Saab 900SE Kirsi 1995, 173kw, arvo92

Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#26

E Okt 19, 2015 22:12

Sain rajaka kokku ära. Tänaseks jäi vaid auto kanalile ajada ja õõtshoova puksid ära pingutada. Imelikul kombel panime eile hääled sisse - paugust töötab ja kõik näikse justkui korras olevat. Sõber veel ütles, et see ei ole õige asi, nii libedalt ei lähe mitte kunagi.

No vot. Täna siis puksid pingutatud ja nipet näpet veel ja mõtlesin, et läheb teeb tiiru. Panen käima peale ja starter ei jaksa ringi vedada. Aku tühi. Imelikul kombel eile startides oli sama jama ja ometi vahetasin akud ringi, sai täis aku peale. Mõõteriistad välja ja vahi raiska, genekas ei lae! Harjad said genekal kontrollitud ja genekas, mis peale läks hallilt mootorilt, ennem töötas. Sest ma sõitsin selle genekaga oma 100km ennem, kui jupitamiseks läks. Kontrollisin veel laagrit, punase mootori genekalaager kahises. Novot. Pean siis nüüd vaatama, et mis vigu. Näiliselt kõik justkui korras. Selle kohta ülteks Jaan Zorro: "mis ta kurat saada tahab?"

Loodan, et 900ng juurdepääs on võimalik ilma mootorit maha tõstmata. Muidu on päris peenike pihus. Ei viitsi kohe küll uuesti maha-peale tõstma hakata seda mootorit.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#27

T Okt 20, 2015 21:17

Genekas laeb. Ostsin uue pingeregulaatori ja asusin külge panema. Ei läinud nii õnneks, et rihm maha, rihmapinguti rulliku korpuse polt küljest ära ja siis saabki geneka mõlemad poldid välja (ülemine rihmapinguti taga peidus). Rihmapinguti rulliku polt otsustas loomulikult kaduva teed minna ja selle kuuskandi nukid kohe maas. Siis üritasin rihmapinguti rulliku kogu korpust kätte saada, jälle üks polt geneka taga peidus. Lõpuks õnnestus nii, et veovõlli tugi lahti ja siis sai geneka alumise poldi eemaldamise teel piisavalt vaba ruumi, et sai geneka alumise poldi juurest lahti, sai veidi eemale tõmmata. Nii pääses geneka plastiku tagant ära võtma ja ukerdades sai pingeregulaatorit vahetada. Nüüd laeb ja töötab.

Tegin just 30km tiiru. Töötab korralikult. Mingi väikene kolin on sillas, ei saagi aru, läbi aukude midagi aga mingites kindlates hetkedes midagi pehmelt mütsub. Peab kõik poldid üle pingutama.
Esituled näitavad väga väga madalale, ei näegi peale ninaesise midagi.

Ja eks nüüd alles õige töö algab. Kõigepealt tuleb masin puhtaks pesta, pika seismise paakunud sodi maha ja siis helisüsteemi ümber tõstma. Tehase makk otsustas, et ta ei lase koodi sisestada ja ei saagi mingitki muusikat kuulata.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2148
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#28

T Okt 20, 2015 22:18

See koodisisestamine nõudis veidi rohkem vaeva, kui oli korra või paar valet proovitud. Mu kollase pardatsokis on õpetus, kuid küll guugel ka aitab:)

If an invalid code is entered the radio will lock, to unlock without going to a dealer hold the "band" button until "Enter Code appears on screen

http://www.thesaabsite.com/faqs/FAQ--electrical-category--radio-code-reset.html?id=1414
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#29

K Okt 21, 2015 8:17

ohoo, tänud. Koodisisestamise triip tuleb ette küll aga numbreid ei lase panna. Eks helisüsteemi ümbertõstmine ole omaette vaev ja vähemalt mõned päevad seda teha ei jõua veel. Seega on originaalmaki töölesaamine ka tore.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1574
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#30

K Okt 21, 2015 8:22

Siis on kood vale.

