Saab 900SE Kirsi 1995, 173kw, arvo92
Postitatud: E Sept 14, 2015 22:45
Kuna auto margikiiks on korralikult sabast hammustanud, siis jutustan ka ühe loo, mis selle nädalavahetusega realiseerunud on.
Mõned nädalad tagasi helises telefon ja nägin, et helistajaks välismaa number. Ei süvenenud pikemalt, mis maalt, võtsin vastu. Tuli välja, et vana sõber, kellega polnud pea 10 aastat suhelnud ja kes elab Soomes, helistas ja küsis esimese asjana peale enda tutvustamist - "Kas sa Saabi ei taha osta?".
Kostsin vastu, et just 2 päeva tagasi sai sõbrannale 9000 ostetud ja vaba raha läks sinna alla. Aga kui jutt puudutab Saabi, siis ma ikkagi tahan ära kuulata selle pakkumise. Telefon anti kohe autoomanikule endale üle, kes väga pikalt ei pajatanud aga ütles üht-teist tähtsat - turbokas, originaalist kõvem turbo peale lükatud, chipitud, helisüsteem ehitatud töökoja poolt, reguleeritavad amordid, mitu paari valuvelgi, auto mõni aasta tagasi üle värvitud... Rohkem ei mäletagi, kõrvu pani kikitama küll ja küsisin, et okei - aga palju hind siis küsijal on? Ütles, et kommiraha eest annab ära. Palusin pilte.
Paar päeva hiljem sain pildid. Paugust oli selge, et küsitud hinna eest ostan selle kohe ära. Juba pea 10 aastat minu meelest kõige ilusama kerega auto oli absoluutselt õiget värvi. Saigi kokku lepitud, et ostan ära ja esimene loogika oli, et omanik toob veel Eestisse ära ja siis sõlmime ostu-müügi. See pidanuks toimuma 4 septembri paiku. Aga hommikul, kui Soomes käima pandi, sülitas terve paagitäie benssu parklasse laiali - benssu jooksis kui mahlakosest. Lihtsalt keeldus sõitma. Asi jäigi esimese hooga katki kuni edasiste mõteteni.
Otsustasin siis, et sõidan ise Soome ja toon auto ära. Auto ostu lugu on täielik vaid siis, kui sellega kaasneb seiklus ja mõtlesin, et paha see teha ei saa. Kahtlustasin bensulekkes filtrit või põhja all olevaid torusid, võtsin vajalikud jupid peale ja sel nädalavahetusel hops Soome.
Kõige imelikum aga asja juures on see, et Saab enam benssu välja ei sülitanud. Ja ei teagi, mis seda põhjustas. Kõik lihtsalt järsku toimis ja kõik. Auto 2 aastat peaasjalikult seisnud ja nüüd tiksus kui kellavärk ja ongi kõik. Sai tiirud tehtud Soomes, transiitnumbrid peale ja pühapäeval sõitsin sellega Eestisse. Täna sai arvele võetud. Ülevaatuselt läks puhtalt läbi, katki oli vaid peale 2 aastat seismist üks summutit hoidev kummijublakas.
Natukene siis autost, nii palju, kui mina olen jõudnud teda uurida:
Tegemist SE variandiga 900-st. Tehases 136kw, peale pandud väidetavalt 9000-e turbo ning chipitud 173kw peale. Tehtud see selliste meeste poolt nagu MapTun. Autolt on eemaldatud viites Saabile ja esikapotil ja tagaluugil on MapTuni kleepsud.
Auto on olnud Soomes ühe eestlase omanduses, mul on kuskil dokumentides nimigi olemas aga ei hakka siia jagama. Tema müüs auto edasi Priidule, kes sellega 2 aasta jooksul 7000km on sõitnud, ehk siis enamus aega seisnud. Ja nüüd jõudis see auto minuni. Olemas täielik hooldusraamat ja enamus tšekke hilisemast ajast. Mootori ülemise otsa kapremont tehtud 1500 euri eest 30 tuhat km tagasi. Kellal hetkel ligi 390 000. Lisavidinatena veel lisa turbo rõhukell esipiilari peal, peal ka blow out valve. Muusikasüsteem on üsna pädev, kindalaegas on vahefiltreid täis, taga mingi võim (pole jõudnud uurida) ja 1000W supakas, peal mingi veidi kangema sordi Alpine makk. Heli on vist parim, mida ise olen kogenud siiani. Auto sisemus on ka mustaks võõbatud, seest muidu suht stock ja plüüšsisuga. All veel reguleeritavad Koni amordid ja välja vahetatud ka pidurikettad millegi muu vastu kui Saabi originaalid (soontega kettad - peaksid olema isepuhastuvad vist). Autot pole jõudnud üles tõsta, ei tea kas ka supportid jne. 3 paari valukaid koos rehvidega sain kaasa, ühed veljed-rehvid on suht haiged 18tollised 3,5cm rehvikõrgusega - kus ma nendega siin sõita saan, jääbki selgusetuks! Teised 15 tollised ja mõistlikud.
