Saab 9-3 Cabrio UK, 1998, Snuffit

Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#26

E Juun 06, 2016 21:00

Hei!

Tagasi eestis ja nädal tagasi sai ka saab küünist välja aetud. Peale kerge tolmukihi ja ühe tühjavõitu rehvi polnud kurta millegi üle - käivitus igatahes koheselt!

Kontrollisin üle vedelikud ning õlitasin ka katuse liikuvaid osi. Igatahes, hetkeseisuga kõik toimib ning taas saab rahulolevalt saabi rooli keerata :drive:

Pilt

Lisaks annan teada, et eelmises postituses olevad tulesid enam ei otsi - sain endale hea hinnaga terve doonorauto, kus hakkan siis vajalikku kraami maha keerama. Tegemist on isegi endise saabiklubi masinaga mis alles mõned nädalad tagasi mootori töö lõpu tagajärjel teedel vuramise lõpetas. Kuna endal kõike vaja ei lähe, siis huvilised võivad doonorilt juppe küsida ning tegelikult oleks huvi ta tervikuna soodsalt kellelegi edasi müüa
:notworthy:

Pilt
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#27

N Juun 09, 2016 20:21

Käib töö ja vile koos :D
Pilt

Oskab keegi öelda ka kui keeruline oleks doonor 900-lt (2.3 bens) oma 9-3le (2.0T) ümber tõsta püsikiirushoidja süsteem?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#28

R Juun 10, 2016 8:21

Ma võin muidugi puusse panna siin, aga mingi mälestus on, et 900 ja 9-3 puhul oli vist vähe erinevad süsteemid, 9-3 puhul oli enamjaolt vaja lisada vaid kang ja võibolla pisut tech-II-ga progeda, aga 900 puhul oli seal igasugu jupstükke veel vaja...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#29

R Juun 10, 2016 16:19

Nii palju kui mina asja uurisin ja aru sain, siis olenes vist ikka sellest, et kas on T5 või T7'ga 9-3. T7 oli minuarust see kus piisas vaid kangist ja progemisest. T5 jaoks on vaja kapoti alla karpi millest tuleb välja tross mis hakkab segusiibrit liigutama (õiget nimetust ei tea) ning uut kangi. Samuti on üheks suureks eelduseks sobiva juhtmestiku olemasolu. Ilma selleta läheb keeruliseks. :)
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#30

R Juun 10, 2016 21:09

Tänud kirjutamast!

Niipalju kui ma netiotsingust aru sain, on mul T5 süsteem (punane "ignition coil"), ehk siis saan aru et veidi keerulisem see asi. Proovin nädalavahetusel doonori kapoti alt õige karbi üles leida ja neid teisele "installida", eks näis kuis läheb :D
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#31

E Juun 13, 2016 21:13

Sul on T5 jah. Kapoti alt vaadatuna paremal pool ja tulemüüri ääres. Google pildiotsingust "9-3 og cruise control" otsides tulevad mõned pildid sellest karbist ka.

Teoorias on asi niisama lihtne, et kui pedaalide all on lülitid olemas ning roolisamba plastiku all vaba pistik ka, siis on sinu ülesandeks vaid see karp ning kang doonorilt üle tõsta ja kõik töötab. Praktikas pole proovinud, puhas netitarkus, aga on ka plaanis kuna tunnen püsikast väga puudust. :)
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#32

L Juun 18, 2016 13:39

Nii, vaatasin asja üle, kuid tundub et see vahetus nii lihtne nende autode puhul pole. Parempoolse rooliga masinal on jubinad kapoti all teisiti paigutatud ja tundub et ka 900 ja 9-3 on väiksed erinevused. Seega hetkel jäi asi katki, ehk millalgi leian kellegi osavama selle jaoks.

Doonorauto on nüüd igatahes müügiks, varuosade teema all.

Täna sai aga veidi autot "tuunitud" :D:D

Pilt
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#33

K Juun 22, 2016 23:43

Nii, tuuning tuuninguks, aga kapott sai eemaldatud ikka reaalsel põhjusel - juba ostes oli kapoti esinurk suht kole. Värv praguline ja lakki koorus. Nimetatud defekt oli mul saabivaadet juba pikalt rikkunud ja nüüd sai lõpuks asi korda tehtud.

Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt

Tulemusega võib väga rahule jääda ja nüüd ei riiva silma enam miskit :thumb:
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#34

K Juul 27, 2016 13:42

Paramparaaa, minu saab on nüüdsest eestlane! :drink:

Pilt
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#35

K Juul 27, 2016 14:56

Parempoolse rooli tõttu mingit nuustikut sulle ei tehtud ARK-is? Mul Inglismaa sikli arvelevõtmine esimese hooga ei õnnestunud.
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#36

L Juul 30, 2016 20:25

Eips, üllatavalt kiire ja lihtne protseduur.

Läksin kohale, täitsin paberid, onu tuli vaatas autol üle vin koodi, tüübikinnituse, esituled ja oligi pm kõik. Vanad numbrid talle ja uued olidki käes.

Tegemas käisin Paide ARKis, soovitan julgelt, väga asjalik mees oli too kes mu autoga tegeles :beer:
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#37

L Juul 30, 2016 20:45

Ei tea kas asi minus, aga eesti numbritega näeb saab kuidagi kenam välja :D

Pilt
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#38

K Aug 10, 2016 20:37

Nii, unustasin kirja endale panna, et 29 juuli sai vahetatud mootoriõli ja filter.
Lisaks sai autole juba mõnda aega tagasi paigaldatud automaatne pardakaamera, mis süüte sissekeeramisel filmima hakkab. Kaamera peitsin keskmise peegli taha nii, et seda väga tähele ei panegi ei väljast ega seest.
Selline:
Pilt

Kui keegi tahab enda autole ka midagi sellist paigaldada, siis see on ülilihtne. Kaamera tellisin ebayst, juhe oli piisavalt pikk et vedada klaasi äärest ringiga kaitsmeteni ning ära ühendada. Testeriga vaatad mis kaitsmes on vool koguaeg sees ja millises vaid süütega ning ühendad juhtmed vastavalt. Kaameral on ka video out mida saab ühendada auto ekraaniga.
Testvideo siin:
https://www.youtube.com/watch?v=yy2G0hU1cAc
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#39

N Aug 11, 2016 8:13

Teebki nii kehva resoga, või keeras youtube-i laadimine midagi pekki?? See näidis oli küll üsna kohutav, sealt näeb, et keegi kusagil sõidab, rohkem millestki eriti aru ei saa...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#40

N Aug 11, 2016 9:24

Teebki nii kehva resoga, või keeras youtube-i laadimine midagi pekki?? See näidis oli küll üsna kohutav, sealt näeb, et keegi kusagil sõidab, rohkem millestki eriti aru ei saa...


Eks see ole tüüpiline odav hiina kaamera, millel on 0,3 mp sensor. Alustasin minagi kunagi suht analoogsest, nüüdseks on ka need odavama otsa osad jõudnud 1-2 mp sensoriteni millega vähemalt päeval on pilt juba täitsa talutav ning objektid piisavalt detailsed. Öösel on nad kõik täiesti küündimatud, olgu neil IR ledid või mitte.
Ise soetasin just omale Androidi põhise suht asise combo seadme (tablett), kus autokaamera, navi, fm transmitter, nett jne kõik ühe kesta sees on :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#41

K Aug 17, 2016 21:08

Hei!

Jep, umbes selline reso on jah, aga see ülim "GoPro"lik kvaliteet ei olegi minujaoks nii tähtis.
Uuemad hiinakad teevad jah vast juba paremat pilti, tuu kaamera sai soetatud umbes 2 aastat tagasi.

Kaamera valikul mängis rolli:
1) Võimalikult väike ja märkamatu
2) Pikk juhe ja süütega ühendatav automaatseks filmimiseks
3) Ei käiks sigaretisüütajasse
4) Odav

Põhipontiks ongi just selle kaamera kompaktsus ja hind. Kallimat supper kvaliteediga kaamerat ei raatsiks igapäevaselt vast autosse jätta ja ega nood reaalse HD kvaliteediga kaamerad just kõige väiksemad ka pole. Üldsegi sai kaamera lisatud eelkõige juhuks, kui peaks ptui-ptui-ptui mingi avarii või muu probleem olema ja vaja videotõestust. Seal polegi need detailid nii tähtsad, numbri saab välja lugeda vajadusel ning kas kus ja mis toimus. :cool:
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#42