Displayl "CODE IN" ja neli -

Taod õige koodi korralikult ja peab töötama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7290
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#31

K Okt 21, 2015 12:16

Selle koodi kättesaamiseks pead veidi vaeva nägema.

Kindlasti on siin foorumis sellest räägitud ja vist isegi kuskil teemas kirjutanud, et vajadusel meelde jääks.

äkki oli nii, et peab süüde sees seisma mitu tundi ja siis laseb hakkab küsima uut koodi?
vaatan kas leian õpetuse...

edit: leidsin teema:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=18715#pid211436
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#32

N Okt 22, 2015 21:06

Kooditeema sain lahendatud. Oligi kood lukku läinud vale koodi sisestamise tõttu. Mul oli auto kindalaekas paber, kus kood kirjas. Eelmine omanik oli selle kuskilt 6 euri eest küsinud.

Aga lihtne "BAND" nupu allhoidmine aktiveeris maki koodi taassisestamise võimaluse.

Originaal makil on väga hea omadus - ta ei sira öösel silma, on selline väga tagasihoidliku valgustusega. Makk, mis mul punasega kaasa tuli, on see:
http://www.crutchfield.com/S-SoBE0wIT4hG/p_500IDAX200/Alpine-iDA-X200.html

Iseenesest hea makk aga sirab kohutavalt silma öise sõidu puhul. Samas sellise standarmõõdus makiga saan orignaalmakist vabaneva ruumi kasutada ära nodihoidjana - telefon + rahakott mahub ilusasti ära. Ja ega vist originaalmakile USB inputi juurde leiutada ei kannata?

Täna ostsin nädalavahetuseks ära:
Esipidurisilindrid, klotsid, tihendid. Samuti käib 2,5" väljalasketoru vastu põhja sõidu ajal. Üks toru klamber ei taha ära mahtuda, esimene klamber, mis hoiab väljalaskekollektorit ja sukatoru koos. Keevitan vist selle kinni, saab kõvasti ruumi juurde.
joker
Postitusi: 64
Liitunud: T Juul 01, 2014 21:08
Asukoht:
Auto:

#33

R Okt 23, 2015 11:28

Kiidan teema tegijat. Väga mõnus sellist põhjalikku ja ladusa jutuga teemat lugeda!:thumb:

Ja nagu näha on, siis Saabi haigus sul aina süveneb ja muutunud krooniliseks :D

Igatahes edu ja jaksu masinaga!
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#34

R Okt 23, 2015 23:08

Tänud.

Eks Saabihaigus on olnud juba ennem Saabe. Viimasel ajal jutuks tulnud inimestega, kes mind vähemalt 10 aastat teadnud, et mul see Saabikiiks olnud juba ammu. Aga esimene saab sai ostetud alles 2014 detsember, nüüdseks neid 4. Aga inimesed on öelnud, et nii kui mõnda Saabi kuskil näevad, siis tuleb kohe Arvo meelde. Eks noorusaegadel sai lihtsalt ilatsetud, jaksu osta aga polnud.

Eks igaüks ajab asju omamoodi. Mina ostan väga odavaid kokku ja laon siis räigelt juppidesse sisse. Mõni teine ostab kohe korraliku. Eks mulle see Legovärk meeldib, ehitad ja õpid. Aga odavam oleks kohe korralik osta. Eks kui ma siin oma õppimise käigus suudan kellegile teisele ka mingit väärt infot jagada omadest kogemustest, siis hea. Endal aga põnev, aasta tagasi polnud auto põhja allagi kunagi näinud.

Praegune plaan oli Halliga võimalikult odavalt asi kokku lükata. Aga ikka pedantsus lööb välja ja tõmban rihma koomale ja rohkem juppe ligidale. Ei tule sest ökondusest välja midagi. Kõik peab olema korras ja ilma kriginate, vilinate ja kolksudeta. Tehnika tip-top, siis on rõõm sõita.

Jõudu teistelegi Seltsimehed "haigetele".
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#35

P Okt 25, 2015 22:29

Taaskord põnev nädalavahetuse seljataga.

