Saab 9-3 TiD Anniversary, 2002, Tan
Hää saabirahvas, ütleb ju vanasõnagi, et hiljem on parem kui üldse mitte. Ühesõnaga jõuan lõpuks niikaugele, et perre eelmisel sügisel soetatud sõiduvahendi rahvale tutvustamiseks üles riputan.
Saamise lugu on suhteliselt segane, pere juurdekasvuga seoses tekkis küsimus meid hulk aastaid usinalt teeninud mitsu asendamisest. Kaalutlusteks: lapsekäru ja muu kola nõuab suurt pakiruumi, auto peaks olema piisavalt töökindel, et mitte kuskil metsavahel teele jääda (mitsu oli ka vaid 2x alt vedanud 6a jooksul), jahutamise seade oleks meie viimase aja subtroopilises suves abx, talvel tahaks jälle sooja, meeletu kütuse- ja remondikulu ei sobi. Sellistele kriteeriumidele vastab muidugi pikk nimekiri 4rattalisi. Aga subjektiivsed aspektid: iga teine ei tohi olla samasugune, disain ei tohi olla ilmetu, peab olema mingi stiilsus ja mugavust .. Nii kadusid nimekirjast tüüpilised valikud nagu passat ja 3ne pemu, a4, avensis, 626, v40, jt.. Jääjaid oli ikka veel, aga nii stiili kui paljuski ka tugeva community tõttu tõusis pingereas üha kõrgemale Saab. 9-5 sai peljatud linnaliikluseks suureks, lisaks mured mootoritega, 9-3 vabalthingav ei olnud variant, jäid turbod. Bensukal sarnasedd mure mootorivigadega (?), aga diislikogemus puudus, saigi prooviks diisel valitud, automaadi mugavusest tuli loobuda, sest TiD 9-3 OG on ainult käsikastiga. Paraku polnud Eestis mitte ainust uuema ja parema (?) TiD mootoriga 9-3 müügis. Ise kuhugi tooma ei tahtnud minna, saksa/rootsi keelt niipalju ei oska, asjaajamist ei armasta ja aega ka liiast pole...
Kus häda kõige suurem, seal leidub ikka ärimees, kes selle pealt teenib. Autoskaudi (oli vist :red: ) poistega sai koos üks eksemplar mobile.de-st välja vaadatud ja kolme päeva pärast oli masin ukse ees. Arvele läks ludinal, aga ülevaatuses sai veidi nalja (vanad nägid seda kapotialust esmakordselt ega leidnud tükk aega mingeid koode ja siis jälle oma kataloogidest mingeid nõudeid jne), aga korda sai seegi.
Muljed plusspoolelt:
:) Näeb stiilne välja (maitseasi muidugi), parklas pole vaja 10 samasuguse seast otsida, eatu disain sees ja väljas.
:) Mugav ! Istmed, pakiruum, nupud-kangid, vidinad, kõik nii nagu peab. Elektriaknad võiks küll käia ukselt, aga harjub ära.
:) Teelpüsivus OK, ehk veidi pehme ja ebamäärane, aga mugav, polegi rallimiseks mõeldud.
:) Kliimaseade on efektiivne, ventikad puhuvad suhteliselt vaikselt (ei häirib meeltu vihin, mida ventikad paljudes autodes juba madalas seades teevad).
:) Kütusekulu / kiirusomaduste suhe on päris hea.
:) Pidurid tõhusad.
:) Käigud lülituvad konkreetselt ja pehmelt (erinevalt mitsudest)
Miinuspoolelt:
salongimüra on natuke rohkem kui tahaks, (pigitamine on mõtete tasandil), omajagu on ka värinaid (diislite hulgas on paremini isoleerituid).
:( 4 valjukaga heli on lahjavõitu, aga mitte ka liiga hull, täiustamine millalgi plaanis, seni peab valima, mida kuulata.
:( Panipaiku nagu polekski (kohvitopsile, prillidele, GPS-le jne pole kuskil head kodu).
:( auto on külallt madal - juba esimesel õhtul sai põhja kraabitud äärekivi otsas, kust muidu alati puhtalt üle saadud.
