Saab 900SE Kirsi 1995, 173kw, arvo92

Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#1

E Sept 14, 2015 22:45

Kuna auto margikiiks on korralikult sabast hammustanud, siis jutustan ka ühe loo, mis selle nädalavahetusega realiseerunud on.

Mõned nädalad tagasi helises telefon ja nägin, et helistajaks välismaa number. Ei süvenenud pikemalt, mis maalt, võtsin vastu. Tuli välja, et vana sõber, kellega polnud pea 10 aastat suhelnud ja kes elab Soomes, helistas ja küsis esimese asjana peale enda tutvustamist - "Kas sa Saabi ei taha osta?".
Kostsin vastu, et just 2 päeva tagasi sai sõbrannale 9000 ostetud ja vaba raha läks sinna alla. Aga kui jutt puudutab Saabi, siis ma ikkagi tahan ära kuulata selle pakkumise. Telefon anti kohe autoomanikule endale üle, kes väga pikalt ei pajatanud aga ütles üht-teist tähtsat - turbokas, originaalist kõvem turbo peale lükatud, chipitud, helisüsteem ehitatud töökoja poolt, reguleeritavad amordid, mitu paari valuvelgi, auto mõni aasta tagasi üle värvitud... Rohkem ei mäletagi, kõrvu pani kikitama küll ja küsisin, et okei - aga palju hind siis küsijal on? Ütles, et kommiraha eest annab ära. Palusin pilte.

Paar päeva hiljem sain pildid. Paugust oli selge, et küsitud hinna eest ostan selle kohe ära. Juba pea 10 aastat minu meelest kõige ilusama kerega auto oli absoluutselt õiget värvi. Saigi kokku lepitud, et ostan ära ja esimene loogika oli, et omanik toob veel Eestisse ära ja siis sõlmime ostu-müügi. See pidanuks toimuma 4 septembri paiku. Aga hommikul, kui Soomes käima pandi, sülitas terve paagitäie benssu parklasse laiali - benssu jooksis kui mahlakosest. Lihtsalt keeldus sõitma. Asi jäigi esimese hooga katki kuni edasiste mõteteni.

Otsustasin siis, et sõidan ise Soome ja toon auto ära. Auto ostu lugu on täielik vaid siis, kui sellega kaasneb seiklus ja mõtlesin, et paha see teha ei saa. Kahtlustasin bensulekkes filtrit või põhja all olevaid torusid, võtsin vajalikud jupid peale ja sel nädalavahetusel hops Soome.
Kõige imelikum aga asja juures on see, et Saab enam benssu välja ei sülitanud. Ja ei teagi, mis seda põhjustas. Kõik lihtsalt järsku toimis ja kõik. Auto 2 aastat peaasjalikult seisnud ja nüüd tiksus kui kellavärk ja ongi kõik. Sai tiirud tehtud Soomes, transiitnumbrid peale ja pühapäeval sõitsin sellega Eestisse. Täna sai arvele võetud. Ülevaatuselt läks puhtalt läbi, katki oli vaid peale 2 aastat seismist üks summutit hoidev kummijublakas.

Natukene siis autost, nii palju, kui mina olen jõudnud teda uurida:
Tegemist SE variandiga 900-st. Tehases 136kw, peale pandud väidetavalt 9000-e turbo ning chipitud 173kw peale. Tehtud see selliste meeste poolt nagu MapTun. Autolt on eemaldatud viites Saabile ja esikapotil ja tagaluugil on MapTuni kleepsud.

Auto on olnud Soomes ühe eestlase omanduses, mul on kuskil dokumentides nimigi olemas aga ei hakka siia jagama. Tema müüs auto edasi Priidule, kes sellega 2 aasta jooksul 7000km on sõitnud, ehk siis enamus aega seisnud. Ja nüüd jõudis see auto minuni. Olemas täielik hooldusraamat ja enamus tšekke hilisemast ajast. Mootori ülemise otsa kapremont tehtud 1500 euri eest 30 tuhat km tagasi. Kellal hetkel ligi 390 000. Lisavidinatena veel lisa turbo rõhukell esipiilari peal, peal ka blow out valve. Muusikasüsteem on üsna pädev, kindalaegas on vahefiltreid täis, taga mingi võim (pole jõudnud uurida) ja 1000W supakas, peal mingi veidi kangema sordi Alpine makk. Heli on vist parim, mida ise olen kogenud siiani. Auto sisemus on ka mustaks võõbatud, seest muidu suht stock ja plüüšsisuga. All veel reguleeritavad Koni amordid ja välja vahetatud ka pidurikettad millegi muu vastu kui Saabi originaalid (soontega kettad - peaksid olema isepuhastuvad vist). Autot pole jõudnud üles tõsta, ei tea kas ka supportid jne. 3 paari valukaid koos rehvidega sain kaasa, ühed veljed-rehvid on suht haiged 18tollised 3,5cm rehvikõrgusega - kus ma nendega siin sõita saan, jääbki selgusetuks! Teised 15 tollised ja mõistlikud.

