Saab 9-3 Cabrio UK, 1999, overspeed

saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#51

T Okt 09, 2018 0:31

Tobe soovitus, kuid küünlad ikka vahetatud ja ôige sädevahe?
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#52

T Okt 09, 2018 1:26

saabu14jr kirjutas:
T Okt 09, 2018 0:31
Tobe soovitus, kuid küünlad ikka vahetatud ja ôige sädevahe?
Jah ikka, esimese asjana.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#53

T Okt 09, 2018 11:12

Talveks panin sisse uue öli ja ölifiltri.
Kilometraaž pole suurt midagit, kuid loputan tasapisi mootorit niimoodi puhtaks. Eelmisest vahetusest 500 km söitu ja öli oli päris must juba.
Reguleerisin käsipiduri klotsid ja trossid:

01 Adjusting the hanbrake shoes.pdf
(40.95 KiB) Allalaaditud 180 korda
02 Adjustment of the cable adjuster.pdf
(27.9 KiB) Allalaaditud 177 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#54

T Okt 09, 2018 23:05

overspeed kirjutas:
E Okt 08, 2018 22:06
saabu14jr kirjutas:
E Okt 08, 2018 19:49
Ahaa, lugesin valesti, arvasin et vahetasid originaali pioneeri vastu, siis tasub uurida kas sul üldse ukses kõlarid on. Valgustusega vaata sisse, kui kôlarit ei mârka siis pole mótwt otsida ka vóimendi juhet :)
Homme uurin.
Uurisin siis asja.
Alustasin makitagusega:

2018hoole 015.jpg
2018hoole 015.jpg (322.27 KiB) Vaadatud 11140 korda


Ei leidnud ma sealt mitte seda vöimendi juhet makki, ega vöimendit. Leidsin aga mingi pistiku mis ma ei tea mis on ...

2018hoole 016.jpg
2018hoole 016.jpg (277.83 KiB) Vaadatud 11140 korda


... ja vöimendi juhtmed.

2018hoole 017.jpg
2018hoole 017.jpg (268.1 KiB) Vaadatud 11140 korda
Amplifier, audio system.pdf
(23.63 KiB) Allalaaditud 184 korda


Siis sikutasin mingist juhtmest mis seal olema ei pidanud, kätte sain mikrofoni juhtmega. Mis tarvis seda seal kasutati ei tea.

2018hoole 018.jpg
2018hoole 018.jpg (286.62 KiB) Vaadatud 11140 korda


Siis kontrollisin igaks juhuks ka uksepaneeli taha. Pole seal mingeid kölareid. Seega on mul manuali valikust nüüd Audio System No2, aga ilma CD-box-ta, mis on lisavarustusena saada.
Audio System No1 on kassett-makiga ja No3 on siis lisakölarite ja vöimendiga (köigil lisavalikuna CD-box).

System Overview Audio System 1.pdf
(50.12 KiB) Allalaaditud 184 korda
System Overview Audio System 2.pdf
(50.35 KiB) Allalaaditud 187 korda
System Overview Audio System 3.pdf
(61.85 KiB) Allalaaditud 210 korda
Viimati muutis overspeed, T Okt 09, 2018 23:53, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#55

T Okt 09, 2018 23:08

overspeed kirjutas:
E Okt 08, 2018 19:20
saabu14jr kirjutas:
E Okt 08, 2018 15:14
overspeed kirjutas:
P Okt 07, 2018 1:39

Hiljem avastasin, et esi-uste kölarid ei toimi. Samas ma ei tea, kas need ka Pioneermakiga toimisid, sest seda kasutanud ma pole. Hiljem uurin asja, kas üldse kölarid ustes reaalselt ka olemas on ja kui, siis kuhu signaal kaob.
Ei toimi veel ka antenni väljakerimine. Seda asja peaks ka uurima, kust oma signaali saab, kas mehhanism üldse töökorras jne. Kui kellelgi tuttav mure antenniga, andke teada, kergendab mul aega.
Antenni signaal on nö remote juhe makil(tavaliselt sinine) uuri et see oleks auto pistikuga ikka ühendatud( jäân vastuse võlgu milline juhe, kuid vana maki peal peaks skeem olemas olema)
Esiukse kõlarid toimivad lâbi eraldi vôimendi(maki taga must, ümmargune pistik) jârelturu makil sa seda vóimendit vist tööle ei saa, lihtsam panna kolmeribalised filtrid vahele ja vóimendi minema visata(loe mulle maha müüa :D)
Panin seda sinist seal tähele küll, läks makki pistikuga.
Maki taga pistikut ümmargust nägin ... arvasin et see on auto-telefoni jaoks. Pista sinna ei osand miskit, ei sobrand kättpidi armatuuris ka rohkem, et ümarat pistikut leida ... uurin uuesti. Küllapet järelturu makil (mille ma ju välja viskasin) seda siis ei kasutatud. Proovin originaalil taas ühendada.
Tänud info eest.
Too sinine juhe, mida silmasin, oli halvasti ühendatud pistikusse. Seekord tuli ta üldse lahti.