Saamise lugu on suhteliselt segane, pere juurdekasvuga seoses tekkis küsimus meid hulk aastaid usinalt teeninud mitsu asendamisest. Kaalutlusteks: lapsekäru ja muu kola nõuab suurt pakiruumi, auto peaks olema piisavalt töökindel, et mitte kuskil metsavahel teele jääda (mitsu oli ka vaid 2x alt vedanud 6a jooksul), jahutamise seade oleks meie viimase aja subtroopilises suves abx, talvel tahaks jälle sooja, meeletu kütuse- ja remondikulu ei sobi. Sellistele kriteeriumidele vastab muidugi pikk nimekiri 4rattalisi. Aga subjektiivsed aspektid: iga teine ei tohi olla samasugune, disain ei tohi olla ilmetu, peab olema mingi stiilsus ja mugavust .. Nii kadusid nimekirjast tüüpilised valikud nagu passat ja 3ne pemu, a4, avensis, 626, v40, jt.. Jääjaid oli ikka veel, aga nii stiili kui paljuski ka tugeva community tõttu tõusis pingereas üha kõrgemale Saab. 9-5 sai peljatud linnaliikluseks suureks, lisaks mured mootoritega, 9-3 vabalthingav ei olnud variant, jäid turbod. Bensukal sarnasedd mure mootorivigadega (?), aga diislikogemus puudus, saigi prooviks diisel valitud, automaadi mugavusest tuli loobuda, sest TiD 9-3 OG on ainult käsikastiga. Paraku polnud Eestis mitte ainust uuema ja parema (?) TiD mootoriga 9-3 müügis. Ise kuhugi tooma ei tahtnud minna, saksa/rootsi keelt niipalju ei oska, asjaajamist ei armasta ja aega ka liiast pole...
Kus häda kõige suurem, seal leidub ikka ärimees, kes selle pealt teenib. Autoskaudi (oli vist :red: ) poistega sai koos üks eksemplar mobile.de-st välja vaadatud ja kolme päeva pärast oli masin ukse ees. Arvele läks ludinal, aga ülevaatuses sai veidi nalja (vanad nägid seda kapotialust esmakordselt ega leidnud tükk aega mingeid koode ja siis jälle oma kataloogidest mingeid nõudeid jne), aga korda sai seegi.
Muljed plusspoolelt:
:) Näeb stiilne välja (maitseasi muidugi), parklas pole vaja 10 samasuguse seast otsida, eatu disain sees ja väljas.
:) Mugav ! Istmed, pakiruum, nupud-kangid, vidinad, kõik nii nagu peab. Elektriaknad võiks küll käia ukselt, aga harjub ära.
:) Teelpüsivus OK, ehk veidi pehme ja ebamäärane, aga mugav, polegi rallimiseks mõeldud.
:) Kliimaseade on efektiivne, ventikad puhuvad suhteliselt vaikselt (ei häirib meeltu vihin, mida ventikad paljudes autodes juba madalas seades teevad).
:) Kütusekulu / kiirusomaduste suhe on päris hea.
:) Pidurid tõhusad.
:) Käigud lülituvad konkreetselt ja pehmelt (erinevalt mitsudest)
Miinuspoolelt:
salongimüra on natuke rohkem kui tahaks, (pigitamine on mõtete tasandil), omajagu on ka värinaid (diislite hulgas on paremini isoleerituid).
:( 4 valjukaga heli on lahjavõitu, aga mitte ka liiga hull, täiustamine millalgi plaanis, seni peab valima, mida kuulata.
:( Panipaiku nagu polekski (kohvitopsile, prillidele, GPS-le jne pole kuskil head kodu).
:( auto on külallt madal - juba esimesel õhtul sai põhja kraabitud äärekivi otsas, kust muidu alati puhtalt üle saadud.
Mis liigub, see kulub, sestap vigadestki juttu:
Master Trionic on juba vahetanud MAP sensori, mis vahelduva eduga mootorit avariirezhiimi pildus ja ilma turbota sõitu proovida lasi (Tallinn - Tartu maanteel väga ebasoovitav). Ees ootamas EGR süsteemi suurpuhastus. Teravsilmsem foorumlane tuvastas ehk pildilt ka ühe tulekojamehe mootori ebajärjekindla tegevuse. Ja muidugi on SID paar tulpa kaotanud/kaotamas, aga veel loetav. Esiklaasi ja ühe uduka peaks ka ära vahetama millalgi ..
Master Trionic on juba vahetanud MAP sensori, mis vahelduva eduga mootorit avariirezhiimi pildus ja ilma turbota sõitu proovida lasi (Tallinn - Tartu maanteel väga ebasoovitav). Ees ootamas EGR süsteemi suurpuhastus. Teravsilmsem foorumlane tuvastas ehk pildilt ka ühe tulekojamehe mootori ebajärjekindla tegevuse. Ja muidugi on SID paar tulpa kaotanud/kaotamas, aga veel loetav. Esiklaasi ja ühe uduka peaks ka ära vahetama millalgi ..
