Saab 900 SE 2.0T, 1995, Mundujeevitž

wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#26

P Mai 06, 2007 18:50

Pildid koos uute valudega :) Sheff PMR antenn ka katusel :headbang:

Lisatud failid
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#27

P Mai 06, 2007 18:50


Lisatud failid
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#28

P Mai 06, 2007 18:51


Lisatud failid
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#29

P Mai 06, 2007 18:51


Lisatud failid
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#30

P Mai 06, 2007 19:52

Lahe nr. märk ja masin tundub ka väga aus olevat. Muidugi hakkab silma heade kaasparkijate poolt tekitatud mõlgid, jubedalt retsitakse parklates.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#31

P Mai 06, 2007 20:04

Mõlgid tulid ostes kaasa...ja pamprilt koorub värv sest must osa on ülevärvitud ja vajab uuendamist. Aint keegi idikas on ühele küljele poole meetrise rämeda kriimu teinud :(
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#32

P Mai 06, 2007 21:03

Edasi käib see aparaat päris hästi..;) Aga ma olen endiselt kindel, et NG900 käiguvahetus on jubedam, kui klassikul..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#33

P Mai 06, 2007 21:10

Uus kang on olemas koos munakaga. Siis viskame uue liigendi ka hoovastikule alla ja siis tulen sulle külla - capish :D
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#34

R Aug 31, 2007 18:06

Hei!

Nüüd siis uued kollased konid ees all :headbang: No on ikka sigahead, nagu uus auto sõidab, vaikne ja täpne :notworthy:
Järgmisena siis kondi hooldusremont ootab ees, ning lõpuks peaks ka vana "Sensonic" kirjaga käigukangi hoova välja viskama ja üldse hoovastikus lõtke vähendama. Edasi siis peaks taha ka konid alla viskama ja vedrustusega miskit peale hakkama, samuti võiks powerfleksida - jääks sillaremonti vähemaks. Aga iga asi omal ajal, tasa ja targu. Kunagi jõuab ka hobeste kasvatamiseni :)
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#35

N Okt 04, 2007 11:50


Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#36

N Okt 04, 2007 12:02

Hõbehall auto on selles suhtes hea, et nii värvilise kui ka mustvalge pildi puhul on ikka sama värvi..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#37

N Okt 04, 2007 12:08

ojaa, värvipimedatel sama emotsioon :D
aRtic
Postitusi: 41
Liitunud: N Mai 26, 2005 19:07
Asukoht:
Auto:

#38

N Okt 04, 2007 14:35

hehe,mul coupe on 900 MGG numbriga :D
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#39

E Dets 01, 2008 21:11

Noniih, "vanake" sai nüüd viidud talvituma ja jääb esialgu asendusmasinaks. Kuna raud on hea, siis tuleb oodata aega, mil saaks plekitöid teha (mõlkide eemaldamine, mis saadud selle kolme aasta jooksul parklates ja platsidel :gun: ). Eks kevad ole talvest targem :) Müüa ei plaani kuna liialt hoolt ja armastust talle pakutud. Eks vahel käin teda tuulutamas ikka :drive:
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#40

E Dets 01, 2008 21:23

sul ei anna majandus surutis tunda :eureka: haha, hea meel, loodaks k6igile saabimeestele edukat saabuvad aastat:beer:
Võimsust pole kunagi piisavalt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#41

E Dets 01, 2008 21:50

Surutis surutiseks. Lihtsalt ei kipu müüma sest 25k on küll hetke olukorras õiglane hind, kuid pointless. Vähemalt seni, kuni näpud päris põhjas pole :) Lõppudelõpuks räägivad kaks asja auto hoidmise poolt - kaine mõistus ja süda :D
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#42

E Dets 01, 2008 23:25

v2ike ettepanek, et sooviga katsuda viggenit, siis v6iks millalgi v2ikese kokkusaamise teha. Huvitav, kas oleks veel osalisi ja milline v6iks kokkusaamine talvel kujuneda. :?
Võimsust pole kunagi piisavalt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#43

E Dets 01, 2008 23:34

Kokkusaamine talvel võib kujuneda lumetuks ;).
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#44

T Jaan 24, 2012 17:22

Laisk uuendus siia:

