SAAB 900 2.0T, 1995, Haikala
Olid ajad, kui sai omatud kunagisel suurel kodumaal valmistatud neljarattalisi tooteid. Esimest neist saab näha siin:
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/117_1717.JPG
Oli liiga väike ja kahe uksega.... Hankisin uue, neli ust ja suurem ja isegi veega jahutatav mootor. Seda saab näha siin:
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/117_1745.JPG
Aasta-paari pärast hakkasid tekkima seljavalud külmal garaaži betoonpõrandal vedelemisest. Jupid olid see-eest odavad - võtsid koidula näppu kui poodi läksid ja välja tulid kahe kraami täis kotiga....nädala pärast võtsid uue koidula ja tõid järgmised kotitäied. Ühesõnaga rohkem lagunes kui sõita sai.....
Ühel remondirikkal päeval tekkis ulmeline soov omada mõnd neist kiiskavatest "lääne pillidest"....
17.05.06 sai roheline liikur arvelt maha võetud ja oma nimele registreeritud "Must"...
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/autu%20002.jpg
Jaaaaaaa.......
Must, läigib, mahuka pakiruumiga ja ei valmista meelehärmi möödasõitudel...
Nüüd on mustaga juba paar nädalat veeretud, käidud Tartus ja puha...ja väga rahul olen. Eks hobusega ole ikka parem sõita, kui siiani eesli seljas ratsutatud on. Eks siit-sealt tahab ikka nokitsemist ja järgmine nädal ongi tohtrihärra Trionicu juurde minek....kui tal muidugist aega on, aga eks ma helista ja uuri lähemalt....
deem, pole just eriline pildipanija aga pildi aadress on väljaloetav...:red:
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/117_1717.JPG
Oli liiga väike ja kahe uksega.... Hankisin uue, neli ust ja suurem ja isegi veega jahutatav mootor. Seda saab näha siin:
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/117_1745.JPG
Aasta-paari pärast hakkasid tekkima seljavalud külmal garaaži betoonpõrandal vedelemisest. Jupid olid see-eest odavad - võtsid koidula näppu kui poodi läksid ja välja tulid kahe kraami täis kotiga....nädala pärast võtsid uue koidula ja tõid järgmised kotitäied. Ühesõnaga rohkem lagunes kui sõita sai.....
Ühel remondirikkal päeval tekkis ulmeline soov omada mõnd neist kiiskavatest "lääne pillidest"....
17.05.06 sai roheline liikur arvelt maha võetud ja oma nimele registreeritud "Must"...
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/autu%20002.jpg
Jaaaaaaa.......
Must, läigib, mahuka pakiruumiga ja ei valmista meelehärmi möödasõitudel...
Nüüd on mustaga juba paar nädalat veeretud, käidud Tartus ja puha...ja väga rahul olen. Eks hobusega ole ikka parem sõita, kui siiani eesli seljas ratsutatud on. Eks siit-sealt tahab ikka nokitsemist ja järgmine nädal ongi tohtrihärra Trionicu juurde minek....kui tal muidugist aega on, aga eks ma helista ja uuri lähemalt....
deem, pole just eriline pildipanija aga pildi aadress on väljaloetav...:red:
Lahe jutt ja kihvtid pildid ja autod ka järjekorras tagantpoolt -> ettepoole, must, roheline, kollane.
See kilekoti teema peab paika, oli endalgi ametialaseks kasutamiseks kunagi aga "iz;" -st veelgi hullem variant -> "A3LK".
Musta jaoks ikka mõne koidula ka tahataskusse jätsid !? Kindlasti läheb vaja.
Kõike paremat ning head veeremist !
See kilekoti teema peab paika, oli endalgi ametialaseks kasutamiseks kunagi aga "iz;" -st veelgi hullem variant -> "A3LK".
Musta jaoks ikka mõne koidula ka tahataskusse jätsid !? Kindlasti läheb vaja.
Kõike paremat ning head veeremist !
Soh..sai siis esimene väiksem remont öö hõlma all garaaži varjus ette võetud. Põhjuseks plörin Musta tagumiku alt. Kuna plörin meenutas rullnokkade kruvikeeraja-haamri tuuningut, hakkas see mind häirima. Eelnevast pilgust auto põhja võis järeldada, et taolist tuuningut teostab korrosioon - terase, niiskuse ja õhuhapniku koostöö.
Laisk nagu ma olen, ei viitsinud kanali pealt laudu ära kitkuda, ajasin Musta telliste peale(tõus 65mm) ja sellest piisas, et auto alla pääseda. Kogusin auto kõrvale vajaliku kollektsiooni tööriistu - nr 13 padrunvõti koos käristiga ja õlu...
