Saab 9-3 Cabrio UK, 1999, overspeed
Mina soovitan ikkagi tühikäigumootorit katsetada, kasvõi foorumist kelleltki laenata, see ju T5 peal üsna lihtne korraks ringi vahetada. Ei tea küll kui lihtne saare pealt kedagi leida on. Mul olid sümptomid täpselt samad ja põlve otsas vaadates tundus kõik õige. Uue mootoriga oli hoobilt kõik korras.
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tühikäigu servot olen proovinud. EVAP kanistri purge valve olen proovinud ... ikka tuterdab, kuid talutav ja söita saab.
Küsimus: Kas see EVAP Purge Valve peab olema nii, et kui on lahti, siis laseb vaid ühes suunas öhku läbi ?
V: pildi järgi tundub küll nii, nool peal.
Kipub ära ununema, kuna tihti ju ei muuda, kuidas kuupäeva ja keelt sättida/ valida. Spikri omale vajaduseks:
Setting the Date, Language and Time Clock.
Ja kuna ma omale SID3 paigaldasin, on sellega sarnaselt 9-5 masinale lihtsam seadistusi teha:
Küsimus: Kas see EVAP Purge Valve peab olema nii, et kui on lahti, siis laseb vaid ühes suunas öhku läbi ?
V: pildi järgi tundub küll nii, nool peal.
Kipub ära ununema, kuna tihti ju ei muuda, kuidas kuupäeva ja keelt sättida/ valida. Spikri omale vajaduseks:
Setting the Date, Language and Time Clock.
Ja kuna ma omale SID3 paigaldasin, on sellega sarnaselt 9-5 masinale lihtsam seadistusi teha:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kevadel tellisin uued riidest beežid pörandamatid, kuna musta värvi seesolnud ei meeldinud mulle ja kippusid servadest ülesse rullima end.
Eestis tarnijad ei vastanud eriti, kas parempoolse rooliga masina jaoks ka saaks ... tellisingi siis UK-st.
Möned nädalad on ka ilma, kus täitsa saab söita
Eestis tarnijad ei vastanud eriti, kas parempoolse rooliga masina jaoks ka saaks ... tellisingi siis UK-st.
Möned nädalad on ka ilma, kus täitsa saab söita
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tundub, et löpuks leiti probleemile lahendus (mitte minu poolt): väljalaske nukkvöll oli ühe keti-hamba vörra liiga varajane (alla 1mm nukkvölli märgist mööda).overspeed kirjutas: ↑T Mai 22, 2018 16:04Vajaks nöu.
Mootor ei tööta tühikäigul öieti, tuterdab palju. Probleem oli ka siis, kui gaasi järsult maha lasin, suri üldse välja sest tühikäik ei rakendunud piisavalt kiiresti. Kui gaas vaikselt maha lasta, siis jäi tühikäigul tööle.
Vötsin maha tühikäigu servomootori, puhastasin break cleaneriga niipalju kui sain seest ning panin tagasi. Kontrollisin vaakumvoolikud.
Nüüd enam hetkel välja ei sure, kui gaas maha lasta, kuid tühikäik tuterdab ikka liialt. Samuti kui körgemaid pöördeid hoida, siis on kuulda samuti mootorist jönksude läbikäimist. Kui gaasi vajutada ja pöördeid ülesse tuuritada, siis körv ebatavalisust ei registreeri.
Ons kellelgi soovitust, milles viga ?
Proovisin teha ka tühikäigust video, kuid heli telefonil seda ei kajasta edasi nagu lootsin, tuterdamist on näha vaid voolikute vibreerimisest.
video
Hetkel nurrub kenasti tühikäigul, minek parem kui varem.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Mötlesin, et teen ka ÜV ennem talveund ää.
Eelmine aasta oli pisike auk tagumise sumbuti sisendtorus, et keevitan selle nüüd ää. Olnd auto ülesse töstnud selgus aga, et nüüdseks on sisendtoru täiesti söel. Vaadates sumbuti sisse, siis palju polnud enam, kui villa oleks tagant välja ajama hakanud.