Head:
Läbis ülevaatuse puhtalt peale 2 aastat seismist. Mootor tiksub kui kellavärk. Väljanägemine väga viisakas nii seest kui väljast. Rebib kui loom - dünostendis loetud 173kw.
Vead:
Sidur on viimase vindi peal. Väga põhjast võtab ja siduri remont ei ole kaugel.
Bensupaagi ja voolikutega on mingi jama, ei julge palju benssu sisse panna tänu sellele väljasülitamisele. Et vahetada bensupumpa, on otsustatud mitte paak alla lasta vaid tagaistme alt relakaga auk sisse lõigata! See jama tuleb kõik ära klaarida ja ära parandada.
Väga palju lihtvigu seismisest - hiired pesa teinud mootori ligidale, ei tööta kliima, puhur puhub ühel kiirusel, peegleid regullida ei saa, tagaluugi amordid väsinud täiesti ja juhiuksest tagaluuki avada ei saa, ainult võtmest. jne.
Esimese hooga ootangi, et tõstuk korda saaks ja auto üles tõsta saaks. Roostet väliselt on tagatiiva nurgas, kus tagakoopa servas kaks kattuvat plekki on. Väliselt muidu väga roostet pole. Põhja all on ennem keevitatud ja vähemalt tagaratta ümbrust saan ise ka veel keevitama hakata.
Teen selle teema, et endal oleks hea hiljem üle vaadata kronoloogilises järjekorras, kuidas selle auto elu kujuneb. Praegu panen mõne üksiku pildi ja lisa tuleb hiljem. Kuna Saabe sai nüüd mitu enda omandusse, siis tuli sellele ka nimi panna. Eelmise Saabi nimeks on "rõngassaba Emis", sellele otsustasin värvuse järgi veidi humaansema ja naiselikuma nime panna.
Mõned nädalad tagasi helises telefon ja nägin, et helistajaks välismaa number. Ei süvenenud pikemalt, mis maalt, võtsin vastu. Tuli välja, et vana sõber, kellega polnud pea 10 aastat suhelnud ja kes elab Soomes, helistas ja küsis esimese asjana peale enda tutvustamist - "Kas sa Saabi ei taha osta?".
Kostsin vastu, et just 2 päeva tagasi sai sõbrannale 9000 ostetud ja vaba raha läks sinna alla. Aga kui jutt puudutab Saabi, siis ma ikkagi tahan ära kuulata selle pakkumise. Telefon anti kohe autoomanikule endale üle, kes väga pikalt ei pajatanud aga ütles üht-teist tähtsat - turbokas, originaalist kõvem turbo peale lükatud, chipitud, helisüsteem ehitatud töökoja poolt, reguleeritavad amordid, mitu paari valuvelgi, auto mõni aasta tagasi üle värvitud... Rohkem ei mäletagi, kõrvu pani kikitama küll ja küsisin, et okei - aga palju hind siis küsijal on? Ütles, et kommiraha eest annab ära. Palusin pilte.
Paar päeva hiljem sain pildid. Paugust oli selge, et küsitud hinna eest ostan selle kohe ära. Juba pea 10 aastat minu meelest kõige ilusama kerega auto oli absoluutselt õiget värvi. Saigi kokku lepitud, et ostan ära ja esimene loogika oli, et omanik toob veel Eestisse ära ja siis sõlmime ostu-müügi. See pidanuks toimuma 4 septembri paiku. Aga hommikul, kui Soomes käima pandi, sülitas terve paagitäie benssu parklasse laiali - benssu jooksis kui mahlakosest. Lihtsalt keeldus sõitma. Asi jäigi esimese hooga katki kuni edasiste mõteteni.
Otsustasin siis, et sõidan ise Soome ja toon auto ära. Auto ostu lugu on täielik vaid siis, kui sellega kaasneb seiklus ja mõtlesin, et paha see teha ei saa. Kahtlustasin bensulekkes filtrit või põhja all olevaid torusid, võtsin vajalikud jupid peale ja sel nädalavahetusel hops Soome.