Jõudsin reedel töökotta ja parkisin auto tõstuki alla. Tõstsin ülesse ja vaatasin, et tohoh - miskit lekib. Ja lekkis kohe mitte miskit vaid kõike ja palju.
Põhja alt oli alusraamil jahutusvedelikust pärinev leke ning roolivõimupump oli kõvasti mootorile sülitanud. Jahutusvedeliku väljapääsemise põhjuseks oli radiaatori tühjendamisventiil, mis vajas veidi peale keeramist. Roolivõimupumbal aga ei osanudki midagi arvata, et mis ta saada tahab. Keerasin kõik voolikuteklambrid üle ja lootsin, et see asja parandab. Simmerlingi vahelt saab ju immitseda, mitte voolata. Tõmbasin siin 25km pikkuse sõidu Haapsallu tagasi ja voilaa, linna sisse jõudes tundsin, et rool peos hakkab klassiku roolitunnetuse poole tirima. Roolivõim oli kadunud. Parkisin ära kodu ette ja vaatasin - kogu õli oli mootoriruumi laiali lennutatud. Kenasti oli rihm ligumärg ja läbi rihma oli lennanud manti igale poole. See on muidugi hea mootoriruumi konserveerimiseks korrosiooni eest aga mitte puhtuse säilitamiseks. Vaatasin lekkekohta ja pumpa suubuvad toruotsikud olid pigem kuivad. Seega jäi kõige loogilisemaks kohaks ikkagi pumbaratta simmerling. Täna vahetasin mootoritel pumbad ringi ja vähemalt hetkel tundub, et leke on peatatud. Jah, pumbal oli korralik loks küll sees aga ikkagi kuidagi väga jõhker leke oli simmerlingi vahelt. Ja järsku, sest sama õlipump oli ennem punase peal.
Kui kellelgi vaja kunagi õlipumpa vahetada, siis see imelihtne - päästad rihma valla ja üks polt pumbal ülevalt, teine ligipääs läbi rihmaratta augu poldile.

Vahetasin ära ka esimesed pidurisilindrid, tihendid ja klotsid. Pidurdab jõuliselt nüüd.

Kõige jõhkram jebii oli aga ikkagi selle kolksuga sillas, mida identifitseerida üritasin. Keevitasin isegi sumbuti ära, et kaotada klamber, mis tundus vastu põhja käivat. Ikka kolks sees ja mitte väikene. Lasin paaril sõbral tiiru teha, noogutasid. Tõstsime auto ülesse, sõber loksutas ratast ja ütles, siin su viga ongi. Ratas loksus, mis tähendab, et läbi oli roolivarda ots.
Lammutasin punase "doonori" alt teise rooliotsa ära, sel kaitsekumm katki. Pidin hakkama veel kaitsekummi vahetama. Aga kõige hullem oli, et roolivarda polt, millega silda reguleeritakse, oli kõvasti kinni. See vindiga toru oli korrosiooni täis ja ma pidin kõik vindi jooksma saama, et pärast silla saaks paika regullida, kui uus rooliots on peal. Mingi pea 1,5h vist üritasin uue poldiga augu läbi puurida. Keerad 1/8 pööret peale, poob täiesti kinni, keerad lahti ja kordad. Lõpuks selle 1,5 tunniga saingi poldi 1 cm sügavamale käima.

Nüüd rattad all ja sõidab, sild silma järgi joondus. Ja mis peamine - kolks on kadunud. Sillastend oli niikuinii soolas, sest alusraam ju alt ära olnud. Niiet topeltpõhjus sinna viimiseks.

Tehnilise poole pealt on nüüd sõitev ja usutavasti lahiseb ülevaatuse ka läbi, mis novembris peale kargab. Aeg hakata audiot lammutama ja lisavidinaid üle tõstma.




Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#36

N Okt 29, 2015 21:32

Võtsin ühel päeval vaevaks hakata audiojuhtmeid lahti kangutama. Oli keerukam kui ma arvasin. Autol mööda külgi jooksevad mõlemal pool juhtmepuntrad, üks parema, teine vasaku poole kanalite jaoks. Lisaks siis läheb taha lõppu jäme toitekaabel võimule. Võimust omakorda jälle kaablid tagasi makini. Kõik omavahel ühendatud kindalaekas asetsevate filtrite kaudu.

