Saab 9-3 Aero, MY01, traction

Vasta
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#1

R Sept 12, 2014 15:41

Ei suutnudki väga pikka aega Saabist eemae hoida. Seekord soetasin vähe huvitavam liikur, eelmine oli 9-3 Anniversary MY02.
Praegune auto siis pealkirjas nimetatud must Aero.
Auto sai toodud juba aprillikuus Lätimaalt. Läbisõidunäidikul viibis ostuhetkel number 194000, praeguseks mõned tuhanded lisandudnud.
Kohe kui masinat kaema läksin, sai emotsioon võitu ning vead auto juures ununeisd. Aero spoilerid ,klassikaline saabi kerekuju ning selle auto hing hakkasid kohe meeldima.
Auto oli pool aastat seisnud ning enne seda tegi omanik väidetavalt mootorile kapitaalremondi.
Siiamaani on tehtud omajagu pisemaid remonttöid, aga tegemist veel jagub. Esimese asjana sai loomulikult tehtud õlivahetus, ning sai pandud ka uus ja vähe parema läbilaskevõimega õhufilter. Logarid said ka asendatud, kuna vanad olid vähe katki. Katusele lisandus uus antenn, kuna vana oli oma päevad ära elanud. Kere on suhteliselt heas korras, värv siiski kohati ebaühtlane. Plaanis on auto tervenisti üle värvida ning esispoilerit kohandada, kuna seda on kunagi remonditud ning hiljem valesti paika pandud. Hetkel on all Aerole mitte omased veljed, aga sobivad rattakoobastesse päris kenasti. Juhiste on ka veidike kulunud ning vajab hooldust/taastamist, vaatan mis targemad ütlevad. Auto on lastud tiba madalamaks kui orginaalis ning väljalase vähe sportlikuma vastu vahetatud. Veel sai veermikus puksid polüuretaanide vastu vahetatud. Tänu sellele on auto ikka päris jäik ning auklikul teel hüppab omajagu.
Eesmärgiks on auto väga heasse seisukorda viia ning teha sellest üks kärme liikur.
Hetkel on auto mootorit veidi järele aidatud. Jõunumbreid ei oska täpselt öelda, aga miilil sai välja sõidetud 225km/h. (suured tänud Daagsile).




Lisatud failid
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1740
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#2

R Sept 12, 2014 19:34

Silm peal teemal.
Üks väheseid fl aero 9-3 coupeesid siin foorumi-ilmas.
Karteri sõela juba vaatasid? Kaprem on hea, kui kett ka vahetatud näiteks :)
Kõik eeldused olemas nobedalt liikumiseks, uretaan, summuti, õhufilter, madaldus ja siis tarkvara.
Ma paneks puusalt, et tegemist on ca stage 3 softiga ja vääne ligi 400NM kui su miilikiiruse mõõtmine täpne peaks olema.
Sent from my Monte Carlo using B204
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 494
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-3 2,8T MY08; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#3

R Sept 12, 2014 21:45

Kena auto! See Aero bodykit, mis Viggenilgi muudab 9-3 ikka palju kordi kenamaks. Muretuid kilomeetreid!
www.wellnessorbit.com - vaimse vormi koolitused ettevõtetele
www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#4

E Sept 15, 2014 11:51

Tänud heade soovide eest! Karterit pole veel vaadanud, aga lähiajal saab seegi tehtud. Softiga ilmselt väga palju mööda ei panegi :)

Kui kellegil huvi siis panin miili kiirendusvideo ka youtube ülesse.
Käiguvahetustega oli nagu oli ja paar käiku oleks võinud vähe rohkem põhja lasta, aga päris hea minek siiski :)
Armatuuris on nagu jõulud, kuna tagumine ABSi andur on vigane ja aeg-ajalt viskab kõik tulukesed põlema.
Link ka siis https://www.youtube.com/watch?v=pxJpYN03-jM&list=UUAgoOCMrnciUl5_Mi8zPm5g
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3279
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#5

E Sept 15, 2014 12:07

Tere maandumast SK-sse :)