Vahepeal on üksjagu kütust paagist pihustitesse voolanud..
Selle aja jooksul on autoga ühtteist toimunud.
Esmalt tabas vaesekest tõsine haigushoog, mis lõpuks koomasse langemisega päädis - diagnostikud siin ja seal kahtlustasid juba kõrgsurvepumpa, mis lõpuks lausa ära sai tellitud. Õnneks oli probleem siiski lihtsalt juhuste kokkulangemises, voolikus ja eelsüüteküünlas, juba mõttes autole kulutatud raha eest sai Saabi hoopiski parendatud.
Uuele esiklaasile ja tulekojamehe kaadervärgile lisaks sai Eberspächeri lisasoojendi konverditud parkimis-eelsoojendiks.
Kahjuks pole nutune talv võimaldanud uuest vidinast täit rõõmu tunda, aga kui kuskil kuulete mõnd seisva mootoriga traktor - Saabi omaette nohistamas ja pahistamas, siis ilmselt on omanik soojenduse käima pannud.. :thumb:
Kui nüüd veel SID ja katkine udutuli ära teha, siis SAAB auto lausa korrasolevaks lugeda...
Muide, 9-5 eesmine udutuli EI OLE sobiv 9-3 -le :eureka:
Selle aja jooksul on autoga ühtteist toimunud.
Esmalt tabas vaesekest tõsine haigushoog, mis lõpuks koomasse langemisega päädis - diagnostikud siin ja seal kahtlustasid juba kõrgsurvepumpa, mis lõpuks lausa ära sai tellitud. Õnneks oli probleem siiski lihtsalt juhuste kokkulangemises, voolikus ja eelsüüteküünlas, juba mõttes autole kulutatud raha eest sai Saabi hoopiski parendatud.
Uuele esiklaasile ja tulekojamehe kaadervärgile lisaks sai Eberspächeri lisasoojendi konverditud parkimis-eelsoojendiks.
Kahjuks pole nutune talv võimaldanud uuest vidinast täit rõõmu tunda, aga kui kuskil kuulete mõnd seisva mootoriga traktor - Saabi omaette nohistamas ja pahistamas, siis ilmselt on omanik soojenduse käima pannud.. :thumb:
Kui nüüd veel SID ja katkine udutuli ära teha, siis SAAB auto lausa korrasolevaks lugeda...
Muide, 9-5 eesmine udutuli EI OLE sobiv 9-3 -le :eureka:
Saabike värskelt "Troostitud".
Nüüd saab jälle auto ilma mäest allaveeretamiseta käima :thumb:
(kui starter voolu ei saa, siis ikka ei käivita ka :wall: )
.
Käike mõnusam vahetada, uus kastiõli abiks;
infoekraan on ka jälle informatiivne.
Naljakas, et 2a ja ~25 kkm Eestimaa teid ei ole veel veermikule mingit muljet avaldanud.
Nüüd saab jälle auto ilma mäest allaveeretamiseta käima :thumb:
(kui starter voolu ei saa, siis ikka ei käivita ka :wall: )
.
Käike mõnusam vahetada, uus kastiõli abiks;
infoekraan on ka jälle informatiivne.
Naljakas, et 2a ja ~25 kkm Eestimaa teid ei ole veel veermikule mingit muljet avaldanud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Algselt postitas: Tan
Naljakas, et 2a ja ~25 kkm Eestimaa teid ei ole veel veermikule mingit muljet avaldanud.
Tuleb rohkem sõita nii maal kui linnas:) Ma olen aasta ja ühe kuuga ~50 kkm läbi ajanud. Õõtshoovad on vahetatud, tagasilla puksid peagi vahetusse.
Algselt postitas: rantto
...
Tuleb rohkem sõita nii maal kui linnas:) Ma olen aasta ja ühe kuuga ~50 kkm läbi ajanud. Õõtshoovad on vahetatud, tagasilla puksid peagi vahetusse.
50kkm aastas teeks väga umbkaudu arvutades linna-maad pooleks ja iga päeva peale võrdselt jagades aasta keskmiseks 2.5 tundi päevas ehk rohkem kui terve kuu aasta kohta.
Ma ei raatsiks küll sellist aega iga päev roolitaha jätta, isegi kui seda aega üle oleks :P
Ehk nagu ettevõtjast sõber ütles, ma sõidan parem Tallinna rongiga, sest ma olen endale liiga kallis autojuht
Väike värskendus. 180k täis.