Head:
Läbis ülevaatuse puhtalt peale 2 aastat seismist. Mootor tiksub kui kellavärk. Väljanägemine väga viisakas nii seest kui väljast. Rebib kui loom - dünostendis loetud 173kw.

Vead:
Sidur on viimase vindi peal. Väga põhjast võtab ja siduri remont ei ole kaugel.
Bensupaagi ja voolikutega on mingi jama, ei julge palju benssu sisse panna tänu sellele väljasülitamisele. Et vahetada bensupumpa, on otsustatud mitte paak alla lasta vaid tagaistme alt relakaga auk sisse lõigata! See jama tuleb kõik ära klaarida ja ära parandada.
Väga palju lihtvigu seismisest - hiired pesa teinud mootori ligidale, ei tööta kliima, puhur puhub ühel kiirusel, peegleid regullida ei saa, tagaluugi amordid väsinud täiesti ja juhiuksest tagaluuki avada ei saa, ainult võtmest. jne.

Esimese hooga ootangi, et tõstuk korda saaks ja auto üles tõsta saaks. Roostet väliselt on tagatiiva nurgas, kus tagakoopa servas kaks kattuvat plekki on. Väliselt muidu väga roostet pole. Põhja all on ennem keevitatud ja vähemalt tagaratta ümbrust saan ise ka veel keevitama hakata.

Teen selle teema, et endal oleks hea hiljem üle vaadata kronoloogilises järjekorras, kuidas selle auto elu kujuneb. Praegu panen mõne üksiku pildi ja lisa tuleb hiljem. Kuna Saabe sai nüüd mitu enda omandusse, siis tuli sellele ka nimi panna. Eelmise Saabi nimeks on "rõngassaba Emis", sellele otsustasin värvuse järgi veidi humaansema ja naiselikuma nime panna.




Lisatud failid
que
Postitusi: 1268
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja tonnar

#2

E Sept 14, 2015 23:23

Rohkem pilte :poke:
Millised 18'' veljed?

Edu haiguse põdemisel :drink:
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1035
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#3

T Sept 15, 2015 0:08

Mõnus,
kujutan ette, et ootusärevus oli suur mis valdas peale otsuse "selle ma ostan!" langetamist :head:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Sept 15, 2015 7:41

Kui sidur võtab alt siis pigem trossi reguleerimise viga. Ketas kui kulunud, hakkab just väga ülevalt võtma.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#5

T Sept 15, 2015 8:21

Pilte proovin teha juurde. Auto siiani täiesti sitane, kõik tihendivahed mulda ja puudelt langenud prahti täis. Kõikjal paakunud mustus. Kõigepealt vajab auto korralikku pesu. Seest istmed hallitusetäppe täis... Alles siis saab korralikud pildid aga mingid pildid saan ka praegu ära teha. Proovin õhtul lisada.

Ootusärevust oli ikka. Eriti siis, kui teistest sõltus selle toomine ja saamine. See lendas aga kütuselekkega uppi. Siis mõtlesingi, et ise on kõige mõistlikum järgi minemine ja ega kõik oli suht lahtine päev ennem minemist - et kuidas ma parklas suudan ja saan selle lekke kõrvaldatud ja kas ma ikka jõuan sellega laevale ära... Siis helistati Soomest ja öeldi, et kõik on timm ja viga lihtsalt kadus - nüüd hoiab kütust. Alles siis sain aru, et asi reaalne, kui Soomes kohal olin ja autoga tiirud tehtud. Siis sain aru, et tõepoolest võib juhtuda, et jõuangi sellega praamile. Aga hing oli ikka kinni sel reisil - vaja ju praamile jõuda ja mine tea, mil viga taas välja lööb.