Masinal siis ees mõnda aega uus stange+lisa (tagurdati sisse suvel).
Taga uus stange ja all uus sumpa ning küljemõlgid/rooste eemaldatud (sõideti tagant sisse). Vaja veel natukene plastiküt värvida küljelaienditel.
Sildades powerflexid ning kogu veermik koos piduritega korrastatud suvel.
Käigukast vahetatud ning "uus" kast läbinud hoolduse, samuti käiguhoovastik korrastatud (kuliss+kang jne). Mootor õli ei võta, tagant ei suitse. Astub hästi - mis sa hing veel tahad :headbang:

Tänud neile kes on masinaga tegelenud ja aidanud vanakesel ses karmis maailmas elus püsida :thumb:
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#45

R Mär 02, 2012 17:31

Masinal siis ees tutikas Plinkingtoni esiklaas ja salongiõhufilter vahetatud. Maailm on kabiinist hoopis ilusam nüüd :notworthy:
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#46

E Mär 05, 2012 12:41

Autol peal uus Centra Plus aku 540A 62Ah. Mõned aastad peaks jälle muretu olema :drive:
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 146
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#47

E Apr 05, 2021 15:08

Mõned aastad on siin möödunud auto omanikuna ja ega need pole masinale kerged olnud. Esimese asjana sai esistange viltu sõidetud, siis kaks korda kraavis seigeldud, sumpsi saab iga poole aasta tagant lappida, auke tekib põhja nagu seeni, salong põlema peaaegu pandud, liigasuured rehvid söövad kohe kohe kütusetoru ära ja jäärajal tagastange lahtisõidetud. :D

Aga positiivsemast poolest on uus sound veetud, uus esiklaas, mootor rühib mühiseva jõuga edasi, mitu komplekti esiistmeid hangitud millega vanu lappida ja istmesoojendus tekitada, poolteljed vahetatud ja tublisti pesu saanud nii seest kui väljast.
Kolmest makist sai üks korralik makk ka kokku lapitud

Ühesõnaga kõik on täiesti ära retsitud ja lõhutud, valus on vaadata. :lol:

eks üritab sügisel vähe suuremalt asi ette võtta kui uus masin istumis all, salong ja mootor juppideks. kere kõik probleemsed kohad keevitada ja ülevärv teha. Mootorit tahaks ka seest näha, ketid said kunagi 10a tagasi vahetatud siiani iga max 10tuh km tagant õli vahetatud ja probleeme otseselt ei paista, jahutusvedelik kipub vaid lekkima.
:head: :drive:
Läbisõit: ametlikult 413tuh, tegelik jääks u 450tuh juurde, mingi hetk läks järg käest. Spidoplokk ei tahtnud enam töödata

Pilte kah
https://photos.app.goo.gl/d36v4onATfKEMK7R7
:drive:
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 146
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#48

R Jaan 28, 2022 17:08

Nonii, mida kõike võiks siia nüüd kirja panna. :)
IMG_20210502_201648.jpg
IMG_20210502_201648.jpg (765.99 KiB) Vaadatud 3802 korda
Siiani väga ustav ja vinge masin. Auto mis naljalt juba saba ei anna.
Sai siis siin nüüd suvel vinged sõidud ette võetud. Pool euroopat sai suvel läbi uhatud. :gun:

Eelnevalt sai muidugi muusikasüsteemi natukene parandatud, tegime RCA ühenduse, kuna eelnev süsteem varastas signaali teiste kanalite pealt ning pooled juhtmed sai töökojas, koos turvavööga, kogemata põlema pandud. :head: Lisaks veel pookisime AUXi ühenduse ka külge, kuna adapter kassetti kvaliteet jäi lahjaks. 3est makist sai 1 korralikum ka kokku poogitud aga miskid anomaaliad ikka veel küljes.
DSC_2883.JPG
DSC_2883.JPG (732.66 KiB) Vaadatud 3802 korda
Vahepeal ülevaatuse härradele ei meeldinud mõned augud põhja all, mis said ilusti lapitud, kuid lähemal vaatlusel pole need ainsad probleemkohad. Tagumiste vedru pesade juures hakkavad näpu laiused praod tekkima, nende olukord üsna lootusetu. :|

Küll aga töötab muu tehnika jube hästi, lausa lust on sõita. Seega saigi ette võetud üks sõit Norra maale. Laeva väljumis päeval otsustas aga genekas oma töö lõpetada. Lendasin otsejoones mustamäe rehvikeskusesse, koos oma varu genekaga. Lammutasin autolt vana maha, ning tirisin mõlemad genekad lahti, et neid võrrelda. Oh häda varu genekaga polnud midagi teha aga vanal piisas vaid hammaste vahetusest, mis tuli tellides jube kähku kohale. Sain parandatud genekas lõpuks läbi higi ja pisarate uuesti tagasi, esimest korda tegin sellist tööd.
Ja vurasin laeva peale.
IMG_20210702_140546.jpg
IMG_20210702_140546.jpg (295.01 KiB) Vaadatud 3802 korda
Rootsi ja Norra teid sai umbes 2tuh km kulgetud.

