Saab 9-3 2.0T 147kW 1999 x2, mihkel-m
Teen ka igavuse peletamiseks teema siia. Nimelt sattus minu kätte üsna hea rahaga 99 aasta Saab 9-3. Boonuseks väiksem arv uksi ning turbomootor. Hind oli hea paraku väikse vea tõttu:
Nimelt tuldi eelmisele omanikule foori all natuke küljelt sisse. Samas kuna mul eelmine auto oli volvo 850, siis teades rootsi auto pleki võrdlemisi head tugevust, olid lootused suured.
Tiiva all polnudki tõepoolest midagi katastroofilist, st kere paistis igatpidi sirge olevat. Veermikus tuli vahetada käändmik, amort, rooliotsad ning ka üks velg oli katki.
Siin juba hakkab väliselt looma. Tiiva leidsin joppamise peale õiget värvi ning suund sai tellitud. Veermikus sai ka esmatähtsad osad vahetatud. Paraku sai ostetud 900se komplektne käändmik, kuid ei olnud tol hetkel kursis, et mingist aastast muutus rummu suurus, seega otsin selle ka uue.
Ukse tagusime sõbraga veits sirgemaks ja võis juba sõitma asuda. (pildil olev tiivapealne suunatuli ka töötas, lihtsalt klaas oli puudulik tol hetkel)
Nii ma hetkel temaga siis sõidangi. Uks on siiani natuke mõlkis, kuid suunan oma jõu tehnilisele poolele. Väliselt vajaks veel tegemist tagumine vasak tiivakaar, mis on ilmselt kunagi avariijärgselt taastatud ning nüüd roostetab. Lisaks on ka stange kriimuline, nagu pildiltki näha.
Hiljem sai vahetatud veel õõts, tugilaagrid, mõlemad rooliotsad, genekarihm koos rullidega.
Salongist kahjuks viisakaid pilte pole, kuid seal on beež nahksisu. Esiistmed natuke elu näinud, kuid kannatab veel istuda.
Kõlaritest oli päris terve vaid üks armatuuripealne kõlar. Teine pool ei töödanud ning tagumised ovaalid olid lihtsalt ribadeks. Sai vahetatud hertzi toodangu vastu välja ning ovaalid ühendatud võimu järele. Originaalmakk läks ka kapi otsa puhkama ning asemele tuli üks mind ustavalt teeninud pioneer. Sellele on veel vaja leida nö tasku maki kohale. Väidetavalt sobib 94a accordi oma. Originaali kui sellist ei oska paraku leida.
Kuna külm tuleb jõuga peale, siis enda garaazis kannatab teha vaid hädapäraseid remonte. Selle aasta sees vahetan veel uuesti õli ning veepumba ära. Küll aga jätab see aega talvel kevadeks pudinaid koguda.
Ühesõnaga, teha:
kõik 4 õõtsa, võimalik et PUR puksidega komplekt siit foorumist
käändmik õige asja vastu vahetada
uued pidurikettad - ideaalis upgrade aero ketastele ja sadulatele (peaks olema 288mm vs 308mm)
konditsioneerile uus survetoru, vana läbi mädanenud ning lammutustes paljud samast kohast - võib anda nõu kust saada uut hea hinnaga
veepump
käigukasti pronkspuks - väristab veits, paistab tüüpviga olevat, sümptomid ka paigas
Nimelt tuldi eelmisele omanikule foori all natuke küljelt sisse. Samas kuna mul eelmine auto oli volvo 850, siis teades rootsi auto pleki võrdlemisi head tugevust, olid lootused suured.
Tiiva all polnudki tõepoolest midagi katastroofilist, st kere paistis igatpidi sirge olevat. Veermikus tuli vahetada käändmik, amort, rooliotsad ning ka üks velg oli katki.
Siin juba hakkab väliselt looma. Tiiva leidsin joppamise peale õiget värvi ning suund sai tellitud. Veermikus sai ka esmatähtsad osad vahetatud. Paraku sai ostetud 900se komplektne käändmik, kuid ei olnud tol hetkel kursis, et mingist aastast muutus rummu suurus, seega otsin selle ka uue.