2018hoole 019.jpg
2018hoole 019.jpg (247.21 KiB) Vaadatud 11141 korda


Joonist uurides aga selgus, et see polegi antenni oma. Hoopis mingi EBUS2 , misiganes see on ?
Antenni juhe oli hoopis alumises pistikus ning must valge joonega.

2018hoole 020.jpg
2018hoole 020.jpg (246.69 KiB) Vaadatud 11141 korda


ps lahtise EBUS juhtme muidugit jootsin kinni kenasti ja isoleerisin.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#56

T Okt 09, 2018 23:12

Järjega siis pagaasnikusse antenni kallale.
Polster maha, et ligi pääseda:

2018hoole 021.jpg
2018hoole 021.jpg (267.83 KiB) Vaadatud 11139 korda


Kohe nägin ka, miks mul pagass märg seest oli. Vihmavee äravooluvoolik ei olnud oma pesas enam, vaid lihtsalt pagassi:

2018hoole 022.jpg
2018hoole 022.jpg (310 KiB) Vaadatud 11139 korda


Natukse ringivaatamist ja kohe näha, kus ta tegelt käima peaks:

2018hoole 023.jpg
2018hoole 023.jpg (333.3 KiB) Vaadatud 11139 korda


Sellel äravooluaval on teine koht ka, mille tarvis, ei tea.

2018hoole 024.jpg
2018hoole 024.jpg (292.33 KiB) Vaadatud 11139 korda
2018hoole 025.jpg
2018hoole 025.jpg (270.96 KiB) Vaadatud 11139 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#57

T Okt 09, 2018 23:14

Pagassis seal nurgas on kaks pistikut ootel valmidusega.

2018hoole 026.jpg
2018hoole 026.jpg (263.12 KiB) Vaadatud 11138 korda


Üks peaks olema CD-box'i jaoks ...

2018hoole 027.jpg
2018hoole 027.jpg (272.27 KiB) Vaadatud 11138 korda


... ja teine arvan et on haagise-pistiku oma, nagu 9-5'l on.

2018hoole 028.jpg
2018hoole 028.jpg (247.8 KiB) Vaadatud 11138 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#58

T Okt 09, 2018 23:45

Antenni küljest vöttes oli kohe ka aru saada, et see on varemgit maha vöetud.
Läbiviigu mutril on torul keere viltu peale keeratud.
Raamiküljes olevad kruvid olid lahjalt kinni.
Läbiviigu augul on värv vigastatud ja avapealne kumerus valekujuliseks pressitud (lamedaks), tagasipannes tuleb silikooniga aidata, sest vaheplastiku O-röngas enam köikjalt plekki ei ulatu puutuma, kuna on ju kumera kujuga.

Antenni pistik on kahe +12V juhtmega, massi saab kerest. kontrollisin pistikut. Pidev +12V olemas, impulss +12V olemas kui raadio sees. Edasi siis viga antennist endast otsima.

Kontrollisin antenniajami mootorit ennast, voolud otse peale ... toimib. Antennil küll hülss-torud kinni oksideerunud ja ei liigu öieti, kuid mootor korras.
Antennil oli veel viga see, miks ta ühtki piuksu originaalpistikuga ei teinud, et juhtrelee saab oma massi ühe kruvikinnituse kaudu, kuid see oli nii roostes, et ei andnud ühendust.

Et antenn täiesti takistusvabalt jooksma saada, ilma et seal miskit üle praksuks sees, vötan ta hiljem "legoks lahti". Poleerin hülsid, kontrollin juhtsiini. Ehk saan niimoodi korda, et ta täispikkuses taas söitma hakkab.
Kui ei önnestu korda saada, siis vaatab, kas "pulli pärast" muretseb uue vöi asendab mittesöitvaga.

