2. leht 2-st

SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: N Sept 10, 2015 0:37
Postitas paulk
Taaskord autosse investeeritud - vahepeal sai vahetatud katist tahapoole jääv summutijooks, asemele läks Bosali komplekt, aga kummalisel kombel oli keskmise püti torustik vale geomeetriaga ja Trionic pidi veidi painutama. Kummalised helid kadusid ja vunki tuli juurde.

Mustamäe rehvikeskus tasakaalustas rattad (kadus vibra), asendas lekkiva ventiili ja tuvastas kantis tagarehvi => tänud saabule.

***

FM modulaatori kvaliteedist sai kõrini ning leiutasin erinevaid variante, kuidas heli otse originaalkassettmakki (50 406 88, PU-1525B) saada. CD makile on siin lahendusi pakutud, kassetikas pole veel silma jäänud, elektriskeemi ka ei leidnud. Äkki on kellelegi abiks.

Pärast mõningaid katsetusi jäin sellise lahenduse juurde:
Pilt
Pilt
Kassetidekki ja emaplaati ühendab juhtmepundar, katkestasin sealt L & R kanalid. Lisasin emaplaadi poole 3.5mm stereopesa ja kassetiosa poole pistiku - vajadusel saab kiirelt ja lihtsalt lülitada ümber nii kassetile kui välisele signaalile. G peab jääma ühendatud, muidu ei toimi kassetideki juhtloogika ja otsustab pidevalt linti edasi kerida ning katkestab heli.
Emaplaadile minevast pistikupesast lugedes: G => pruun (2. kanal); L => valge (3. kanal); R => hall (4. kanal).
Toimimiseks peab olema pleieris kassett; kui kassetipool läbi saab, pöörab helipea end, aga paarisekundiline katkestus ei häiri.
Salongi sai otsad midagi lõhkumata tuua tuhatoosi alt - suhteliselt vähesilmatorkav variant.

Muud variandid olid:
Väline signaal kassetidekile (a la siin)
Kuna mul lüliteid sahtlist võtta polnud, siis aux ini tomimiseks pidi mängijas sees olema kassett ja ühtlasi säilis ka selle kassetiheli. Kuna mobiilist tulev signaal karjus viimasest tugevalt üle, siis enamus aega põhimõtteliselt sobis, aga tegin siiski ümber.

Autotelefoni kanal
CD makkidel tundub olema üsna laialt levinud variant. Põhimõtteliselt toimis, aga heli oli väga vaikne. Võimalik, et üldgroundi kasutamine oli vale ning oleks pidanud kasutama pistikupesa juures olevat telefoni "-" kontakti. Ei mõõtnud nende groundide omavahelist takistust ja praegu pole viitsinud raadiot uuesti välja kakkuda. Kuigi telefonil on ainult üks helisisend (mono), siis emaplaadil esineb siiski TEL L ja TEL R. Need rajad on küll ühendatud, aga saaks ka põhimõtteliselt katkestada. Kas nõnda toimiva stereoheli saab või mitte, ei hakanud katsetama. Bassi ja kõrgeid helisid ei saa timmida.

SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: T Sept 15, 2015 1:17
Postitas paulk
Oskab keegi selgitada, miks on automaatkastiga masinatel pidurisüsteemis vaakumpump ja manuaalkastiga mitte?

SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: T Okt 13, 2015 0:48
Postitas paulk
Vahepealsed arengud:
  • Vähenenud pidurdusjõu ravis vaakumvooliku vahetus.
  • Värsked tagasilla puksid.
  • Paigaldasin värskema nahaga rooli ja süsinikkiu imitatsiooniga armatuuri (tomps2 varudest). Puiduimitatsioon armatuuril mõjus pigem nagu võõrkeha... aga samas oli ka nagu muinsusväärtus, ajavaim või miskit. Vähemalt alles ta on, kui hing ikka "puitu" igatseb, saab tagasi vahetada.
  • Esiuksekõlarid: hangeldasin ebay kaudu Lätist originaalvõimu, paraku ei tulnud kaasa paigaldusraami ja DIN8 kaablit maki ja võimu vahele - üks õhtu läks nende leiutamisele, teine paigaldusele. Kõlariteks said Andreas187 käest kunagi veini vastu vahetatud GAS Alpha 625X.
    Kompott andis kvalitatiivse hüppe, mõnus. Natuke peab veel häälestusnuppudega mängima, keskmistest toonidest jääb nagu puudu, natuke aitas Loudnessi maha keeramine, aga võib-olla tuleb armatuurikõlarite asemele midagi etemat otsida.

