2. leht 2-st
Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: L Veebr 25, 2017 13:18
Postitas SvenR
Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: T Apr 04, 2017 23:23
Postitas SvenR
Nii, lumi on ka lõpuks meie hoovist sulanud ja kohe saab ka maapind kuivaks ning peab nädalavahetusel asuma siis varuosade siirdamise kallale. Peab siis soetama vedru tõmmitsad, nüüd veel eriti kuna pere ameeriklasest perevagun Voyager ka vajab tugilaagrite vahetuseks neid. Peab lootma et aja kokkuhoiule aitaks kaasa doonori korras tagasillal olevad rattalaagrid ning ehk on kõik vajalikud puksid ka elus. Meie oma Saab aga käivitub vaatamata seismisele endiselt ilusti.
Lisaks saab siis ka vahetada peeglite reguleerimise lüliti ja nii ei pea enam akent alla lastes peegleid vasakule suunama vaid saab seda teha salongist.
Eile inspekteerides avastasin et vaja ka tagumine stange lisaks esimesele maha võtta kuna ka selle kinnitused kuskilt mingil kummalisel põhjusel väänata saanud, käisin vaatamas ka kohta mis ratta viltu väänas ja see aste on piisavalt madal et stange pidanuks puutumata jääma. Varasematest kogemustest lähtudes siiski stangede alt ilu ei looda, eriti selle masina puhul mille stange ise on korralikult tugevast materjalist ning kui see juba viltu on siis on miskit korraliklt paigast ka selle all. Eks velje sirgused saa ka esmase katsetusega maanteel selgeks, loodan et on ikke korralikud tugevad ja jäänud ka sirgeks aga eks vanasõnagi ütle: "Lootus on lollide lohutus!".
Eks kui tegema hakkan siis üritan ka pildimaterjaliga seda teemat piisavalt informatiivselt varustada.
Sven
Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: P Apr 09, 2017 20:22
Postitas SvenR
Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: P Apr 09, 2017 21:48
Postitas arvo92
Nende masinatega saab veel sõita küll. Esiveolistel pole tagasilda vajagi, niikuinii lohiseb niisama kaasa.
Kuidas sulle tundub, kas nende tagumiste suurte pukside sissepressimine ise on reaalne? Ma klassikul suutsin kõik puksid ära vahetada ja neid ei suutnud niisama isegi välja pressida, jätsin uued puksid sisse pressimata kuigi olid juba olemas, ei leidnud head meetodit seda teha.
Ise läheks polüuretaani teed. Miks? Sest need on kahest poolest koosnevad ja neid on imelihtne paigaldada.
Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: E Apr 10, 2017 7:10
Postitas SvenR
Neid suuri pukse välja tavaliselt ei pressitagi vaid rauasaega kas sälk sisse või 2 sälku ja lüüakse välja. Sellel saab seda ilusti teha aga vot viimasel pildil paistva Voyagery esimese õõtsa puhul mahub neid sälke tegema vaid tiigersaega. Kuna mul on tööle ja tagasi sõiduks see masin hetkel ja hiljem vast jääb naisel linna sõiduks siis ei hakka poly pukse sinna siin maakolkas toppima.
Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: L Apr 15, 2017 21:37
Postitas SvenR
Täna siis sai tagumine sillatala paika pandud ja ka ees kasutatud poolvigane õõtsakomplekt külge pandud doonori küljest.
Taga läks kõik nii nagu peab, tala istus kui valatud.
Ees aga oli üsna palju halbu üllatusi. Selle kõveriku kätte saamine oli üks ütlemata kannatusterada, ka sarniir oli ilusti käändmikus olevasse silma kõveraks väändunud. Vaja siiski osta mõlemad õõtsad ette ja ka stabikakont kuna õõtsade puksid doonorilt päritud juppidel on vaid ajutiseks kasutamiseks et saada tööl käia mööda külateid, maanteele selle komplektiga väga ei kipu ja tegelikult peab ka siin küla teid mõõtes ettevaatlik olema.
Peale proovisõitu tundub et veljed siiski sirgeks jäänud õnneks ja ka eesmised õõtsade kinnitused on omadel kohtadel.
Paar pilti siis ka siia juurde.
Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: T Sept 05, 2017 21:34
Postitas SvenR
Ülevaatuse tarbeks sai siis väljalaskes auke körvaldatud. Kuna aga löpupütt meenutas pigem söela kui seda mis ta olema peaks(ümber völjuva toru oli aukude kogupindala suurem kui väljuva toru läbimööt) siis sai kiiruga KaguAuto letist rabatud mis seal sobivas möödus(56mm torule) vötta oli. Peab mainima et see 300mm pikkune nökats jättis masina suht soliidse häälega, saab rahulikult maanteel kulgeda ilma et pea kumisema hakkaks ja ka piitsa andes on köik soliidne. Seega ÜV punktis ei tohiks probleeme tulla. Jah grammike viltu saivad otsad aga see öige nurga alt ainult näha ja poolpimedas tungraual rippuva auto all nokitsedes tuli tulemus parem kui ootasin. Nii ehk naa on tegu "ajutise" lahendusega kuna on plaanis alla ehitada custom 2,5" catback Simons osadest ja vöimalik et saavad otsad ka paremale poole.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: P Sept 10, 2017 8:06
Postitas SvenR
Sai siis neljapäeval naise poolt ka ülevaatusel käidud, ise olin tööl. Köik ok. Heitgaasid paigas. Mainiti ära et peaks panema taha oranžid pirnid suunadesse, et tuledes on oranž värv ära kulunud
Tegelikuses sellel isendil ju ongi värvilised pirnid ainult ja värv on ajaga maha pölenud lihtsalt
Lisaks hakati ka väljalaske üle vinguma kohapeal ja ähvardati korduvale saata et pole pabereid et sellele masinale sobilik ja liiga valju kah körvaga. Lisaks lajatati naisele et:"naine saadeti ÜV tegema ja ise juuakse kuskil bensukas kohvi ja kimutakse koni!" Seepeale naine loomulikult plahvatas. Siis mindi db möötjale järgi ja ilma naise juuresolekuta toimunud möötmiselt tulles öeldi et möni db on üle normi ja pannakse märge mnt.ee lehele. Tulemuseks siis siiski läbitud ÜV kuna naine ei lasknud pähe istuda. Kodus naine vaatas et mis sinna siis kirja pandud on mnt.ee lehele aga oli kirjas vaid vaja pirnid vahetada oranžide vastu suundades, ei kössugi väljalaske kohta. Möni mömmim kutt ja iga teine naine olekski sealt aga korduvaga tagasi tulnud.