Egas kedagit, tellisin uue sumbuti.
Probleem uus aga on keerulisem. Suve löpus tähendasin öli loiku auto ninaosas. Nüüd täpsemalt autoall olles uurides selgus, et ölijahuti üks voolikutoru on läbi roostetanud ... ja suht haruldane asi, lisaks ka päris kröbeda hinnaga ...
Ons kellelgi kogemust, kust selliseid ölijahutus voolik-torusid möistliku hinnaga saaks ?
hoole ls 228'250 km
ölitoru asjus läeb vahetusse ölifilter + mootori-öli.
kuna vedeleb olemas kütusefilter, vahetan ka selle.
Eelmine aasta oli pisike auk tagumise sumbuti sisendtorus, et keevitan selle nüüd ää. Olnd auto ülesse töstnud selgus aga, et nüüdseks on sisendtoru täiesti söel. Vaadates sumbuti sisse, siis palju polnud enam, kui villa oleks tagant välja ajama hakanud.
Egas kedagit, tellisin uue sumbuti.
Probleem uus aga on keerulisem. Suve löpus tähendasin öli loiku auto ninaosas. Nüüd täpsemalt autoall olles uurides selgus, et ölijahuti üks voolikutoru on läbi roostetanud ... ja suht haruldane asi, lisaks ka päris kröbeda hinnaga ...
Ons kellelgi kogemust, kust selliseid ölijahutus voolik-torusid möistliku hinnaga saaks ?
hoole ls 228'250 km
ölitoru asjus läeb vahetusse ölifilter + mootori-öli.
kuna vedeleb olemas kütusefilter, vahetan ka selle.
Viimati muutis overspeed, R Okt 02, 2020 11:26, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Hydroscand mind kergemal viisil aidata ei saa. Läbi mingi lisa-abi treipingis saaks kuidagit jubina valmis.
Otsustasin siiski rahakotti kergendada ja uue tellida, kasutatut nagu ei raatsind mönelt juppideksmüüdavaltmasinalt maha keerata, kuigi 1 vist Saarel ka olemas hetkel.
Kodo oli olemas kütusefilter, ühtlasi kui auto juba ülal, vahetasin selle:
Jöudis kohale uus sumbuti, paigaldus käsil:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Uus sumbuti all, ots pole küll sama lai kui endine
Pagassiluuk sai uued amordid.
Salongis möned plastikud said uued tüüblid.
Söiduk töstukil endiselt ootab veel seda ölitoru-vooli ölijahutusradikasse, muidu vöiks ÜV minna, ah jaa, öli mootori ka uus ennem panna
Pagassiluuk sai uued amordid.
Salongis möned plastikud said uued tüüblid.
Söiduk töstukil endiselt ootab veel seda ölitoru-vooli ölijahutusradikasse, muidu vöiks ÜV minna, ah jaa, öli mootori ka uus ennem panna
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Überkallis öli-toru-voolik jöudis pärale. Sai paika paigaldatud, uus öli sisse ja toimib taas.
Nokitsen veel pisut selle kondetsioneeri kompressori suduri kallal, uurin miks see ei ühendu. Freoon on sees, kuid muhv ei toimi, olgugi et vooluahelas käsklus peale läeb, no lihtsalt sportlikust huvist. Siis vöib ülevaatusel käia ning talvekorteri kevadet ootama.
Nokitsen veel pisut selle kondetsioneeri kompressori suduri kallal, uurin miks see ei ühendu. Freoon on sees, kuid muhv ei toimi, olgugi et vooluahelas käsklus peale läeb, no lihtsalt sportlikust huvist. Siis vöib ülevaatusel käia ning talvekorteri kevadet ootama.
Arrogance diminishes wisdom !
