9-3 Monte Carlo 1999 B236R Kasparius

Suletud
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#1

E Aug 07, 2017 23:31

Aastake seda haruldust omanud ja eks mônigi on teda koos punasega Pelgulinnas tànaval seismas näinud.
Ise tôin Rootsist. Hàrral oli 2tk- üks megakorralik ja teine" talveauto". Ma tôin selle viimase.
Ostsin ta kuna neid on vaid 1500tk Soomes toodetud. Vähem kui Viggeneid ja TurboX-e.
Eestis sain oodata 2 nädalat enne kui arvele sain. Nimelt polnud tüübikinnitust:headbang:
Aastaga on parandatud ja värvitud detaile. Veel on vaja korrastada stangesid, need veidi kraabitud.
Auto tuli täidetud hooldusraamatuga ja hetkel on peaaegu 250 000km ees.

Paigaldatud:
17" Double spoke Y mustad veljed
Ivometsa Uretaanidega esisild
Double up rear arb
Madal vedru
Steering clamp and brace
Carbon dash
viggen clutch
Ilma balansskettideta hübriid 2.3
4.45 ülekandega käigukast 5k 100 kmh 2500rpm
Aux juhe
Boostikell
Upgrade kôlarid
Modifitseeritid ôhuboks
T7 bpc
Td04HL15
Aero intake pipe( thx Pootsman)
3"JT rv downpipe >decat>2.5 BSR( thx Saabu14jr)
Cr performance stage?
Jäigem mootoripadi ja käigukasti padi

Sidur on stokk ja hämmastavalt kannatas dünos korraks 420Nm ära ilma libisemiseta.
Graafik on rattast, igaüks mötleb ise millega korrutada, et vända jöudu teafa saada.
Tuleb tunnistada, et masinaga on lôbus, aga plaanis suurem T, 4.45 kast ja kangem sidur. Ja pidurid tuleb ka paremaks saada.... praegu ei saa pidama.
Kellale tuleb vahel 1.5bar ja hoiab kenasti 1.3-1.4 ja seda kerge susinaga:)
Selle turbo ja mootori komboga on suht lagi käes. Nüüd vaja midagi teravamat.
Viimati muutis kasparius, N Aug 08, 2019 1:49, muudetud 2 korda kokku.
Sent from my Monte Carlo using B236
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#2

T Aug 08, 2017 0:22

Olen mõned korrad kohanud ja mõelnud, mis see täpsemalt on. Ega sa sellega vist väga tagasi ei hoia :)
www.madalvee.com
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#3

T Aug 08, 2017 7:16

Uuuuhhhh....:love:

Kas seda 3000rpm juures olevat jõnksu on tunda ka reaalselt?

Jõulukingituse leiad endale siit see aasta http://turbomeck.se/node/198 :beer:
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#4

T Aug 08, 2017 8:35

See värv on selle autokuju puhul kõige ilusam värv. IMHO.
Olen korduvalt mõelnud, et võiks enda oma ära värvida just seda tooni aga eks ajaga olen ka halliga õppinud elama.

Vähemalt mina tunnetan, et selline masin on kurvilistel vankriteedel väga lõbus, sirget ja maaneed on igav tallata, tahab ikka pööret ja madalaid käike näha, siis on asjast asja ka.

Kui ma ei eksi, siis mälu järgi üks ägedamaid teid on Pärnu-Jaagupist Pööravere peale kuni Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteeni. Seal saad piduriõli kenasti keema ajada ja tsentrifugaaljõude nautida korralikult asfalteeritud vanal vankrtieel.

Jõudu.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#5

T Aug 08, 2017 8:37

Tagasi ma sellega ei hoia tôesti. Lôbus on.
Nagu ikka, süües kasvab isu.

Enne 3000 lasin ise gaasi lahti ja lasin rôhu 1.0 bar peale sest mul overshootis rôhk ja kui üle 1.5 läheb originaal map-iga on kuri karjas ja Trionic hakkab retardima kôike. Seega veidi pean vahel màngima. Ei teagi miks see on. Fuel cut on eemaldatud.kuskilt on rôhuleke ehk...

See 20 turbo on juba monster. Planeerin 19t ja mitte rohkem kui 240 kw. 500nm
Peab mootori enne lahti vôtma ja tihendid kôik vahetama. Sisse vôiks ka piiluda.
Juhitavuse osas ei ole ikka veel hea ja aero pidurikiti otsin.
Kui lajatab selga siis Mustamäe teel saab ikka vôimelda mônusalt.
Vbl peaks uuemate rehvidega proovima. Pirellid (ees) hakkavad 3mm-ni jôudma.

