Saab 9-3 Coupe, 2000a. 113kw -müüdud-
Postitatud: E Juun 19, 2017 17:39
Terekest kõigile.
Saabi lugu peaks alustama sellest, et olen enamus ajast omanud autosid mis pole väga levinud Eestimaal. Eelmine oli Proton Satria, kui see oluline on. Protonile sõideti küljelt sisse ja läks mahakandmisele.
Märtsis leidsin Soov-ist ühe pildiga lakoonilise kuulutuse: müüa Saab. Pildilt oli aru saada, et on kolmeukseline. Kiire kõne ja sai vaatamine kokkulepitud.
Esmane vaatepilt oli üsna kehva. Kohe silmajäänud vead: kapotialune õline, mootorituli põles, sumbuti pooleks, käsipidur puudus, esiklaas väga täkeid täis, salong räpane, käigukangi nupp katki/lahti, sid displeil olid alles mõned täpid. Proovisõidul selgus, et alla on pandud liiga kõrged rehvid (rattad käisid koopasse pööramisel)
Plussid minu jaoks: mootor käis ühtlaselt, kere nägi hea välja, üsna vähe levinud masin, ülevaatus kehtis veel 2 kuud. Ja loomulikult see edasiminek, tegi rõõmsaks. Veidi kauplemist ja 450.- oligi minu oma.
Pilt peale ostmist:
Pestud masin ka:
Praeguseks tehtud asjad:
- Kõigepealt sai tehtud mootoripesu, et leida õliuputuse põhjus.
Esimene ja peamine põhjus oli katkine roolivõimu survevoolik. Lahenduseks Baltflex, 50.- uus voolikujupp toru külge ja siiani peab.
Teine ja kolmas põhjus klapikambrikaane tihendi vahelt ja karteri tihendi vahelt. Sai vahetatud ja korras. Ühtlasi sai puhastatud tuulutus ja õlisõel. Nüüd on selgunud veel üks lekke koht, õlifiltri kinnituse vahelt. Sellega tegeleb järgmise õlivahetuse ajal. Selle töö käigus murdus ohtralt polte, mis keeldusid lahti tulemast aga tulemus sai hea.
- Järgmine mure pidurid, kõik kettad ja klotsid sai uued pandud. Kallis ei olnud Opel vectra ikkagi
- Sumbuti jätsin sama, karteri ära võtmiseks tuli niikuinii alt ära võtta sai kokku keevitada.
- Displeiga oli lihtne, hiinast uus lintkaabel. Youtubes olid head videod kuidas teha ja esimesel katsel sain korda.
- Mootri tule põlemise põhjuseks oli sissetuleva õhu temp andur vms. E-bays koos saatmisega ~54.-
- Armatuuris põles ainult 2 pirni. Lahti võtmine oli suht lihtne aga kokkupanek on paras ikaldus. Kuna rool sai ka maha võetus siis vahetasin selle ka ära, vist sai 9-5 oma aga sobis hästi. Vanal roolil oli kate peal lahti.
- Käigukangi nupp sai pandud ka vist 9-5 oma, üleni nahast, mitte pealt plast kopsikuga.
- uued märgid e-bayst ette ja taha.
- minu arvates ilusamad originaal 16 valuveljed lammarist, uued 205/50 rehvid ka.
- Parem tagumine koopa äär oli roostes. Töö käigus selgus, et sinna on kunagi paugu saanud ja veidi kehvalt oli taastatud. Leidsin ühe toonor kere millelt sai vajaliku plekitüki välja lõigata ja asendada. Ühtlasi värviti ka kapott. Paar pilti:
Asjad mis vajaksid veel tegemist:
- AC pumpalt on rullik ära võetud, mis veel puudu ei tea. Peaks korda tegema.
- Lõdvikud on vaja ära vahetada, otsin võimalust kõik silikoon voolikute vastu vahetada.
- Salong vajab korrastamist, kas just nahksisu aga keemiline puhastus ja korralikud istmekatted.
Lõpetuseks mõned pildid ka hetkeolukorrast.