Loodetavasti saad oma plaanid teoks teha ja järgmine kevad jälle rajal, ma loodan :D

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#6

T Okt 28, 2014 10:03

Viimasel ajal kimbutab käivitamisanomaalia. Aeg-ajalt keerad süüte sisse ning kõik tulukesed lähevad armatuuris kenasti põlema aga süüdet lõppu keerates ei toimu midagi. Teinekord käivitub kohe esimesest pöördest. Olen proovinud vahetada aku, süüteluku põhja plaadi ja starteri, aga endiselt tuleb sama jama vahepeal välja. Äkki on jama üldse süütelukus endas, kuna vahepeal ei taha hästi tagaurpidi käik sisse minna kui auto seisma jätta ning tahan võtit kätte saada.
Vahepeal sai tegeltud bensupaagi täituvuse probleemiga. Ühesõnaga tankides ei läinud paak täielikult täis, probleem oli mingis vaakumis. Nüüd siis sellega korras ja lööb tankides õigel ajal püstoli kinni. Sai natuke rohkem ringi vuratud kui tavaliselt ning kütusekulu jälgitud (Läbisõidunäidik ligineb 199000ni). Maanteel sõites (rahulikul 90 ringis ja mitte palju möödasõite) näitas kompu 7,1 sajale aga kohe kui linna jõuad ja paar kiirendust ka vahele tuleb, siis viskab kärmelt ülesse :D Paagi keskmised olen saanud 9,3 ja 8,3 sajale, viimane põhimõtteliselt suurem osa maanteel. (viimasel puhul näitas kompu 7,8 seega vahe reaalsega umbes 0,5/l sajale)
Sõita muidugi on mõnus ja kiirendus ajab endiselt naeratuse näole. Pikal otsal aitavad väga mugavad istmed, kuigi lärmi kostub omajagu salongi, mis muutub veidi väsitavaks.
Siiski tegemist on veel palju ja kahjuks pole madala spoileriga ära harjunud ning aeg-ajalt kriibin kusagile vastu (lisan ka oma viimasest ebaõnnestumisest pildi) :fight: Edaspidi pargingi autot taguots ees ja üritan olla palju ettevaatlikum. Kuigi kahjustus on juba tehtud ning kevadel läheb esistange remonti.
Kuna talvel palju sõitmist ei tule siis läheb lume saabudes auto talvekorterisse ja tuleb välja kevadel.
Karterituulutus sai ka kontrollitud ning on täiesti olemas.
Tänud VVSile pildi eest ja järgmisel kevadel proovin uuesti rajal olla ja siis juba ideaalilähedases korras Aeroga! :thumb:



Lisatud failid
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#7

E Nov 17, 2014 23:09

Viimasel kuul on päris mitu pikka otsa seljataga. Sõidumõnu naudingut rikub veidi libisev sidur, mis talvel või varakevadel vahetusse läheb. Siiamaani ilmad kenad olnud ja pole veel autot Garaaži lükkama pidanud. Kohe-kohe siiski see aeg tulemas. Veel mõned ettevalistused ja nädala-paari jooksul jääbki auto kevadet ootama :)
Vahepeal jooksid spidole ette ka ümmargused numbrid. Lisasin sellest sündmusest ka ühe väikese pildi.

Lisatud failid
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#8

N Nov 20, 2014 19:09

Auto puhas ja veereb talveks koleda ilma eest garaaži peitu. :cool:


Lisatud failid
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#9

K Mai 27, 2015 9:26

Väike update ka vahepeal.
Auto sai äratatud talveunest juba aprilli kuus, aga siis polnud eriti aega masinaga tegeleda.
Sai tehtud ÜV ja kindlustus kuigi sõita pole eriti jõudnud.
Kuigi eelmisest õlivahetusest oli möödunud vaid 6k km , aga aasta sai täis , vahetasin siiski õli ära. (Is 200550km)
Nüüdsest auto ka käivitub ilma anomaalita, starter vahetatud. Loodetavasti jääb ka nii. :gun:
Veel tahab vahetamist roolilati toru (juba olemas), aga peab vahetuseks aja leidma. Lisaks ootavad vahetust mootoripadjad.
Muidu auto liigub kenasti ja kiirendus toob endiselt naeratuse näole :P
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#10

