mär 24, 2014 20:28

Et päris OT poleks:

Pilt
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#20

K Mär 26, 2014 22:30

Nii, täna siis sai veits raha lõhutud, kange õhujoa suunaja tõttu suutsin lolli peaga selle hinnalise kardaani puruks keerata. Nüüd peavalu kui palju et see mehhanism kuidaski toimima panna, eks see ostu kiirustamise valuraha ole.

Tagumised oma aja ära elanud ragisevad 6x9 kõlarid said ka välja vahetatud täna, asemele läksid Alpine Sxe-6925s isendid ja helipilt on üllatavalt hea kui võtta arvesse et nad mängivad üüratusse vildist ja plekist kasti.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#21

T Apr 08, 2014 19:14

Tänane töötund auto kallal taas. Salongiventika kiiruse nupp on iseenesest korras kui kontrollida ilma pingeta ja pistikuta. Ventika mootori juures olev nn. reostaadiplokk on järelikult läbi kuna tuvastasin ka põlenud maanduse kontakti. Seega tuleb hakata otsima seda plokki ja pistikut koos mingi juppi juhtmetega. Filtri peab ka ära vahetama millalgi, see ei näinud just ilusaim välja enam.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#22

K Apr 09, 2014 11:53

Nii, leidsin siis nüüd ka uue reostaadi koos pistiku ja jupikeste juhtmetega pistiku küljes, üritan hiljemalt reedel minna ja ära tuua et saaks nädalavahetusel tuleohtliku jama kõrvaldada.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#23

T Apr 15, 2014 13:25

Täna siis see päev kus sai pistik koos reostadiga välja vahetatud. Vana pistiku lõikasin vahelt ära ja jootsin uue pistiku külge, jootekohad kaetud termokahaneva rüüga ja lisaks julgestatud elektriku teibiga et kõrvaldada oht et kuskil püsti jäänud teravam tipukene võiks tungida läbi ning lühise tekitada. Reostad oli kah tegelikult siiski läbi, lootsin tegelikult peale pistiku vahetust et ei pea kämblaid sinna alla toppima aga nagu öeldakse et Lootus on lollide lohutus ning see pidas ka paika. Nüüd aga töötavad kõik 4 astet ning salongis olevat lülitit ei peagi hetkel vahetama.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#24

T Mai 13, 2014 23:15

Nii, täna sai siis lõpuks see puks ära vahetatudseal käigukastis mille tõttu vibra roolis oli. Vahetuseks koduste vahenditega peaks olema ka simmerling soetatud, sai täna autot 3 tundi tõstukil riputatud enne kui töö tehtud sai. Ei kujuta mina ette millega või mis moodi neid pukse esinduses vahetatakse aga meie saime ühest tõmmitsast jagu ja lõpuks sai rauasaega hästi ettevaatlikult, pidevalt simmerlingi jälgides ja pronksi puru eemaldades, see puks välja koputatud. Miskit aga on kuskil veel viga, peab minema ÜV punkti ja laskma korraks läbi raputada tuttaval.
Rootslane kagunukas!
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 247
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht:
Auto:

#25

K Aug 27, 2014 23:56

Vahepael siis niipalju et peab hakkama enne talve lahendama nõrgavõitu parema käsipiduriga ja vasaku šarniiriga. Lisaks peab vist siiski hakkama uurima jahutusvedeliku kadumist, on max pealt min peale kadunud ming umbes 3 kuuga.

Avatari pildike suuremalt kah ;)

Pilt
Rootslane kagunukas!
Vasta