Esimese asjaliku liigutusena murdsin pooleks tagumise summutipüti torustiku kinnitusklambri poldi.... Tubli lonks õlut selle peale. Polt murdus vaatamata mehisele kogusele eraldusõlile MoS2, mida eelmisel õhtul keermesliidesele pihustatud sai. Õnneks on mul mosse ajastust veel kamaluga mitmesuguseid polte, sealt sai hiljem uus ja sobiv valitud. Teine polt eemaldus probleemideta.
Kui pütt oli auto alt välja käristatud selgus, et kolme komponendi koostöö oli erakordselt viljakas olnud. Väike auk kärises sõrmega sorkides ruut-tolliseks. Teine tubli lonks pudelist tühjendas pudeli lõplikult....
Oh jah. Peab vist minema ja mõnele kaupmehehärrale käivet tegema.... Seniks lapp augule peale säristada ja :drive:...
Olge mõnusad ja :beer:
Laisk nagu ma olen, ei viitsinud kanali pealt laudu ära kitkuda, ajasin Musta telliste peale(tõus 65mm) ja sellest piisas, et auto alla pääseda. Kogusin auto kõrvale vajaliku kollektsiooni tööriistu - nr 13 padrunvõti koos käristiga ja õlu...
Esimese asjaliku liigutusena murdsin pooleks tagumise summutipüti torustiku kinnitusklambri poldi.... Tubli lonks õlut selle peale. Polt murdus vaatamata mehisele kogusele eraldusõlile MoS2, mida eelmisel õhtul keermesliidesele pihustatud sai. Õnneks on mul mosse ajastust veel kamaluga mitmesuguseid polte, sealt sai hiljem uus ja sobiv valitud. Teine polt eemaldus probleemideta.
Kui pütt oli auto alt välja käristatud selgus, et kolme komponendi koostöö oli erakordselt viljakas olnud. Väike auk kärises sõrmega sorkides ruut-tolliseks. Teine tubli lonks pudelist tühjendas pudeli lõplikult....
Oh jah. Peab vist minema ja mõnele kaupmehehärrale käivet tegema.... Seniks lapp augule peale säristada ja :drive:...
Olge mõnusad ja :beer:
Jaaa... SAAB hakkab mulle üha enam meeldima.... Eriti SAABi originaalpakendis nahkpolstrihooldusvahend.
Et, kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et meie perekonna teise tranduleti Opel Astra generaatori rihm jooksis maha. Üritasin tagasi toppida aga kraapisin ainult käed hirmsasti lõhki, kasu pold muffigi. Saabi järel sai see vaene Oopelinahk töökotta lohistatud.
Tegelikult pean veel ajas tagasi minema, päeva, kui mu naine kinkis Mustale minu sünnipäeva puhul eelmainit SAAbi nahahooldusvahendi. Viimasega sai täna Musta seest puleeritud. Kui nüüd Garaaži minna ja hoolega kuulata, siis.....Must nurrub:) Ühtlasi läksid istmed pehmeks nagu beebi pepu. Ja kõige suurema boonusena tegi too hooldusvahend mu rihmavahetusest puretud käed pehmeks ja siidiseks...
Aitäh SAAB...
Et, kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et meie perekonna teise tranduleti Opel Astra generaatori rihm jooksis maha. Üritasin tagasi toppida aga kraapisin ainult käed hirmsasti lõhki, kasu pold muffigi. Saabi järel sai see vaene Oopelinahk töökotta lohistatud.
Tegelikult pean veel ajas tagasi minema, päeva, kui mu naine kinkis Mustale minu sünnipäeva puhul eelmainit SAAbi nahahooldusvahendi. Viimasega sai täna Musta seest puleeritud. Kui nüüd Garaaži minna ja hoolega kuulata, siis.....Must nurrub:) Ühtlasi läksid istmed pehmeks nagu beebi pepu. Ja kõige suurema boonusena tegi too hooldusvahend mu rihmavahetusest puretud käed pehmeks ja siidiseks...
Aitäh SAAB...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
See hooldusvahend toimib lisaks kätekreemile, ka hästi naiste nahkkäekotikeste hooldusvahendina, kuna ei nahk ei määri peale hooldamist riideid - erinevalt spetsiaalsetest kotikese kreemidest. Seda teatas mu naine, tagastades pooltühja pudelikest.Algselt postitas: Haikala
Ühtlasi läksid istmed pehmeks nagu beebi pepu. Ja kõige suurema boonusena tegi too hooldusvahend mu rihmavahetusest puretud käed pehmeks ja siidiseks...
Vahepeal sai jälle veits nokitsetud....