Antenna Viggen.pdf
(31.09 KiB) Allalaaditud 195 korda


Homme siis esiamordi vahetus:

Front damper MacPherson remfit.pdf
(155.54 KiB) Allalaaditud 180 korda
Arrogance diminishes wisdom !
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#59

K Okt 10, 2018 0:40

Esiukse kõlariteks sobivad otse 9-5 kõlarid ning toimima saad need ajada ka 9-5 võimendiga. Mina kiskusin lammutatavalt 9-5lt pioneeri võimendi maha koos poole juhtmestikuga mille ehitasin iso pistikutega vajadusel eemaldatavaks. 4 juhet(esimesed ja tagumised kõlarid) tulevad makist võimendisse. Võimendist neli lähevad iso pistikuga auto poolsesse kõlari juhtmestikku ning neli juhet siis keskkonsoolis olevasse esiukse kõlari pistikusse. Kõlarid saab ka asendada 9-5 harman kardoni süsteemi omaga. Kõigil pistikud samad. Mina kinnitasin võimendi sinna kus originaal esiuste oma kinnitus.

Antenniga soovitan uue vitsa osta( tuleb koos terve teleskoop osaga) ca20-30 eurot maksab saabiantis
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#60

K Okt 10, 2018 20:53

saabu14jr kirjutas:
K Okt 10, 2018 0:40
Esiukse kõlariteks sobivad otse 9-5 kõlarid ning toimima saad need ajada ka 9-5 võimendiga. Mina kiskusin lammutatavalt 9-5lt pioneeri võimendi maha koos poole juhtmestikuga mille ehitasin iso pistikutega vajadusel eemaldatavaks. 4 juhet(esimesed ja tagumised kõlarid) tulevad makist võimendisse. Võimendist neli lähevad iso pistikuga auto poolsesse kõlari juhtmestikku ning neli juhet siis keskkonsoolis olevasse esiukse kõlari pistikusse. Kõlarid saab ka asendada 9-5 harman kardoni süsteemi omaga. Kõigil pistikud samad. Mina kinnitasin võimendi sinna kus originaal esiuste oma kinnitus.

Antenniga soovitan uue vitsa osta( tuleb koos terve teleskoop osaga) ca20-30 eurot maksab saabiantis

Tänud ülevaatliku selgituse eest.
Kuid sellel auto pole plaanis hetkel mitte seda audiot juurde täiendada (uksekölarid + vöimendi + CD-box), olgugi et valmidus tal selleks olemas juhtmete näol. Hetkel jääb nagu on. Soov oli lihtsalt saada originaal makk-raadio.

Aga antenn oleks küll kena, kui korralikult sisse-välja söidaks. Selle varuosad tellisin Saabiantist, nagu soovitasid.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#61

R Okt 19, 2018 6:21

overspeed kirjutas:
P Okt 07, 2018 1:28
Avastasin ka, et suvega on pihta saanud esimene parempoolne amort, mis nüüdseks mahladest tühi. Vajab vahetust.

Kuna see esimene parempoolne amort otsad suvel on andnud ja pörkava nurgaga mitte söita ei soovi, siis vahetasin tolle amordi.
Ise-enesest keeruline pole, kui manual ees.

Front damper MacPherson remfit.pdf
(155.54 KiB) Allalaaditud 202 korda


Ketaspiduri koos plekiga jätsin (erinevalt juhendis kirjutatust) siiski külge, see vist eemaldatakse vaid kaalu kergenduseks alt äravötmise asjus.

2018hoole 030.jpg
2018hoole 030.jpg (276.74 KiB) Vaadatud 10983 korda
2018hoole 031.jpg
2018hoole 031.jpg (232.26 KiB) Vaadatud 10983 korda
2018hoole 032.jpg
2018hoole 032.jpg (293.01 KiB) Vaadatud 10983 korda
2018hoole 033.jpg
2018hoole 033.jpg (360.39 KiB) Vaadatud 10983 korda


Nüüd hea sujuv söita taas :)
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#62

R Okt 19, 2018 6:23

Oskab keegi öelda, mis pistik see pildil on, asub mul juhi-istme all niisama "tühjana" ja läheb kuskile istmesse, ma täpselt ei saandki aru kuhu ?
Ise pakuks, et iste on soojendustega, kuid autol puudub kaablistik ja lülitid vastava funktsiooni jaoks.

