Saab 9-3 Coupe 2.0turbo Raudsepp

Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#51

T Sept 12, 2017 12:37

Raudsepp kirjutas:
T Sept 12, 2017 11:41
Kui nűüd täiesti aus olla siis ei julge kohe üldse neid saalesi maha kruttida. Aga muidu mul seda õiget padrunit ei olnud ja keerasin vanal mootoril tavalise padruniga saale poldid lahti sõbra soovitusel, on see väga hull süsteem? Ja mis niutonmeetriga pärast need poldid kinni keerata kui vaatangi mis seisus need on?
Hangi WIS endale, vanas foorumis kasutaja monsieurtaavi pani lingid, http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid280087
Sealt saad kõik NM ja muu vajaliku info
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#52

R Sept 15, 2017 11:32

Kus kandis sa oled, tule säreverre oktoobris hoolduslaupäevakule, saad oma muredele lahendused. Tööriistad asjad olemas.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#53

R Sept 15, 2017 12:55

Vast saab hakkama, täna õhtul või homme hommikul alustame mootori vahetusega.Auto viisime sleppis türilt kirna ja varsti läheb tegemiseks :) Ainuke imelik mure on see et kuidas kütusevoolikud sealt pihustite juurest lahti tulevad?Need seal niii tihkelt metalli toru küljes et sikutades ja väänates ei muutu muffigi.Ja kokkuvõtteks loodame et nädala pärast sõidab auto uuesti :) :)

Edit: hoolduspäevakule võiks sillastendi tulla küll
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 816
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#54

R Sept 15, 2017 13:33

Need on kiirühemdused, kuid kuidas neid lahti sai, seda ma ei oska täpselt öelda. Ma võtsin pihustilati koos oihustitega lahti ja tõstsin eemale, ei hakanud jebima
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#55

L Sept 16, 2017 0:05

Kunagi ammu sai japsytle lõpupütt pandud külge ja nüüd plaan 3tolline downpipe toru teha turbost.Väidetavalt pidi 10kw juurde tulema kui 3t ja ilma katita ja turbo hakkab 300pööret enne kerima.Homme uurin palju mustast metallist materjal maksma läheks ja siis otsustan kas teeb kohe ära selle või suristab lihtsalt toru vahele ja teeb hiljem 3downpipe süsteemi.

paar pilti ka

Pilt

Mõtleb kas suristada kinni see toru või ajab raha kokku 3t downpipe jaoks
Pilt
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 816
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#56

L Sept 16, 2017 0:14

Korras kati eemaldamine pole veel tulemust andnud, vähemalt originaal t25 turboga mitte. Jämedam downpipe veel aga väga minimaalne, turbo jääb piirama. 10kw kindlasti ei tule, spoolupi saad madalamale, jõudu tavaliselt juurde ei saa. Veendu et see japstyle piirama ei jää, tilluke sisend toru tundub olevat...
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#57

L Sept 16, 2017 0:19

saabu14jr kirjutas:
L Sept 16, 2017 0:14
Korras kati eemaldamine pole veel tulemust andnud, vähemalt originaal t25 turboga mitte. Jämedam downpipe veel aga väga minimaalne, turbo jääb piirama. 10kw kindlasti ei tule, spoolupi saad madalamale, jõudu tavaliselt juurde ei saa. Veendu et see japstyle piirama ei jää, tilluke sisend toru tundub olevat...
Aa selge, jätan meelde.Sinna japstyle otsa oli keevitatud jah mingi peenike toru aga selle lõikasime maha ja läks otse japstyle orig toru otsa mis oli otsast veidi jämedam.Aga kui kevadeni auto peab ja suremis märke veel välja ei näita siis plaan osta ühelt türi vennalt taastatud Garrett'i TB2810 koodiga turbo ja siis peaks asi uue softi ja asjaga sinna 200kw juurde minema?
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#58

E Sept 18, 2017 18:10

Uuel mootoril saaled ja keti kontrollisid üle ennem? Ma isegi ei hakkaks enne uut mootorit vahele istutama kui need vahetatud pole.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#59

E Sept 18, 2017 22:13

Kuna mul endal kodus tõstukit pole siis kodus eemaldasin kapoti alt kõik ebavajaliku ära ja ühendasin kõik juhtmed/voolikud lahti.Seejärel viisin auto sleppis sõbra juurde tõstukile ja seal kahekesi lasime mootori alla.Midagi keerulist otseselt ei olnud, sillatala,amordi,padjad lahti ja saigi alla lasta moto.Ja homme tegutseme edasi ja siis panen uut infot:

Pilt
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#60

R Sept 22, 2017 22:34

Asjalood suht kurvad...Ühesõnaga panime uue mootori peale, uus 5w30 õli ja filter otsa ja nii kui süüdet keerasin siis pill laulis nagu antsu viiul.Aga kõik asjad ei ole nii nagu peaks olema.Võib nüüd suht keeruline tekst tulla aga äkki keegi saab aru ja oskab diagnoosi panna neti teel :D

1)Totaalne valge suitsu pilv kui auto töötab,annad laba siis on terve hoov lihtsalt valget tossu täis
2)Kuskilt väljalaske juurest niriseb bensiini koguaeg välja kui auto töötab,(ühendasin kõige vasakpoolsema pihusti lahti ja enam ei tulnud kütet)
3)Kuna mul suur lõpupütt siis sinna sisse tekkis valget ollust.Valget värvi ja nagu mingi möks.

Homme proovin uut pihustit ja vaatan kas bensiini värgiga saab ühelepoole.Muidu tundub et õli ja tosooli ei kao. (jaa valge suits oli siis ka kui tosooli sees ei olnud ja kui auto 5sekiks tööle panin) Paar tuttavat rääkind et plokikaane tihend või klapisääre tihend läbi.

Kes vähegi midagi rääkida oskavad võiks aidata :)
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#61

L Sept 23, 2017 14:59

Asjalood sellised et uus pihusti ei aidanud.Vaatasin kõige vasakpoolsemat küünalt ja on täiesti ligumärg, silinder seest ka uputab bensu järgi.Kontrollisin sädet ja säde oli olemas.Nüüd ongi üks loogiline põhjus et seal silindris pole survet ja pauku ei käigi.....Sebin kompressioonimõõtja ja vaatame mida numbrid näitavad.Aga eluisu on küll otsas nüüd...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#62

L Sept 23, 2017 21:18

Asja hea pool on see, et tulevad kogemused!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
daags
Postitusi: 681
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto:

#63

L Sept 23, 2017 22:15

kui väga palju valget tossu, siis võib ka turbo laiali olla, kui aga lonkab, siis tühikäigu mootori ja esimese pihusti pistik vahetusse läinud- värvid erinevad, aga pistikud samad. Tõsta ringi ja vaata mis juhtub.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#64

P Sept 24, 2017 2:26

Oh jumalale tänu...Kui kasutaja daags poleks seda soovitust andnud siis ma ei tea mis ma teind oleks.......Poleks elusees seda viga avastand.Igatahes tühikäigumootori ja esimese pihusti pistikud ongi täpselt üks ühele ja need olidki vahetusse läinud.Nüüd kõik silindrid töötavad ja töötab nii nagu vaja.Kuna õhtu tuli kätte siis ei saand valge suitsu probleemi süveneda ehk seda uurib homme.Aga kokkuvõtteks tuhat tänu daagsile (Y)
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#65

P Sept 24, 2017 11:12

Lihtsalt tuleviku sooja soovitusena - alati tasub mootori iga silindri kompressioon ennem ära mõõta, kui sa seda mootorit otsustad peale panna. Pmst. laua peal saad ju starterile täkku anda ja kompressioonimõõtjaga silindrid üle käia. Aga õli peab mootoris olema, see on tähtis!

Lumivalge suits peaks olema jahutusvedelik, mis ära põleb. Ja sinine suits pigem turbo viga. Aga saa sa aru sellest toonist täpselt. Ma ostsin ka ühe doonoriks, mis sõitmise ajal oli ok aga kui oli seisnud ja kohapeal käima panid, siis oli metsaalune kui oleks sõjaväe suitsupomm sinna visatud.
Plokikaane vea korral viskab lisaks jahutusvee sattumisele põlemiskambrisse ka surve jahutussüsteemi - kas jahutusradikasse minevad lõdvikud lähevad "punni" ehk neisse tekib surve sisse ja raske kokku vajutada?
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#66

P Sept 24, 2017 19:43

Nii, lasime masinal vähe pikemalt töötada ja tulemused järgmised.Külmalt ei suitse ja kui soojemaks läheb siis tuleb valget suitsu ja lõpuks kui kauem töötand kohapeal siis tuleb sinakat rohkem.Plaan oleks muidu selline et näiteks kuskil töökojas lasta surve ära mõõta tosooli paagist.