Ukse tagusime sõbraga veits sirgemaks ja võis juba sõitma asuda. (pildil olev tiivapealne suunatuli ka töötas, lihtsalt klaas oli puudulik tol hetkel)
Nii ma hetkel temaga siis sõidangi. Uks on siiani natuke mõlkis, kuid suunan oma jõu tehnilisele poolele. Väliselt vajaks veel tegemist tagumine vasak tiivakaar, mis on ilmselt kunagi avariijärgselt taastatud ning nüüd roostetab. Lisaks on ka stange kriimuline, nagu pildiltki näha.
Hiljem sai vahetatud veel õõts, tugilaagrid, mõlemad rooliotsad, genekarihm koos rullidega.
Salongist kahjuks viisakaid pilte pole, kuid seal on beež nahksisu. Esiistmed natuke elu näinud, kuid kannatab veel istuda.
Kõlaritest oli päris terve vaid üks armatuuripealne kõlar. Teine pool ei töödanud ning tagumised ovaalid olid lihtsalt ribadeks. Sai vahetatud hertzi toodangu vastu välja ning ovaalid ühendatud võimu järele. Originaalmakk läks ka kapi otsa puhkama ning asemele tuli üks mind ustavalt teeninud pioneer. Sellele on veel vaja leida nö tasku maki kohale. Väidetavalt sobib 94a accordi oma. Originaali kui sellist ei oska paraku leida.
Kuna külm tuleb jõuga peale, siis enda garaazis kannatab teha vaid hädapäraseid remonte. Selle aasta sees vahetan veel uuesti õli ning veepumba ära. Küll aga jätab see aega talvel kevadeks pudinaid koguda.
Ühesõnaga, teha:
kõik 4 õõtsa, võimalik et PUR puksidega komplekt siit foorumist
käändmik õige asja vastu vahetada
uued pidurikettad - ideaalis upgrade aero ketastele ja sadulatele (peaks olema 288mm vs 308mm)
konditsioneerile uus survetoru, vana läbi mädanenud ning lammutustes paljud samast kohast - võib anda nõu kust saada uut hea hinnaga
veepump
käigukasti pronkspuks - väristab veits, paistab tüüpviga olevat, sümptomid ka paigas
Viimati muutis mihkel-m, L Okt 30, 2021 19:46, muudetud 1 kord kokku.
Olen kursis, et remonditakse, kuid katki on metalltoru ja kummivooliku liitest ning ühe nurga peal on veel kahes kohas augud sees ning üleüldse väga hõre ja õhuke. Selle tõttu ma soovisingi nõu kust uut osta. :)
Tänan Tööd on küll veel kõvasti.
Mingihetk hakkas kastist juba päris isuga õli tulema ja parklas jäi täitsa loik alla. Käis saabiantis ära kuna talvisel ajal pole kuskil teha ning ei tundunud ka kõige mõnusam töö. Vahetati see pronkspuks, simmekas jms seonduv ära. Töö kiire ja raha küsiti ka vähem kui algselt lubatud.:head:
Kuna üksikut viking velge ei leidnud, siis ostsin plekid koos originaalkilpidega ja läksid eelmise hooaja hankookid talveks alla. Tõestus:
Tellisin ära ka SIDi ja AC inimlikuks lugemiseks lintkaablid. Pole veel kätte saanud.
Ning mingihetk jäi kellelegi mu antenn hirmsasti ette. Nali on tema kulul, nagunii pidin uue tellima kuna mootoriga ei vedanud täitsa alla. Veits värdjalik lüke sellegipoolest.
Soovitused teretulnud kust, peale ebay, normaalse hinnaga uut saada. Kui lähemalt ei saagi, siis tellin sealt.
Mingihetk hakkas kastist juba päris isuga õli tulema ja parklas jäi täitsa loik alla. Käis saabiantis ära kuna talvisel ajal pole kuskil teha ning ei tundunud ka kõige mõnusam töö. Vahetati see pronkspuks, simmekas jms seonduv ära. Töö kiire ja raha küsiti ka vähem kui algselt lubatud.:head:
Kuna üksikut viking velge ei leidnud, siis ostsin plekid koos originaalkilpidega ja läksid eelmise hooaja hankookid talveks alla. Tõestus:
Tellisin ära ka SIDi ja AC inimlikuks lugemiseks lintkaablid. Pole veel kätte saanud.