2018hoole 034.jpg
2018hoole 034.jpg (287.94 KiB) Vaadatud 10982 korda
Arrogance diminishes wisdom !
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#63

R Okt 19, 2018 7:20

OG 9-3l on tavaliselt valmidus ostmesoojenduseks olemas, kaku armaturist pimedad välja siis selgub tõde.
Seal võiks olla roheline ja kollane pistik, lülitid külge ja olemas.
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#64

R Okt 19, 2018 19:17

rantto kirjutas:
R Okt 19, 2018 7:20
OG 9-3l on tavaliselt valmidus ostmesoojenduseks olemas, kaku armaturist pimedad välja siis selgub tõde.
Seal võiks olla roheline ja kollane pistik, lülitid külge ja olemas.
Eks ma uudishimust piilu sinna pimedate taha, kuid arvan et seal pole juhtmeid, sest vaiba alt ma neid istme pistiku jaoks ei leidnud kokku ühendamiseks. Kas on eemaldatud, kuskile väga kaugele jäetud vöi pole plaanitudki. Kes siis talvel ikka kabrioga söidab :P
"Ühesönaga" ... eks ma selle istmesoojendite pilguga vaata järgmine kord, kui autoga garaazis.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#65

R Okt 26, 2018 2:23

Udutuled reguleerisin ka löpuks öigeks, kui lüliti öige sain:

saabudu01.jpg
saabudu01.jpg (46.11 KiB) Vaadatud 10842 korda

Fog light adjustment.pdf
(38.82 KiB) Allalaaditud 179 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#66

R Nov 02, 2018 23:34

Olles saanud uue antenni teleskoobi koos hammasvööga kätte, oli aeg asuda seda lahti vötma.

antenn 01.jpg
antenn 01.jpg (255.17 KiB) Vaadatud 10565 korda


Peale esimese kaane eemaldamist sain aru, et ka see detail on varem lahti käinud, üks seib pole mitte originaal seal:

antenn 02.jpg
antenn 02.jpg (298.19 KiB) Vaadatud 10565 korda


Vana siini hammasvööd vaadates, ei paistnud see mitte nii kulunud olema:

antenn 03.jpg
antenn 03.jpg (279.62 KiB) Vaadatud 10565 korda


Kui olin köik pöördmehhanismi eemaldanud oli ka aru saada, miks ta öieti ei töötanud. Lihtsalt kuivanud määret ja muud setet täis ... liialt kuiv ja raske oli see talle:

antenn 04.jpg
antenn 04.jpg (320.2 KiB) Vaadatud 10565 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#67

R Nov 02, 2018 23:42

Tegin köik kenasti puhtaks, määrisin teflon öliga ja panin taas kokku:

antenn 05.jpg
antenn 05.jpg (337.37 KiB) Vaadatud 10564 korda


Kuna toru otsa keere oli kiiva keeratud ja vigastatud eelmise omaniku poolt, pidin selle taastamiseks poest muretsema M12x1,0 tihe-keerme-löikaja. Nii sain keerme korda ning mutter taas vabalt peale keeratav:

antenn 06.jpg
antenn 06.jpg (339.94 KiB) Vaadatud 10564 korda


Uue teleskoobiga oli kaasas selline lühike viimane jupp, seda ma vanalt antennilt ei leidnud. Uurisin ja puurisin sinna alumiinium toru sisse, et äkisti on kinni jäänud sinna, kuid mida pole seda pole.
Paistab, et see peab kinni pookima tolle plast-toru, mis käib alumiiniumtoru sees ja on möeldud sissesadanud vee ärasuunamiseks mehhanismi drenaazi ossa:

antenn 07.jpg
antenn 07.jpg (287.75 KiB) Vaadatud 10564 korda
antenn 08.jpg
antenn 08.jpg (278.62 KiB) Vaadatud 10564 korda


Panin köik taas kokku. Alumiiniumtoru kinnitused jätsin esialgu lahti.
Kui olin antenni-mehhanismi tagasi omale kohale pannud, kus ta pole plekist läbiva ava suhtes mitte 90 kraadi,

antenn 09.jpg
antenn 09.jpg (301.99 KiB) Vaadatud 10564 korda


pöörasin alumiiniumtoru vastava nurga alla, et selle plekialune ots auto pleki suhtes paremini sobiks/toetaks. Alles siis fikseerisin alumiinium-toru antenni-mehhanismi-korpuse külge kahe selleks ettenähtud kruviga kinni.
Pealiskork küll ei ole pleki suhtes risti, kuid nii sobis/istus ta köige paremini. O-ringi aitasin tihendada läbipaistva silikooniga:
Ja toimib taas: video

Auto sai 2. ölivahetuse mootorile (loputus), vaha ja nahksisu hoolduse, ning läks talvegaraaži ää.
Viimati muutis overspeed, E Mär 18, 2019 4:34, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
crimson
Postitusi: 7
Liitunud: R Nov 16, 2018 13:59
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 2.0T 1999

#68

P Nov 18, 2018 11:39

Hea töö antenniga. Tuleb ka oma autol see tegemine ette võtta.
DIY
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#69

E Apr 08, 2019 12:04

Ilmad läksid soojemaks, ajasin auto garaazist välja, et jätkata mootori pööretehoidmise (tühikäik ja konstantsed pöörded koormuseta) tuterduse veaotsingut.