Okei. mõni tund nökerdamist ja juhtmed sain lahti ja maha tõstetud. Aga siis sain aru, et mul on vaja tervet päeva, et nüüd hallil masinal ka armatuur lahti kakkuda ja hakata neid juhtmeid vedama. Siis veel kõlareid vahetama. Tweetrid ees armatuuril on mingid rootslased, nägin vaid "ultimate series" viiteid. Uste sees on kesksageduskõlarid. Taga on 1000w subwoofer. Ma ideaalis tahaks sellest subwoofrist lahti saada. See kast võtab kole palju ruumi pagassis. Mitte, et 900 pagass väikene oleks. Aga mul on kogu aeg palju manti tassida ja see võim+subwoofer pagassis juba limiteerib ühte teist. Ühesõnaga tuleb kõik kõlarid maha võtta, vaadata, mis seal on ja äkki piisab tagumistest juba ise bassi poolest. Ma kõva bassimees pole aga praegune set-up tambib kõvasti bassiga üle ja kesk-kõrged sagedused minu jaoks kannatavad.

Kuna ootan valget päeva, et oleks aega helisüsteemi üle tõsta, siis polegi väga midagi teinud. Lappisin oma raamatud läbi, mis Saabiga sain ja igasugu tšekke on kaasas. Aku vahetatud iga 3 aasta tagant, ei tea, kas siis Soomes ei kesta akud? Veepump, genekas ja sellised asjad 2011. Tegin pildi ka hooldusraamatust, mis 10 000km tagasi veel viimase sissekande sai. Ja 40 000 tagasi Saabiantis tehtud mootori ülemise otsa remont.

Siis hakkabki juba igavaks kiskuma sest tehniliselt poolelt on jonksu varsti saamas. Ptüi, ptüi, ptüi. Selline kõige intensiivsem ja põnevam ajastu saab läbi. Aga eks siis saab nokkima hakata interjööri ja mugavusvarustust. Tahaks proovida ka spoonida ise armatuuri ja keskkonsooli. See võiks täitsa mõnus nokitsemine olla. Aga õnneks praegu veel tegevust jagub:

To-do-list:
püsikas, istmesoojendused tööle, helisüsteem üle, esitiivad ja kapott üle värvida (sellega võib ka oodata), sillastend, põhja alt paar punni vahetada.

Aga nagu näha, siis väga palju enam polegi. Ma andsin endale lubaduse, et aasta ei osta ühtegi uut autot, kogun rasva. Krigistan hambaid ja katsun sellest kinni pidada. Saaks ehk ühe siis korralikult läikimagi. Tehnikat niigi nii palju, et kus seda varsti toppida.





Lisatud failid
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#37

N Okt 29, 2015 23:08

:notworthy: kena lugemine.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#38

K Nov 04, 2015 22:57

Kuna vahepeal on olnud aega igasugu lollustega tegeleda, siis upitan seda teemat siin nõksu võrra.

Hakkasin audiot ringi tõstma. Lammutasin lahti armatuuri ja küljeplastikud. Tõmbasin lahti uksepolstrid, lammutasin ka tagakõlarid maha. Enamus punasega kaasa tulnud helitehnikast DLS toodang. Veel kasutatavad filtrid, kesksagedus ja tweetrid. Tagakõlarid on juba puru suutnud taguda, subwoofer kah. Tagakõlarid mingid 3 sagedusega Blaupunktid uued (näevad ilusad välja aga magneti suurus ei julgusta) ja JBL subwoofer on ostetud selle asemele, mis DLS helitehnika pannud töökoja poolt sinna kunagi pandud sai. Ehk siis tagumised kõlarid ja bassikas on juba suudetud kõrgendatud vibratsioonisageduse tingimustes läbi pläristada.

Aga selle rõõmsa teadmise juures, et mul on filtrid, tweetrid ja kesksageduskõlarid vahetatud, sain ka lisaboonust, et mitte töö autoga otsa ei saaks.