K Juul 08, 2015 19:56

Väike update. Järsult tuli plaani Eurotripi idee. (eemärk jõuda Püreneedesse Tour de Francei mägiseid etappe kaema)
Kuna pikk tee plaanis, lõpp punktiks Prantusmaa (Püreneed), sai autot enne reisi veidi putitatud. Vahetatud siis mootoripadjad ja monteerisin ka uued rehvid alla. Rehvideks Sava toodang 225/45R17 (enne 235/45). Uute rehvidega ikka kulgemine palju mõnusam, auto ei otsi enam teed ja veidi pehmem on ka sõit.
Saigi reis ette võetud. Esimene väike probleem tekkis Poolas, kus kuumade ilmadega lakkas töötamast Kliima.(tol hetkel temperatuur 32 kraadi ringis) Kliima sai 26 euri eest Warssawis täidetud, oli ikka mõnus küll kui tööle hakkas :head: (väljas maks temperatuur 38 kraadi)
Lisaks sai palju häid emotsioone. Ühel korral sõitis kirteel suure hooga tagant ligi üks 9-3 SS Aero ja jäi siis kõrvale sõitma ning autos olijad lehvitasid ja näitasid :thumb:
Hiljem kusagil Katowitce lähedal tanklas sai pumba juures pargitud valge 900 cabrio kõrvale. Mees tuli kohe ligi ja kiitis minu masina velgi. Pärast seda saime jutureele ja oma 10-15min rääkisime. Tema nimi Artur ja on suur Saabi entusiast. Nagu ma aru sain siis on tal 5 Saabi :P Üks nendest väga kiire 9-5 Wagun (väidetaval 300hp)
Auto pidas ennast muidu kenasti üleval ja kütust ka väga palju ei neelanud (esimene paak, suht mõistlik tempo Poola teedel 7,3 keskmine ja teine veidi kiirema sõiduga 7,8. Edasi hakkas küttekulu ikka veidi ronima, kuna kiirtee osakaal tõusis. Autobahnil suutisin paari kiirendusega 2000km keskmise viia 0,4l kõrgemaks :gun: ) Oli ka muidugi lõbus.
Kuni sõidetud juba 2000km ja jõudsin Austriasse ühe tuttava poole. (Vahepeal väike Autobahn test, oli vaid 50km seda paradiisi, tippkiiruseks 230 spidol)
Kahjuks järgmisel päeval asjad enam nii roosilised ei olnud. Pärastlõunal tahtsin sõitma minna ja sidur jäi lihtsal põhja. Sai suheldud Daagsiga ja pika uurimise peale kindlaks tehtud et siduri peasilinder on omadega kaputt.
Nüüd siis olengi siin Austrias ja otsin mehaanikut kes suudaks selle probleemi ära lahedada.
Igatahes pead norgu ei lase ja nii väikesed tagasilöögid ei vii mind Saabi usust eemale :headbang: Nagu ikka öeldakse, haigus aina süveneb.
Lisaks olen nakatanud ka oma õde, soetas omale 9-5 Aero aastast 2005 (juba prillidega versioon) Mingi aeg teeme koos kindlasti väikese fotosesiooni
Lisan pildi ka.



Lisatud failid
que
Postitusi: 1265
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja tonnar

#11

K Juul 08, 2015 21:09

Slovakkias sai nõu küsitud kord kohalikelt saabiklubi esindajatelt..
Austrias.. http://www.saab-club.at/pages/kontakt/kontakt.php

Loodetavasti saad asjad kiiresti korda :beer:
Everyday Regular SAAB guy!
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#12