Löpuks siis löpp hea ja köik hea. Mis selle püti juures muidugi on huvitavaim et pöörete löpus on ta vaat et vaiksem kui originaal, madalalt aga ise möötsin nii nagu 1m pealt peab ja oli 1-3db alla lubatud 74db.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: T Okt 17, 2017 22:02
Postitas SvenR
Täna sai siis masin taas liikuma peale enam kui nädalat seismist. Sain eile ja täna öhtul aega et masinaga tegeleda ja bensiinipumba ära vahetatud. Oli üsna palju jamamist ja sai ka bensiinivanni vöetud aga tehtud ta ikkagi sai. Masin liigub paremini kui viimased 2 kuud enne seda, eks pump peale eelmist vait jäämist töötas ka nn. safe modes ka muidugi. Homme siis naine Tartu minemas et pika otsaga pump ilusti sisse töödata ja testida masinat.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: L Mai 12, 2018 22:53
Postitas SvenR
Täna siis saabus piduriketaste ja klotside komplekt. Kuna traathari oli kuhugi jalutama läinud ja pidin kasutama freesi ning kausi kujulist traatketast relakal siis ei jöudnud enamat kui eesmiste komplektide vahetust teha. Stokkeri tüübid suutsid mulle ühe korraliku garaasitungraua pähe määrida ning vähalt see kiirendas pisut.
Möni nädal tagasi avastasin varuratta pesast ka originaal tungraua kruttimise "varre" mis oli arvatavasti kordagi kasutamata, lihtsalt ajaga oma vildist kotikesse kinni roostetanud. Siiani olin kasutanud tungi kruvimiseks kruvikat vöi padrunvötit kuna arvasin et originaal on kaotatud kellegi varasema omaniku poolt.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: P Mai 13, 2018 20:01
Postitas kroom
Ah see siis ongi see asi seal vildist kotis - tungraua tarvik... Ma olen paar korda tungrauda kasutanud ja keerasin ratta poldivõtme varrega, sest sellele traatkõverikule ei suutnud nime ega kasutust välja mõelda.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: P Mai 20, 2018 8:09
Postitas SvenR
Eile pealinnast tulles siis Kohila Hepa tanklast ära söites sain üllatuse osaliseks kuna masin ei käinud järsku enam üle 4000 pöörde. Kulgesime siis tuttavate juurde ning ajasin nina veakoodidesse, tulemuseks P0335 ja P0506 ehk siis vända andur ja (pending gaasiklapiasendi andur mis oli tingitud arvatavasti just vända andurist). 2 tundi seismist, kustutasin ära ja köik korras, isegi peale 100km läbimist Imavere ristis oli köik ok. Tartus Silberauto juures olevalt ringilt maha minnes aga oli jälle cut-of ja taas P0335 olemas. Kuidagimoodi siis sai koju meelitatud, kuigi 30km enne kodu juba tundus et see söit sinna jääbki ning peab hakkama pukseerijat otsima.
Eks täna siis pesuriga kapoti alune üle käija ja kaema pistiku üle, kuigi mööda Saabide foorumeid kolades on ikkagi olnud selle koodiga läinud anduri vahetuseks.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: K Juun 27, 2018 20:27
Postitas SvenR
Eila viisin siis doonorilt vöetud püstaku esimese parema rattalaagri vahetusse, täna sain kätte ja panin alla. Ega siis see ei tähenda et nüüd köik korras on! Nimelt pidurisadula raami poldi keere otsustas mitte tööd teha enam ja homme peab tööl panema poldi köva keermeliimiga(seda kasutatakse rasketehnikal isegi laagrite liimimiseks) paika. Eks peab siis nüüd soetama ette uued amordid(auto küljes olnu sai ikkagi eelmine märts nii palju pihta et ei toimi enam), tugilaagri(ka see sai tookord pihta piisavalt palju) ja uue laagri komplekti taaskord ning taas ühe poolepäevase remondipäeva aja kuskilt kiirest ehitus ja vöistluste ajast leidma. Ja šarniiri tolmukaitsekummi suutsin taas ära löhkuda ning ka see tuleb taas uus homme öhtul panna.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: T Juul 03, 2018 7:10
Postitas SvenR
Eile siis sai tehtud kurvavöitu avastus. Nimelt juhi poolt eest nurgast avastasin jahutusvedeliku immitsemise
Nüüd peab siis hakkama tihendit vahetama ja siis peab samal ajal ka keti vahetuse ette vötma kuna nagunii peab keti maha vötma.
Siit ka küsimus, on kellegil pilti ketisüsteemist? Siis teaks palju juppe ostma peab ja mis ees ootamas on.
Re: Saab 9-3 OG 2.0 LPT, 1999, SvenR
Postitatud: T Juul 03, 2018 8:57
Postitas saabu14jr
Lihtsam osta terve ketikomplekt koos balanssvõlli ketiga. Jupikaupa ostes läheb kallimaks.