Transiitnumber oli peal - see on näha ka ühel pildil - ja soomlastele selle eest makstud. Aga tollipolitsei tõmbas momentaalselt maha kui praamilt Tallinnas maha sain ja ütles, et selle numbriga sõita ei tohi Eestis. Et kui ma soovin edasi sõita, siis omal vastutusel. Nemad trahvi praegu ära ei tee aga ainukene legaalne võimalus sõita on treileriga. Hoidsin jälle hinge kinni ja tõmbasin Läänemaale pisemaid teid pidi ära. Ei näinud enam ühtegi politseinikut.

Ivomets: võib küll olla trossi regullimise viga. Pedaal on väga raske ja kui arvad, et põhja on vajutatud, siis ei ole. Tuleb otsas elada pedaalil ja siis täitsa põhjas on lahutuspunkt. Aga vahel ikka läheb tagurpidikäik väikese raksuga sisse. Pean seda regullimist uurima, äkki saab lahutuspunkti kõrgemale pedaalil. Siduriga aga kõik korras ei ole - see käis töökojas eelmise omaniku poolt ja talle öeldi, et praegu said nad siduri tööle aga sidur on juba veidi kahtlane ja tuleb välja vahetada.
triibutu
Postitusi: 426
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#6

T Sept 15, 2015 21:21

Sel trossil on automaatpinguti, mis väsides enam korralikult ei toimeta. Vahel aitab, kui seda trossi kapoti alt tulemüüri juurest natuke käega vingerdada, siis pingutab ära jälle, aga ajutiselt. Mingi kaitsmekarp vist tuli enne lahti päästa selleks.
Nakataja
Postitusi: 388
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 15, 2015 21:35

Õnnesoovid uue mõnu allika puhul :) Saan sust täita aru.
Auto ka nagu ponks, isegi number on täitsa bonx :)
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#8

T Sept 15, 2015 22:29

Tänud õnnesoovide eest. Seda läheb vaja sest esimese hooga klassikust sisse hüpata on hüpe isegi liiga hull, peab seda asja ikka rahulikult võtma. Hetkel kummid saavad küll vatti, kõik tahavad sõita proovida.

Nii vähe, kui täna aega oli, üritasin esituld vaadata. Eile pimedas sõites sain aru, et tuled väga kehvad - Saab 90-e esituled on kõvasti kõvasti paremad. Üks esituli tundub tutikam olevat, teine kõvasti tuhmunud. Tõmbasin selle laiali ja ega seal midagi võtta pole - reflektor on kuuma saanud ja kahjustunud, tihend on mäda ja mustus sisse pääsenud. Siin tuleb ikkagi uus tuli vaadata pikemas perspektiivis.

Tegin ka mõned klõpsud seest. Kahjuks on kõik väga must veel - ei ole jõudnud isegi Soome soppa maha pesta seest, väljast tegin täna survekaga 2 aasta sopa maha. Seega, mitte midagi ilusat aga ehk annab miskitki aimu. Auto seest mustaks võõbatud erinevaid vahendeid kasutades.

Praegu selge ka, et radika temperatuuriandur nässus. Tablool temp nullis kogu aeg, ventikas huugab täie hooga igal hetkel, kui süüde sees.

Siduritrossi osas proovin seda loksutamist. Aga kui sel trossil on isereguleeruv pingutus, tähendab see ju seda, et trossi välja vahetades peaks probleem kaduma? See oleks küll super.





Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#9

K Sept 16, 2015 14:15

Võtmete küljes on selline plekitükk veel. Tükk aega mõtlesin, et mis see on. Google aitas. Ma eeldan praegu ja ei tea - ehk siis sealt see väljavahetatud turbo pärit on.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#10

N Sept 17, 2015 21:23

Tänud IvoMetsale uue esitule eest. Klaas on läbipaistev! See peaks pimedas nägemist parandama küll. Reflektor sees ka sel tulel kuuma saanud aga küll ma jõuan kunagi korralikke reflektoreid otsida, vähemalt nägemine peaks praegu paranema.

