2. leht 3-st

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 23, 2016 15:02
Postitas mihkel-m
Mul oli ka IF. Nüüd nad kirjutasid mulle ühe korra veel ja ütlesid, et 19.07 oli olnud neil hindade korrektsioon ja muudeti kahjudeta aastate soodustuse arvutamise metoodikat. Ehk siis maakeeli öelduna tõsteti kõigil klientidel nö koefitsenti? :D

Peab vist samuti salva poole pöörduma, seal mõistlikum hind.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 23, 2016 15:21
Postitas heff
Endal pakub Salva alati kõige kallimat. LKF või IIZI kaudu vaadanud iga aasta kõige odavama. Seekord läks hind alla 155->127€

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 23, 2016 16:20
Postitas mihkel-m
Eks ta vist ole väga suhteline jah. Mul oli kunagi kõige soodsam näiteks Swedbank, ligi 2x soodsam isegi. Eelmine sügis kindlustust tehes aga IF, mis varasemate autodega (suzuki, mitsu, volvo) alati ränga kirve lajatas. Praegu panin näiteks huvi pärast sinu auto numbri ja enda isikukoodi ning odavaim aasta oli gjensidige 90 euroga ning järgmisena IF 112 euroga. Minu autoga kõige odavam aasta ca 120. Seega on tegu OG diskrimineerimisega. :D

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 23, 2016 17:03
Postitas Pereira
Hakkab tunduma, et nad diskrimineerivad lihtsalt eelmise sajandi autosid. Või noh, ühe jalaga eelmises sajandis olevaid autosid.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 23, 2016 17:26
Postitas mihkel-m
Vist jah. Muidugi kokkuvõttes, ega söömata, tankimata ja remontimata ei jää selle pärast midagi, sest nagu linnalegendidki ütlevad, siis saabi omanik on rikas mees ja rahapuu on hoovis kuna turbosid ja saalesid lendab iga kurvi peal. Lihtsalt harjumatu kuidas tavaliselt ikka kindlustuse hinnad langesid kuid nüüd järsku 20 euro võrra hoopis kallines.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 23, 2016 17:43
Postitas pumps
Hirmuga pikendasin ka oma kindlustus lepingut, kõik olid tõstnud oma hindasid, aga PZU pakkus veel mulle aastase poliisi 61.- eur

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: E Nov 07, 2016 22:37
Postitas mihkel-m
Taas kätte jõudnud aeg, et auto nähtamatuks muuta.

Pilt


Üks mure kimbutab ka. Nimelt mootori temp tõuseb näidiku järgi kuidagi imelikult. Tavaline stsenaarium on selline, et hakkab vaikselt tõusma, tõuseb natuke üles ning siis vajub alla peale mida tõuseb mõne aja pärast ühe hooga kuskile kus ta umbes peakski selleks hetkeks olema ja vahel vajub jälle alla. Lõpuks tõuseb kiiresti umbes reaalse temperatuurini ning siis läheb õigesti edasi töösoojaks ja püsib seal nii nagu peab. Termostaat, veepump ning jahutusvedelik vahetatud ning ega ausalt öeldes sellise käitumisega ei kahtlustakski neid, pigem äkki mingi elektrikala või lausa temp andur. Nüüd viimastel kordadel, kui temperatuurid alla 0c, on kusjuures ilusti toiminud.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Nov 08, 2016 9:56
Postitas Cyber
Mina kahtlustaks ikkagi termostaati, vahetatud või mitte.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Nov 08, 2016 11:50
Postitas D116
Mina kahtlustaks ikkagi termostaati, vahetatud või mitte.


Kui isegi vahetattud, võib vigane olla.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Nov 08, 2016 14:34
Postitas mihkel-m
Vana termostaati kontrollisin "manuaalselt" ja töötas korrektselt, seega kuna ka sümptomid täpselt samad, siis ma ei tahaks selle viga uskuda. Samuti pole ma varem näinud, et termostaadi vea puhul tõuseb temperatuur seieri nullist kuni töötemperatuurini koheselt. Tavaliselt termostaadi vea puhul ei suuda mootor ju töötempi ka paigas hoida, st mingihetk peaks jälle alla langema või siis keema minema, olenevalt mis tal viga on ja kas tiksuda ummikus või sõita maanteel.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Nov 08, 2016 15:42
Postitas Cyber
Ok .. ma seda eelnevast kirjeldusest ei lugenud välja, et tõuseb kohe kuhugi maale ja siis kõigub seal .. Kirjeldusest jäi just see mulje, et termostaat avaneb kuidagi suvaliselt ja korraga palju. Siis äkki tõesti mõni andur kusagil või juhtmeikaldus.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Nov 08, 2016 17:30
Postitas mihkel-m
Eks seda täpselt raske kirja ka panna, aga jah vägisi jääb mulje, et miski muu kui termostaat põhjustab seda. Samas imelik see, et kui temp lõpuks paigas on, siis sealt ta enam ära ei kuku. Täna näitas -3 ja tegi ka natuke, aga ainult korraks.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: E Jaan 16, 2017 23:57
Postitas mihkel-m
Lõpuks läks asi nii hulluks, et ka 10km linnas sõites ei näidanud vahel õigesti. Küll kõikus, küll kukkus nulli. Lõplikult kopa viskas ette see, kui mootorivent hakkas iga kord ca 5sek peale käivitamist tööle...seda ka -15c ilmaga. :D Kiskusin parklas fan low relee välja ja vähemalt sai kiiremini sooja. Kuid jah, imede ime, väike kahe juhtmega temp andur kaotas kõik anomaaliad. Ventikas läheb tööle siis kui vaja ning seier tõuseb ühtlaselt. :head:

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 22, 2017 0:51
Postitas mihkel-m
Kuna vana summuti oli juba viiest kohast lapitud ning omadega läbi, sai lastud teha uus jooks. 3" dp ning 2.5" sealt edasi koos kahe resokaga. Hääle poolest sai küll täpselt paras. Lisaks on vahetatud sillas kaikaid ning amort ja rattalaager olid ka küpsed.

Viggeni korv olemas, sachsi kirjadega ketas läheb varsti pidurimeistrisse ning vahetamise lihtsuse huvides võetud juurde ka hooratas. Kast, täpsemalt ilmselt differ, on ka hakanud natuke kärisema kui gaas maha lasta käiguga veeredes, hetkel kuulda veel ainult lahtise aknaga a la äärekivi peegeldusest, aga ega ta hea pole. Kolmanda käigu sünkro hakkab ka alla vanduma ja kõrgema pöörde peal enam ilma kerge raginata kolmandat ei saa. Ilmselt oleks mõistlik kast ka vaadata.
Kui nüüd siduri ka ükskord vahetatud saab, siis on lõpuks aeg kapoti alla paigutada t7 bpc ja 15T ka ükskord ometi puhuma panna. :) Summutile sai lastud panna ka widebandi jaoks auk, aga kahjuks ühe kasutatud widebandi kontrolleri küpsetasin läbi. :wall: Ei teagi kas oli juba mineku äärel või olin ikka ise andekas.


Suve alguses sai tehtud mootoripesu ning ühtlasi stange maha võetud, et cooler ilusti ära pesta.

Pilt

Pilt
Ega see mootoriruum puhas puhas pole, aga tunduvalt puhtam kui enne.

Koos sellega viisin õhuvõtu stange taha. Vahe on päris märkimisväärne, eriti hästi on tunda maanteel kui peale ummikus tiksumist jahtub cooler päris kiiresti maha. T5suite livedataga pole IAT'd jälginud, aga huvi pärast võiks seda teha. Küll aga tuleb filtrit korralikult hooldada ja päris ilma mõtlemata igaltpoolt sõita ei saa. Hiljemalt talveks panen originaali tagasi, kuna see seal ees jäätub kohe päris kindlasti ära.


Pilt


Pilt

Päris kokku panduna pilti ei ole, aga selle augu ees oleval võrel said kinnised osad ära lõigatud. Sellegipoolest väliselt silma ei paista ja see on hea.

Vahepeal maki auxi otsa pistetud bluetooth receiver, teeb elu kahtlemata mugavamaks.

Kuna spidokal oli üks pirn ära kustunud, siis sai läbi käidud spidoka eemaldamine. Kõik tegelikult üsna lihtne ja loogiline, aga rooli ära võttes õnnestus pasuna ja roolinuppude pistik ikka otsast ära tõmmata. Õnneks oli kiirelt uus lint võtta. Loll teeb ikka ühte tööd kaks korda.

Sain ka keskluku puldi ja "remote control receiver" mooduli. Kahjuks, nagu arvata oligi, ei olnud see lihtsalt plug and play. Netist leiab ka vastakaid arvamusi tech2'ga aktiveerimise kohta. Osad väidavad, et juhul kui pult ära kaob, siis uut pulti ei saa lisada ka tech2'ga kuna üks töötav pult peab olemas olema. Mul aga pole üldse ühtegi kunagi olnudki.


Pilt

Eks ta tegelikult väliselt ikka paras ront, suurematest defektidest on juhiuks jätkuvalt mõlkis ja üks tagatiib paistab peaaegu läbi juba. Iseenesest mind ei häiri iluvead kuna neid ikka jagub ning minugi poolest võib selline vanem auto olla välisel vaatlusel elu näinud kui tehniline osa on heas korras ja järgi aidatud, aga roostes tiib on natuke liiga palju juba, ehk et selleni tuleb ikka ükshetk jõuda. Peaaegu 2,5a ka juba selle autoga täis, eelmised autod kõik 2a olnud ja Saabi suhtes veel müügiplaani pole pähe tulnud, seega midagi on nende autodega ikka teistmoodi.

