Nonii, mida kõike võiks siia nüüd kirja panna.
- IMG_20210502_201648.jpg (765.99 KiB) Vaadatud 4025 korda
Siiani väga ustav ja vinge masin. Auto mis naljalt juba saba ei anna.
Sai siis siin nüüd suvel vinged sõidud ette võetud. Pool euroopat sai suvel läbi uhatud.
Eelnevalt sai muidugi muusikasüsteemi natukene parandatud, tegime RCA ühenduse, kuna eelnev süsteem varastas signaali teiste kanalite pealt ning pooled juhtmed sai töökojas, koos turvavööga, kogemata põlema pandud.
Lisaks veel pookisime AUXi ühenduse ka külge, kuna adapter kassetti kvaliteet jäi lahjaks. 3est makist sai 1 korralikum ka kokku poogitud aga miskid anomaaliad ikka veel küljes.
- DSC_2883.JPG (732.66 KiB) Vaadatud 4025 korda
Vahepeal ülevaatuse härradele ei meeldinud mõned augud põhja all, mis said ilusti lapitud, kuid lähemal vaatlusel pole need ainsad probleemkohad. Tagumiste vedru pesade juures hakkavad näpu laiused praod tekkima, nende olukord üsna lootusetu.
Küll aga töötab muu tehnika jube hästi, lausa lust on sõita. Seega saigi ette võetud üks sõit Norra maale. Laeva väljumis päeval otsustas aga genekas oma töö lõpetada. Lendasin otsejoones mustamäe rehvikeskusesse, koos oma varu genekaga. Lammutasin autolt vana maha, ning tirisin mõlemad genekad lahti, et neid võrrelda. Oh häda varu genekaga polnud midagi teha aga vanal piisas vaid hammaste vahetusest, mis tuli tellides jube kähku kohale. Sain parandatud genekas lõpuks läbi higi ja pisarate uuesti tagasi, esimest korda tegin sellist tööd.
Ja vurasin laeva peale.
- IMG_20210702_140546.jpg (295.01 KiB) Vaadatud 4025 korda
Rootsi ja Norra teid sai umbes 2tuh km kulgetud.
Tagasi teel Norrast sattus mulle üks vaba päev juurde, millele oli mul kohe lahendus võtta. Tuli kindlasti saabi muuseumisse minna.
- IMG_20210728_171912.jpg (317.86 KiB) Vaadatud 4025 korda
- IMG_20210728_175135.jpg (313.94 KiB) Vaadatud 4025 korda
Kodumaale tagasi jõudes vahetasin ära radika ventilaatori, kuna selle laager oli hakanud hirmsat häält tegema. Paar hetke tõmbasin hinge, pakkisin asjad võtsin suuna sõprade poole ja siis keerasime nina Lõuna-Euroopa poole. Märjamaal saime Wildogi masinaga kokku ja suundusime koos edasi.
Teise päeva alguses leedus avastasin järsku, et auto ei puhu enam külma ning õues oli 30 kraadi sooja. Leidsime teeäärse bensuka juurest ka konditsioneeri täitmise putka, kus lasime uuesti süsteemi täita. Peale täitmist sai süsteem 30seki tööd teha kuni suitsu pilve õhku viskas...selge, kliima radikas lännu. Võtsime siis südame rindu ja põrutasime edasi, lootes, et kui jõuame kuhugi, kus olema päeva või kaks paiksed saab kuskilt miski töökoja välja otsida. See aeg jõudis kätte alles Rumeenia päälinnas.
- IMG_20210731_124310.jpg (712.32 KiB) Vaadatud 4025 korda
Rumeeniasse jõudmine oli juba omaette seiklus, piiri peal avastasime, et tempi näidik hüppas lakke. Selgus, et mu uus paigaldatud ventikas ei tööta enam, kuid maanteel sõites polnud lugu, suutis õhkjahutusega hakkama saada. Kuid kui ummikusse sattusime, siis oli pinge laes ja tunne nagu ootaks pommiplahvatust.
Kui mägiteedele jõudsime siis tõusul hakkas ka temp liiga kõrgele tõusma. Tegime peatuse kuskil turuplatsi juures ja lasime masinal jahtuda. Tagasi tulle otsstasime, et nõnda ei saa jätkata ja otsustasime vea üles leida. Tuli välja, et ventika juhtmete isolatsioonist oli järgi vaid puru ning juhtmed lühises. Ajasime juhtmed lahku ja mõlemile isoleeri ümber, uus kaitse ja sõit sai alata.
See mägitee on kõikide juhtide meka, oi seal ei andnud me autodele armu, iga teine kurv läks rehvivilinaga ning auto ronis reipalt tipu poole.
