SAAB 900 2.0T, 1995, Haikala

Vasta
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#1

N Juun 01, 2006 21:13

Olid ajad, kui sai omatud kunagisel suurel kodumaal valmistatud neljarattalisi tooteid. Esimest neist saab näha siin:
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/117_1717.JPG
Oli liiga väike ja kahe uksega.... Hankisin uue, neli ust ja suurem ja isegi veega jahutatav mootor. Seda saab näha siin:
http://www.zone.ee/igastmanti/autod/117_1745.JPG
Aasta-paari pärast hakkasid tekkima seljavalud külmal garaaži betoonpõrandal vedelemisest. Jupid olid see-eest odavad - võtsid koidula näppu kui poodi läksid ja välja tulid kahe kraami täis kotiga....nädala pärast võtsid uue koidula ja tõid järgmised kotitäied. Ühesõnaga rohkem lagunes kui sõita sai.....
Ühel remondirikkal päeval tekkis ulmeline soov omada mõnd neist kiiskavatest "lääne pillidest"....
17.05.06 sai roheline liikur arvelt maha võetud ja oma nimele registreeritud "Must"...

http://www.zone.ee/igastmanti/autod/autu%20002.jpg

Jaaaaaaa.......
Must, läigib, mahuka pakiruumiga ja ei valmista meelehärmi möödasõitudel...

Nüüd on mustaga juba paar nädalat veeretud, käidud Tartus ja puha...ja väga rahul olen. Eks hobusega ole ikka parem sõita, kui siiani eesli seljas ratsutatud on. Eks siit-sealt tahab ikka nokitsemist ja järgmine nädal ongi tohtrihärra Trionicu juurde minek....kui tal muidugist aega on, aga eks ma helista ja uuri lähemalt....

deem, pole just eriline pildipanija aga pildi aadress on väljaloetav...:red:

Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

N Juun 01, 2006 21:25

See saadana zone.ee ei lase jah korralikult linkida piltidele...:( Panen vähemalt teemakohase auto pildi siia üles...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#3

N Juun 01, 2006 21:33

meenub, kui see must kiiskas pärnus ühes hoovis ja me ivometsaga toetasime minu autole ja rääkisime kui hea on turbomootoriga autod :P
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#4

R Juun 02, 2006 0:52

Lahe jutt ja kihvtid pildid ja autod ka järjekorras tagantpoolt -> ettepoole, must, roheline, kollane.
See kilekoti teema peab paika, oli endalgi ametialaseks kasutamiseks kunagi aga "iz;" -st veelgi hullem variant -> "A3LK".

Musta jaoks ikka mõne koidula ka tahataskusse jätsid !? Kindlasti läheb vaja.

Kõike paremat ning head veeremist !
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#5

P Juun 04, 2006 19:55

Soh..sai siis esimene väiksem remont öö hõlma all garaaži varjus ette võetud. Põhjuseks plörin Musta tagumiku alt. Kuna plörin meenutas rullnokkade kruvikeeraja-haamri tuuningut, hakkas see mind häirima. Eelnevast pilgust auto põhja võis järeldada, et taolist tuuningut teostab korrosioon - terase, niiskuse ja õhuhapniku koostöö.
Laisk nagu ma olen, ei viitsinud kanali pealt laudu ära kitkuda, ajasin Musta telliste peale(tõus 65mm) ja sellest piisas, et auto alla pääseda. Kogusin auto kõrvale vajaliku kollektsiooni tööriistu - nr 13 padrunvõti koos käristiga ja õlu...
Esimese asjaliku liigutusena murdsin pooleks tagumise summutipüti torustiku kinnitusklambri poldi.... Tubli lonks õlut selle peale. Polt murdus vaatamata mehisele kogusele eraldusõlile MoS2, mida eelmisel õhtul keermesliidesele pihustatud sai. Õnneks on mul mosse ajastust veel kamaluga mitmesuguseid polte, sealt sai hiljem uus ja sobiv valitud. Teine polt eemaldus probleemideta.
Kui pütt oli auto alt välja käristatud selgus, et kolme komponendi koostöö oli erakordselt viljakas olnud. Väike auk kärises sõrmega sorkides ruut-tolliseks. Teine tubli lonks pudelist tühjendas pudeli lõplikult....
Oh jah. Peab vist minema ja mõnele kaupmehehärrale käivet tegema.... Seniks lapp augule peale säristada ja :drive:...
Olge mõnusad ja :beer:
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#6

K Juun 07, 2006 19:53

Jaaa... SAAB hakkab mulle üha enam meeldima.... Eriti SAABi originaalpakendis nahkpolstrihooldusvahend.