1) Tuli välja, et paar kummipunni põhja alt on hapud olnud. Ja mattide alune täiesti märg. See viimase aja teema. Plekk kõik haljas ja ilus. Aga seda porolooni kätte niisama ei saa, peaks hakkama keskkonsooli lammutama. On kellelgi kogemust? Hetkel üritan sinna toppida niiskust imavaid materjale, mida mitu korda päevas vahetan. Ei taha aga veel ära kuivada.
2) Armatuuri väljavahetamine puittooni vastu ja roolivardaga nikerdamine on ABS anduri tule (SRS) hoiatuse pannud armatuuril põlema. Ja punane ohutuli põleb kah nüüd. Netist leidsin, et 30min akult klemm maha, siis keskkonsool eest ära ja 20min SRS ajult juhe maha peaks manuaalselt ära resettima selle. Muul juhul pean juhtme vist taha saama, et veakood kustutataks. Sel kuul vaja ülevaatusele minna ja vist läbi ju ei lahista, kui viga viskab armatuuril?

Parandasin kummipunnid kerehermeetikuga, ehk mäkerdasin üle. Nüüd uut vett sisse ei viska aga vana pean kätte saama. Mugavaim oleks kogu poroloon kätte saada ja teiselt autolt kuiv poroloon sisse visata. Kui keegi teab nippe, võib jagada.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#39

K Nov 04, 2015 23:02

Selline helisüsteem täiesti müügis veel:
http://www.ebay.de/itm/DLS-RM6-2-Reference-Series-2-Way-6-1-2-400-Watt-Component-Speaker-System-pair-/161544955575?hash=item259cd466b7:g:9FMAAOxyBXNSaEYV
saabu
Postitusi: 779
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#40

K Nov 04, 2015 23:34

Srs on airbag. rooli võtsid maha armatuuritaga nokkides?
13piisab
Postitusi: 357
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 1,5tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#41

N Nov 05, 2015 23:06

näen kole tuttavat ATE-sadulat ja varuosakataloog annab kah Opeliga samu kolvimõõte :)

Sul on ees algolukord sama sellega, kuhu ma praegu oma Vectra "upgradenud" olen: ees töösilinder 54mm, ketas 288 ehk VectraA/Calibra turboga sama pidur. Kui tundub vähe, on järgmised bolt-on kettasuurused (käib sadulaga koos) nt 308mm 9-5 Aerolt ning diisel -VectraC/Signumi pealt leiaks veel ka pea 320mm-sed.

taha leiab kah Opelitelt asju nagu ka peasilindriks. RWD rumm oli vist velje kinnituspunkti ca 10mm sissepoole nihutav, samas pidurid jõuavad RWD puhul taga isegi ventketasteni. Aga see läheb siin vast hetkel väga OTks. Igatahes suht bolt-onina annab pidureid nii ees kui taga kättejuhtuvate vahenditega soovi korral kasvatada :)
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#42

R Nov 06, 2015 20:13

13piisab - väärt info. Ma olengi mõtelnud, et kusmaani Vectra/Saab oma platvormi ühildasid. Pole Vectra kallale oma näppusi saanud aga arvasin, et vedrustus isegi võiks ühilduda. Vectra mehed ju Saabi mootoreid endale peale tõstnud küll, järelikult mootori kinnitused enam-vähem sobivad. Samuti olen kuulnud, et 4x4 Saabi on Vectrast isegi tehtud. Käigukastil võimalus olemas kardaani ühildamiseks vist oli?

SRS manuaalse ümberlülitamisvõimaluse leidsin guuglist - 30min akult juhe maha. Siis saad kässari all katte taga peidus oleva SRS karbilt juhtme maha tõmmata. 30minutiga pidi SRS karp oma viimase elektri ära tarbima ja siis võid julgelt juhtme maha tõmmata. VArem tõmmates riskid sellega, et viskab õhkpatjade nahalt voldid välja. Siis 20 minti ootad ja siis peaks ära resettima tuled armatuuril. Kui viga on kuskil ikkagi olemas, siis lükib uuesti tuled põlema muidugi.