2019 kevad.jpg
2019 kevad.jpg (296.09 KiB) Vaadatud 9860 korda



Pooleli jäi eelmine aasta see lamda juures.
Ennem pisut ringi söites, suri ikka suht tihti ristmikule lähenedes (kui jala gaasipedaalilt vötan ja pidurit vajutama hakkan) välja. Tüütu.
Paigaldasin uue O2 anduri (lamda). Autol on Trionic 5 ühe lamda anduriga ennem katalüsaatorit.


O2 sensor 01.jpg
O2 sensor 01.jpg (243.98 KiB) Vaadatud 9860 korda



Pildil on näha ka lamda vötmele tehtud tugevdusvöru. Kui kunagi originaalandurit lahti keerata üritasin, siis hakkas padrun löhe töttu läbi painduma, niivörd kinni oli see originaalandur. Tol korral panin talle peale voolikuklambrid, et laialipaindumist peatada. Vöru tundus mugavad, sai muidugit kindlasti liialt paks, kuid oli sellises välisläbimöödus toorik riiulist vötta, millel sisemööt vaid pisut treida vaja oli.

Uus andur läks paika ja kinni 55 Nm.


O2 sensor 02.jpg
O2 sensor 02.jpg (245.59 KiB) Vaadatud 9860 korda



Probleemi see otseselt aga ei lahendanud, eksisin. Niipalju vaid muutus, et ristmikul välja enam ei sure, kuid tühikäigul aeg-ajalt käib tuterdus läbi ikka.
Jätkan nuputamist, küsida suuliselt pole eriti kelleltki.

Trionic T5 Main components.pdf
(57.05 KiB) Allalaaditud 149 korda
Trionic T5 sys overview.pdf
(103.89 KiB) Allalaaditud 152 korda
Viimati muutis overspeed, E Apr 08, 2019 12:36, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#70

E Apr 08, 2019 12:35

Kui auto soetasin, oli odomeetril ca 141'000 km ja spidomeeter näitas pea-aegu öiget kiirust. Läbisöit väikse töusuga oli ka Eesti mnt lehel ÜV ajal kirja pandud vastavalt.

nokitsen 02.jpg
nokitsen 02.jpg (214.32 KiB) Vaadatud 9854 korda


Nokitsesin ringi Tech2-ga, sobrasin köikides menüüdes kus julgesin.

nokitsen 01.jpg
nokitsen 01.jpg (206.88 KiB) Vaadatud 9854 korda


Avastasin järsku MIU (Main Instrument Unit) sektsioonis programmeerimise koha, mida ka kohe näppisin edasi.

nokitsen 03.jpg
nokitsen 03.jpg (192.09 KiB) Vaadatud 9854 korda
nokitsen 04.jpg
nokitsen 04.jpg (195.04 KiB) Vaadatud 9854 korda


Ning kui valmis sain, oli autoga garaazis seistes niikuitnaksti juurde söidetud ca 80'000 km.

nokitsen 05.jpg
nokitsen 05.jpg (212.47 KiB) Vaadatud 9854 korda


Poleks selle peale tulnudki, et odomeeter alles miilides oli. Järgmine kord proovin korra, kuidas US vöi UK turu puhul spidomeeter näitab, kui talle öiges möödus rehvid alla öelda. Kas numbrid spidomeetril näitavad siis vastavalt miili/tunnis, kuna taustal puudub ju topeltnumbristik (km/h ja pisemalt miili/h ... vöi vastupidi, oleneb autost). Eeldan, et kuna spidomeeter on digitaalselt programmeeritav, siis need numbrid peaks näitama lihtsalt miili/h. Kui nii, kuidas siis sai odomeeter olla miilides ja spidomeeter km/h ... Manual rehvisuuruse numbriga (seda numbrit ma enam ei näinud, kui ringiprogrammeerinud olin, sest see läks vaikimisi minema).
Vöib täitsa isegi "müügitrikiks" nimetada, kui niimoodi meelega tehtud oli.