Ning mingihetk jäi kellelegi mu antenn hirmsasti ette. Nali on tema kulul, nagunii pidin uue tellima kuna mootoriga ei vedanud täitsa alla. Veits värdjalik lüke sellegipoolest.
Soovitused teretulnud kust, peale ebay, normaalse hinnaga uut saada. Kui lähemalt ei saagi, siis tellin sealt.
- Ainar
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 381
- Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
- Asukoht: Liikva
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
- Kontakt:
Tellitud uued pidurikettad, klotsid, termostaat, KKK tihend, kütusefilter ning parempoolne pooltelg täies pikkuses kuna praegusel oli vahepuki laager omale loksu leidnud ja välimine ots kutu. Unustasin tellida veel küünlad. Võib ka nõu anda millised kõige paremini istuksid. Järgmise komplektina tellin ära survelaagri, viggeni korvi ning kui ketas viga pole saanud, siis sellele pidurimeistris uued katted. Senise googeldamise põhjal peaks see korv istuma ja natuke rohkem kannatama kui originaal b204r korv: https://www.ladu24.ee/varuosad/0/,,0,1,123045610/3082302731,32/sidurisurveplaat-sachs
Vähemalt saabcentral ja uksaabs foorumid väidavad, et see ka b204r peal bolt on, ilma et peaks hooratast vahetama või ilma, et muid probleeme tekiks. Kui kellelgi on vastuväiteid, siis ootan neid enne kui tellima hakkan. :D
Kui need kõik tehtud, siis kerge hingetõmme ja vaatame mis edasi saab. :)
Kuna ilma piltideta postitus on s.tt postitus, siis lisan ühe uduse pildi "suuremast", sama ilukilbi, värvi ning salongiga, aga 5 ukselisest, vennast mustamäel mõni aeg tagasi. 2000+ paistis ka olevat.
Vähemalt saabcentral ja uksaabs foorumid väidavad, et see ka b204r peal bolt on, ilma et peaks hooratast vahetama või ilma, et muid probleeme tekiks. Kui kellelgi on vastuväiteid, siis ootan neid enne kui tellima hakkan. :D
Kui need kõik tehtud, siis kerge hingetõmme ja vaatame mis edasi saab. :)
Kuna ilma piltideta postitus on s.tt postitus, siis lisan ühe uduse pildi "suuremast", sama ilukilbi, värvi ning salongiga, aga 5 ukselisest, vennast mustamäel mõni aeg tagasi. 2000+ paistis ka olevat.
Sai veits garaazis jõlgutud. Püstak lõpuks õige asja vastu vahetatud, nüüd kõik kena ja mingid anomaalsed kääksud veermikust kadunud. 900se alumine vedrutaldrik oli ikka täiesti vale suurusega 9-3 jaoks. Samuti uued pidurikettad (brembo) ja uued klotsid (trw) ning ära õhutatud. Pidurdab nüüd nii nagu võiks. Ma juba ekslikult arvasin, et saabi insenerid keskendusid ainult kiirendusele, kuid unustasid ära, et vahepeal oleks vaja hoog maha ka pidurdada. Koos sellega said suvekad ka alla ja lõpptulemus on, et sõidaks kui teise autoga.
Vahetatud ka KKK kuna lekkis ühest kohast ja ka selle korgi vahelt mis jagaja kohale ette löödud on. Kett ja vähemalt ülemine tald tundusid vastavat minu infole, et ca 80k tagasi on ketikomplekti vahetus tehtud.
BOV'i leidsin ka.