Siduri sain korda. Nimelt tuli välja, et mul ei ole tehase siduritross vaid on mingi aftermarket tross, mil on käsitsi reguleerimise võimalus täiesti olemas. Ühe käe näppudega keerasin mutrit ja voilaa - regulli kuidas tahad. Enam ei lahuta pedaali põhjast vaid ülemise poole pealt ja koletumalt kergem on pedaali vajutada, imeline muutumine.

Ventikas undab kogu aeg kui süüte sisse panen, üritasin üles leida radika temperatuuri andurit, mis võiks loogika kohaselt rikkis olla ja seetõttu ventikas undabki kogu aeg. Aga ei leia! Radika küljes teda küll ei tundu olevat. Küll aga leidsin paar täiesti lahtist juhtmeotsa radika juurest, ehk keegi teab, mis need olla võivad.

Samuti on kummaline, et tulemüüri siseneb mingi kummilutt. See on paksult mingit mulda täis. Kas sealt võiks salongi tõmmatav õhk siseneda? Või mis lutt see selline on? Ma ei hakanud seda mulda/pahna välja veel koukima, pärast tuleb välja, et teen pahandust.

Panen jälle paar pilti. Kui keegi teab, mis radika ventika kisendamist põhjustab, võib ütelda. Samuti ei näita salongis mootori temperatuuri, näidik on kogu aeg nulli peal. Äkki on omavahel seotud.





Lisatud failid
13piisab
Postitusi: 350
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 2tk 9-5, 2tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140(6)

#11

R Sept 18, 2015 14:35


Samuti on kummaline, et tulemüüri siseneb mingi kummilutt. See on paksult mingit mulda täis. Kas sealt võiks salongi tõmmatav õhk siseneda? Või mis lutt see selline on? Ma ei hakanud seda mulda/pahna välja veel koukima, pärast tuleb välja, et teen pahandust.

900 spetsiifikat teadmata - sellises asukohas olevatest sarnastest luttidest väljub tulemüüri kohale sattuv sademevesi ning küllap Sinulgi. Ummistavad ja mädanevad lehed ei kuulu tehasevarustusse :)

jõudu huvitava ja kena masinaga!
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#12

L Sept 19, 2015 22:29

13piisab - tänud. Mults on nüüd kõrvaldatud. Seal polnud mitte lehepuru vaid korralik huumus, oleks võinud tomateid kasvatama hakata sellega.

Kuna paluti pilte 18" velgedest/rehvidest, siis täna sain aega pildistada. Velgede väärtust ei tea. Rehvide arve on hooldusraamatuga kenasti kaasas. Rehvid siiamaani suht korralikud ja ärasõitmata, kõigil 4-l sama kulumisaste, 6mm mustrit alles.

Mul endal on küll karvane tunne, et need mulle alla ei mahu. Kui mahuvad, siis on täiesti koopas kinni. Tagumised vedrud ka veidi madalad minu jaoks, võibolla väsinud. Juba 15" velje ja kõrge profiiliga rehviga on väljanägemine liialt koopas kinni kuigi jäik vedrustus hoiab ilusasti ja rehv vastu koobast ei käi.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#13

P Sept 27, 2015 21:51

Täna sai tehtud õlivahetus
388 000 km kellal - 5W40 Mobil 1 Delwac

Auto hooldusraamat, mis ostust alates on täidetud, on viimane sissekanne 379 000 pealt õlivahetus ja nipet-näpet veel. Aeg oli 3 aastat tagasi. Tehtud on vahepeal veel üks õlivahetus usutavasti, eelmine omanik nii kinnitas ja ka pagassis oli kaks 2,5L kankut õli, ühes veidi veel sees. Aga kuna auto on seisnud, siis oli tagumine aeg õli ära vahetada.

Kahjuks pilte teha ei saanud, unustasin fotoka töökotta võtta. Küll aga selgus üht-teist:

1) Püsikas ei tööta sellepärast, et püsika mootor, mis trossi peaks peale tõmbama, on läbi. Tegin karbi lahti ja seest oli jahu täis. Plastikust hammasrattad on ennast üksteise vastu ära närinud ja ei haaku enam absoluutselt. Tuleb uus karp otsida. Kui keegi teab, siis kas 900-l on ainulaadne mootor püsikal või võib abi leida mõnest teisest Saabi mudelist?