Tagasi teel Norrast sattus mulle üks vaba päev juurde, millele oli mul kohe lahendus võtta. Tuli kindlasti saabi muuseumisse minna.
IMG_20210728_171912.jpg
IMG_20210728_171912.jpg (317.86 KiB) Vaadatud 3802 korda
IMG_20210728_175135.jpg
IMG_20210728_175135.jpg (313.94 KiB) Vaadatud 3802 korda
Kodumaale tagasi jõudes vahetasin ära radika ventilaatori, kuna selle laager oli hakanud hirmsat häält tegema. Paar hetke tõmbasin hinge, pakkisin asjad võtsin suuna sõprade poole ja siis keerasime nina Lõuna-Euroopa poole. Märjamaal saime Wildogi masinaga kokku ja suundusime koos edasi.
Teise päeva alguses leedus avastasin järsku, et auto ei puhu enam külma ning õues oli 30 kraadi sooja. Leidsime teeäärse bensuka juurest ka konditsioneeri täitmise putka, kus lasime uuesti süsteemi täita. Peale täitmist sai süsteem 30seki tööd teha kuni suitsu pilve õhku viskas...selge, kliima radikas lännu. Võtsime siis südame rindu ja põrutasime edasi, lootes, et kui jõuame kuhugi, kus olema päeva või kaks paiksed saab kuskilt miski töökoja välja otsida. See aeg jõudis kätte alles Rumeenia päälinnas.
IMG_20210731_124310.jpg
IMG_20210731_124310.jpg (712.32 KiB) Vaadatud 3802 korda
Rumeeniasse jõudmine oli juba omaette seiklus, piiri peal avastasime, et tempi näidik hüppas lakke. Selgus, et mu uus paigaldatud ventikas ei tööta enam, kuid maanteel sõites polnud lugu, suutis õhkjahutusega hakkama saada. Kuid kui ummikusse sattusime, siis oli pinge laes ja tunne nagu ootaks pommiplahvatust.
Kui mägiteedele jõudsime siis tõusul hakkas ka temp liiga kõrgele tõusma. Tegime peatuse kuskil turuplatsi juures ja lasime masinal jahtuda. Tagasi tulle otsstasime, et nõnda ei saa jätkata ja otsustasime vea üles leida. Tuli välja, et ventika juhtmete isolatsioonist oli järgi vaid puru ning juhtmed lühises. Ajasime juhtmed lahku ja mõlemile isoleeri ümber, uus kaitse ja sõit sai alata.
See mägitee on kõikide juhtide meka, oi seal ei andnud me autodele armu, iga teine kurv läks rehvivilinaga ning auto ronis reipalt tipu poole. :drive:
Mäe tipus oli isegi veidi lund ning demonstreerisime kohalikele, mida lumega põhjamaal tehakse, ehk kelgutasime. :D
IMG_20210805_173822.jpg
IMG_20210805_173822.jpg (721.59 KiB) Vaadatud 3802 korda
Vahepeal olin välja otsinud ka Rumeenia Saabiklubi kontaktid. Sealt leidsin ühe teadjamehe, kes Bukarestis sarnaselt Mustamäe rehvikeskuse moodi saabidega tegeles. Ta leidis romulast og9-3 kliimaradika ning tema juurde jõudes oli meie auto seltskonnal juba kergem olla, sest vahepeal kaaluti juba kojusõidu piletite ostmist, sest 35+ kraadi oli üpriski piinarikas mitme tunniste sõitude ajal. Koos asusime autot lammutam, et radikat kätte saada. Vanat radikat vaadates selgus, et kaks alumist ribi ripuvad poole peal lahtiselt. 26 aastat on juba hea tulemus redikal. Uue radika paigaldamine oli aga omaette jõuproov. Nagu varem siin teemas maininud, et auto on karaskemaid aegu näinud, mis tähendas et osad kinnituskohad ja detailid olid veidi nihkunud ja paindunud. Seega tuli natukene jõudu kasutada.
Need , kes parajasti tööd ei teinud, neile tassiti järjest töökoja külmkapist kohaliku õlut ette. :drink:
IMG_20210806_183435.jpg
IMG_20210806_183435.jpg (680.02 KiB) Vaadatud 3802 korda
Lõpuks kui kõik detailid paigas, sai uuesti täitmisega alustatud. polnud poole pealegi jõudnud kui käis uuesti vuss ja pilv üleval. Seekord siis toru radika all, mille tihend saba andis. Kunas oli juba hiline õhtutund siis otsisime öömaja, et järgneval päeval jätkata. Hommikuks selgus, et lammaritest seda toru hankida ei õnnestu ja on nädalavahetus, kus kõik asutused on kinni. see viskas kaikaid kodarasse. õnneks leidis kohalik töömes ühe koha, mis oli veel viimast tundi lahti, kus saab uue toru valmis meisterdada. Hüppasin tema saabi, vana toru käes ning rallisime läbi linna. jõudsime kohale ja üks soliidses eas härra tegi toru 10 minutiga kenasti korda ning küsis selle eest vaid 10 euri. Lõpuks saime kliima süsteemi korda. Kokku läks kogu see 2 päevane seiklus, koos töörahadega, maksma u 80-90 euri.