Lisaks vahetasin ka kütusefiltri ja küünlad. Küünlad olidki juba BCPR7ES-11 sees ja tundusid veel täiesti elujõulised, aga profülaktika mõttes panin ikkagi uued. Siduri vahetuseni pole veel jõudnud, kuna korvi pole kätte saanud. Kui selle lõpuks tehtud saaks, siis saaks ükskord jõudu otsima hakata. :D
Mingi anomaalia on ka pagassis. Terve talve väga ei süübinud selle sisusse kuid nüüd vaatasin korra ning pea terve pagassi vaip oli märg. Varuratta sees oleks saanud väiksemad linnud end kastmas käia. Samas varuratta alt oli kõik täiesti kuiv, st põhja alt see nagu tulla ei saanud. Ilmselt kuskil mingi äravool umbes. Oskab keegi vihjata kuhu suunda vaadata?
Vahetatud ka KKK kuna lekkis ühest kohast ja ka selle korgi vahelt mis jagaja kohale ette löödud on. Kett ja vähemalt ülemine tald tundusid vastavat minu infole, et ca 80k tagasi on ketikomplekti vahetus tehtud.
BOV'i leidsin ka.
Lisaks vahetasin ka kütusefiltri ja küünlad. Küünlad olidki juba BCPR7ES-11 sees ja tundusid veel täiesti elujõulised, aga profülaktika mõttes panin ikkagi uued. Siduri vahetuseni pole veel jõudnud, kuna korvi pole kätte saanud. Kui selle lõpuks tehtud saaks, siis saaks ükskord jõudu otsima hakata. :D
Mingi anomaalia on ka pagassis. Terve talve väga ei süübinud selle sisusse kuid nüüd vaatasin korra ning pea terve pagassi vaip oli märg. Varuratta sees oleks saanud väiksemad linnud end kastmas käia. Samas varuratta alt oli kõik täiesti kuiv, st põhja alt see nagu tulla ei saanud. Ilmselt kuskil mingi äravool umbes. Oskab keegi vihjata kuhu suunda vaadata?
Maadlesin ise see talv pagassi märgumisega.
Minul oli üks tagatule tihend peetis, vesi jookseb piki tagaluugi servasid ju tulele otse peale, kui tihend ei pea, siis lükkab kambrisse vee. Silikoonisin üle ja hakkas pidama.
Teine võimalus on katuseluugiga meestel nagu mina veel, aga see sinu puhul ei ole asjakohane jutt ja jätan rääkimata.
Minul oli üks tagatule tihend peetis, vesi jookseb piki tagaluugi servasid ju tulele otse peale, kui tihend ei pea, siis lükkab kambrisse vee. Silikoonisin üle ja hakkas pidama.
Teine võimalus on katuseluugiga meestel nagu mina veel, aga see sinu puhul ei ole asjakohane jutt ja jätan rääkimata.
Kas keegi teab mis eesmärgiga jookseb klaasipesu pumbast kaks voolikut välja? Üks voolik läheb esiklaasile ja tuledele. Teine voolik läheb igastahes tulemüürist sisse kuhugi ja lõpp-punkti ma tal ei leidnud. Tagaklaasil ju pesurit ei ole.
Piduritule sees oli pesur hoopis. Sellegipoolest panin hetkel pumbast minevale voolikule pimeda ette ajutiselt. Ma ei mäleta küll ausaltöeldes, et see tagaklaasi pesur oleks töödanud. Äkki sealt ongi see märg pagasnik pärit. Vaatama hakkasin üldse sellepärast, et esiklaasi pesurite surve oli jube madal.
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
- Asukoht: Tudulinna
- Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.
Mina olen omad embleemid saanud veljekapslite pealt. Võtnud sealt plastiku pealt maha ja lihvinud vana embleemi kumerat osa natuke siledamaks ja liiminud sinna peale. Paar milli on küll suuruse vahet aga välja paistma ei jää. Ja kestavad igavesti.
Jäi silma vahepeal üks klassik mille embleem oli soome saabiklubist pärit, Saabimart oskaks rohkem sellest pajatada. 3dkleeps aga välimus oli üllatavalt sarnane originaaliga. Paljud 3d kleepsud on kas kirja fondiga mööda pannud, griffin paksuks/peenikeseks ebardiks venitatud või tekst on lihtsalt hõbedane, mitte kroom.(kuna mul läks embleem klassikule, siis mingit haledalt järgi tehtud jama ei tahtnud.)
Tutikas embleem esinduses oli alla 30euri.