2) Kliima ei tööta sest ei haagi kompressori sidurit takka. Kui panin relee asemel otse juhtmed kokku, siis hakkis siduri takka. Tähendab, et süsteem on freoonist tühi. Küll aga vaatasin kliima torusid ja need on sellised, et kõvem kops haamriga ja kukub roostelahmakateks. Seega on torud läbi ja lekivad. Peab hakkama uusi torusid otsima, mis vist lihtne ei saa olema.

3) Salongiventikaga olen jõudnud sinnamaani, et olen ta tööle saanud. Küll aga töötab ta minimaalse kiirusega ja reguleerida ei saa. Usun, et läbi on kontrolliv tarkus, mis kõrvalistuja jalgade juurest leida võib. Peab kunagi mõne isendi pealt selle ära tirima ja proovima.

4) Salongis mootori tempi ei näita ja usun süüdlase oleva jahutusvedeliku temperatuuri anduri. See koos termostaadiga läheb kiiremas korras vahetusse. Kui masin suudab temperatuuri jälle lugeda, lähen järgmise asja kallale.

5) Jahutusradika ventikas huugab max pööretel, resistor on vahelt ära võetud. Sobib 50-75W ja 0,2-0,25 oomine resistor. Seda saab internetikaubamajast mõne euriga. Aga tuleb Hiinast, peab ootama. Võimalus on ka mõni lammarist leida, visuaalselt on 9000-l sama resistor, äkki saab paigaldada.

Põhja alt ei ole ilus. Kui väljast on auto suht hea vaadata, siis alt on ropp. Leidub läbivat roostet, vesi jõuab pagassi. Mitmest kohast on eelnevalt keevitatud. Küll aga keevitatud otse lapp peale, plekk kattub. Keeviseserva pole maha lihvitud ega millegi roostekindlaga tõrjutud. Suht prosta ja inetu värk. Paar nädalat keevitamist ja töötlemist selle autoga sellel talvel saab kohe kindlasti teha.

Küll aga olen autoga juba 1500 km maha sõitnud. Läänemaa-Ida-Viru-Läänemaa reisi keskmine tuli 6,6 sajale. Samas üliökonoomsust taga ei ajanud. Seega kui nüüd väga kiivalt kiiruspiirangutest kinni hoida ja kohalt äraminek ka sujuvamaks saagida, saab sellest numbrist mõned komapunktid veel alla. Suht hea võrreldes klassikuga, mis võttis tunde järgi samade tingimuste korral mul 9,8 sajale. Kilovatte aga 99 rohkem.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#14

L Okt 03, 2015 0:11

03.10.2015 - Ostsin doonori

Sain aru, et pisivigu sisedetailides on niivõrd palju, et lähen ikkagi doonori teed. Eriti, kui üks pakuti mõistliku hinnaga 30 km kaugusel Haapsalust.
Doonoril käivitudes toss tagant väljas, metsaalune sinist suitsu täis. Ise kahtlustan klapisääretihendeid, müüja arvas, et turbo - et väga järsku tuli viga külge. Aga ka klapisääretihend saab ühe korraga katki minna ja ühest tihendist piisab, et tagant heeringas väljas oleks.
Lisaks on doonoril 2. käigu sünkro läbi, käik alati raksuga sisse. Ülejäänud kast toimetab hästi.

Doonori head - kõik lisavidinad töötavad, salongis keerleb õhk ja kliimatorud paistavad heas korras olevat. Kui Kirsil vaid üks süütevõti ja pulti pole, siis doonoril 2 pulti koos võtmega, uksed puldist lahti jne. Kesklukk toimib.
Aga kõige kurioossem on see, et sõber käis ümber doonori ja ütles, et jumala sile pill. Et miks ma siia Kirsi tehnikat ümber ei tõsta? Eee... Kirsi põhi on nagu sõel ja vajab kõva keevitust, doonoril on roostet minimaalselt, koopaääred kõik puha haljad. Põhi tundub ka ülimalt heas korras olevat. Et jah - mingi point nagu oleks aga valet värvi on. Punane on ilus, hall ei ole. Ja midagi teha pole.

Küll aga mõtlen, et võibolla võtan doonori siiski arvele ära. Kuigi müüjaga leppisin kokku, et ei võta ja et läheb juppideks. Aga idee oleks selles, et praegu lapin Kirsi ikkagi heasse olukorda. Doonori heas korras kere oleks aga hea keretööde kursus, mõni koht pahteldada, väikene roostetõrje paari kohta ja saaks uue kuue alla lükata. Lausvärvimist olen proovinud aga tahaks veel õppida. See talv ehk veel ei võtaks ette, äkki järgmine talv. Aga dokumendid peaks siis ikkagi ju praegu enda nimele tegema, hiljem läheb vist raskeks, nagu olen aru saanud.