Muidu üks tuttav ütles et see toss tavaline ja võib mingi kondents olla või bensiin mis sumpas on ja et esiosa kokku laduda ja linnapeal üks suurem ring teha ja siis vaadata kas suitseb või mitte. Aga muidu teine turbo ja plokikaan koos uue tihendiga on kodus olemas kui oleks vaja vahetada kummagit
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7180
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#67

P Sept 24, 2017 21:15

Meie, maamehed, maitseme sumpa otsast tilkuvat vedelikku. kui on nagu magus, siis selge, et jah, vedelik;
muidugi kui sul just puhas kaevuvesi vesi sees ei ole. teine variant, mootor tööle tühja jahutussärgiga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#68

P Sept 24, 2017 22:23

Asi selles ongi et pole ennem taolisi asju nuusutand ja pole kõige teravam pliiats selle asja poole pealt.Oskab veel keegi soovitusi homseks anda?
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#69

K Sept 27, 2017 20:09

Auto peaaegu kokku laotud et nädalavahetusel esimesed testiringid teha ja vaadata mis saba annab.Mootoriõli ja tosool normi valatud ja eks ole näha kas tasemed langevad või ei.Muidu mis käigukasti õli soovitatakse panna? Olen kuulnud et mineraalsed mootoriõlid nt 10w40 aga siis jälle üks sõber ütles et see liiga vedel et peaks mingi 75w90 olema.Ja juba olen välja googeldanud et kaks liitrit peaks seda minema kasti.
Kasutaja avatar
mihkel-m
Postitusi: 56
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#70

N Sept 28, 2017 23:19

Mina ostsin originaalõli, nt motonet pakub seda väga hea hinnaga: http://www.motonet.ee/et/toode/590044/G ... 8293165290
veldur
Postitusi: 218
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 01

#71

L Sept 30, 2017 12:35

Selle masina kastis on õli korduvalt vahetatud ja sisse on läinud GM kirjadega originaalõli.
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#72

P Okt 01, 2017 20:52

Veldur, tead selle auto täpsemat ajalugu? Muidu, kasti õli edukalt vahetatud kodus ja kõik sujus libedalt.Sai saabil nüüd ükspäev kõik vedelikdu normi valatud ja tehtud suured testiringid õhtul.Järgmine hommik vedelike kontrollides selgus et nii tosool kui õli on täpselt samas kohas nii nagu nad valatud said :). Nüüd juba paarpäeva möödas ja kõik on tibens tobens.Külmalt natuke suitseb aga nii kui juba pikem ots tehtud siis enam ei suitse.Kerge suitsu põhjuseks võis see ka olla et kui mul vahepeal esimene silinder ei töötand ja koguaeg uputas siis võis karterisse natuke seda bensiini tekkida ja see kaob ajapikku ära vast.Täna sai veel auto puhtaks pestud nii seest kui väljast ja nüüd hakkab raha koguma uue siduri jaoks mis on esmakorras vaja ära vahetada kuna praegune libiseb nii mis jube...

On plaan taastada siduriketas ja osta viggeni sidurikorv +tutikas survelaager.Siis peaks seda kremplit ilusti kinni hoidma, lugesin et ühel eesti kiiremail saabil oli samamoodi tehtud.Niiet kui kellegil viggeni sidurikorvi pakkuda siis u2u
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#73

T Okt 03, 2017 18:38

Pandud 9-3 viggeni sidurikorv tellima ja nüüd kogun vaikselt raha et uus survelaager ja sidur osta.Kas kellegil oleks muidu müüa 9-3 kulunut sidurit mida kellegil vaja pole? Laseks ära taastada ja vajadusel hiljem annan enda siduri vastu. Siis saan kiiremini vahetatud ühekorraga mitte ei pea vana sidurit maha võtma ja siis taastamisse viima.

Ja plaan sõber laupäeval rooli panna ja tulla oma saabiga säreverre hooldustalgutele.Enam ise ei kipu rooli kuna 18 on varsti uksetaga ja ei taha vahele jääda
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#74

T Okt 03, 2017 22:12

Ma vaatan oma ladudesse. Kaks sidurit ju juppeks võetud, üks turboka oma ja üks vabalthingav mootor, mõlemil olid heas korras sidurid. Kui leian üles, võtan Säreverre kaasa. Saad paari õlle eest omale.
Kasutaja avatar
Raudsepp
Postitusi: 161
Liitunud: K Juun 21, 2017 0:29
Asukoht: Järvamaa/Türi
Auto:

#75

T Okt 03, 2017 23:41

Sobib arvo92, taastamisse läheb nagunii kuna kui masin nüüd edukalt kevadeni kestab siis suurem vurr peale ja rõhk 1,4 peale ja kui saab juba 200kw mootorist kätte siis võiks ikka sidur kesta ka :) :D Aga need kõigest plaanid, oma asi kas keegi täide ka neid suudab viia. Ja üks huvitav asi veel mis tuttav leidis, nimelt samasi kupeesi eestis 21 tükki kokku.Aga palju nendest liikleb või seisab, seda ei tea...
Vasta