Mäe tipus oli isegi veidi lund ning demonstreerisime kohalikele, mida lumega põhjamaal tehakse, ehk kelgutasime.
- IMG_20210805_173822.jpg (721.59 KiB) Vaadatud 4025 korda
Vahepeal olin välja otsinud ka Rumeenia Saabiklubi kontaktid. Sealt leidsin ühe teadjamehe, kes Bukarestis sarnaselt Mustamäe rehvikeskuse moodi saabidega tegeles. Ta leidis romulast og9-3 kliimaradika ning tema juurde jõudes oli meie auto seltskonnal juba kergem olla, sest vahepeal kaaluti juba kojusõidu piletite ostmist, sest 35+ kraadi oli üpriski piinarikas mitme tunniste sõitude ajal. Koos asusime autot lammutam, et radikat kätte saada. Vanat radikat vaadates selgus, et kaks alumist ribi ripuvad poole peal lahtiselt. 26 aastat on juba hea tulemus redikal. Uue radika paigaldamine oli aga omaette jõuproov. Nagu varem siin teemas maininud, et auto on karaskemaid aegu näinud, mis tähendas et osad kinnituskohad ja detailid olid veidi nihkunud ja paindunud. Seega tuli natukene jõudu kasutada.
Need , kes parajasti tööd ei teinud, neile tassiti järjest töökoja külmkapist kohaliku õlut ette.
- IMG_20210806_183435.jpg (680.02 KiB) Vaadatud 4025 korda
Lõpuks kui kõik detailid paigas, sai uuesti täitmisega alustatud. polnud poole pealegi jõudnud kui käis uuesti vuss ja pilv üleval. Seekord siis toru radika all, mille tihend saba andis. Kunas oli juba hiline õhtutund siis otsisime öömaja, et järgneval päeval jätkata. Hommikuks selgus, et lammaritest seda toru hankida ei õnnestu ja on nädalavahetus, kus kõik asutused on kinni. see viskas kaikaid kodarasse. õnneks leidis kohalik töömes ühe koha, mis oli veel viimast tundi lahti, kus saab uue toru valmis meisterdada. Hüppasin tema saabi, vana toru käes ning rallisime läbi linna. jõudsime kohale ja üks soliidses eas härra tegi toru 10 minutiga kenasti korda ning küsis selle eest vaid 10 euri. Lõpuks saime kliima süsteemi korda. Kokku läks kogu see 2 päevane seiklus, koos töörahadega, maksma u 80-90 euri.
Vahetasime veel viimaseid viisakusi, pistsime neile ühe vanaka pudeli näppu, nemad omalt poolt andsid veepudelis enda aetud puskari laadse vedeliku. Nüüd oli suund Bulgaaria ja Kreeka poole. Bulgaariast lendasime suuresti lihtsalt läbi. Üks põnevam hetk seal siiski oli, Saabujr helistas, et leidis tutava kaudu müügis oleva NG900 kupee, mis on väga heas korras, roolivõimu veaga, ja sellest saaks keredoonori. Mõeldud- tehtud, kuskil kiirtee bensukas sai tehtud rahaülekanne ning eteeninduses masin ümber regatud, 3tuh km kodunt eemal saab 15 minutiga bürokraatia tehtud, suured tänud tiigrihüppele.
- IMG_20210803_191826.jpg (669.38 KiB) Vaadatud 4025 korda
Kreekas sai juba korralikult ringi tiirutatud. Alguses Thessaloniki, siis Ateena ning lõpuks ka Olümpuse mäe jalamil, mille otsa politsei kedagi tuleohu tõttu ei lasnud. Polnud aga häda midagi sõita, kui kliima ilusti puhus ja elu oli kui lill.
Tagasitee oli veidi seiklustevaesem aga seilusi oli juba piisavalt olnud. Teele jäi veel mägiteid mida mööda sai lustitud. 9-5 Aero teeb ikka turbiini mootori häält, kui ülesmäge sinust mööda sõidab
- IMG_20210812_154432.jpg (551.16 KiB) Vaadatud 4025 korda
Kokku tuli Kreeka ots u 8tuh km ehk 2 kuu jooksul tegin 10tuh km läbisõidu. Nüüd vaatab kellal otsa 433tuh ls. Oletada võib et sinna otsa saab 20tuh km juurde panna, kuna mõni aasta tagasi, kahe aasta jooksul läbisõidu lugemine ei olnud kuigi töökorras. Tehnika peab aga kenasti vastu. Mägiteedel küll selgus, et ülesmäge sõites viskab suitsu, ehk klapikambri kaane tihend on vast minekul.
Selline me autohaigus on
- IMG_20210820_191135.jpg (655.99 KiB) Vaadatud 4025 korda