Jah, saabihaigus on hammustanud rängalt. 1 aasta sees 3 Saabi. :fight:

Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#15

P Okt 04, 2015 22:57

Tõstuki kordasaamine läheb progresseeruvalt ja tuleval nädalal saan mõlemad autod eeldatavasti põhjalikult üle inspekteerida. Aga hakkab selguma tõsiasi, et Kirsi põhi on puder. Ja siis juhtumisi "doonor" on ennast nii tõsiselt üllatanud, et hakka või kaaluma tõepoolest tagurpidi-Antsulikult ümberladumist tegema.

Panen paar pilti. Kirsi tagavararattakoht on täiesti puder. Paar kõmakat haamriga ja tükke lendaks. Samuti on täiesti läbiva roostega mõlemad ääred tagatulede juures. Hallil autol samal ajal täiesti haljas kõik ja mitte roostetäppigi.

Keevitada ma oskan ja see ei valmista mulle raskusi aga ikkagi paneb mõtlema.

Sain teada ka turbo, mis Kirsile peale pandud seerianumbri järgi. Tegemist Mitsu turboga TD04HL-15T
Ütleme nii, et tirib küll. 136kw hall doonor oma Garreti turboga tundub selle kõrval uimane.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

P Okt 04, 2015 23:10

Nüüd sul juba midagi on, kust jubinaid saada: vaata auto24-s on üks 1995 aasta must kupee müüa. nahk, kliima, doktori auto ) jne..
Osta ära ja tee sellest üks ilus võimas auto!
( muidu ostan ise ära!)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#17

E Okt 05, 2015 9:18

Seda roostepudi kena korras asja arvelt lappida on mõttetu. Kui peab olema punane, siis värvi hall punaseks (või kileta). Kaldun arvama, et tööd on palju vähem, kui vastupidisel lähenemisel.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#18

P Okt 11, 2015 20:39

Võtsin nüüd asjalt natukene hoogu maha ja mõtlesin järele. Ja sain aru, et ega soovitajatel on ikka õigus küll. Ma võin ju punase ära keevitada aga keevitamata kerega korralik masin on ikkagi parem. Ja mida aeg edasi ja teise pilguga vahtisin, seda aktsepteeritavamaks ka hall värv muutus.

Mulle omase mittemölutamisega on nüüd paar päeva töökojas veedetud ja autod üles tõstetud ja järeldused tehtud. Punase põhi on eelnevalt väga tugevalt juba keevist näinud. Leian ca. 10 kohta, kust on lapp peale tõmmatud. Ja lapp on "peale", mitte välja lõigatud ja uus sama kujuga asemele pandud. Läbivat roostet punasel hetkel vähemalt 3-s kohas näha, tean veel, et on mõni lisanduv koht. Seega keevitamine oleks ca. kuu aega koos korraliku puhastamise ja roostetõrjega. Hall seevastu väga korralik, keevitamata ja pindmise roostega üksikutes kohtades. Sellise vanusega auto kohta väga tubli tulemus. Natukene roostetõrjet võib teha aga mitte midagi ei juhtu, kui kohe ka ei viitsiks.

Tänaseks päevaks mõlemal mootor maha tõstetud ja autod välja lükatud. Nüüd hakkab peale huvitav osa - mootorite näppimine.

Kahjuks patoloogiliselt olen fotoka maha unustanud, telefon teeb pilti, mis kole kui öö aga kui silma ikka väga kinni pigistada, siis illustreerivana töötab küll.

Hetkel ka teada, et Mitsu turbo on väga korralik, külgloksu pea et polegi, samuti pikiloksu pole. Garreti 136 kw oma väidetava 173000 läbisõiduga on täiesti juust. Külgloks kui mäest alla veerev piimapütt.

Aga mõlemal mootoril on häid ja halbu osiseid. Saab vahetada roolivõimu pumba, geneka kohe kindlasti heale mootorile veel peale.