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Aug 22, 2017 22:18
Postitas kasparius
Hea õhuvõtu lahendus. Endal ka plaanis, aga selline mis suruks ise otse sisse. Uduka pesast ehitaks sellise lehtri taolise asjanduse.
Kui sa ta kokku saad ja ta sul käima ka hakkab, usu mõneks ajaks sa ei mõtle ka kust roostetab ja kust värv kehva on :) fun factor on suur
Mul tehnika koos js käib, aga ikka tuhat asja mida paremaks tahaks teha. Hea projektikas/ suveauto

Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: K Aug 23, 2017 9:55
Postitas mihkel-m
Tegelikult peaks seda saama paremini ka teha ja kui sul nagunii AC delete plaanis, siis sealt vahelt peaks saama tunduvalt lühema toruga samasse kohta filtri. Vähemalt sellel hõbedasel 300+kw pillil oli nii. Mul küll AC ei tööta, aga suur tahtmine on see siiski tööle panna, sest hetkel on ta mul ikkagi igapäevaauto.

Ega ta praegugi aeglane pole, 15T ja häbiväärne MBC annavad ikka mingi jõukasvu võrreldes originaaliga, aga peale siduri vahetust lendab see mbc sealt küll suure kaarega prügikasti.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: P Veebr 17, 2019 20:33
Postitas mihkel-m
Auto veel täitsa alles, 2017 lõpp sai lihtsalt igapäevaauto ostetud ja saab jäi kevadet ootama, et saaks ehitada. Paraku läks nii, et ega ei jõudnudki kuhugi selle ehitamisega. Käisin vaid tuulutamas aeg ajalt. Ühed üsna erilised veljed sai küll autole leitud, aga nendest vast hiljem pilti.

Siin foorumis kellelgi on kogemust vectra a/calibra coiloveritega 900ng/9-3og all? Tahaks täpsemalt uurida mis seal tagumiste juures ümber tuleb teha. :) Tean, et vähemalt üks selline auto eestis sõidab ringi, aga kahjuks sõnumile ei vastatud.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: E Veebr 18, 2019 16:33
Postitas minaindrek
Kasutaja 'Tomks' siin foorumis just müüs sellist coiloveritega 9-3'e, vbla saad temaga jutule.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: E Veebr 18, 2019 17:05
Postitas Fastaero
Olen sõitnud Vectra coilidega 9-3ga ja kodus olemas 9-3 bilsteinidega. Isiklikult ei paneks Vectra coile - bilsteinidega oluliselt parem.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Veebr 19, 2019 0:32
Postitas mihkel-m
Kasutajale tomks kirjutasingi, kuid vastust kahjuks ei tulnud.

Fastaero - kas sõidumugavus bilsteinidega parem või midagi muud? Põhiline vajadus on ikkagi reguleeritava kõrguse järgi, muidu on need uued veljed natuke naljakad seal all. Igapäevaauto ta pole nagunii, kui pead silmas, et liiga jäik on, kuigi olen varasemalt sõitnud ühe päris jäiga volvoga ning praegune igapäevaauto ka coilidel.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Veebr 19, 2019 6:31
Postitas Fastaero
Sõidumugavus oli kehvem coilidega. Sõitsin kasutaja tomsk masinaga ja võrreldes oma venna masinaga, oli see nagu hüpiknukk. Bilsteinidega jäik ja konkreetne ning sama madal. Ilmselt saab 9-3 originaal coilidega on pilt hoopis teine.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Veebr 19, 2019 10:41
Postitas mihkel-m
Selge, eks odava coiliga on see põrkamine alati aktuaalsem teema. Lihtsalt bilsu pluss mingi madaldusvedru komplekt on nii palju kallis, et kui ei sobi nii nagu tahaks, on pärast üsna kurb. Ma lihtsalt vaatan enda masina originaalkõrgust ja ka -40mm ei tundu nagu piisav madaldus. Mitte, et ma mingit stance masinat tahaks teha, aga üks saabi 19" jooks oleks vaja ära mahutada. :D

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Veebr 19, 2019 15:33
Postitas Fastaero
Sul oleks vaja aero pamereid ja küljeliiste. Juba need teevad auto visuaalselt madalamaks. Mu venna 9-3 on ikka üsna madal selle -40ga. Kehvadel teedel on sõitmine üsna piin. Lisaks talvel saab korralikult sahka mängida.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Veebr 19, 2019 15:41
Postitas Fastaero
https://www.neobrothers.co.uk/bilstein- ... 4062-p.asp
Loe seal discription läbi. Peaks ikka üsnagi madalaks saama.

Re: Saab 9-3 2.0T 147kW, 1999, mihkel-m

Postitatud: T Veebr 19, 2019 16:35
Postitas mihkel-m
Kahtlemata oleks aero stangesid vaja. :) Kuid neid just niisama hunnikutes ei vedele ning kõige lihtsam variant tundub ilmselt Rootsist mõne surmale võlgu aero toomine ning siis tekiks juba küsimus, et kas oleks äkki mõistlikum seda aerot ehitada. Juhul kui just mäda kerega varianti ei leia. Ühe saabi lisaks toomist on aga hetkel rahaliselt natuke raske endale põhjendada. Teine auto nõuab ka oma osa ja noh süüa tahaks ka osta vahel. Lisaks on see ehitus olnud algusest peale tegelikult üsna budget, alustades juba ostuhinnast.

Jah, sellist bilsu komplekti ja kirjeldust olen varasemalt ka näinud.