Et, kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et meie perekonna teise tranduleti Opel Astra generaatori rihm jooksis maha. Üritasin tagasi toppida aga kraapisin ainult käed hirmsasti lõhki, kasu pold muffigi. Saabi järel sai see vaene Oopelinahk töökotta lohistatud.

Tegelikult pean veel ajas tagasi minema, päeva, kui mu naine kinkis Mustale minu sünnipäeva puhul eelmainit SAAbi nahahooldusvahendi. Viimasega sai täna Musta seest puleeritud. Kui nüüd Garaaži minna ja hoolega kuulata, siis.....Must nurrub:) Ühtlasi läksid istmed pehmeks nagu beebi pepu. Ja kõige suurema boonusena tegi too hooldusvahend mu rihmavahetusest puretud käed pehmeks ja siidiseks...

Aitäh SAAB...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

K Juun 07, 2006 20:50

Algselt postitas: Haikala
Ühtlasi läksid istmed pehmeks nagu beebi pepu. Ja kõige suurema boonusena tegi too hooldusvahend mu rihmavahetusest puretud käed pehmeks ja siidiseks...
See hooldusvahend toimib lisaks kätekreemile, ka hästi naiste nahkkäekotikeste hooldusvahendina, kuna ei nahk ei määri peale hooldamist riideid - erinevalt spetsiaalsetest kotikese kreemidest. Seda teatas mu naine, tagastades pooltühja pudelikest.
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#8

K Juun 07, 2006 20:54

Hmmm...siis võib selle pudeli kinkimisel ka tagamõte olla...peab ära peitma...:D
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#9

L Juul 15, 2006 20:19

Vahepeal sai jälle veits nokitsetud....

Hämmastavalt lihtsalt eemaldatatavad on saabi istmed. Juhipoolse turvavöö vastuse vahetamiseks kulusid napid 10minutit koos istme ja selle aluse uurimiseks kulunud ajaga. Leidudeks tuli tunnistada tundmatut päritolu pooltühi pastakas ja üks leht itaalia nätsu. Viimase liigitasin siiski suveniiriks...suhu panna ei julgenud. Teine hea asi , mis ma avastasin, on see, et turvavöö vastuse vahetamiseks vajalikud tööriistad kuuluvad auto tööriistakomplekti. Seega on see töö teostatav ka keset ööd kuskil x maanteel. Siinkohal ka tervitus viiking motorsile, kes peale peegelpildis turvavöö vastuse saatmist õige jubina üsna kiiresti järgi saatis.
Mis kuradi valemiga töötavad fasten seatbelts andurid. Ei ühtki andurijuhet ei turvavöö vastuse ega istmepadja küljes. Kaasistuja istmealuse uurimine ei andnud ka tulemust...:freak: Ometi armatuuril asetsev vastavasisuline tuluke süttib koos süüte sissekeeramisega ja kustub peale mootori käivitamist vaatamata sellele, kas turvavööd on kinni või mitte...
Siis sai veel eelmainit varuosatarnija, jumala ja õllepudeli abiga vahetatud parem põhjaplast. Eelmises haigutas mehine auk, milles olid süüdi ilmselt kunagi alla olnud liiglaiad rehvid. Uue ja vana plasti võrdlemisel selgus tõsiasi, et uus plast on pisut suurem ja veidi teie kujuga, ent kattis genekat ja selle rihmu eelmisest tunduvalt rohkem. Ilmselt on varuosale tehtud millalgi upgrade.
Oh, ja sellega olid päeva paremad osad läbi... Mootorikatte avamisel selgus, et õlikork oli lagunenud algosadeks ja selle kollasest plastist osad olid muutunud nii rabedaks et neid sai sõrmede vahel murendada. Lappisin traadist ja plekist ajutise korgi kokku. Äkki kellelgi vedeleb ülearune õlikork koos vardaga raamaturiiulis???
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

L Juul 15, 2006 20:27

Algselt postitas: HaikalaMis kuradi valemiga töötavad fasten seatbelts andurid. Ei ühtki andurijuhet ei turvavöö vastuse ega istmepadja küljes. Kaasistuja istmealuse uurimine ei andnud ka tulemust...:freak: Ometi armatuuril asetsev vastavasisuline tuluke süttib koos süüte sissekeeramisega ja kustub peale mootori käivitamist vaatamata sellele, kas turvavööd on kinni või mitte...
Ma pakun, et keegi on kusagil need otsad kokku keeranud, kui see suvalisest asendist kustub.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

L Juul 15, 2006 20:54

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: HaikalaMis kuradi valemiga töötavad fasten seatbelts andurid. Ei ühtki andurijuhet ei turvavöö vastuse ega istmepadja küljes. Kaasistuja istmealuse uurimine ei andnud ka tulemust...:freak: Ometi armatuuril asetsev vastavasisuline tuluke süttib koos süüte sissekeeramisega ja kustub peale mootori käivitamist vaatamata sellele, kas turvavööd on kinni või mitte...
Ma pakun, et keegi on kusagil need otsad kokku keeranud, kui see suvalisest asendist kustub.


ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#12

L Juul 15, 2006 21:42

Sellisel juhul.....Äkki on kellelgi NG900 elektriskeemi pakkuda...
Lappasin otsingut aga see ei anna tulemust. Tutvuks juba huvi pärastki selle auto soolikatega. Ja endiselt võib teha õlikorgi pakkumisi...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

L Juul 15, 2006 23:11

Algselt postitas: ivomets
ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
No üks asi on kerge viide (minut ehk??), teine on see, kui kohe kustub. Samas oleks huvitav teada, mille kaudu ta ikkagi selle info saab...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

P Juul 16, 2006 8:39

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: ivomets
ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
No üks asi on kerge viide (minut ehk??), teine on see, kui kohe kustub. Samas oleks huvitav teada, mille kaudu ta ikkagi selle info saab...


ei kustu kohe, väike viide--- ca 2...3 sek.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#15

P Juul 16, 2006 9:25

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: ivomets
ja nii see on, et faasten siitpelts kustub varsti ära, pane trakse, või mitte
No üks asi on kerge viide (minut ehk??), teine on see, kui kohe kustub. Samas oleks huvitav teada, mille kaudu ta ikkagi selle info saab...


Just, just... 2..3 sek. Täpselt nii käitub nagu turvavöö oleks kinni. See, kust ta selle info saab huvitab mind ka. Selgust tooks elektriskeem ja pühapäevane pärastlõuna garaažis...
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#16

K Aug 02, 2006 20:31

Nonii... niipalju siis kokkutulekule minekust.... Viimase hetkeni kombineerisin, et tulla. Ostsin täna vahagi ära, et auto läikima lakkuda...

Probleem mahajooksnud genekarihmas... Ülemisest rihmarullikust alles ainult väändunud metallsüdamik...

Kui hangin millalgi kusagilt uued jupid, kas keegi aitab uued rullid ja rihma päale väänata? Palun? Käed hakkavad juba ette veritsema, kui seda rullide ja rihma segadust vaadata....
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#17

T Aug 15, 2006 21:16

Tekkisid mõningad küsimused seoses geneka rihma vahetusega...

Mis valemiga töötab rihmapinguti? Kuidas seda lõdvaks lastakse ja kuidas pingutatakse? Lause:

Relieve belt tensioner by prying in the tensioner hole with a long ratchet extension. Once the tension is removed insert a 6 mm drill bit in the tensioner holder hole.


vajaks pikemat lahtiseletamist... :D

Teiseks: kas uute rullikute laagreid peab mingi möksiga moosima ka või on nad kohe kasutusvalmis?
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#18

R Aug 18, 2006 9:28

Soh...rihm oma jõududega vahetatud. Polnudki nii hull...ehkki vahetada tuli ka ülemise rihmarulliku kronstein, sest sissesulanud rullikulaager oli ka selle rikkunud. See kes on kunagi öelnud, et lahti on lihtne võtta aga katsu sa uuesti kokku panna ei ole ilmselt saabi lahanud. Kronsteini mahavõtmiseks kulus ligi kolm tundi....tagasipanek koos rulikute ja rihmaga mitte üle 20minuti...

Rihmavahetus muutis palju:
kadus tohutu vilin mis kostis kapoti alt...
tühikäik läks ühtlasemaks...
bensiinikulu vähenes poolteist liitrit...

Nüüd sõidab ka antenn elektri jõul...sai vahetatud piits. Vana piitsa kolmanda lüliga lappisin katkenud aknapesurivoolikut... :eureka:

Uus õlikork sai ka paika... vana ei olnud enam suurem asi...

Lisatud failid
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#19

N Nov 16, 2006 10:27

Aga mul käisid selle aasta esimesed päkapikud. Poetasid üht-teist pakiruumi. Muidugi sai kogu päkapiku toodud mant kohe ka alla keeratud. Nüüd saab vaikselt sahistada....

Lisatud failid
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#20

N Nov 16, 2006 10:28


Lisatud failid
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#21

N Nov 16, 2006 10:28


Lisatud failid
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#22

N Nov 16, 2006 10:34

Kuidas sa sinna autoalla mahud, ei paista sul kanalit olevat? :)
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#23

N Nov 16, 2006 10:38

Pilt petab pisut. Kanal täitsa olemas. Pisut lühike küll, aga kui auto tagumine ots tellistele ajada saab kogu auto ulatuses all nokkida... :D Peale selle ma õhuke poiss kah...
Vasta