Praegu siis jah nii, et mootorid maas mõlemil. Võttis ikka aega. Aga nagu pildilt illustreerida, siis lasin alusraami alla ja mootorid koos käigukastiga alla. Midagi keerulist pole aga peab vaatama, et kõik ikkagi lahti oleks ühendatud. Väikeste nippide osas ja eeltöö mõttes aitas see lehekülg palju:
http://photo.platonoff.com/Auto/20060518.Saab_NG900_Engine_Removal/

Tänasest igapäeva auto jälle Saab 90.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#19

T Okt 13, 2015 21:28

Kuna 900-d jäid töökoja juurde seisma ja liiklusvahendiks taas 90, siis oli kurioosne olukord, kus kõik mu 4 Saabi said esimest korda kokku. Üks neist muidugi juba väga rääbakas olukorras ja ära jupitatud.

Aga mootorite kallale. Sai mõlemil ära tõmmatud käigukast otsast, et piidelda sidurite olukorda. Hämmastavalt oli mõlemil siduriketas täitsa ok. Punasel, mille kohta müüja ütles, et sidur on viimase vindi peal, oli isegi veel parem siduriketas. Hallil masinal oli pedaal kergema käiguga, sai selle sidurikorv otsa lükatud.

Märgatavateks vigadeks punasel mootoril veel generaator, mis sahiseb töötamisel. Halli oma otsa ja harjad punase omad, mis täitsa korralikud olid.
Punasel tehtud 30t km tagasi mootori ülemise otsa kapremont. Silindrid hoonitud ja uued rõngad, klapid soobeldatud jne. Ja oli küll vahetatud käigukastipoolne simmerling aga mitte rihmapoolne. Rihmapoolne aga lekkis usinalt ning on näha, mida väntvõlli otsa kinnituvale rattale simmerling sisse on suutnud süüa.

Tõmbasin profülaktika mõttes maha ka karteripõhja, et näha sõelal leiduvat ja kas on mootoriõli ka klimpi tõmmanud kuskil. Mobil1 Delwac sai 600km sees olla ja lasime välja. Oli teine ikkagi pruun, mitte kuldne selle ajaga ja see tekitas soovi kõhtu näha. Tegelt karteripõhi seest puhas. Küsimusi tekitab vaid üks huvitav poolik seibimoodi moodustis. Teine pool leidus samuti karteris. Muud defektid õlis puudusid.

lisaks ära vahetatud üks rihmaratta rullik ja ongi kõik. Suhteliselt vähe oli vaja vahetada ikkagi.
Roolivõimu pump oli niivõrd palju lekkinud, et terve kliimapump näeb välja kui õlis praetud šaslõkk.

Täna ostsin uue vända simmeri, õlifiltri, käigukasti ja roolivõimu õlid (LiguiMoly toodang mõlemad). Samuti üks mootoripadi oli praoga - sinna sai leitud mingi kehva kvaliteediga Saabile pakutud patjade asemele täpselt samasugune, mis Opel Astrale soovitati, tootjaks Lemförder. Ja hind 3x odavam.

Nädalavahetuse plaan lihtne. Mootoril karter tagasi. Tõstan mootori hallile kerele peale. Siis punase alusraam koos Powerflex puksidega alla. Mõtlesin küll korra, et äkki jätan need Powerflexid alla panemata. Aga siinkohal veenis mind lihtne kuluefektiivsus - kui miskit on juba olemas, on odavam seda kasutada, mitte hakata kummipukse ostma ja neid siis sisse pressima ja vaeva nägema hakata.

Pühapäeval on plaan juba teedel tagasi olla. Teen hallist korraliku "sleeperi". Väljanägemine täiesti anonüümne ja mittemidagiütlev, kõrge ja pehme vedrustus alla. Ja südameks siis jätan 173kw ning tõstan üle ka selle audiosüsteemi. Halliga on lihtne - sealt võiks välja astuda pereema, 70 aastane vanahärra oma koeraga või siis mina. See auto lihtsalt ongi niivõrd anonüümne, et tore, kui süda on samas veidi kõrgema pulsiga. Saab seda vajadusel tiksuma panna.