N Aug 18, 2016 11:15

Kas ma eksin, kui väidan, et antud sõidukit on näha Ämari kandis? Täitsa vahva on vaadata, kui juht istub "valel pool" :)
Ise sõidan kah kaameraga ja kuigi meie liiklusel ei olega väga midagi viga ikka juhtub ette igasuguseid eksemplare, peale kelle nägemist jääb mõttesse, et kaamera kasutamine võib osutuda vajalikuks. Muidugi, kui on viitsimist mässata koguneb ajapikku ka oma põnev Youtube kollektsioon.
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#43

P Aug 21, 2016 22:43

Ei eksi, käin Ämaris tööl igapäevaselt saabiga :D

Ja just, mul ka see "juhuks kui" kaamera rohkem, mitte selleks et oma sõite üles laadida.
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#44

P Aug 21, 2016 22:59

Panen ka siia kirja, et auto müügis kui kellelgi huvi on. Kuulutuse leiate müügiteema alt.

Aga kuna auto endiselt igapäevases kasutuses, siis vast täieneb ka see teema edasi - hetkel tegelen katuse hüdraulika süsteemi lekke kõrvaldamisega ja peagi räägin ka sellest täpsemalt ning lisan pilte :beer:
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#45

E Sept 12, 2016 22:33

Nonii, kirjutan siis veidi katuse teemal.

Nimelt teadsin juba mõnda aega, et katuse süsteemis on kusagil hüdraulika õli leke sees, kuna pidin kord kuus/kahes sinna õli juurde lisama, et katus toimiks.

Sai siis lõpuks see asi ette võetud ning kõik lahti kakutud. Veidi otsimist ja süüdlane oligi selgunud - ühes hüdrovoolikus korralik lõhe sees ja kui surve taga hakkas sealt ilusti õli välja pritsima:

Pilt

Egas midagi, tuli voolik kätte saada. See aga oli omaette "lõbu", kuna silindri küljes olev ots oli raskesti ligipääsetav ning kulus oma jupp aega et see kätte saada:

Pilt

Lisaks oli vaja veidi nuputada kuidas käib lahti pumba küljes olev ots. Peale mõningast raalimist ja mahukat internetis kolamist sain ka selle otsa lõpuks kätte:

Pilt

Nüüd ei ole muud, kui voolik vaja päälinnas vastavasse ettevõttesse viia, kes mulle uue valmistab. See ehk õnnestub reedel, kuna nädala sees ei jõua peale tööd küll enne sulgemisaega kohale. Elagu E-R töölised eksole :wall:
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#46

E Sept 19, 2016 17:38

Huhh, õnneks jõudsin reedel peale tööd Dunlop Hiflex´st läbi hüpata ja mehed tegid mulle kiirelt uue vooliku valma.

Täna siis võtsin ette ja panin süsteemi kokku tagasi. Ja kuigi vahepeal jõudis testimise ja muusika kuulamisega aku tühjaks saada ning vajas laadimist, siis lõpuks jõudsin ka soovitud tulemuseni - juhhei, katus töötab taas! Mis seals muud kui sall kaela ja "päikest" nautima :D

Pilt
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#47

E Okt 03, 2016 22:29

Üks asi millest saabis koguaeg puudust tundnud olen, on topsihoidja. Ja kuna rootsi insenerid ei leiutanud mulle kohe kaasa ühtegi, sai need ise tellitud ja installitud.
Asukoht sai valitud käigukangi kõrvale, et jääks püstine asend ja samas võimalikult vähe silma riivama hakkaks. Täna töölt tulles hoidis mu kuuma kakaod igatahes ideaalselt :thumb:

Pilt
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#48

R Okt 07, 2016 19:19

Ebays muidu müüakse originaale ka ca 35 dollari + post eest. Kahjuks originaal küll vaid ühe auguga.
Snuffit
Postitusi: 49
Liitunud: L Mär 14, 2015 16:18
Asukoht:
Auto:

#49

P Okt 09, 2016 16:11

Just! Ja lisaks saaksin ma selliseid selle raha eest 35 tk :D

Aga lood on nüüd hoopistükis nii, et eilse seisuga on autol uus omanik - mul oli aeg edasi liikuda ja loodan et uuel omanikul on sellega sama mõnus kui mul need möödunud aastad oli.

Kas see jääb mu elu viimaseks saabiks, seda ei oska veel öelda. Aga klassikuid olen poole silmaga piilunud juba küll :cool:
Vasta