Järgmine kord kui ülevaatusele läen sügisel, pean laskma kirja panna märkustesse, et odomeeter muudetud miilidest kilomeetriteks. Muidu on mnt.ee ajaloos veidi imelik, kus aastaga järsku 80'000 km söitsin.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#71

E Apr 08, 2019 12:47

Tekkis möned küsimused, kas keegi oskab vastata:

1) Mille pistik vöiks see olla (pildil), asub parema esimese tule taga ?

pistikud 01.jpg
pistikud 01.jpg (255.01 KiB) Vaadatud 9849 korda
pistikud 02.jpg
pistikud 02.jpg (254.25 KiB) Vaadatud 9849 korda


2) Mille pistik vöiks see olla, asub jahutusradiaatori peal paremal pool ?
V: Boost Pressure Control klapi oma.

pistikud 03.jpg
pistikud 03.jpg (215.18 KiB) Vaadatud 9849 korda
pistikud 04.jpg
pistikud 04.jpg (218.22 KiB) Vaadatud 9849 korda


3) Kus kohas sellel autol asetseb EVAP kanister ?
V: EVAP on parema esiratta kohal, tiiva taga. Kui logari eest ära võtad, siis on näha.


4) Kas "Boost Pressure Control valve" on see mehhaaniline turbo enda küljes ?
V: ei.
(Küsimus tekkis seetöttu, et kirjeldus on kolme vooliku ja elektrilise juhtimisega klapist, ma sellist aga ei leia, on vaid ühe voolikuga mehhaaniline membraanklapp turbo küljes)
Viimati muutis overspeed, R Juun 07, 2019 12:45, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
hard0
Postitusi: 86
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#72

E Apr 08, 2019 13:36

Tõenäoliselt on teil siis LPT mootor, kus BPC klappi pole ja turborõhku juhitakse vaid wastegate rõhuklapiga. Kärtsumatel mootoritel asub BPC sealsamas jahutusradika kõrval, kus antud juhul vaba pistik on.
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#73

E Apr 08, 2019 13:38

hard0 kirjutas:
E Apr 08, 2019 13:36
2) 4) Tõenäoliselt on teil siis LPT mootor, kus BPC klappi pole ja turborõhku juhitakse vaid wastegate rõhuklapiga. Kärtsumatel mootoritel asub BPC sealsamas jahutusradika kõrval, kus antud juhul vaba pistik on.
LPT mootor jah (B204E). Tundub nii küll. Tänud info eest.
Viimati muutis overspeed, T Apr 09, 2019 8:25, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#74

E Apr 08, 2019 13:42

overspeed kirjutas:
E Apr 08, 2019 12:47

4) Kas "Boost pressure control valve" on see mehhaaniline turbo enda küljes ?
(Küsimus tekkis seetöttu, et kirjeldus on kolme vooliku ja elektrilise juhtimisega klapist, ma sellist aga ei leia, on vaid ühe voolikuga mehhaaniline membraanklapp turbo küljes)
ei .. BPC on tõesti kolme voolikuga plastist klapp, millel veel juhe ka küljes on.
T5 puhul originaalis selline
Pilt

mille saab asendada ka T7 omaga, kui natuke ajudes sorida lisaks
Pilt

http://www.saabwiki.info/index.php?titl ... trol_Valve

Äkki ongi üks neist pistikutest selle klapi jaoks?
EDIT ja kui ei olegi seda klappi, siis saab panna ja natuke softi mudides kõvasti jõudu juurde..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#75

T Apr 09, 2019 8:29

Cyber kirjutas:
E Apr 08, 2019 13:42
overspeed kirjutas:
E Apr 08, 2019 12:47

4) Kas "Boost Pressure Control valve" on see mehhaaniline turbo enda küljes ?
(Küsimus tekkis seetöttu, et kirjeldus on kolme vooliku ja elektrilise juhtimisega klapist, ma sellist aga ei leia, on vaid ühe voolikuga mehhaaniline membraanklapp turbo küljes)
ei .. BPC on tõesti kolme voolikuga plastist klapp, millel veel juhe ka küljes on.
...
Äkki ongi üks neist pistikutest selle klapi jaoks?
EDIT ja kui ei olegi seda klappi, siis saab panna ja natuke softi mudides kõvasti jõudu juurde..:)
Too radika kohal peaks olema BPC klapi jaoks (mul siis puudub), värvid klapivad manualis kirjeldatuga.

boost press solenoid valve location.pdf
(41.25 KiB) Allalaaditud 161 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Vasta