E Juul 27, 2015 8:27

Nüüdseks siis Eurotrip läbi. Põhiosa reisist tuli läbida rendiautoga (focus 1.0 ecoboost, üllatavalt hea auto isegi, kuigi jõudu oleks võinud rohkem olla)
Saab sai kohalikus remonditöökojas uues siduri ja survelaagri. Tagasiteel probleeme ei tekkinud ja auto sidurdas kenasti, kogu vahetus oli küll hinna poolest päris karm, aga muud üle ei jäänud. :gun: (kui välja arvata ära tulnud akna ja ukseposti vaheline tihend, mis Autobahni kiirustele vastu ei pidanud) Seekordseks tipuks jäi 244 km/h. Auto oli igasugust kraami täis, seega üpris raske. Üldiselt on see tippkiiruse saavutamine Bahnil keeruline, kuna liiklust on suvel päris palju.
Üldiselt on Saabiga reisida mõnus, istmed on väga mugavad. Ilmselt orginaal seadmes vedrustusega oleks ebatasaseid teid mõnusam sõita, tühja autoga raputab korralikult. Siiski on sõidumugavus uute rehvidega parem.
Nüüd siis vaja veidi autot putitada ja teinekordki olen valmis sama masinaga Eurotripile minema! :head:
Lisan paar pilti ka, et näidata palju kraami võib ühte OGsse mahtuda. Autos oli kaks inimest ja kogu auto kõrval asetsev hunnik asju. Välja arvatud Audi. :P

Lisatud failid
daags
Postitusi: 679
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto:

#13

E Juul 27, 2015 8:54

perevaguun - :cool::love:
Võimsust pole kunagi piisavalt
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#14

L Okt 03, 2015 14:43

Taaskord veidi aega möödunud ja Saabike on päris palju tähelepanu nõudnud. Ühel augustikuu pàeval sai nati kodu lähedal kiirendatud ja korraga kostis imelik hääl mootoriruumist. Algul ei saanud arugi mis juhtus, tundus nagu miskit lopendaks esiratta juureds. Armatuuris süttis ka akutuli ja siis hakkas asi veidi selginema. Sain kodu juurde ära ja konsulteersin Daagsiga, kes ütles et geneka rihm läks sul pooleks. Kapoti alla vaadates oli muidugi pilt selge, rihm oli korralikult ribadeks :gun: . Tol hetkel polnud väga aega asjaga tegeleda, kuna sõitsin Eestis taaskord minema. Nii mu auto siis seisis umbes kolm nädalat kuni lõpuks sai rullikud koos rihma ja pingutitega ära vahetatud. Läksin siis kohe kiiremaid ringe tegema ja nautsin auto kärmet minekut, kuniks oli vaja auto korraks seisma jätta. Pärast poes käiku auto keeldus käivitumast, vana anomaalia tagasi. Proovisin siis igasugu trikke ja ei suutnud umnbes 20min käima saada :wall: Iseenesest olin juba üpris närvis. Siis äkitselt ärkas masin ellu, ilmselt jahtus veidi. Sai siis taaskord veidi Daagsiga suheldud, kes arvas, et viga võib seisneda vända anduris. Seegi nüüd uus ja hetkel asi toimib, lisaks teine di prooviks peal. Loodetavasti järjekordselt väljareisilt tagasi tulles auto enam alt ei vea :thumb:
Läbisõidunäidik läheneb 208000km. Hooaeg hakkab vaikselt masinale lõppema. Siiski mõni pikem Riia ots veel ees. Praegu mõtlengi kas soetada endale ka talverehvid või taaskord masin talveunne jätta. Väga palju sõitmist talveperioodil iseenesest ei tule. Peab veidi kaalutlema :)
Loodetasti saab mingi aeg nüüd murevabalt :drive: ja positiivseid emotsioone jagada. Stange remont ja keretööd on veidi ootel, kuna suvel oli veidi ootamatuid kulutusi seoses eurotripiga. Kuhugile kiiret pole ja eks ma hoian kursis kui miskit muutumas on :beer:
Vahepal tegin ka väikese kiirendusvideo kolmanda käiguga, link http://youtu.be/5-b_KNuMXW8
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 791
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#15

L Okt 03, 2015 23:09

Su jutt meenutab kohati minu seikasid saabiga, pmst iga kord kui koos eesti tulime läks napilt enne või eestis olles või tagasiteed alustades midagi katki..õnneks tagasitee õnnetused juhtusid Tallinnas ja sain järgmisel hommikul kohe abi! :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#16