Aga ei võtnud rooli maha. Küll aga loksutasin rooli edasi-tagasi, et mahuks paremini ära puidust armatuur.

Omme ommugu siis hakkan asja vaatama. Püüan leida võimaluse ikkagi saada kogu isolatsioonimatt välja autost aga väga piinlikult on kinnitatud tulemüüri see ja ei tundu lihtne töö olevat.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#43

E Nov 09, 2015 22:27

Isolatsioonimatti tervelt kätte saada suht võimatu. Peaks terve armatuuri aatomiteks lammutama, see matt jookseb tulemüüri osas kah ja on ühes tükis. Läksin kergema vastupanu teed ja lõikasin lihtsalt välja jalgealused osad, mis läbivettinud. Nüüd kuivavad juba mingi 4 päeva ahju kõrval ja ei kuiva mitte ära. Poroloon, mis kaetud kileja materjaliga, on jõhker kuivama. Hakkab juba looma aga oma 4 päeva ootan veel.

Täna sain Saabi peale veidi pahaseks kah. Svenssonid on ikka suht haigelt asju lahendanud. Lisaks sellele, et eile 9000 õhutusnipli sisse pooleks keerasin (see ju 7mm mutriga, see tähendab, et nippel ise ehk 6mm paks - oli väga raske teha selline nippel, mis veidi vastu ka peab keeramisel?), hakkasin täna rooliotsa mutreid lahti keerama.

Homme nimelt sillastend ja tahtsin juhipoolse rooliotsa kõik poldid lahti keerata, et saaks regullida seda ja nikerdamise peale aega ei kuluks. Aeg on teatavasti raha, eriti teenindustes. Sarniiri enda poldi sain lahti aga reguleerimise polti hoiab otstest kaks tiheda vindiga 8.8 tugevusega polti. Loomulikult suutsin nad 1 minuti jooksul mõlemad lõdva randmega pooleks keerata, pea maha ja mitte üks nõks polnud kumbki polt liikunud. Ja siis kratsisin kukalt, et johhaidii ma nüüd teen.

Ma olekski ise käega löönud ja jätnud sillastendi minemata. Aga eks see veidi riskantne oli. Lahendus oli terve sisemine rooliots tulemüüri juurest lahti päästa ja roolivarras välja tõmmata. Siis laua peal oli juba oluliselt lihtsam. Sõber keevitas mutrid otsa, lõikasime keskelt poldid pooleks (seal see pingutuse pilu) ja saigi siis keerme poole välja keerata.

Korrosioon teeb 20 aastat vanade autode puhul oma töö. Aga on kindlasti osiseid, mille puhul pole 20 aastat ette mõteldud. Saaks oluliselt parandada materjale ja lahendusi teatud kohtades.

Panin ka teise mootori tühikäiguklapi ja tiksub nüüd väga mõnusalt. Ennem viskas ikka vimkat, vahepeal kukkus mõnisada rpm kuhugile. Tühikäigul ikka jättis aeg-ajalt miskit vahele. Praegu tundub tühikäik olevat kõrge ja segu rikas sumpsist tulles aga seda vist ju muuta ei saa.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7290
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#44

T Nov 10, 2015 9:59

Olen erinevaid roostesurmasid proovinud. Viimasel ajal seda, ja tõesti see aitab! Aga aega on vaja anda. ja korduvalt määrida. Kui täna vaja polti avada, siis eile lasen juba määret peale.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#45

T Nov 10, 2015 11:42

Ise kasutan sellist kraami palju:

Töötaks kindlasti aga tihtipeale on vaja polt kohe lahti saada. Siis gaasitõrvikuga soojendan, keevitan otsa ja poldi saab nikerdamise peale ikka kätte. Seda kõike aga laua peal mugav teha, õige on ikka nagu sa, Ivomets, ütlesid - eile lased peale, täna kah ja homme keerad.

Mul on aga tunne, et need poldid, mis eile pooleks keerasin, olid üle keeratud. Sest kohe olid pehmed ja mõtlesin, et tulevad lahti aga olid pooleks - puuduski tugev vastupanu. Keegi oli liig tugevalt üle keeranud kinnikeeramise ajal.