Hämmastavalt lihtsalt eemaldatatavad on saabi istmed. Juhipoolse turvavöö vastuse vahetamiseks kulusid napid 10minutit koos istme ja selle aluse uurimiseks kulunud ajaga. Leidudeks tuli tunnistada tundmatut päritolu pooltühi pastakas ja üks leht itaalia nätsu. Viimase liigitasin siiski suveniiriks...suhu panna ei julgenud. Teine hea asi , mis ma avastasin, on see, et turvavöö vastuse vahetamiseks vajalikud tööriistad kuuluvad auto tööriistakomplekti. Seega on see töö teostatav ka keset ööd kuskil x maanteel. Siinkohal ka tervitus viiking motorsile, kes peale peegelpildis turvavöö vastuse saatmist õige jubina üsna kiiresti järgi saatis.
Mis kuradi valemiga töötavad fasten seatbelts andurid. Ei ühtki andurijuhet ei turvavöö vastuse ega istmepadja küljes. Kaasistuja istmealuse uurimine ei andnud ka tulemust...:freak: Ometi armatuuril asetsev vastavasisuline tuluke süttib koos süüte sissekeeramisega ja kustub peale mootori käivitamist vaatamata sellele, kas turvavööd on kinni või mitte...
Siis sai veel eelmainit varuosatarnija, jumala ja õllepudeli abiga vahetatud parem põhjaplast. Eelmises haigutas mehine auk, milles olid süüdi ilmselt kunagi alla olnud liiglaiad rehvid. Uue ja vana plasti võrdlemisel selgus tõsiasi, et uus plast on pisut suurem ja veidi teie kujuga, ent kattis genekat ja selle rihmu eelmisest tunduvalt rohkem. Ilmselt on varuosale tehtud millalgi upgrade.
Oh, ja sellega olid päeva paremad osad läbi... Mootorikatte avamisel selgus, et õlikork oli lagunenud algosadeks ja selle kollasest plastist osad olid muutunud nii rabedaks et neid sai sõrmede vahel murendada. Lappisin traadist ja plekist ajutise korgi kokku. Äkki kellelgi vedeleb ülearune õlikork koos vardaga raamaturiiulis???
Hämmastavalt lihtsalt eemaldatatavad on saabi istmed. Juhipoolse turvavöö vastuse vahetamiseks kulusid napid 10minutit koos istme ja selle aluse uurimiseks kulunud ajaga. Leidudeks tuli tunnistada tundmatut päritolu pooltühi pastakas ja üks leht itaalia nätsu. Viimase liigitasin siiski suveniiriks...suhu panna ei julgenud. Teine hea asi , mis ma avastasin, on see, et turvavöö vastuse vahetamiseks vajalikud tööriistad kuuluvad auto tööriistakomplekti. Seega on see töö teostatav ka keset ööd kuskil x maanteel. Siinkohal ka tervitus viiking motorsile, kes peale peegelpildis turvavöö vastuse saatmist õige jubina üsna kiiresti järgi saatis.
Mis kuradi valemiga töötavad fasten seatbelts andurid. Ei ühtki andurijuhet ei turvavöö vastuse ega istmepadja küljes. Kaasistuja istmealuse uurimine ei andnud ka tulemust...:freak: Ometi armatuuril asetsev vastavasisuline tuluke süttib koos süüte sissekeeramisega ja kustub peale mootori käivitamist vaatamata sellele, kas turvavööd on kinni või mitte...
Siis sai veel eelmainit varuosatarnija, jumala ja õllepudeli abiga vahetatud parem põhjaplast. Eelmises haigutas mehine auk, milles olid süüdi ilmselt kunagi alla olnud liiglaiad rehvid. Uue ja vana plasti võrdlemisel selgus tõsiasi, et uus plast on pisut suurem ja veidi teie kujuga, ent kattis genekat ja selle rihmu eelmisest tunduvalt rohkem. Ilmselt on varuosale tehtud millalgi upgrade.
Oh, ja sellega olid päeva paremad osad läbi... Mootorikatte avamisel selgus, et õlikork oli lagunenud algosadeks ja selle kollasest plastist osad olid muutunud nii rabedaks et neid sai sõrmede vahel murendada. Lappisin traadist ja plekist ajutise korgi kokku. Äkki kellelgi vedeleb ülearune õlikork koos vardaga raamaturiiulis???