EDIT kuna tegu 9-3ega siis võid facelifti embleeme uurida ostast või okidokist, hinnad olid okeid ja embleemid olid ka ilusad, viimati kui vaatasin.
Tutikas embleem esinduses oli alla 30euri.
EDIT kuna tegu 9-3ega siis võid facelifti embleeme uurida ostast või okidokist, hinnad olid okeid ja embleemid olid ka ilusad, viimati kui vaatasin.
Selge, tänud info eest. Uurin edasi nüüd.
Uus küsimus: kas keegi on kesklukuga masinale üritanud pulti juurde panna? Suht nilbe on 99a autol ukselukust uksi avada. Igasuguseid aftermarket asju liigub hulgaliselt ringi, aga huvitaks just originaalvärk.
Uus küsimus: kas keegi on kesklukuga masinale üritanud pulti juurde panna? Suht nilbe on 99a autol ukselukust uksi avada. Igasuguseid aftermarket asju liigub hulgaliselt ringi, aga huvitaks just originaalvärk.
Mõned remondipäevad selja taga ning 15T edukalt kapoti all. Minek on parem juba originaalsoftiga. Eks ole näha mis tegema hakkab kui uue softi ka veel peale saab. :cool:
Samuti sai ära vahetatud pikem pooltelg ning selle tugilaager mis oli omadega ikka täiesti küpse. Lisaks sai lastud undav genekas korda teha puhtalt kuna pooltelje koos vahepukiga eemaldamise jaoks tuli ka genekas ära võtta ja see ei tundunud eriti olevat töö mida ma uuesti teha tahaks. :D
Samuti sai ära vahetatud pikem pooltelg ning selle tugilaager mis oli omadega ikka täiesti küpse. Lisaks sai lastud undav genekas korda teha puhtalt kuna pooltelje koos vahepukiga eemaldamise jaoks tuli ka genekas ära võtta ja see ei tundunud eriti olevat töö mida ma uuesti teha tahaks. :D
Vahepeal jälle üks komplekt tugilaagreid vahetatud, aga mingi imelik vedrukolks käib juhipoolt ikka keerates läbi. Kolksu hetkel on nõksu kõige paremini tunda vedrust kinni hoides. Sarniirid jms alumine osa on täiesti vaikne. Uue tugilaagriga läks paremaks, st üldiselt ei kolksu, aga mingil hetkel ikka teeb. Aukudes on ka vaikus ja amordid olid korras. Müstika.
Lisaks tahaks teistelt saabimeestelt uurida, et kas teil ka kindlustuse hinnad tõusnud on? Mul olid kuue kuu kindlustuse hinnad eelmine september ja see kevad ca 45€. Nüüd aga tuli uue perioodi arve ja seal ilutseb 65€. Päringu peale tuli ilmselgelt väga ümar vastus kuidas ilmselt hinnad tõusnud on. Ühesõnaga mind huvitab see, et kas hind on tõusnud kõigil 9-3 omanikel või ainult mul.
Lisaks tahaks teistelt saabimeestelt uurida, et kas teil ka kindlustuse hinnad tõusnud on? Mul olid kuue kuu kindlustuse hinnad eelmine september ja see kevad ca 45€. Nüüd aga tuli uue perioodi arve ja seal ilutseb 65€. Päringu peale tuli ilmselgelt väga ümar vastus kuidas ilmselt hinnad tõusnud on. Ühesõnaga mind huvitab see, et kas hind on tõusnud kõigil 9-3 omanikel või ainult mul.
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001
Tegin just juulikuus kindlustust ja sarnaselt oli tõusnud (pakkuja If). Samuti tuli vastuseks ümmargune jutt. Nördimus oli suur kuna 8a. jooksul polnud mul ühtegi kindlustuskeissi olnud. Ju siis autod millele otsa võin sõita on sel aastal palju kallimad remontida või maha kanda. :O
Uueks kindlustuse pakkujaks valisin Salva, kes pakkus sama hinnaga mis eelmisel aastal.
Uueks kindlustuse pakkujaks valisin Salva, kes pakkus sama hinnaga mis eelmisel aastal.