Saab 9-3 B204E 1999, hard0

Vasta
hard0
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab og9-3

#1

L Okt 28, 2017 21:43

Tervist

See on siis minu esimene Saab. Saab 9-3 sai valitud sellepärast, kuna mul eelmine auto oli 1993 Opel Vectra A diisel. Nimelt roolisüsteem, sillad ja põhjaalune olid minu jaoks juba tuttavad ning nende osad ka väga sõbralike hindadega. Plussiks on ka vanemat tüüpi B204E mootor, nagu ma nüüd hiljem aru sain.

Auto ise on Rootsist toodud aastal 2015. Seal on viimaseks kirjapandud läbisõiduks 260000 km. Ostes oli ees 299 tuhat. Nüüdseks olen autoga sõitnud ca 3 nädalat.
Põnev riistapuu kuid huvitavat ja vastakat tuuningut saanud. Minu arusaamist mööda on autole külge poogitud Aero paketi stanged ja mingi käredam väljalaskesüsteem(summutiots on küll väja jäme ja kurja väljanägemisega). Lisaks on tulede lüliti asemele paigaldatud turborõhu näidik - prioriteedid on eelmistel omanikel paigas olnud :D

Puudustest: Roostet on autole siia-sinna siginenud. Koopaääred ja siit-sealt mujaltki kobrutab. Läbiv rooste on pagasiruumis rattakoobaste taga. Samuti ei tööta korralikult pagasiluugi lukustus. Originaalraadio jaamade mälu ei toimi(pidavat tüüpprobleem olema). Konditsioneer on tühi. Termostaat ei sulgu korralikult(auto ei suuda töötemp. hoida). Ja nipet-näpet veel.

Pilt
Pilt
Pilt
hard0
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab og9-3

#2

L Okt 28, 2017 21:59

Praeguseks hetkeks olen taha paigaldanud Hertz Dieci 6x9" ovaalid(ostes polnud üldse seal midagi). Täna paigaldasin vigase originaalmaki asemale Vectrast võetud Pioneeri maki. Küllaltki suur osa originaalmaki avast jäi küll täitmata aga sinna sigineb vasti ilmselt CB-raadiosaatja. Helikvaliteet tõusis küll MEELETULT. Lihtsalt hämmastav. Oma üllatuseks leidsin armatuuri kõlarikatete alt Alpine koaksiaalkõlarid - arvasin alguses et seal on kindlasti originaalid.
Pilt
Pilt

Lisaks sellele eemaldasin pagasiruumist külgmised polstrid ja hindasin sealse roostepoolse laastustöö - polnudki kõige hullem :D
Ainult pori ja vett oli tuppa tunginud sealtkaudu - vot see häirib.
Pilt
Pilt

Olles eelnevalt 1.gene Kia Sephiat ja Opel Vectrat omanud, mis ikka võrratult paremini roostet produtseerida suudavad, tundub Saab täitsa korralik nende kõrval.
Homme keevitan augud kinni. Tõsine ja põhjalik roostetõrje igasugusetele kobrutavatele kohtadele jääb olude sunnil kevadesse. Enne tõsisemat talve üritan leida taha veel logarid ja stange sisse mingid porilapakad paigaldada, et sool ja muu sodi pagasiruumi põhja otse ratta alt rünnata ei saaks.

Nüüd 300000km täitumise veerel olles vahetan lähiajal kindlasti ära veel kõikvõimalikud filtrid-vedelikud. Võimalusel eemaldan ka karteripõhja ja piilun ka sinna.
Viimati muutis hard0, E Okt 30, 2017 12:30, muudetud 1 kord kokku.
hard0
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab og9-3

#3

P Okt 29, 2017 23:10

Täna tegelesin siis võitlusega roosteaukude vastu. Eemaldaasin rooste mehhaaniliselt ja kiirmenetlus roostemuunduriga. Seejärel punktisin lapid külge. Kerge kiht tsinki ja lõpetuseks ohtralt mastiksit, et see kõik kinni kaanetada(kereliimi käepärast polnud :/ ). Eks kevadel tuleb natuke tänast rutakalt tehtud tööd üle teha.

Pilt
Pilt
Viimati muutis hard0, E Okt 30, 2017 12:31, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 424
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: 2xSAAB 90 , 3x SAAB 900NG, SAAB 9000

#4

E Okt 30, 2017 8:29

Vaata tagaamordipüstaku pealt üle, ega see koht vett sisse ei viska. Mõlemad kohad annaksid justkui tunnistust lekke asukohale. Vaata minu enda teemat ng900 kohta, seal näed pilti.
13piisab
Postitusi: 347
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 2tk 9-5, 2tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140(6)

#5

E Okt 30, 2017 9:09

Muundur on mõistlik mõte. Samas paistab, et Sa ei lõiganud plekki välja. Ilmselt lappisid siis ka "kapsapea" / "kolhoositöö" meetodil ehk mitmekihilist plekki tekitades? Viisakas ja kestva tulemuse andev töö tähendab suurema tüki väljalõikamist ja tekkinud avasse sobiva plekitüki asemele keevitamist serv-servaga meetodil.
umbes nii:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 0.JPG.html
...ja nii:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 2.jpg.html
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 5.JPG.html
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13504
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#6

E Okt 30, 2017 10:04

Nagu öeldi "Eks kevadel tuleb natuke tänast rutakalt tehtud tööd üle teha."
Parem ajutiselt lapitud auk, mille ise üle teed, kui lappimata auk.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
hard0
Postitusi: 11
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab og9-3

#7

E Okt 30, 2017 12:08

13piisab kirjutas:
E Okt 30, 2017 9:09
Muundur on mõistlik mõte. Samas paistab, et Sa ei lõiganud plekki välja. Ilmselt lappisid siis ka "kapsapea" / "kolhoositöö" meetodil ehk mitmekihilist plekki tekitades? Viisakas ja kestva tulemuse andev töö tähendab suurema tüki väljalõikamist ja tekkinud avasse sobiva plekitüki asemele keevitamist serv-servaga meetodil.
Nõustun täielikult aga valge aja ja olude puudumise tõttu olin sunnitud kompromissi peale minema. Rooste on sealkandis valtsi vahele ka saanud, nii et tööd jätkub kohe rohkem.
Vasta