Kõige imelikum aga asja juures on see, et Saab enam benssu välja ei sülitanud. Ja ei teagi, mis seda põhjustas. Kõik lihtsalt järsku toimis ja kõik. Auto 2 aastat peaasjalikult seisnud ja nüüd tiksus kui kellavärk ja ongi kõik. Sai tiirud tehtud Soomes, transiitnumbrid peale ja pühapäeval sõitsin sellega Eestisse. Täna sai arvele võetud. Ülevaatuselt läks puhtalt läbi, katki oli vaid peale 2 aastat seismist üks summutit hoidev kummijublakas.
Natukene siis autost, nii palju, kui mina olen jõudnud teda uurida:
Tegemist SE variandiga 900-st. Tehases 136kw, peale pandud väidetavalt 9000-e turbo ning chipitud 173kw peale. Tehtud see selliste meeste poolt nagu MapTun. Autolt on eemaldatud viites Saabile ja esikapotil ja tagaluugil on MapTuni kleepsud.
Auto on olnud Soomes ühe eestlase omanduses, mul on kuskil dokumentides nimigi olemas aga ei hakka siia jagama. Tema müüs auto edasi Priidule, kes sellega 2 aasta jooksul 7000km on sõitnud, ehk siis enamus aega seisnud. Ja nüüd jõudis see auto minuni. Olemas täielik hooldusraamat ja enamus tšekke hilisemast ajast. Mootori ülemise otsa kapremont tehtud 1500 euri eest 30 tuhat km tagasi. Kellal hetkel ligi 390 000. Lisavidinatena veel lisa turbo rõhukell esipiilari peal, peal ka blow out valve. Muusikasüsteem on üsna pädev, kindalaegas on vahefiltreid täis, taga mingi võim (pole jõudnud uurida) ja 1000W supakas, peal mingi veidi kangema sordi Alpine makk. Heli on vist parim, mida ise olen kogenud siiani. Auto sisemus on ka mustaks võõbatud, seest muidu suht stock ja plüüšsisuga. All veel reguleeritavad Koni amordid ja välja vahetatud ka pidurikettad millegi muu vastu kui Saabi originaalid (soontega kettad - peaksid olema isepuhastuvad vist). Autot pole jõudnud üles tõsta, ei tea kas ka supportid jne. 3 paari valukaid koos rehvidega sain kaasa, ühed veljed-rehvid on suht haiged 18tollised 3,5cm rehvikõrgusega - kus ma nendega siin sõita saan, jääbki selgusetuks! Teised 15 tollised ja mõistlikud.
Head:
Läbis ülevaatuse puhtalt peale 2 aastat seismist. Mootor tiksub kui kellavärk. Väljanägemine väga viisakas nii seest kui väljast. Rebib kui loom - dünostendis loetud 173kw.
Vead:
Sidur on viimase vindi peal. Väga põhjast võtab ja siduri remont ei ole kaugel.
Bensupaagi ja voolikutega on mingi jama, ei julge palju benssu sisse panna tänu sellele väljasülitamisele. Et vahetada bensupumpa, on otsustatud mitte paak alla lasta vaid tagaistme alt relakaga auk sisse lõigata! See jama tuleb kõik ära klaarida ja ära parandada.
Väga palju lihtvigu seismisest - hiired pesa teinud mootori ligidale, ei tööta kliima, puhur puhub ühel kiirusel, peegleid regullida ei saa, tagaluugi amordid väsinud täiesti ja juhiuksest tagaluuki avada ei saa, ainult võtmest. jne.
Esimese hooga ootangi, et tõstuk korda saaks ja auto üles tõsta saaks. Roostet väliselt on tagatiiva nurgas, kus tagakoopa servas kaks kattuvat plekki on. Väliselt muidu väga roostet pole. Põhja all on ennem keevitatud ja vähemalt tagaratta ümbrust saan ise ka veel keevitama hakata.
Teen selle teema, et endal oleks hea hiljem üle vaadata kronoloogilises järjekorras, kuidas selle auto elu kujuneb. Praegu panen mõne üksiku pildi ja lisa tuleb hiljem. Kuna Saabe sai nüüd mitu enda omandusse, siis tuli sellele ka nimi panna. Eelmise Saabi nimeks on "rõngassaba Emis", sellele otsustasin värvuse järgi veidi humaansema ja naiselikuma nime panna.