Kas 9000 kk sisu saaks kasutada 9-3 kasti sees? Ma otsin ikka seda 4.45 lôppülekannet. Oli 2.5 v6 900 ja tonnise vabalthingava peal. Kastikood algab FM51........
Lugedes mône kogemusi on ülekannete vahe nagu lpt peale laseks stage1 softi:)

Aga see 2.0 on ikka pöördemootor tôesti. Hakkab hilja liikuma ja jõud on kuni 6ni taga. Samas kui tahta on ikka väga öko maanteel ilma AC ta 6 sajale.
Talvel teen AC delete ära ja äkki võidan kaalus :) Seda ei kasuta üldse ja saab vähe suurem cooler.
Sent from my Monte Carlo using B236
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#6

T Aug 08, 2017 8:43

tonnisel on sidurivõll pikem, peab hakkama võllipealt käiguhammakaid ümber laduma. kas 9-5el sellise ülekandega kasti pole?
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#7

T Aug 08, 2017 8:43

Ei ole
Sent from my Monte Carlo using B236
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#8

N Aug 10, 2017 13:55

Tundub mõnus pill, mustamäe vahel ka juba paar korda silma jäänud, eks värv teeb oma töö. Spec suht sama nagu mul (15T, 3" dp, decat ja 2.5" edasi, mul veel suveks õhuvõtt stange taga), aga kuna minu originaalsidur on oma aja ära elanud, siis kahjuks t7 bpc ja remap alles ees. Hetkel ootan viggeni korvi ning kraabin muid juppe kokku. Tore lihtsalt näha mis see combo võimaldab. :thumb:

Jäigemad mootoripadjad on millised? Olen poole kõrvaga kuulnud, et tagumine padi asendatakse diisli omaga, aga kui mingist autokataloogist vaatasin neid patju, siis diislile näitas tagumist patja sama koodiga.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#9

N Aug 10, 2017 15:14

Tag Padi on disla oma ja tekitab värinat külmalt.
kàigukasti oma klaasiliimine:)
Sidur saab kohe rohkem vatti nende tôttu.
Sent from my Monte Carlo using B236
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#10

N Aug 10, 2017 15:58

Sel juhul olid kuuldused ikka õiged, peab ilmselt paremini otsima.
enrico
Postitusi: 275
Liitunud: P Mär 30, 2008 15:21
Asukoht:
Auto:

#11

N Aug 10, 2017 21:33

Väga hästi sobib OG 9-3-le Monte-Carlo kollane,Viggeni lightning blue sobib minuarust veel paremini.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#12

N Aug 10, 2017 23:38

Värvi peab ikka kiitma:)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#13

N Aug 17, 2017 11:55

Kellelgi t7bpc on laenata proovida Tallinnas ? Thx
Boostikõikumine tõenäoliselt sellest. Disconnected ei ole kõikumist
Või siis ikkagi wg...
Aga step by step
Sent from my Monte Carlo using B236
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#14

N Aug 17, 2017 12:41

Mul mõned vedelevad...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#15

L Juul 06, 2019 12:23

Aeg liigub edasi ja pikalt oodanud NA 4.45 ülekandega käigukast ja ilma balanssketita 234 mootor on nüüd peale saanud tänu Saabu14jr-le.
Sebastianilt soft ka.
Väände kinni hoidmise jaoks ka Viggeni sidur.
Kuna mootoris on uued jupid seees siis käib algul suts raskelt.
Tänu bal keti puudumisele on alates 2k rpm keres selline värin nagu racecaril olema peab :) igapäevaselt ei jaksa sellega küll sõita.
Esimene käik on väga lühike ja linnas saab 4-5 ndaga sõidetud. Maanteel on üks-kaks käiku selgelt puudu. 110 gps 2800rpm
Kolmanda käiguga saabub pidamine.
Aga see vääne ja kogu aeg jõu olemasolu on äge , seda mida tahtsingi. Nagu turbodiisel ärkab väga vara.
234 mootoriga 15t turboga saab õhk väga kiirelt otsa. Peale 5000 on suht surm. 0.8 bar
Suvi sõidan mootorit sisse ja suuremat turbot ei otsi.
Sellega seoses ei ole nagu väga ühest arvamust kuidas sissesõitu teha. Mõni räägib et ühtlane kiirus on sissesõidu surm, teine jälle vastupidi.
500km on sõidetud ja õli tase on läinud alla minimumi kas see on ok, ma ei tea.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

L Juul 06, 2019 12:29

Kui racing mootorit ehitada, siis tuleb juba juppe kokku pannes anda asjadele suuremad lõtkud, et seda 10000 km, sissesõitu tegema ei pea. nii kolvidele kui ka saaledele/ vändale antakse suurem, no sissesõitnud mootori tolerants. Sõida sisse kuidas tahad aga ära grammigi piina. eriti esimesed 500 km , siis õlicvahetus ja siis kuni 2000 km, siis taas. Hoia......,kannatust, mis muud
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

L Juul 06, 2019 12:55

Seda värinat niiväga balanssketi puudumise kaela ei ajaks. Ikka see propartsi praak diiselmootori padi mis on jäigem kui uretaan padi... balanssketi puudumine nüüd lihtsalt annab tunda rohkem kui pehmema padjaga annab.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#18

L Juul 06, 2019 13:54

Vana mootoriga sama padjaga ei värisenud nii hullusti.
Seega jään bal keti juurde
Sent from my Monte Carlo using B236
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#19

R Jaan 29, 2021 22:56

Müüki läheb see kollakas nostalgia
Sent from my Monte Carlo using B236
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#20

T Nov 02, 2021 6:07

müüdud foorumlasele
Sent from my Monte Carlo using B236
Suletud