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma pakun, et keegi on kusagil need otsad kokku keeranud, kui see suvalisest asendist kustub.Algselt postitas: HaikalaMis kuradi valemiga töötavad fasten seatbelts andurid. Ei ühtki andurijuhet ei turvavöö vastuse ega istmepadja küljes. Kaasistuja istmealuse uurimine ei andnud ka tulemust...:freak: Ometi armatuuril asetsev vastavasisuline tuluke süttib koos süüte sissekeeramisega ja kustub peale mootori käivitamist vaatamata sellele, kas turvavööd on kinni või mitte...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Cyber
Ma pakun, et keegi on kusagil need otsad kokku keeranud, kui see suvalisest asendist kustub.Algselt postitas: HaikalaMis kuradi valemiga töötavad fasten seatbelts andurid. Ei ühtki andurijuhet ei turvavöö vastuse ega istmepadja küljes. Kaasistuja istmealuse uurimine ei andnud ka tulemust...:freak: Ometi armatuuril asetsev vastavasisuline tuluke süttib koos süüte sissekeeramisega ja kustub peale mootori käivitamist vaatamata sellele, kas turvavööd on kinni või mitte...
ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
No üks asi on kerge viide (minut ehk??), teine on see, kui kohe kustub. Samas oleks huvitav teada, mille kaudu ta ikkagi selle info saab...Algselt postitas: ivomets
ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Cyber
No üks asi on kerge viide (minut ehk??), teine on see, kui kohe kustub. Samas oleks huvitav teada, mille kaudu ta ikkagi selle info saab...Algselt postitas: ivomets
ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
ei kustu kohe, väike viide--- ca 2...3 sek.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: Cyber
No üks asi on kerge viide (minut ehk??), teine on see, kui kohe kustub. Samas oleks huvitav teada, mille kaudu ta ikkagi selle info saab...Algselt postitas: ivomets
ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
Just, just... 2..3 sek. Täpselt nii käitub nagu turvavöö oleks kinni. See, kust ta selle info saab huvitab mind ka. Selgust tooks elektriskeem ja pühapäevane pärastlõuna garaažis...
Nonii... niipalju siis kokkutulekule minekust.... Viimase hetkeni kombineerisin, et tulla. Ostsin täna vahagi ära, et auto läikima lakkuda...
Probleem mahajooksnud genekarihmas... Ülemisest rihmarullikust alles ainult väändunud metallsüdamik...
Kui hangin millalgi kusagilt uued jupid, kas keegi aitab uued rullid ja rihma päale väänata? Palun? Käed hakkavad juba ette veritsema, kui seda rullide ja rihma segadust vaadata....
Probleem mahajooksnud genekarihmas... Ülemisest rihmarullikust alles ainult väändunud metallsüdamik...
Kui hangin millalgi kusagilt uued jupid, kas keegi aitab uued rullid ja rihma päale väänata? Palun? Käed hakkavad juba ette veritsema, kui seda rullide ja rihma segadust vaadata....
Tekkisid mõningad küsimused seoses geneka rihma vahetusega...
Mis valemiga töötab rihmapinguti? Kuidas seda lõdvaks lastakse ja kuidas pingutatakse? Lause:
vajaks pikemat lahtiseletamist... :D
Teiseks: kas uute rullikute laagreid peab mingi möksiga moosima ka või on nad kohe kasutusvalmis?
Mis valemiga töötab rihmapinguti? Kuidas seda lõdvaks lastakse ja kuidas pingutatakse? Lause:
Relieve belt tensioner by prying in the tensioner hole with a long ratchet extension. Once the tension is removed insert a 6 mm drill bit in the tensioner holder hole.
vajaks pikemat lahtiseletamist... :D
Teiseks: kas uute rullikute laagreid peab mingi möksiga moosima ka või on nad kohe kasutusvalmis?
Soh...rihm oma jõududega vahetatud. Polnudki nii hull...ehkki vahetada tuli ka ülemise rihmarulliku kronstein, sest sissesulanud rullikulaager oli ka selle rikkunud. See kes on kunagi öelnud, et lahti on lihtne võtta aga katsu sa uuesti kokku panna ei ole ilmselt saabi lahanud. Kronsteini mahavõtmiseks kulus ligi kolm tundi....tagasipanek koos rulikute ja rihmaga mitte üle 20minuti...
Rihmavahetus muutis palju:
kadus tohutu vilin mis kostis kapoti alt...
tühikäik läks ühtlasemaks...
bensiinikulu vähenes poolteist liitrit...
Nüüd sõidab ka antenn elektri jõul...sai vahetatud piits. Vana piitsa kolmanda lüliga lappisin katkenud aknapesurivoolikut... :eureka:
Uus õlikork sai ka paika... vana ei olnud enam suurem asi...
Rihmavahetus muutis palju:
kadus tohutu vilin mis kostis kapoti alt...
tühikäik läks ühtlasemaks...
bensiinikulu vähenes poolteist liitrit...
Nüüd sõidab ka antenn elektri jõul...sai vahetatud piits. Vana piitsa kolmanda lüliga lappisin katkenud aknapesurivoolikut... :eureka:
Uus õlikork sai ka paika... vana ei olnud enam suurem asi...