Lisatud failid
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#20

T Okt 13, 2015 22:04

Jube tahe ja asjalik lugemine ja müts maha!!!:cool:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#21

K Okt 14, 2015 10:12

Et kui nüüd halli peale üle minna, kas siis on "Hallitanud Kirss" ? :D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#22

N Okt 15, 2015 21:04

Cyber, sa andsid täitsa hea mõtte. Kui hall valmis saab, siis peaks talle Kirsi mälestuseks väikese kleepsu hankima. Paar head kandidaati leidsin kohe jeebaist:

Nädala sees pole olnud võimalust tegeleda autodega aga nädalavahetuseks on töökoja bronn peal.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#23

L Okt 17, 2015 0:25

Mmmkay.

Õhtu läks alguses eriti ilusasti. Sain mootori kokku, vahetatud kõik simmerid ja puhastatud õlivann. Millegipärast oli lekkiv simmer 8mm paksune, õige oleks olnud 10mm paksune, mis nüüd sai pandud väntvõlli otsa. Mootor läks kiiresti. Kerge oli teha, kui delfri otsas ripub ja siis lase aga ise lusti ja lapi aga kokku.

Siis punasel nokk üles. Hallil samuti alusraam alt ära. Kõik kulges. Ja õhtu lõpuks sattusime suure takistuse otsa. Nimelt mootor istub ühe padjaga alusraami otsas ja lükkab seda oma raskusega, kus tahab. Alusraami poldid lähevad aga ainult ülima täpsusega sisse. Põhimõtteliselt tuli ära lõpetada 23:00 aga me ei saanudki alusraami paika. Ma pean homseks midagi kardinaalselt ümber mõtlema/orienteerima. Homme toimetan ka üksi.

Arvan, et tõstukiga tõstan siiski mootorit. Aga mul on vaja alusraam enam-vähem õigesse kohta sättida ja alt siis tõsta tungrauaga, suruda vastu ühenduskohtadest. Oma käega tõsta ei jõua niipalju. Ja siis pean saama samal ajal tõstetud mootorit taliga ja sikutada taliga siis ühele või teisele poole mootorit, et ta alusraami kaasa tõmbaks. Loodan, et läbi suure nikerdamise selle ikka alla saan.

Vot. Muidu kerge töö aga see on väga täpne värks. Ja mootor vajub oma kogu raskusega just sellesama padja peale. Mõni pilt tänasest päevast.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#24

L Okt 17, 2015 21:49

Alusraami nökerdasin üksi 2,5 tunniga paika. Võtmeks oli raami alla tungraud panna ja siis nökerdada millimeetri haaval üles-alla ja sättida. Probleemiks eile esines käigukasti küljes olev mootoripadi, mis alusraami sisse peab minema ja mitte ei olnud minna tahtnud. Seda eile ei osanud vaadatagi.

Pidurid olid hallil läbi. Klotsid korralikud aga kettad nagu Vanaema Maali kartulimaa. Korralikud vaod sees. See tähendas, et tõmbasin Kirsilt kettad maha, sinna on topitud mingid aftermarket triipudega kettad koos teiste supportitega. Aga pähkliks kujunes hallilt ketaste mahasaamine. Üks asi, et kinnitustihvt oli nagu Pärsia "surematu". Küll ma puurisin ja nökerdasin. Lõpuks läks käiku rellakas. Ja ka siis ei saanud ketast normaalselt kätte. Tagusin suure haamriga jupimat aega, mõlemad kettad korralikult kinni müürinud ennast korrosiooniga. Paar pilti.

Päeva lõpuks on enamus tööd tehtud. Käigukastiõli vahetatud. Käigukast ühendatud kangiga salongis, sidur funkab. Vaja mõned juhtmed veel ühendata, sumpsi esimene ots alla laksida, vedelikud sisse. 2,5tolline sumps vajas ka ühes osas keevitust. Muidu pütid kõik suht uued, läigivad. Vaid üks vahetoru, kus sukk küljes, vajas keevitust.

Homseks plaanis tehniliselt tööle panna ja igapäevaliikuriks valmistada ära. Armatuuride vahetuseni, helisüsteemi ja rõhukella paigaldamiseks veel ei lähe. Peaasi, et masin ratastel ja liikuda saab.

Kuigi ma ei kurda, 90 on ka mõnusalt vuranud need mõned ajad. Senikaua kuni linnas parkima ei pea, on kõik ok. Aga mul eriti tihke roolilatt ja kohapeal ei keera mitte üks nõks seda.

Lisatud failid
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#25

L Okt 17, 2015 22:17

:notworthy:
Suletud