Vahetasime veel viimaseid viisakusi, pistsime neile ühe vanaka pudeli näppu, nemad omalt poolt andsid veepudelis enda aetud puskari laadse vedeliku. Nüüd oli suund Bulgaaria ja Kreeka poole. Bulgaariast lendasime suuresti lihtsalt läbi. Üks põnevam hetk seal siiski oli, Saabujr helistas, et leidis tutava kaudu müügis oleva NG900 kupee, mis on väga heas korras, roolivõimu veaga, ja sellest saaks keredoonori. Mõeldud- tehtud, kuskil kiirtee bensukas sai tehtud rahaülekanne ning eteeninduses masin ümber regatud, 3tuh km kodunt eemal saab 15 minutiga bürokraatia tehtud, suured tänud tiigrihüppele.
IMG_20210803_191826.jpg
IMG_20210803_191826.jpg (669.38 KiB) Vaadatud 3802 korda
Kreekas sai juba korralikult ringi tiirutatud. Alguses Thessaloniki, siis Ateena ning lõpuks ka Olümpuse mäe jalamil, mille otsa politsei kedagi tuleohu tõttu ei lasnud. Polnud aga häda midagi sõita, kui kliima ilusti puhus ja elu oli kui lill.
Tagasitee oli veidi seiklustevaesem aga seilusi oli juba piisavalt olnud. Teele jäi veel mägiteid mida mööda sai lustitud. 9-5 Aero teeb ikka turbiini mootori häält, kui ülesmäge sinust mööda sõidab :D
IMG_20210812_154432.jpg
IMG_20210812_154432.jpg (551.16 KiB) Vaadatud 3802 korda
Kokku tuli Kreeka ots u 8tuh km ehk 2 kuu jooksul tegin 10tuh km läbisõidu. Nüüd vaatab kellal otsa 433tuh ls. Oletada võib et sinna otsa saab 20tuh km juurde panna, kuna mõni aasta tagasi, kahe aasta jooksul läbisõidu lugemine ei olnud kuigi töökorras. Tehnika peab aga kenasti vastu. Mägiteedel küll selgus, et ülesmäge sõites viskab suitsu, ehk klapikambri kaane tihend on vast minekul.

Selline me autohaigus on :beer:
IMG_20210820_191135.jpg
IMG_20210820_191135.jpg (655.99 KiB) Vaadatud 3802 korda
Manused
IMG_20210820_191135.jpg
IMG_20210820_191135.jpg (655.99 KiB) Vaadatud 3802 korda
:drive:
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#49

N Juun 30, 2022 16:13

Panen siis kairja, eks tulevikus ikka vaja:
Karterituulutusele ja paagituulutusele on sobilik klapp Mersu oma. Otsida koodiga: 102362
Kolmas alternatiiv on otsida "tagasivooluklapp"-i vastava mm suurusega.
Asendus turbo by-pass klapp: 06A145710
T7 3.5 Bar FPR 0280160562
Toks-toks koodid aeromotorsisse ja tuleb.
Vasta