Auto liigub enamus aega Tartus.
Lisatud failid
Saabi lugu peaks alustama sellest, et olen enamus ajast omanud autosid mis pole väga levinud Eestimaal. Eelmine oli Proton Satria, kui see oluline on. Protonile sõideti küljelt sisse ja läks mahakandmisele.
Märtsis leidsin Soov-ist ühe pildiga lakoonilise kuulutuse: müüa Saab. Pildilt oli aru saada, et on kolmeukseline. Kiire kõne ja sai vaatamine kokkulepitud.
Esmane vaatepilt oli üsna kehva. Kohe silmajäänud vead: kapotialune õline, mootorituli põles, sumbuti pooleks, käsipidur puudus, esiklaas väga täkeid täis, salong räpane, käigukangi nupp katki/lahti, sid displeil olid alles mõned täpid. Proovisõidul selgus, et alla on pandud liiga kõrged rehvid (rattad käisid koopasse pööramisel)
Plussid minu jaoks: mootor käis ühtlaselt, kere nägi hea välja, üsna vähe levinud masin, ülevaatus kehtis veel 2 kuud. Ja loomulikult see edasiminek, tegi rõõmsaks. Veidi kauplemist ja 450.- oligi minu oma.
Pilt peale ostmist:
Pestud masin ka:
Praeguseks tehtud asjad:
- Kõigepealt sai tehtud mootoripesu, et leida õliuputuse põhjus.
Esimene ja peamine põhjus oli katkine roolivõimu survevoolik. Lahenduseks Baltflex, 50.- uus voolikujupp toru külge ja siiani peab.
Teine ja kolmas põhjus klapikambrikaane tihendi vahelt ja karteri tihendi vahelt. Sai vahetatud ja korras. Ühtlasi sai puhastatud tuulutus ja õlisõel. Nüüd on selgunud veel üks lekke koht, õlifiltri kinnituse vahelt. Sellega tegeleb järgmise õlivahetuse ajal. Selle töö käigus murdus ohtralt polte, mis keeldusid lahti tulemast aga tulemus sai hea.
- Järgmine mure pidurid, kõik kettad ja klotsid sai uued pandud. Kallis ei olnud Opel vectra ikkagi
- Sumbuti jätsin sama, karteri ära võtmiseks tuli niikuinii alt ära võtta sai kokku keevitada.
- Displeiga oli lihtne, hiinast uus lintkaabel. Youtubes olid head videod kuidas teha ja esimesel katsel sain korda.
- Mootri tule põlemise põhjuseks oli sissetuleva õhu temp andur vms. E-bays koos saatmisega ~54.-
- Armatuuris põles ainult 2 pirni. Lahti võtmine oli suht lihtne aga kokkupanek on paras ikaldus. Kuna rool sai ka maha võetus siis vahetasin selle ka ära, vist sai 9-5 oma aga sobis hästi. Vanal roolil oli kate peal lahti.
- Käigukangi nupp sai pandud ka vist 9-5 oma, üleni nahast, mitte pealt plast kopsikuga.
- uued märgid e-bayst ette ja taha.
- minu arvates ilusamad originaal 16 valuveljed lammarist, uued 205/50 rehvid ka.
- Parem tagumine koopa äär oli roostes. Töö käigus selgus, et sinna on kunagi paugu saanud ja veidi kehvalt oli taastatud. Leidsin ühe toonor kere millelt sai vajaliku plekitüki välja lõigata ja asendada. Ühtlasi värviti ka kapott. Paar pilti:
Asjad mis vajaksid veel tegemist:
- AC pumpalt on rullik ära võetud, mis veel puudu ei tea. Peaks korda tegema.
- Lõdvikud on vaja ära vahetada, otsin võimalust kõik silikoon voolikute vastu vahetada.
- Salong vajab korrastamist, kas just nahksisu aga keemiline puhastus ja korralikud istmekatted.
Lõpetuseks mõned pildid ka hetkeolukorrast.
Auto liigub enamus aega Tartus.
Lisatud failid