Lisatud failid
13piisab
Postitusi: 357
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 1,5tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#46

K Nov 11, 2015 15:26

Opeli-kompatiiblusi võime konkreetsete mõtete puhul täpsustada - mul pmst üks nelikveoline vabalthingav Vectra isegi riiulis ja mõõdulint on kah täitsa olemas. Kohati mõtlen valjult oma Vectra projektiteemas - on hiljem lihtne kord juba uuritud sobivusi või numbreid leida :)

muidu Opelite F16/F20/F28 jõuülekanne ja B234/B235 plokk sobivad bolt-onina kokku ehk siis Opeli kast sobib Saabi mootori külge (või pigem teistpidi ;) ). Sidurina on vaja kasutada Opeli turboversiooni oma või vähemasti ketta siseosa - nuutide arv on vabalthingaval ja turbokal erinev. Siduriketas on sama suurusega.
AWD vajab Opelil mu teada otseselt 4x4 kasti (F20 4x4 variandid ja F28) ning selle külge läheb eraldi vahekast.

kui tuleb tahtmine hulle mõtteid mõelda, siis hea ülevaate Opeli nelikveost leiab sealt:
http://forum.opel-club.ru/index.php?act=Attach&type=post&id=77182

(900 tagumise talasilla asemele vedava silla sobitamine on muidugi paras ettevõtmine - ei julge küll soovitada :) )
saabu
Postitusi: 779
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#47

K Nov 11, 2015 17:36

Sidurina on vaja kasutada Opeli turboversiooni oma või vähemasti ketta siseosa - nuutide arv on vabalthingaval ja turbokal erinev. Siduriketas on sama suurusega.

Meil sobis tonnise siduriketas omega kasti külge ideaalselt. kas vectral siin on teine nuut?
13piisab
Postitusi: 357
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 1,5tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#48

K Nov 11, 2015 21:14

vectral ja calibral on vabalthingava- ja turbokastil erinev peavõlli nuutide arv:
- vabalthingavatel (C20XE) 24 hammast
- turbokatel (C20LET) 14 hammast
kusjuures sama ketas paistab olevat ka uuematel nõrgema mootoriga oopelitel (ja 2,4l Omega A-l)

9-5 Aerol (B235R) on 14 hammast.

aga ülal kaotasin ma tegelikult selle siduri-sobivusega poindi ära (läks lausa äraspidiseks) - uba on, et B234/B235 istub turbo-Opeli kasti otsa bolt-onina. Sh kastikorpus/sidurikoda mootoriploki külge.
kastide ristkasutuse uurimisel pole ma eriti kaugele jõudnud. GMi F40 paistab üks nii Saabile kui Opelile pandud (hea tugev) kast olevat, aga see on hilisemast ajast: https://en.wikipedia.org/wiki/GM_F40_transmission
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#49

K Nov 25, 2015 21:16

Vahepeal viskan väikese tõste teemasse, et endal ära ei ununeks.

Sai sillastendis ära käidud peale poltide poolekskeeramist. Stendis üteldi, et saab sättida vaid rataste kokkujooksu, muud väga sättida ei saagi. Oleks vaja olnud, näidud punase peal aga ei saanud midagi sättida. Eks jäik ühendus - üleval amordikannust ka midagi sättida ei saa.

Lõpuks ometi suutsin saada poroloonmatid kuivaks. Võttis nädala ahju kõrval, kuni enam vett pigistades kätte ei jäänud. See pealt kiletatud poroloon on hull kuivama. Nüüd panin auto kokku tagasi. Siiamaani ilma matita sõites on selge, et jalgealt enam vett sisse ei viska.

Küll aga on samuti selge, et pagassis on vesi. Kõrvalsõitja pool taga rattakoopa kõrval. Kuidas vesi sinna saab, ei tea. Käega proovides on käsi märg. Kas luukipidi rändab vesi sinna? Kellelgi kogemusi?