P Jaan 10, 2016 13:34

Nonii aega viimasest postitusest veidi möödunud.
Vahepal käisid läbi igasugused mõtted, et äkki soetaks endale universaali ja diisli ja müüks Aero maha.. Selline love/hate suhe on minul oma masinaga.
Hetkel siiski veidi maha rahunenud ja ikkagi sai masin talvekorterisse pandud. Enne kenasti puhtaks pestud..
Siiski praegu häirivad mõned nüansid. Käivitusteema uuesti tagasi ilmnenud, palju asju enam pole mida seal ringis vahetada. Loodetavasti saab selle ikkagi kevadeks korda. Nüüdsest ikkagi plaan auto korda teha ja võimalusel hoida enda kes nii pikalt kui võimalik :)
Esimese hooga võtakski ette käivitusanomaalia ning kojamehed, mis töölepingu lõpetasid.(juhupoolne ei tule enam ülesse, sellega sai ikkagi nalja ka) Vihmaga pidi ikka kõrvalistuja poolelt välja piiluma :P
Hetkeseisuga on ikkagi plaanis auto värvimine ja stange kordategemine, kuna tagumised koopaääred hakkavad vaikselt ikkagi kobrutama.
Kui miskit tegema hakkab siis lisan mõne pildi ka töödest.
Uude aastasse uue hooga. :headbang: :beer:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1511
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#17

P Jaan 10, 2016 19:44

Ära müü maha. Ilus auto on :)
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#18

K Jaan 13, 2016 16:10

Tänud, minu arvates on ka ilus :)
Alati kui mõni probleem tekib siis vihastan veidi, aga kui jälle autot vaatan siis kõik muu ununeb ja läheb edasi :head:
Ununes, et sai jõuludeks masinale soetatud käetugi, kus sees ka topsihoidja.
que
Postitusi: 1265
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja tonnar

#19

K Jaan 13, 2016 16:12

Aftermarket? Milline täpsemalt?
Everyday Regular SAAB guy!
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#20

E Mai 02, 2016 13:13

Vabandust et nii pikalt vastamisega aega läks.. Olen pikalt eemal olnud ja atuo pea 5 kuud seisnud.
Käetugi jah aftermarket. Teen mingi aeg pilte kah, siis näeb täpsemalt.
Nonii pole väga pikka aega midagi kribanud.
Talveks sai auto taaskord külma eest garaaži peidetud. Enne seismajätmist ikka auto puhtaks ja paak täis.
Alles paar nädalat tagasi oli võimalus auto välja ajada. Esimese hooga laadisin aku täis, see oli täitsa kutu. Lisaks ei tahtunud auto lükkamise peale garaažist välja liikuda. Avastasin, et keegi vist talvel käsipudurit näppinud ja vasak tagumine tross oli kinni kiilunud.
Pärast paari toimingut sai auto ellu äratatud ning kena hääle peale jälle nägu naerul. Sai ka paar tiiru tehtud.
Kohe kohe saab auto uued malad sisse ja veel mõned tegemata tööd vaja lõpuni viia. Talve jooksul kere väga hullemaks pole läinud, paar kobrutavat kohta on.. Sellega proovib sel aastal ikka korda saada auto kenasti läikima :headbang:
Tehtud on kojamehe hoovastiku vahetus mis enne seismajätmist puru läks..
Kui miskit auto juures tehtud saab siis lisan infot juurde. :drink:
traction
Postitusi: 43
Liitunud: P Okt 04, 2009 18:26
Asukoht:
Auto:

#21

K Okt 12, 2016 9:38

Nüüdseks auto minu käest uue omanikku kätte edasi liikunud!
Loodetavasti pakub masin talle sama palju emotsioone kui mulle.
Olid toredad 2,5 aastat.
See ei jäänud kindlasti minu viimaseks saabiks.
Esimestel päevadel veidi kahetsesin müüki, aga küll elu läheb edasi :freak:
Vasta