Vahepeal on juhtunud niipalju, et kivi saanud esitule klaasi sain vahetatud (ainult suunaka poolset klambrit panema ei hakanud..) Huvitav, et karbist tuli laterna klaas vale poole alumise tihendiga...
Ülevaatus sai ka kenasti tehtud, ainult õõtsa esimesed puksid tunnistati väsinuteks (on tunda ka juba, aga hoolduse aeg peagi tulekul).
Muus osas mingit lagunemist märgata pole. :thumb:
Vahepeal on juhtunud niipalju, et kivi saanud esitule klaasi sain vahetatud (ainult suunaka poolset klambrit panema ei hakanud..) Huvitav, et karbist tuli laterna klaas vale poole alumise tihendiga...
Ülevaatus sai ka kenasti tehtud, ainult õõtsa esimesed puksid tunnistati väsinuteks (on tunda ka juba, aga hoolduse aeg peagi tulekul).
Muus osas mingit lagunemist märgata pole. :thumb:
...märgata tõesti ei olnud...natuke kuulda juba oli..
Master Trionicu kirjeldusel asendas üht esimest laagrit peotäis rauapuru :wall:
Tänu Saabijumalale, et mõnel möödasõidul ratas autost ei irdunud..
Uued õõtsad, laager jms kola, hoolduse arve viiekohaline .. selline see elu on.
Aga kolinaid ja õõtsumist on ka hulka vähem nüüd.
Master Trionicu kirjeldusel asendas üht esimest laagrit peotäis rauapuru :wall:
Tänu Saabijumalale, et mõnel möödasõidul ratas autost ei irdunud..
Uued õõtsad, laager jms kola, hoolduse arve viiekohaline .. selline see elu on.
Aga kolinaid ja õõtsumist on ka hulka vähem nüüd.
Vahepeal jälle autot natuke putitatud.
Nädalase seismise järel otsustas masin, et pärast tundi parkimist enam korralikult käima ei läheks hea meelega, kui just parkides nina allapoole pole ja paak silmini täis..
Vaakumvoolikud vahetatud, selles asi ei olnud.
Troostiti pumba nurka - ei aidanud (mootor sõites sai justkui natuke vaiksem)
Jassi autotuba avitas (soovitan traktoristidele !) - miskised pihusti tihendid olid kustunud.
Ootan põnevusega külmemaid ilmu, äkki leidis töö käigus lahenduse ka varasem külmaga raskema käivitumise teema. Tundub aga veel, et minek on nüüd mahedama häälega ja vist ka äkilisem.. tore, kui niipalju kärbseid ühe korraga sai ..
Nädalase seismise järel otsustas masin, et pärast tundi parkimist enam korralikult käima ei läheks hea meelega, kui just parkides nina allapoole pole ja paak silmini täis..
Vaakumvoolikud vahetatud, selles asi ei olnud.
Troostiti pumba nurka - ei aidanud (mootor sõites sai justkui natuke vaiksem)
Jassi autotuba avitas (soovitan traktoristidele !) - miskised pihusti tihendid olid kustunud.
Ootan põnevusega külmemaid ilmu, äkki leidis töö käigus lahenduse ka varasem külmaga raskema käivitumise teema. Tundub aga veel, et minek on nüüd mahedama häälega ja vist ka äkilisem.. tore, kui niipalju kärbseid ühe korraga sai ..
pihustite tihendid ka meil nüüd riiulikaubana olemas(jutt siis 2,2d)..suht tüüpiline viga ja kontroll ei võta kaua aega:)
jassis on tõepoolest kõva tegija, kes ka meid tüüpvigadest informeerib ja omamoodi koolitab diislimaailma võludemaal:P
jassis on tõepoolest kõva tegija, kes ka meid tüüpvigadest informeerib ja omamoodi koolitab diislimaailma võludemaal:P
Loodame et Sinu uueks valikuks on jälle SAAB. Ei saa märkimata jätta Sinu antud lubadust säänsel juhul klubi liikmeks astuda :)
Jõudu, edu ja muretuid kilomeetreid ka klubiliikmele Kunn, kes on tänasest selle auto uus omanik! :drink:
(ja teeb loodetavasti varsti uue teema kasutajate autode rubriiki või jätkab olemasolevat)
Seniks lukustame selle teema..
Jõudu, edu ja muretuid kilomeetreid ka klubiliikmele Kunn, kes on tänasest selle auto uus omanik! :drink:
(ja teeb loodetavasti varsti uue teema kasutajate autode rubriiki või jätkab olemasolevat)
Seniks lukustame selle teema..