Olin eelmine aasta õlitorudega sama dilemma ees, üks hakkas lekkima, teine oli ka kohe mineku peal. Sobitasin endale 9-5 õliradika ette koos torudega, ei pea enam oksüdeerumise pärast muretsema ja boonuseks parem jahutus.
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Saab SID speaker buzzer no sound fix
Saab SID heli pole kadunud remont
Ei toimind juba ostust saati sellel SID-l heli. Ei toiminud ka heli, kui olin SID-i teise pannud. Arvasin, et viga on mujal kui SID kölaris endas.
Nüüd hakkasin asja uurima. Foorumites sobrades on enamus juttu ikkagit, et kölar ise on rikkis, pidavat 900NG 9-3 tüüp-viga olema. Ei osand seda algul aimata, sest 9-5 SID-ga mul sellist probleemi olnud pole.
Egas kedagit, jootsin siis kölari küljest:
Saab SID heli pole kadunud remont
Ei toimind juba ostust saati sellel SID-l heli. Ei toiminud ka heli, kui olin SID-i teise pannud. Arvasin, et viga on mujal kui SID kölaris endas.
Nüüd hakkasin asja uurima. Foorumites sobrades on enamus juttu ikkagit, et kölar ise on rikkis, pidavat 900NG 9-3 tüüp-viga olema. Ei osand seda algul aimata, sest 9-5 SID-ga mul sellist probleemi olnud pole.
Egas kedagit, jootsin siis kölari küljest:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Natukse oli ka nuputamist, et kuidas seda tuvastada, et kölar katki, mis pinge peale läheb, mitu Watti, mitu oomi, mitu hertsi. Otsimist oli sellega seoses, et mis sinna siis asemele joota saaks.
Ühelt 9-3 SID'lt vana kölar näitas 20 Mega-oomi, teiselt 0 oomi.
E-bay's küsitakse 10€ tk eest + saatmine 10€.
Saksamaalt saaks 0,65€ tüki, kuid miinimum 5tk kogus ja saatmine 30€.
Saksa lehelt sain teada, et vanemad olid 0,25W ja uuemad 0,5W ... aga oomid ? Ning 9-3 ja 9-5 SID'idel sama kölar.
Eesti lehtedelt otsides oli ka oome vaja teada, kas 8 oomi vöi 80 oomi.
Jootsin siis oma 9-5'e rikkis SID'ilt kölari küljest, teadsin et sellel kölar vähemasti töötas ... 8 oomi on öige, W aga ei tea mis tal on.
Jootsin tolle 9-3'e SID'le külge, eks näis kas toimib, kui autole tagasi külge panen.
Eesti lehtedelt siis leidsin sellised, mis teisele SID-le joota, otsingusönaks miniature speaker:
Oomipood 2€ 28mm 0,5/1,0W 8ohm
Elfa 2,1€ 28mm 0,5W 8ohm
Teval1 2,60€ 28mm 0,5W 8ohm 0,3...6 kHz
Teval2 1,80€ 29mm 0,5W 8ohm 0...4 kHz
Teval3 9,0€ 28mm 0,5W 8ohm 0,5...7 kHz
Teval4 7,42€ 28mm 1,0W 8ohm 0,3...20 kHz
Teval5 7,12€ 28mm 1,0W 8ohm 0,3...20 kHz
Ühelt 9-3 SID'lt vana kölar näitas 20 Mega-oomi, teiselt 0 oomi.
E-bay's küsitakse 10€ tk eest + saatmine 10€.
Saksamaalt saaks 0,65€ tüki, kuid miinimum 5tk kogus ja saatmine 30€.
Saksa lehelt sain teada, et vanemad olid 0,25W ja uuemad 0,5W ... aga oomid ? Ning 9-3 ja 9-5 SID'idel sama kölar.
Eesti lehtedelt otsides oli ka oome vaja teada, kas 8 oomi vöi 80 oomi.