    Kes sama tööd ette tahab võtta, siis:
    • võimendi raami sain originaalaukudesse 5.5x13mm plekikruvidega (Baltic Bolt);
    • kõlarite raamid ukse külge M6 poltidega. Võimalik, et originaalis on tollmõõdustik, aga jõumeetodil sai eelnevatega hakkama;
    • võimendi DIN 8pin kaabel ühendatakse 1-1le - st ühe pistiku pin1 läheb teise pistiku pin1 külge jne. Pistikud saab nt Oomipoest.
    • 9-3OG-l peaks kõlarikaabeldus olemas olema 900NG puhul peab ise vedama.

Kas kellelgi on soovitusi, kust erinevaid sisustusepaneelide kinnitusklambreid/tüübleid leida? Paarist rabedast plastikust olen ise jagu saanud, osad olid juba varem puruks. Automaailma väljanäituselt päris õigeid ei leidnud.
Nt selliseid:
http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... 75-OES.jpg
http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... 40-OES.jpg
http://www.thesaabsite.com/img_iris/res ... .jpg&h=400

SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: L Dets 12, 2015 13:51
Postitas paulk
Eile sai külge uus tuuleklaas, nüüd näeb tänavalaternate ja vastusõitvate autode valguses sõita ka.

Kas keegi tallinlasest 9-3OG omanik julgeks mulle 5-minutiseks proovisõiduks oma autot pakkuda? Palun PS sel juhul.

SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: L Nov 26, 2016 20:10
Postitas paulk
Vahepeal tehtud:
  • Roolilatt (uus)
  • Esimene vasak amordilaager
  • Ette 308mm pidurid
  • CD-makk - pärast paaritamist oli tüütu üllatus, et 1. bandi jaamad ei püsi mälus. Googeldamine andis paar välismaist teemat, et too on tüüpviga neil makkidel. Lihtsat fixi polevat, soovitati toimiv makk osta. Minu kogemuse näitel siis selliselt, et saad enne ostu paardunud autos proovida ka.
  • Tagaluugi ja kapoti vedrud/amordid -
    1 )Kapotile King (tellitud sai Lesjöfors, väidetavalt tuli sama koodi järgi King) 2x240N vedrud - kiidusõnad, avanevad ja sulguvad mõnusalt. Üles sõites viimane ots sujuv.
    2) Tagaluugile Magneti Marelli 2x500N vedrud - muidu ok, aga üles jõudes ei peatu sujuvalt vaid pauguga.


... ja tänane areng, kuradi värdjad rsk:
luuk2.jpg
luuk2.jpg (90.05 KiB) Vaadatud 1187 korda
luuk1.jpg
luuk1.jpg (59.59 KiB) Vaadatud 1187 korda

Kui nad sinna midagi muud asemele ei valanud, siis oli bensiin paagis alles. Korgi olid minema virutanud. Palju õnne.
Kellelgi bensiinipaagikorki ja/või hõbedast luuki üleliigsena ei vedele?
Luku toimimist peab veel katsetama.

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: K Juun 27, 2018 23:55
Postitas paulk
Vahepeal on pererindel sündinud uued väljakutsed röövinud oma aja ja siia pole kirjutada jõudnud.

Eelmisest postitusest alates on juhtunud järgmist:
  • Asendasin bensupaagi luugi ja korgi. Katkist lukku ei hakanud igaks juhuks välja vahetama - äkki keegi teeb veel katset, tehku siis niisama lahti ja veendugu, et sealt midagi kätte ei saa.
  • Uus konditsioneeri aurusti ja kliimakompressori laager + rullik.
  • Goodyear suverehvid (2017 kevadest) - maanteesõit sai hoobilt mõnusaks - miks ma seda varem ei teinud?
  • Etem auxin + BT
  • Pärast 2018 kevadist hooldust ja küünlavahetust tuli mootorile nagu uus elu sisse.
  • Vända simmeri ja õlipumba tihendi vahetus

... ühtlasi on mõtted viimase 9-3SC peale liikunud. Kel paulmobiili vastu huvi, siis põhimõtteliselt on ta heale peremehele mõistliku raha eest saadaval.

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: P Juul 15, 2018 19:16
Postitas Raudsepp
Mingeid juppe pole vaja?, mul üks 9-3 coupe varuosadeks :)

Re: SAAB 9-3 SE 2.0t Coupé 136 kW aut, 1999, paulk

Postitatud: T Sept 04, 2018 18:26
Postitas paulk
Auto on liikunud parematele jahimaadele uue omaniku kätte.
Täna kohtusime igatahes Ferdinandi hoovis.