Tellisin jeebaist juhtme, et saaks veakoode lugeda ja kustutada. Ja pidi pea poolteist nädalat tagasi saabuma, ei midagi. Nüüd on vaid nädal ülevaatuse lõpuni ja kui nii edasi läheb, tuleb diagnostikasse siirduda, et äkki piisab veakoodi kustutamisest SRS tule korral.
Halvem juhus oleks, kui peaks armatuuri lahti kakkuma ja näidikutetabloolt pirne välja keerama. Mulle selline asi üldiselt ei meeldi. Kõik, mis on, võiks töötada korrektselt. Eriti igapäevamasina puhul.

Mingeid muid suuri plaane ei sätigi. Autost vesi välja, ülevaatus ära teha ja sõita. Talvekad juba all, autoga kaasa sain Goodyeari lamellid, mustrit kõvasti. Ise eelistaks naelu aga eks see sild ka armastab keerutada selle auto all hoogsas rütmis, ehk on lamell isegi mõistlikum valik. Ja kui miskit juba olemas, pole mõtet segi minna ja uut asja ostma hakata. Nagu üks vanahärra ütles raadiosaatesse helistades, kus saateteema oli tervislik toitumine ja mida peaks üks inimlaps sööma: "kõigepealt tuleb süüa seda, mida on!" Nõus. Kõigepealt tuleb kasutada neid esemeid, mis on juba olemas. Ja kui neid enam pole, siis uusid vaadata.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 478
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#50

K Dets 09, 2015 21:14

Pole miskit viitsinud nokkida pole ka midagi kirjutanud. Situatsioon aga on selline, et päris nii veel ei ole, et kalla ja talla.

Käisin ära ülevaatusel. Pidin ikkagi pirnid välja keerama, juhe ei tahtnud kohe normaalse ajaga ära tulla. Läks puhtalt läbi, kritiseeriti vaid puuduvat aku fikseeritust ja heledaks põlenud tagumisi suunatulepirne. Muu kõik ok.
https://drive.google.com/file/d/0B8Xk2bgXah8LdlJhaWR6Y25JbUE/view?usp=sharing

Samal ajal - ma ütlen, selle mootori vahetusega midagi ikkagi kaotsi läks ja ma ei tea, mis. Sai üle tõstetud mootor, mootori juhtmestik ja aju. Aga kõiksugu pisemaid karpe ei tõstnud üle, mis kere küljes kinni olid.
Reaalsus on aga see, et mida pole, on korralik turborõhk ja minek. Suht juustult litsub edasi, no ehk on sinna 130-140kw kanti aga kindlasti mitte 170. Et kas siis nii peenelt kõik progretud ajusse, et kui tõstad sama mootori ja aju teisele kerele üle, siis ei klapi ikkagi kõik. Mis teha? Kas peaks hakkama mingeid juppe üritama üle tõstma või minema uue softi teed?
Aga endale tundub, et turborõhk ei tule üles, saan rõhukella järgi ehk 0.4 kätte aga mitte kaugeltki 1.0, mis ennem välja litsus. Ja armatuuri enda rõhukella seier suudab end suruda kollase keskele ja mitte rohkem. Ei ole ka seda pahvatavat susinat, mis by-pass valve suutis käiguvahetusel teha. Et igatpidi mage ja peab hakkama süübima sügavamalt.

Pagassi jookseb kah vett. Tagumine kaassõitjapoolne nurk. Tundub, et tagatule juurest tuleb mingi kogus vett kindlasti sisse. Pean selle tule eemaldama ja kas siis uue tihendi panema või kuidagi kinni liimima.

Mugavus on ikka hea, sujuv ja mõnus auto - pisike aga nobe. Kohe tahan rooli keerata sellega, sõidan kasvõi tühja aga on hea. Mul igapäevaseid sõite ei ole vaja autoga teha aga tahaks kohe sellele autole kõvasti kella peale saada. Eks elu näitab - mulle suht tüüpiliselt kui ma leian selle asja elus üles, mis ongi õige ja ära "armun", siis võin väga pikalt selle ühe vana asjaga koos elada. Ja uued ja uhkemad ei huvita üldse.
Suletud