Jootsin siis oma 9-5'e rikkis SID'ilt kölari küljest, teadsin et sellel kölar vähemasti töötas ... 8 oomi on öige, W aga ei tea mis tal on.
Jootsin tolle 9-3'e SID'le külge, eks näis kas toimib, kui autole tagasi külge panen.
Eesti lehtedelt siis leidsin sellised, mis teisele SID-le joota, otsingusönaks miniature speaker:
Oomipood 2€ 28mm 0,5/1,0W 8ohm
Elfa 2,1€ 28mm 0,5W 8ohm
Teval1 2,60€ 28mm 0,5W 8ohm 0,3...6 kHz
Teval2 1,80€ 29mm 0,5W 8ohm 0...4 kHz
Teval3 9,0€ 28mm 0,5W 8ohm 0,5...7 kHz
Teval4 7,42€ 28mm 1,0W 8ohm 0,3...20 kHz
Teval5 7,12€ 28mm 1,0W 8ohm 0,3...20 kHz
Viimati muutis overspeed, N Nov 17, 2022 15:14, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Sillastendis sai suvel ära käidud. Timmiti paika, enam ei kisu kergelt paremale.
Mainiti ka, et tagakalle on pisut vale, kuna 1 tagumine vedru olla uus ja teine vana.
Sel suvel sai Saab pisut rohkem söitmist, ca 2000 km jöudis vurada niipalju kui sooja ilma oli. Vigu ei esinenud. Häiris aint see, et SID2 pikslid olid puudu, panin SID1 tagasi.
Mainiti ka, et tagakalle on pisut vale, kuna 1 tagumine vedru olla uus ja teine vana.
Sel suvel sai Saab pisut rohkem söitmist, ca 2000 km jöudis vurada niipalju kui sooja ilma oli. Vigu ei esinenud. Häiris aint see, et SID2 pikslid olid puudu, panin SID1 tagasi.
Viimati muutis overspeed, N Sept 30, 2021 18:07, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Leidsin löpuks aega nüüd sügisel see sumbutiots taas öige panna, tundub ilusam sellega.
Kuna eelmine sumps pisut teise kujuga oli, siis pidin köigepealt otsa lühemaks tegema, siis asetasin paika, punktitasin kinni ja kui pütt alt ära keevitasin modifikatsiooni kinni, tsinkisin ja värvisin.
Kevadeks ülevaatusel ka käidud, märkusi polnud.
Algusest peale mo käes olles on sumbutist örnalt suitsuvine näha ja pölend öli löhna tunda. Köikidele otsingutele ja proovidele vaatamata on see endiselt nii. Kahtlus jääb, et vöibolla turbo väljalaskekollektori poolne tihend lekib örnalt. Just parasjagu et suitsuvine ja löhn tekitada. Ölikulu mootoril tähendanud pole, kuna pole ka pikalt söitnud.
Viimati muutis overspeed, N Nov 17, 2022 15:15, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Kuna auto on maikuus müüki pandud, siis mõtlesin tänada hea lugemis ja pildimaterjali eest, mida sa aastate jooksul siia oled üles kirjutanud. Sain näiteks ka enda autol katki oleva tonneau klapi remondiks siit teemast inspiratsiooni. Loodetavasti on sul juba uus SAAB kabrio valmis vaadatud
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Auto seisis aasta garaazis, akuklemm maas.
Nüüd oli vaja üks söit teha, aga ...
Salongivent algul vaevuvaevu töötas ja siis seiskus täielikult (kaitse terve ja vool sealt läbi käib).
Ons möni tüüpviga vöi kellelgi muid ideid ... ennem kui lammutama hakkan?
Nüüd oli vaja üks söit teha, aga ...
Salongivent algul vaevuvaevu töötas ja siis seiskus täielikult (kaitse terve ja vool sealt läbi käib).
Ons möni tüüpviga vöi kellelgi muid ideid ... ennem kui lammutama hakkan?
Arrogance diminishes wisdom !